Ka-50 Black Shark "Hokum A" / Ka-52 Alligator "Hokum B" (Kamov, Szovjetunió)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 755
66 560
113
Ka-52, ezúttal PZU-k nélkül. Ritka látvány.

246986.jpg
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 755
66 560
113

Ez a lapátjai alapján Ka-52K, tehát behajtható lapátos (a lapátok bekötését kell figyelni), francia FLIR van rajta és új kialakítású (L-418-5) DIRCM a jelenleg rendszeresített Vigyebszk/Prezigyent-Sz (L-370-5) helyett. Normálisan az ember azt várná, hogy a Vigyebszk exportváltozata, vagyis a Prezigyent-Sz kerüljön erre a gépre, de ez nem az, hanem az új típus.
A francia FLIR pedig sokkal kisebb, sokkal könyebb.
Kíváncsi vagyok a radarjára, mert ott elvben akár az új AESA is szóba jöhet.

A korábban átadott egyiptomi Ka-52-esek lapátjainak bekötései sima, szárazföldi megoldások voltak:

ZhYPEGL_R1s.jpg


DB0081jWsAAoE6Y.jpg


143473_56401609_DZxx_Zsu_XUAAs9_A3.jpg


Viszont a mostani képek alapján ez a K gépek behajtható lapáttő kialakítású verziói:

224706.jpg
 

sidewinder12

Well-Known Member
2016. október 11.
1 829
10 755
113

Mindkettőt illetve bocsánat, mindhármat próbáltad már? Repültél velük éjszaka kis magasságban?! Így már tudsz róluk mindent?! Csak azért kérdezem, mert én nem.Viszont én elolvastam az EREDETI cikket, amire az általad linkelt cikk hivatkozik. Viszont az általad linkelt cikk szerzője kifelejtett belőle olyan részeket, amik az erdeti cikkben benne voltak, és szükségesek az összkép megértéséhez. Mint például azt a pár mondatot, amiben arról van szó, hogy 2016-ban tereptárgynak ütközött Szíriában, éjszakai repülés közben egy Mi-28N. Ott a vizsgálat során egyértelműen kiderült,hogy a pilóták elvesztették az orientációjukat,és ez okozta a katasztrófát. Ebben pedig közrejátszott a 90-es években gyártott ONV-1 "Szkoszok" éjjellátó szemüveg elégtelen teljesítménye. A vizsgálat után megtiltották az ONV-1 "Szkoszok" éjjellátóval történő repülést, és minden személyzet vadonatúj, modern GEO-ONV-1-est kapott helyette. (Adhattak volna más típusjelet az új éjjellátó szemüvegnek, de úgy túl egyszerű lenne...)
Továbbá az angol cikk vége nekem úgy tűnik,hogy félre van fordítva.
Az orosz eredetiben ez áll:
"Пилотажные очки ночного видения типа "ГЕО-ОНВ1" предназначены не для применения вооружения, а для осуществления взлета, посадки на неподготовленные площадки и ориентации в пространстве при пилотировании вертолетов ночью."

Vagyis,hogy a GEO-ONV-1 éjjellátó szemüvegek rendeltetése NEM a fegyveralkalmazás, hanem fel és leszállások végrehajtása előkészítetlen területekről, továbbá megfelelő orientáció biztosítása az éjszakai körülmények közti helikoptervezetéshez. Ehhez képest az angol cikkben pedig az áll, hogy fegyveralkalmazáshoz használják továbbá éjszakai fel-leszállásokhoz és repüléshez. Ami nem is túlzottan meglepő, hiszen a Mi-28N és a Kamov Ka-52 is rendelkezik, saját FLIR rendszerrel, saját éjszakai célfelderítő, megjelölő és célleküzdő képességgel, nem kell feltétlenül arra várjon, hogy az "avianavodcsik" a földről, lézerpointerrel kijelölje neki a célpontot. Azért emlegettem három éjjellátót, mert van a régi ONV-1 "Szkoszok", ami az angol cikkből valahogy kimaradt, van az új,modern GEO-ONV-1 és van az amerikai amit a magyar Mi-24-esek pilótái használnak. Némi off ként megjegyezném,hogy nem lepne meg, ha a magyar pilótákat esetleg még a régi éjjellátóval képezték volna ki Oroszországban.
Az eredeti cikk, amit mindenkinek érdemes elolvasnia, kivéve persze,ha kipróbálta már mindhárom éjjellátót éjszakai repülés közben és van saját, személyes tapasztalata. Mert az nyilván többen ad egy cikknél:
https://tass.ru/armiya-i-opk/6212976



: