Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
has block: gázhenger
gas tube retaining pin:a gázdugattyú-vezető retesz
grip bolt:markolat rögzítő csavar
carrier spring:helyretoló rugó(a szerkezet kompletten más)
bolt carrier:zárkeret
piston:gázdugattyú
mi a neve annak a fémdarabnak, ami a cső elején van, ahová a zár betolja a lőszert.
A zárra(bolt) gondolsz?
Az több mint valószínü,hogy a reteszágy lesz az a rész amibe a zár belefordul és ebben reteszelődik.
Érdekes ez a tokfedél kérdés. Állítólag a finn Valmet-nél ill. a Galil-nál elég stabil a tokfedél.
A továbbfejlesztés lehetőségei közül számomra a legjobbnak az amerikai M10X tűnik, ott tulajdonképp a nyugati alsó tok/felső tok megoldást sikerült kivitelezni, a nyugatiaknál nagyobb alsó résszel (tulajdonképp a normál AK tok tetejéből levágtak olyan 1cm-t, és a tokfedél/felső tok vastagabb/merevebb lett, és hosszabb is, és az van a csőhöz rögzítve.
Érdekes még a Joshua MK5 is. Meglevő fegyverek modernizációjánál jó ötletnek tűnik az az igen hosszú - a gázdugattyú vezető elejéig nyúló - , és vélhetően kellően stabil tokfedél.
Amit még mindenképp érdekes lenne megfontolni, az az AEK/971-nél, vagy méginkább az A-545-nél alkalmazott visszalökés csökkentő eszköz, ami a gázdugattyú vezető csőben működik.
A fotók alapján az a fegyver is az AK-ból lett kifejlesztve.
A karabélynál a videó elején, bal kézzel azt az oldalsó-felső fogást miért szeretik egyesek?
Távolabbra akkor lehet ha ugyanez a személy alsó fogást fog használni?
Ez nem a 12, hanem a 400.Nekem úgy tűnik, mintha rögzítve lenne (?) az új AK-12-n a tokfedél esetleg máshogyan kell szétszerelni? (1:45-től pedig a kedvenc A-545)
Ennyi erővel a 74M-ket is modernizálhatnák volna, és kb ugyanazon a szinten lennének. Ha a 12 helyett pedig ez lesz akkor én még inkább az A-545 fele húzok...Ahogy én megfejtettem...
a 12-ről lemondhatunk, nem jutott el a 3 altípusból egy sem a csapatokhoz.
Amiket most kiadtak az (az A-545 mellett) a 400, ez van a videón is. A tokfedél kialakításán és rögzítésén, illetve a gázelvételen kívül mást újítást nem hordoz.
Magyarán nem neveztek át semmit, csak ez lép a 12 helyébe.
Igen, egy átalakító kitet kellett volna gyártaniuk a 74M tokfedelének rögzítéséhez (PKM-szerűen felhajthatóvá tette volna), és ugyan ez lett volna az eredmény.Ennyi erővel a 74M-ket is modernizálhatnák volna, és kb ugyanazon a szinten lennének. Ha a 12 helyett pedig ez lesz akkor én még inkább az A-545 fele húzok...