Nem tanítják meg őket tárat cserélni,úgy se élnének addig,hogy kifogyjon...
				
			Nem tanítják meg őket tárat cserélni,úgy se élnének addig,hogy kifogyjon...
	boki
Mi lett az ak-12 rendszeresítésével?
Ugyan nem vagyok boki, de mivel nyomja a lelkem ezért most kiöntöm neked.
Az AK-12-t, annak mindhárom verzóját (+1 a nagyon szögletes első prototípusok) elvetették, az AK-12 nevet odaadták egy ímmel-ámmal "modernizált" 74-es verziónak és azt adják a csapatoknak. Nehogy modern karabélyt kapjanak...
Az AK-12-t, annak mindhárom verzóját (+1 a nagyon szögletes első prototípusok) elvetették, az AK-12 nevet odaadták egy ímmel-ámmal "modernizált" 74-es verziónak és azt adják a csapatoknak. Nehogy modern karabélyt kapjanak...

!!!Azzal az indokkal maradtak a régi tűzváltónál, hogy ez van megszokva.Szerintem az lehet, hogy az eredeti példányok nem nyújtottak annyi pluszt, mint amennyibe került volna a teljes gyártósor cseréje. Ezért maradtak inkább a 74-es modernizációjánál.
Csak egy tipp részemről.
Azzal az indokkal maradtak a régi tűzváltónál, hogy ez van megszokva.
Ennyi erővel maradhattak volna a Nagantnál, mert akkor meg a forgó-tolózár volt megszokva...
Az előszériás 12-eseket úgy lehet feloptikázni mint a modern nyugati karabélyokat, a felső sín láthatóan fix a csőhöz képest, az előaggyal egy darabot alkot, modern tűzváltót kapott, minimálisra mérsékelték a visszarúgást, és egy pár kép arról tanúskodik, hogy nem csak a "felhúzás" mehet két oldalról (egyszerre csak egyről, tehát átszerelhető) hanem a kivetés iránya is személyre szabható. Most csak így kisujjból egy pár előny.
De a gyártósoron spórolás meg a szokás hatalma az többet nyom a latba. Én nem tudom mi volt a legfőbb indok, de azt meg végképp nem, hogy ezeknek a fejében mi lehet...(nem aggódom túlzottan az orosz katonákért, de könyörgöm ez nagyon ciki...)

Azért bukott meg az AK-12 mert egy szar volt.Valamilyen csoda folytán a gyári teszteken tündökölt a csapatoknál meg nem.Van egy olyan érzésem,hogy nem sikerült mgoldaniuk a tokfedélbe integrált sín problémáját.Igazából az egés AK-47-en alapuló karabélyt el kéne felejteni mert elavult konstrukció.
Attól függ melyikről beszélünk. Csapatpróbákra először azt küldték ki amelyikkel a Ratnyikot bemutatták (a nagyon szögletes prototípusokat). Az utána következő két verzió (short stroke-long stroke) már teljesen más fegyver volt.Azért bukott meg az AK-12 mert egy szar volt.Valamilyen csoda folytán a gyári teszteken tündökölt a csapatoknál meg nem.Van egy olyan érzésem,hogy nem sikerült mgoldaniuk a tokfedélbe integrált sín problémáját.Igazából az egés AK-47-en alapuló karabélyt el kéne felejteni mert elavult konstrukció.
Attól függ melyikről beszélünk. Csapatpróbákra először azt küldték ki amelyikkel a Ratnyikot bemutatták (a nagyon szögletes prototípusokat). Az utána következő két verzió (short stroke-long stroke) már teljesen más fegyver volt.
A tokfedélbe integrált sín problémáját megoldották:
Kalasnyikov variánsok
A 2013-as altípusnál leszedhető (felhajtható ahogyan a PKM-en), a másik kettőnél arra a következtetésre jutottam, hogy behajtott válltámasszal, hátrafelé a sín alatt lehet kihúzni a tokfedelet.Nagyobb képeken felfedeztem anno a kopásokat, illetve, hogy látszik, hogy nem egy darabból van a tokfedél és a sín. Utóbbi az előagyhoz rögzül fixen. Ezt nem rakod össze olyan gyorsan mint az AKM-et az tuti, de cserébe AK-rendszer és mégis rendesen fel lehet optikázni.Még is,hogy oldották meg miután nem fix hanem leszerelhető???
Nemrég adott Rogozin interjút ez ügyben és azt mondta, hogy az AK-12 fejlesztése tovább folyik, mivel kisebb hibákat kell csak kijavítani.Úgy tudom, hogy az AK-12 elbukott a csapatpróbákon, ami amúgy nem baj, mert az AEK-971 (A-545) viszont átment, ami egy sokkal de sokkal komolyabb fegyver. Ellenben jóval drágább, és azért 1-2 millió legyártandó darab esetén azért számít az ár is.
A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..