Kamov Ka-50 Black Shark "Hokum A"/Ka-52 Alligator "Hokum B"

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
37 316
30 304
113
Megérkezett a déli katonai korzetbe, konkrétan   Krasznodarba  néhány darab új Alligátor:

http://ria.ru/arms/20130222/924176981.html
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
37 316
30 304
113
Ka-52 gyártása (2drb/hónap) video:

http://ria.ru/arms/20130222/924176981.html
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
16 937
8 683
113
<p class="new-blogpost-comment-notice">Komment ehhez a hírhez: Aligátor a Kaukázusban
A tiéd, mert észrevetted :D

Az ilyen farokrotor nélküli konstrukcióknál van valami hátrafele tartó gázáramlat vagy hogyan oldják meg a gép elfordítását álló helyzetben / alacsony sebességnél?
 

Montezuma

Active Member
2010. április 23.
2 843
14
38
<p class="new-blogpost-comment-notice">Komment ehhez a hírhez: Aligátor a Kaukázusban
A koaxiális rotornál változtatni tudnak a rotorlapátok dőlésszögén és fordulatszámán, így megszűnik a forgatónyomatékok kiegyenlítődése és a heli elkezd fordulni.
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
16 937
8 683
113
Kösz szépen. A másik tippem ez lett volna, hogy változik egyik vagy másik fordulatszáma, csak az bonyolultabb megoldásnak tűnt.
 

vimpel

New Member
2012. január 17.
5
0
1
<p class="new-blogpost-comment-notice">Komment ehhez a hírhez: Aligátor a Kaukázusban
Én kicsit félkarúnak érzem a forgatható gépágyú hiányát egy harci helikopternél. Asszem a Német Tigerek is anélkül repülnek.
 

vilmoci

Well-Known Member
2010. április 24.
1 290
1 690
113
joker:

http://www.avsimrus.com/forum/topic/24645-kamovi/page-2

tudom, hogy oroszul van, de a képeken van a lényeg. konkrétan a 25. hozzászólásnál. Van a főreduktor alján egy MODS-nak nevezett szerkezet, ez egy elforgatható csődarab a belsejében jobb és bal menetekkel. a felül lévő menetbe egy cső kapcsolódik a menetes végével, az alul lévőbe pedig egy rúd szintén a menetes végével, valamint a cső és a rúd egymáshoz bordás kötéssel is kényszerítve van (pontosabban a megcsapágyazásuk, mert a rúd a felső forgószárnnyal forog egy irányba, a cső pedig az alsóval, de a helikopterhez képest a MODS háza és a benne lévő menetes darabok állnak, vagyis nem mindig, mert ha a pedállal léped, akkor a MODS háza elfordul, ami azt eredményezi, hogy a két csúszópersely odafent vagy közeledik egymáshoz, vagy távolodik egymástól a pedálok mozgatásának megfelelően). A menetes végű cső felmegy az alsó csúszóperselyig, a menetes végű rúd pedig a felső csúszóperselyig. A 26.hsz-nél lévő képen 21-el van jelölve maga a MODS. valamint ha megyünk felfelé, a 13-as szám mutat az alsó vezérlőautomatára, a 12 az alsó forgószárnyagyra, 8 az alsó csúszóperselyre, 6 a felső vezérlőautomatára, 2 a felső csúszóperselyre és 1 a felső forgószárnyagyra. Tehát, ha léped egyik irányba, akkor az egyik forgószárnyon a kollektív beállítási szög (pontosabban mindhárom lapát beállítási szöge) megnő az addigihoz képest, a másikon pedig lecsökken. Ezzel pedig a lapátok ellenállása is változik az addigihoz képest, vagyis végeredményben a nyomatéki egyensúly megbomlik, a helikopter elkezd a forgószárnytengely körül elfordulni.

http://www.repulomuzeum.hu/Leltar/Leltarfotok/Ka-26/Ka-26det_02.jpg   Itt látszik a KA-26 MODS meg a kollektív beállítási szög vezérlése (akkor az egészet egyszerre mozgatod fel vagy le, vagyis a csúszóperselyek ugyanarra mozdulnak ugyanannyit odafent)

Ami fontos még, hogy amennyi felhajtóerő többlet az egyik forgószárnyon megjelenik, ugyanannyival csökken a másikon, vagyis az eredő megmarad, nem emelkedik és nem is süllyed a helikopter. Illetve a két forgószárny fordulatszáma mindenkor megegyezik egymással, ugyanis a főreduktorban fordulatszám csökkentés és forgásirány változtatás történik (az egyik forgószárnyhoz) méghozzá fix fogaskerékáttételeken keresztül.

Nem tudom, érthető-e amit leírtam, mert szoktam néha hülyén fogalmazni.


Amúgy lehet, hogy feleslegesen tépem a számat,de hendrick doksijában nem találtam rendes ábrát, elolvasni meg lusta voltam.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
9 349
10 191
113
Nekem amúgy nagyon bejön ez a típus.
Egy képzelet beli szituációban, amikor bármilyen harci helikoptert választhatnék a honvédségnek, én a Ka-52-őt választanám. Bár szerintem az AH-64D-vel vagy a Mi-28N-el sem járnánk rosszul, de a Mi-35-öt is jó "öszvér" megoldásnak tartom. 
Más harci helikopter nálam nem játszik :D 
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
7 710
23 103
113
<p class="new-blogpost-comment-notice">Komment ehhez a hírhez: Aligátor a Kaukázusban
Ez a "merev" gépágyú nem mereven van beépitve, mert kismértékben felfelé és oldalra, illetve nagyobb mértékben lefelé is kitéríthető és a lőszerjavadalmazása is pont a duplája a 28-asénak.
A fegyvert a tűzvezető rendszer repülőgépszerű rácsapásnál a célon tudja tartani, ellenben pl. a Mi-24P gépágyújánál. Ez utóbbinál a tűzgyorsaság lehet a gyógyír, hiszen vagy lassú sorozattal szegecselik az ellent, vagy egy rövid tűzcsapással igyekeznek még a célra tartva elengedni a sorozatot, amikor is statisztikailag nagyobb számban lehet találat. A Ka-52-esnél ez nem ekkora lutri, kétféle tűzgyorsaság itt is van, de nem akkora különbséggel és a lőszertípus is választható repülés közben is, hiszen kétoldali a hevederezés. A nagysebességű rácsapásnál a stabilizátor a célon tartja a fegyvert, némi oldalra történő (jobboldalon van az ágyú, így jobbra kifelé van mód) kompenzációval, de a cél felett elhaladva elég komoly lefelé irányuló célratartási képességgel.
 

fuse

New Member
2011. szeptember 14.
1
0
1
<p class="new-blogpost-comment-notice">Komment ehhez a hírhez: Aligátor a Kaukázusban
Ha jól vettem észre alapvetően 3 féle érzékelő-dóm elhelyezés fordul elő a KA52 nél. Van ugye a pilótafülke felett, van amelyiknél mintha "félbevágnák" az orrot és abba illeszkedik és van, mint a cikkben szereplőnél, tehát hogy egyszerűen az orra alatt lóg le. Gondolom ez lesz a végleges helye, vagy ti hogy tudjátok? (Ha jól emlékszem, a legelső példányokon még a rotoragy fölé volt szerelve).
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
27 471
22 001
113
<p class="new-blogpost-comment-notice">Komment ehhez a hírhez: Aligátor a Kaukázusban
Allesmor Obranna

Nem kétoldali a hevederezés:),olyan nem is nagyon lehet egycsövű fegyvernél mert egyik oldalon jön a heveder be a fegyverbe a másikon ki és ezt nem nagyon lehet megfordítani menet közben.
Úgy van megoldva,hogy a két heveder egymás fölött fut párhuzamosan az egyik a töltősíkon a másik pedig felette és te azt tudod változtatni,hogy melyik hevederből adogasson a fegyver.
 

Testudo

Member
2011. február 25.
45
0
6
<p class="new-blogpost-comment-notice">Komment ehhez a hírhez: Aligátor a Kaukázusban
Már nagyon ideje volt ennek a telepítésnek. Azért az mégis kínos volt, hogy Oroszország legpuskaporosabb vidékén másodvonalbeli technika van.
A Grúz háborúban is voltak olyan eszközök, ahol a grúzoknak fejlettebb orosz technikája volt mint az 58. hadseregnek.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
37 316
30 304
113
Igen a Déli katonai korzet (régen  észak-kaukázusi ) prioritást élvez (legnagyobb konfliktus- ovezet), itt cserélik le legeloszor a régi technikát újra. Idén még kapnak Alligátorokat.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
37 316
30 304
113
<p class="new-blogpost-comment-notice">Komment ehhez a hírhez: Aligátor a Kaukázusban
Pilóta kiképzés-ismerkedés a helikopterrel.....
http://tvzvezda.ru/news/forces/content/201303091442-2xlr.htm
 

Pocok75

Well-Known Member
2010. április 19.
2 565
1 801
113
http://nrg.at.tut.by/ru/2/2.jpg

Mondjatok bármit, nekem akkor sem teszik, szerintem kicsit ormótlan, igaz nem szeretném, ha egy konfliktusban ott sündörögnek felettem! :D
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 080
14 992
113