Joint Multi-Role Future Vertical Lift program - SB-1 Defiant (Sikorsky-Boeing)

luperator

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
1 077
1 758
113
Azt hiszem ez majd jobban feladja a leckét a mérnököknek, mint az F-35 program. Ám ez az ésszerűsítés a világ másik felén követendő példa.
 
Az UH-1/AH-1 új verzióinál már visszaköszönt az ésszerűsítés, a közös fődarabok alkalmazása.

De az biztos, hogy ez jóval nagyobb falat lesz.
 
Apache / Hawk párosnál is van közös, az AH1Z és UH1Y-nál méginkább. De ez elég kompakt lesz.
Bár félő, hogy a Pentagon vérszemet kap és előbb utóbb, mindent egy típussal váltanának fel ( mondjuk az M1 Abrams-et, a CVN-eket, a B2-es és mondjuk a Chinook-ot....) :P :D
 
S akkor látunk majd egy olyan megoldást, mint a Bosszúállókban, ahol az anyahajó fog repülni. :D
 
A lopakodás már nem is követelmény az új helikopternél? Hogy fogják így megszavazni rá a pénzt a buta szenátorok?  :)

 
 
Nem tudom miért van az az érzésem, hogy akár csak az F35 esetén, az oroszok kitaláltak valamit és az amcsik viszik a tökélyre.
 
Gyakorlatilag nem 6 fajta gép kell hanem három, kell egy harcihelikopter ami váltja a AH-64et és egy az AH-1et, kell egy többfeladatú közepes az UH-60 és az UH-1 helyett és kell egy könnyű az OH-58 és az AH-6 helyett. Jut eszembe, az OH-58 helyére nem az UH-72őt rendszeresítik? Illetve még egy típust amire már meg van a kiírás?
 
Az UH-1 és az AH-1 helyett minek kell új típus?
Elfogyott az ABC?
Esetleg abból indulnak ki, hogy eltart vagy 15évet a fejlesztés+10-et, mire elkezdik sorozatban gyártani?
 
OH-58 és AH-6 az, ami kevésbé illik a képbe. Csak arra tudok gondolni, hogy ezeket a könnyűhelikoptereket kb teljes értékű harcihelikopterekkel fogják leváltani(ha jól emlékszem a Comanche programnak is ez volt az eredeti célja), max a fegyverzet egy részének helyére üzemanyagtartályt tesznek, illetve kevesebb páncélt raknak rá, és kicsit több radarabszorbens anyagot.
 
<p class="new-blogpost-comment-notice">Komment ehhez a hírhez: A Bell bemutatta legújabb billenőrotoros koncepcióját
Ez már az én fejemben is megfordult az osprey kapcsán. Arra tudok gondolni, hogy úgy a szárnyak terhelése sokkal nagyobb lenne ha még a hajtómű súlyát is a szárnyak tartanák. Illetve az erőátviteli rendszer egyszerűbb, és kisebb tömegű, merthát ekkora teljesítményt végig vinni a szárnyon belül tengelyekkel nem lehet egyszerű feladat.
 
Így meg a szárny végére került a nagy tömeg, ami "repülő üzemmódban" (ahol túlterhelések is fellépnek) szintén a szárnytövet terheli. Nincs különbség.
 
<p class="new-blogpost-comment-notice">Komment ehhez a hírhez: A Bell bemutatta legújabb billenőrotoros koncepcióját
A V-22-nek hivatalosan most is össze van kötve a két hajtóműve. Értem ez alatt azt, hogy ha az egyik hajtómű leáll attól még a maradék hajtóművel meg tudja hajtani a másik légcsavart is.
Ha ez igaz, akkor a szárnyak terhelése szempontjából jobb lenne a középre rakni a hajtóműveket. A tömegközépponthoz közelebb helyezett hajtómű tömege, viszont rontja a stabilitást.
 
<p class="new-blogpost-comment-notice">Komment ehhez a hírhez: A Bell bemutatta legújabb billenőrotoros koncepcióját
A szállítóváltozat mindenképpen életképesnek tűnik, azonban a felfegyverzett változatot maximum páncélelhárító változatként tudom elképzelni. A trenddel ellentétben elég nagy célfelületet nyújt (látszólag). Ezen felül elektronikai tevékenységet végző vagy vezetési pontnak sem lehetne utolsó.