Ka-50 Black Shark "Hokum A" / Ka-52 Alligator "Hokum B" (Kamov, Szovjetunió)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

M

molnibalage

Guest
Ezek szerint nem jó!A GS-301 is elvileg marha pontos aztán a német MIG pilóták szerint meg nem (bár ott lehetett baj a célzó szoftverrel is).
Első körben azt deifináld kérlek, hogy magávan a mechanikai részével van problémád, vagy a mögötte levő célzó rendszerrel és szoftverrel?
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 431
84 349
113
Bocs nem voltam ott a MIG lövészeteken.De az nyilvánvaló,hogy a Kamovnál nem a szoftverrel van a baj mert oda lövedék nem is mehetne...
 
  • Tetszik
Reactions: borisz

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 641
113
Nagyon érdekes. A Vityebszk benyelt már egy-két közvetlen találatot Szíriában, ami nem túl jó a renoménak, így ez a rész világos.
A Ka-52/Mi-28 párosnál nekem mindig is furcsa volt, hogy a papíron minden egyes paraméterében jobb 2A42-es ágyú szórásképe nem jobb az Apache rövidebb csövű, kisebb teljesítményű lőszert tüzelő M230-asánál. Amit még szintén nem tudok az az, hogy vajon a Ka-52-esen van-e a Chain Gun-hoz hasonló folyamatos lőhelyesbítő rendszer?
Akkor miért nem merevítik, vagy rögzítik ezt a csövet?
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
Bizony, hol az egyik alsó rotorlapát?!! Meg lehet figyelni a sérüléseket is, kettő közülük kimondottan úgy néz ki, mintha szemből, elölről vágott volna bele valami éles darab az orrburkolat felületébe. Szóval én inkább szeretném erről a közleményt inkább eredetiben olvasni, mert gyanús az egész.
 
  • Tetszik
Reactions: gioo and fip7

Kulso_54

Well-Known Member
2010. június 14.
3 013
6 120
113
Ha a 30 éves gépágyú alapvető szintje jó, akkor a kora nem számít. A GAU-8-nak mekkora fétise van, pedig lassan 40+ éves... Igzából a mai összes repülőgép és heli fedélzeti ágyú tudtommal hidegháborús eredetű...

Gondolom a rendszer engedi a tűzmegnyitást, vagyis a sebességet is számolja.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 748
66 461
113
Bizony, hol az egyik alsó rotorlapát?!! Meg lehet figyelni a sérüléseket is, kettő közülük kimondottan úgy néz ki, mintha szemből, elölről vágott volna bele valami éles darab az orrburkolat felületébe. Szóval én inkább szeretném erről a közleményt inkább eredetiben olvasni, mert gyanús az egész.

Mivel az oldalsó lemezelés felső széle kifelé hajlott, így én úgy okoskodom, hogy azt a lemezt a szélénél (ahol az árokszerű benyomódás is látszik) az ágyú felől nyomta meg egy erőhatás, majd utána a textilbakelit vagy üvegszálas radom kapott egy ütés és az berepedt.
Szerintem valóban a saját ágyúcsőből jövő lövedék okozta ezt a sérülést. Igaz, ez nem magyarázza meg az orrkúpon látható többi sérülést.
A lapát hiányára nem tudok magyarázatot, mivel azt még el tudom képzelni, hogy a 2A42-es ágyú csöve nem kellően merevített, így bevibrál lövés közben (ez a veszély ajóval rövidebb csövű Chain Gun-nál nem áll fenn, vagy nem ennyire jelentős), ezáltal abba szektorba is juthat lövedék, ahová nem is mozdítható a cső.
De hogy volt képes megrongálni a saját lapátját?

Más robbanhatott a gép közelébe, netán egy másik gép repült túl közel és ezt akarták leplezni? Csak spekulálok...
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 794
31 633
113
Mivel nem kaptam általános helikopteres / repüléses topikot, így ide teszem.
Helikopterek fizikája, hogyan működnek és mitől. Egy többrészes nagyon látványos sorozat, még néztem más videóit is ennek a srácnak és mindig minőségi anyag volt.
Ez konkrétan a fizika törvényei által szabott sebességhatárról szól, és hogy az mitől van, de a sorozatban szó van autorotációról, fejjel lefele repülésről, az irányítás mikéntjéről, giroszkópikus hatásról ami mozgatja az egészet, stb.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and Luthero

gioo

Well-Known Member
2015. december 25.
13 788
17 336
113
Állítólag nem az ágyú hibája hanem valami új lőszert tesztelnek és teszteltek most épp élesben.Azzal van valami gond.Aztán ki tudja....
DE4ZWujXgAA7-K5.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and Python

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
Nem volt még, köszi! A szerkezet meg elég egyszerű, könnyű kezelni és karbantartani, tehát nagyszerű!! :D