Ez pedig az alap Dragunov MA. Hát nem tudom...

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Rakjanak bele egy hosszabb csövet és kész az új karabély vagy bánom is én de felejtsék ár el azt amit 70 éve kitalált Kalasnyikov.
 
46-ban kezdték meg az AK-47 csapatpróbáit szóval ha segített is az IZMAS-nál az biztos hogy nem volt hatással az AK-47-re.
 
Úgy néz ki nem jött be az állomány többségénél az eredeti AK-12 újításai (főleg a tűzváltó karra gondolok), így visszaléptek párat, meg előre is. Ez az AK-12 inkább AK-400, vagy micsoda...?! Vagy AK-16...?! ;) :p :)

LOL Pont a tűzváltókar (vagyis az ergonómiailag végre nem katasztrofális megoldás) nem jött be? Na igen, az a rothadó kapitalizmus gyümölcse... Ami "csak túlzott magabiztosságot adna a katonának"... :( Nem akarom elhinni! Persze nyilván ott is sok a begyepesedett s.ggfej, mint itthon is...

Az AK-12-t vagy kétszer visszaküldték a csapatpróbáról szerintem tuti azzal van a baj,hogy a tokfedelet nem sikerül rendesen rögzíteni(tartósan) így a rárakott optikát nem lehet belőni.

Ha tényleg ez a probléma, az kissé (nagyon) szánalmas... Pedig úgy tűnt, hogy az AK-12-nél már sikerült megoldani.
 
Ha nagyon meglátszik valamin akkor az az AKM és AKMS ugye azok már lemeztokosak és a behajtható válltámasz is hasonló mint amit Schmeisser tervezett anno.
 
Ha nagyon meglátszik valamin akkor az az AKM és AKMS ugye azok már lemeztokosak és a behajtható válltámasz is hasonló mint amit Schmeisser tervezett anno.

+ az AK hosszú gázdugattyú-hátrasiklásos, míg Kalasnyikov korábbi munkái rövid-hátrasiklásosak voltak.
 
Érdekes ez a tokfedél kérdés. Állítólag a finn Valmet-nél ill. a Galil-nál elég stabil a tokfedél.

A továbbfejlesztés lehetőségei közül számomra a legjobbnak az amerikai M10X tűnik, ott tulajdonképp a nyugati alsó tok/felső tok megoldást sikerült kivitelezni, a nyugatiaknál nagyobb alsó résszel (tulajdonképp a normál AK tok tetejéből levágtak olyan 1cm-t, és a tokfedél/felső tok vastagabb/merevebb lett, és hosszabb is, és az van a csőhöz rögzítve.

Érdekes még a Joshua MK5 is. Meglevő fegyverek modernizációjánál jó ötletnek tűnik az az igen hosszú - a gázdugattyú vezető elejéig nyúló - , és vélhetően kellően stabil tokfedél.

Amit még mindenképp érdekes lenne megfontolni, az az AEK/971-nél, vagy méginkább az A-545-nél alkalmazott visszalökés csökkentő eszköz, ami a gázdugattyú vezető csőben működik.

A fotók alapján az a fegyver is az AK-ból lett kifejlesztve.
 
Lenne egy kérdésem. Az alábbi alkatrészeknek mi a hivatalos magyar neve?

- gas block
- gas tube retaining pin
- grip bolt
- carrier spring (helyretoló szerkezet?)
- bolt carrier (zárkeret?)
- piston (gázdugattyú-rúd)

http://ultimak.com/AKStockR&R/AKNomenclature.jpg

+ mi a neve annak a fémdarabnak, ami a cső elején van, ahová a zár betolja a lőszert.
 
Mutatok három altípust.

1. (2013)
SbyfA.jpg


2. (2015)
redarmy_npo_aeg_ak12_02.jpg


3. (Elvileg ez is 2015.)
kip5u9P.jpg


Az elsőnél a tokfedél úgy rögzül mint a PKM géppuskánál, azaz nem vehető le, csak felhajtható (részleges szétszerelésnél).
Itthon is rápakolták az optikát a PKM tokfedelére, de másoknál is látni.
A másik két verziónál az előaggyal egy darabból van a felső sín.
 
has block: gázhenger
gas tube retaining pin:a gázdugattyú-vezető retesz
grip bolt:markolat rögzítő csavar
carrier spring:helyretoló rugó(a szerkezet kompletten más)
bolt carrier:zárkeret
piston:gázdugattyú
 
mi a neve annak a fémdarabnak, ami a cső elején van, ahová a zár betolja a lőszert.

A zárra(bolt) gondolsz?