Apache / Hawk párosnál is van közös, az AH1Z és UH1Y-nál méginkább. De ez elég kompakt lesz.
Bár félő, hogy a Pentagon vérszemet kap és előbb utóbb, mindent egy típussal váltanának fel ( mondjuk az M1 Abrams-et, a CVN-eket, a B2-es és mondjuk a Chinook-ot....)
Gyakorlatilag nem 6 fajta gép kell hanem három, kell egy harcihelikopter ami váltja a AH-64et és egy az AH-1et, kell egy többfeladatú közepes az UH-60 és az UH-1 helyett és kell egy könnyű az OH-58 és az AH-6 helyett. Jut eszembe, az OH-58 helyére nem az UH-72őt rendszeresítik? Illetve még egy típust amire már meg van a kiírás?
Az UH-1 és az AH-1 helyett minek kell új típus?
Elfogyott az ABC?
Esetleg abból indulnak ki, hogy eltart vagy 15évet a fejlesztés+10-et, mire elkezdik sorozatban gyártani?
OH-58 és AH-6 az, ami kevésbé illik a képbe. Csak arra tudok gondolni, hogy ezeket a könnyűhelikoptereket kb teljes értékű harcihelikopterekkel fogják leváltani(ha jól emlékszem a Comanche programnak is ez volt az eredeti célja), max a fegyverzet egy részének helyére üzemanyagtartályt tesznek, illetve kevesebb páncélt raknak rá, és kicsit több radarabszorbens anyagot.
<p class="new-blogpost-comment-notice">Komment ehhez a hírhez: A Bell bemutatta legújabb billenőrotoros koncepcióját
Ez már az én fejemben is megfordult az osprey kapcsán. Arra tudok gondolni, hogy úgy a szárnyak terhelése sokkal nagyobb lenne ha még a hajtómű súlyát is a szárnyak tartanák. Illetve az erőátviteli rendszer egyszerűbb, és kisebb tömegű, merthát ekkora teljesítményt végig vinni a szárnyon belül tengelyekkel nem lehet egyszerű feladat.
<p class="new-blogpost-comment-notice">Komment ehhez a hírhez: A Bell bemutatta legújabb billenőrotoros koncepcióját
A V-22-nek hivatalosan most is össze van kötve a két hajtóműve. Értem ez alatt azt, hogy ha az egyik hajtómű leáll attól még a maradék hajtóművel meg tudja hajtani a másik légcsavart is.
Ha ez igaz, akkor a szárnyak terhelése szempontjából jobb lenne a középre rakni a hajtóműveket. A tömegközépponthoz közelebb helyezett hajtómű tömege, viszont rontja a stabilitást.
<p class="new-blogpost-comment-notice">Komment ehhez a hírhez: A Bell bemutatta legújabb billenőrotoros koncepcióját
De a legfontosabb kérdés - a fenti ígéreteknek megfelelően - az ár és a megbízhatóság lesz! /Hisz válság idején ott is előszeretettel nyirbálják a költségvetést./
Az Osprey pedig egyik tekinetben sem remekel...!!!
<p class="new-blogpost-comment-notice">Komment ehhez a hírhez: A Bell bemutatta legújabb billenőrotoros koncepcióját
Az ára lehet, hogy magas, de úgy emlékszem, hogy a fórumra volt már belinkelve régebben valós statisztika, ami alapján kb biiztonnságosabb volt, mint az összes többi USMC és Army helikopter 1-2 kivételltől eltekintve, repült órákra vetítve.
<p class="new-blogpost-comment-notice">Komment ehhez a hírhez: A Bell bemutatta legújabb billenőrotoros koncepcióját
Ki van zárva, hogy egy ilyen akármicsoda megfelelő módon tudna kiváltani egy Apacsot!! Sokkal sebezhetőbb mint az Apacs, teljesen felesleges, hogy csapatokat tudjon szállítani. Szerintem ezt az amik sem gondolták komolyan!
<p class="new-blogpost-comment-notice">Komment ehhez a hírhez: A Bell bemutatta legújabb billenőrotoros koncepcióját
A szállítóváltozat mindenképpen életképesnek tűnik, azonban a felfegyverzett változatot maximum páncélelhárító változatként tudom elképzelni. A trenddel ellentétben elég nagy célfelületet nyújt (látszólag). Ezen felül elektronikai tevékenységet végző vagy vezetési pontnak sem lehetne utolsó.
<p class="new-blogpost-comment-notice">Komment ehhez a hírhez: A Bell bemutatta legújabb billenőrotoros koncepcióját
Azért a megnövekedett sebesség valamilyen szinten növeli a túlélőképességet, és nem tartom lehetetlennek a páncélozást sem, legalábbis olyan mértékben, amilyen az Apache -on is van. Nyilván nem egy Mi-28, de nem is ugyanaz a koncepció.