1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Kamov Ka-50 Black Shark "Hokum A"/Ka-52 Alligator "Hokum B"

Diskurzus a(z) 'Harci helikopterek' témában - GrGLy által indítva @ 2013. január 6..

  1. GrGLy

    GrGLy Active Member Szerkesztőségi tag Moderátor

  2. boki

    boki Well-Known Member

    Megérkezett a déli katonai korzetbe, konkrétan   Krasznodarba  néhány darab új Alligátor:

    http://ria.ru/arms/20130222/924176981.html
     
  3. boki

    boki Well-Known Member

    Ka-52 gyártása (2drb/hónap) video:

    http://ria.ru/arms/20130222/924176981.html
     
  4. boki

    boki Well-Known Member

    Ez a video: http://ria.ru/video/20110906/431205870.html
     
  5. joker

    joker Well-Known Member

    <p class="new-blogpost-comment-notice">Komment ehhez a hírhez: Aligátor a Kaukázusban
    A tiéd, mert észrevetted :D

    Az ilyen farokrotor nélküli konstrukcióknál van valami hátrafele tartó gázáramlat vagy hogyan oldják meg a gép elfordítását álló helyzetben / alacsony sebességnél?
     
  6. Montezuma

    Montezuma New Member

    <p class="new-blogpost-comment-notice">Komment ehhez a hírhez: Aligátor a Kaukázusban
    A koaxiális rotornál változtatni tudnak a rotorlapátok dőlésszögén és fordulatszámán, így megszűnik a forgatónyomatékok kiegyenlítődése és a heli elkezd fordulni.
     
  7. joker

    joker Well-Known Member

    Kösz szépen. A másik tippem ez lett volna, hogy változik egyik vagy másik fordulatszáma, csak az bonyolultabb megoldásnak tűnt.
     
  8. vimpel

    vimpel New Member

    <p class="new-blogpost-comment-notice">Komment ehhez a hírhez: Aligátor a Kaukázusban
    Én kicsit félkarúnak érzem a forgatható gépágyú hiányát egy harci helikopternél. Asszem a Német Tigerek is anélkül repülnek.
     
  9. vilmoci

    vilmoci Well-Known Member

    joker:

    http://www.avsimrus.com/forum/topic/24645-kamovi/page-2

    tudom, hogy oroszul van, de a képeken van a lényeg. konkrétan a 25. hozzászólásnál. Van a főreduktor alján egy MODS-nak nevezett szerkezet, ez egy elforgatható csődarab a belsejében jobb és bal menetekkel. a felül lévő menetbe egy cső kapcsolódik a menetes végével, az alul lévőbe pedig egy rúd szintén a menetes végével, valamint a cső és a rúd egymáshoz bordás kötéssel is kényszerítve van (pontosabban a megcsapágyazásuk, mert a rúd a felső forgószárnnyal forog egy irányba, a cső pedig az alsóval, de a helikopterhez képest a MODS háza és a benne lévő menetes darabok állnak, vagyis nem mindig, mert ha a pedállal léped, akkor a MODS háza elfordul, ami azt eredményezi, hogy a két csúszópersely odafent vagy közeledik egymáshoz, vagy távolodik egymástól a pedálok mozgatásának megfelelően). A menetes végű cső felmegy az alsó csúszóperselyig, a menetes végű rúd pedig a felső csúszóperselyig. A 26.hsz-nél lévő képen 21-el van jelölve maga a MODS. valamint ha megyünk felfelé, a 13-as szám mutat az alsó vezérlőautomatára, a 12 az alsó forgószárnyagyra, 8 az alsó csúszóperselyre, 6 a felső vezérlőautomatára, 2 a felső csúszóperselyre és 1 a felső forgószárnyagyra. Tehát, ha léped egyik irányba, akkor az egyik forgószárnyon a kollektív beállítási szög (pontosabban mindhárom lapát beállítási szöge) megnő az addigihoz képest, a másikon pedig lecsökken. Ezzel pedig a lapátok ellenállása is változik az addigihoz képest, vagyis végeredményben a nyomatéki egyensúly megbomlik, a helikopter elkezd a forgószárnytengely körül elfordulni.

    http://www.repulomuzeum.hu/Leltar/Leltarfotok/Ka-26/Ka-26det_02.jpg   Itt látszik a KA-26 MODS meg a kollektív beállítási szög vezérlése (akkor az egészet egyszerre mozgatod fel vagy le, vagyis a csúszóperselyek ugyanarra mozdulnak ugyanannyit odafent)

    Ami fontos még, hogy amennyi felhajtóerő többlet az egyik forgószárnyon megjelenik, ugyanannyival csökken a másikon, vagyis az eredő megmarad, nem emelkedik és nem is süllyed a helikopter. Illetve a két forgószárny fordulatszáma mindenkor megegyezik egymással, ugyanis a főreduktorban fordulatszám csökkentés és forgásirány változtatás történik (az egyik forgószárnyhoz) méghozzá fix fogaskerékáttételeken keresztül.

    Nem tudom, érthető-e amit leírtam, mert szoktam néha hülyén fogalmazni.[​IMG]

    Amúgy lehet, hogy feleslegesen tépem a számat,de hendrick doksijában nem találtam rendes ábrát, elolvasni meg lusta voltam.
     
  10. fip7

    fip7 Well-Known Member

    Nekem amúgy nagyon bejön ez a típus.
    Egy képzelet beli szituációban, amikor bármilyen harci helikoptert választhatnék a honvédségnek, én a Ka-52-őt választanám. Bár szerintem az AH-64D-vel vagy a Mi-28N-el sem járnánk rosszul, de a Mi-35-öt is jó "öszvér" megoldásnak tartom. 
    Más harci helikopter nálam nem játszik :D 
     
  11. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    <p class="new-blogpost-comment-notice">Komment ehhez a hírhez: Aligátor a Kaukázusban
    Ez a "merev" gépágyú nem mereven van beépitve, mert kismértékben felfelé és oldalra, illetve nagyobb mértékben lefelé is kitéríthető és a lőszerjavadalmazása is pont a duplája a 28-asénak.
    A fegyvert a tűzvezető rendszer repülőgépszerű rácsapásnál a célon tudja tartani, ellenben pl. a Mi-24P gépágyújánál. Ez utóbbinál a tűzgyorsaság lehet a gyógyír, hiszen vagy lassú sorozattal szegecselik az ellent, vagy egy rövid tűzcsapással igyekeznek még a célra tartva elengedni a sorozatot, amikor is statisztikailag nagyobb számban lehet találat. A Ka-52-esnél ez nem ekkora lutri, kétféle tűzgyorsaság itt is van, de nem akkora különbséggel és a lőszertípus is választható repülés közben is, hiszen kétoldali a hevederezés. A nagysebességű rácsapásnál a stabilizátor a célon tartja a fegyvert, némi oldalra történő (jobboldalon van az ágyú, így jobbra kifelé van mód) kompenzációval, de a cél felett elhaladva elég komoly lefelé irányuló célratartási képességgel.
     
  12. fuse

    fuse New Member

    <p class="new-blogpost-comment-notice">Komment ehhez a hírhez: Aligátor a Kaukázusban
    Ha jól vettem észre alapvetően 3 féle érzékelő-dóm elhelyezés fordul elő a KA52 nél. Van ugye a pilótafülke felett, van amelyiknél mintha "félbevágnák" az orrot és abba illeszkedik és van, mint a cikkben szereplőnél, tehát hogy egyszerűen az orra alatt lóg le. Gondolom ez lesz a végleges helye, vagy ti hogy tudjátok? (Ha jól emlékszem, a legelső példányokon még a rotoragy fölé volt szerelve).
     
  13. dudi

    dudi Well-Known Member

    <p class="new-blogpost-comment-notice">Komment ehhez a hírhez: Aligátor a Kaukázusban
    Allesmor Obranna

    Nem kétoldali a hevederezés:),olyan nem is nagyon lehet egycsövű fegyvernél mert egyik oldalon jön a heveder be a fegyverbe a másikon ki és ezt nem nagyon lehet megfordítani menet közben.
    Úgy van megoldva,hogy a két heveder egymás fölött fut párhuzamosan az egyik a töltősíkon a másik pedig felette és te azt tudod változtatni,hogy melyik hevederből adogasson a fegyver.
     
  14. Testudo

    Testudo New Member

    <p class="new-blogpost-comment-notice">Komment ehhez a hírhez: Aligátor a Kaukázusban
    Már nagyon ideje volt ennek a telepítésnek. Azért az mégis kínos volt, hogy Oroszország legpuskaporosabb vidékén másodvonalbeli technika van.
    A Grúz háborúban is voltak olyan eszközök, ahol a grúzoknak fejlettebb orosz technikája volt mint az 58. hadseregnek.
     
  15. boki

    boki Well-Known Member

    Igen a Déli katonai korzet (régen  észak-kaukázusi ) prioritást élvez (legnagyobb konfliktus- ovezet), itt cserélik le legeloszor a régi technikát újra. Idén még kapnak Alligátorokat.
     
  16. boki

    boki Well-Known Member

    <p class="new-blogpost-comment-notice">Komment ehhez a hírhez: Aligátor a Kaukázusban
    Pilóta kiképzés-ismerkedés a helikopterrel.....
    http://tvzvezda.ru/news/forces/content/201303091442-2xlr.htm
     
  17. Pocok75

    Pocok75 Well-Known Member

    http://nrg.at.tut.by/ru/2/2.jpg

    Mondjatok bármit, nekem akkor sem teszik, szerintem kicsit ormótlan, igaz nem szeretném, ha egy konfliktusban ott sündörögnek felettem! :D
     
  18. maxim

    maxim Member

  19. dudi

    dudi Well-Known Member

  20. emel

    emel Well-Known Member

    Szia dudi

    Tartok tőle, hogy ez csak a párizsi meg az otthoni MAKSz-ra, a demo-repülésekre készült extra festés. Azért jó lenne, ha neked lenne igazad, mert az a ronda sötétszürke még egy szép gép látványát is tényleg tönkreteszi!

    Üdv ML
     

Ezen oldal megosztása