1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Kamov Ka-50 Black Shark "Hokum A"/Ka-52 Alligator "Hokum B"

Diskurzus a(z) 'Harci helikopterek' témában - GrGLy által indítva @ 2013. január 6..

  1. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Ide rakom be, mert egy Ka-50/52-es fórumon találtam de ennél azért általánosabb a téma:

    [​IMG]

    Jól látszik, hogy az előrehaladó és a hátrahaladó lapátok mögötti áramkép mennyire eltérő. Négy lapát esetén még relatíve tiszta, zavartalan áramlásba lép be mind a két oldalon a lapát belépőéle. Nyilván a koax rendszereknél a felülről érkező leáramlással is számolni kell az alsó forgószárnynál.
     
  2. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

  3. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

  4. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

  5. jani22

    jani22 Well-Known Member

  6. angelsoul

    angelsoul Well-Known Member

  7. arbalest

    arbalest Well-Known Member

  8. boki

    boki Well-Known Member

  9. Roni

    Roni Well-Known Member

  10. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Ka-52, ezúttal PZU-k nélkül. Ritka látvány.

    [​IMG]
     
  11. boki

    boki Well-Known Member

  12. szegcsab

    szegcsab Well-Known Member

  13. boki

    boki Well-Known Member

     
    fishbed and fip7 like this.
  14. sidewinder12

    sidewinder12 Well-Known Member

    A
    Az interneten elérhető orosz helikopteres fotóanyagot nézve azt látom, hogy november környékén szinte az összes típusról leszedik a PZU-t aztán tavasszal rakják csak vissza.
     
  15. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    A Ka-52-esekről nem szokták, ezért is tűnt fel nekem.
     
    fishbed and sidewinder12 like this.
  16. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Ez a lapátjai alapján Ka-52K, tehát behajtható lapátos (a lapátok bekötését kell figyelni), francia FLIR van rajta és új kialakítású (L-418-5) DIRCM a jelenleg rendszeresített Vigyebszk/Prezigyent-Sz (L-370-5) helyett. Normálisan az ember azt várná, hogy a Vigyebszk exportváltozata, vagyis a Prezigyent-Sz kerüljön erre a gépre, de ez nem az, hanem az új típus.
    A francia FLIR pedig sokkal kisebb, sokkal könyebb.
    Kíváncsi vagyok a radarjára, mert ott elvben akár az új AESA is szóba jöhet.

    A korábban átadott egyiptomi Ka-52-esek lapátjainak bekötései sima, szárazföldi megoldások voltak:

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Viszont a mostani képek alapján ez a K gépek behajtható lapáttő kialakítású verziói:

    [​IMG]
     
    fishbed, fip7 and Pocok75 like this.
  17. ghostface

    ghostface Well-Known Member

    [​IMG]
    :rolleyes:
     
  18. sidewinder12

    sidewinder12 Well-Known Member

    Mindkettőt illetve bocsánat, mindhármat próbáltad már? Repültél velük éjszaka kis magasságban?! Így már tudsz róluk mindent?! Csak azért kérdezem, mert én nem.Viszont én elolvastam az EREDETI cikket, amire az általad linkelt cikk hivatkozik. Viszont az általad linkelt cikk szerzője kifelejtett belőle olyan részeket, amik az erdeti cikkben benne voltak, és szükségesek az összkép megértéséhez. Mint például azt a pár mondatot, amiben arról van szó, hogy 2016-ban tereptárgynak ütközött Szíriában, éjszakai repülés közben egy Mi-28N. Ott a vizsgálat során egyértelműen kiderült,hogy a pilóták elvesztették az orientációjukat,és ez okozta a katasztrófát. Ebben pedig közrejátszott a 90-es években gyártott ONV-1 "Szkoszok" éjjellátó szemüveg elégtelen teljesítménye. A vizsgálat után megtiltották az ONV-1 "Szkoszok" éjjellátóval történő repülést, és minden személyzet vadonatúj, modern GEO-ONV-1-est kapott helyette. (Adhattak volna más típusjelet az új éjjellátó szemüvegnek, de úgy túl egyszerű lenne...)
    Továbbá az angol cikk vége nekem úgy tűnik,hogy félre van fordítva.
    Az orosz eredetiben ez áll:
    "Пилотажные очки ночного видения типа "ГЕО-ОНВ1" предназначены не для применения вооружения, а для осуществления взлета, посадки на неподготовленные площадки и ориентации в пространстве при пилотировании вертолетов ночью."

    Vagyis,hogy a GEO-ONV-1 éjjellátó szemüvegek rendeltetése NEM a fegyveralkalmazás, hanem fel és leszállások végrehajtása előkészítetlen területekről, továbbá megfelelő orientáció biztosítása az éjszakai körülmények közti helikoptervezetéshez. Ehhez képest az angol cikkben pedig az áll, hogy fegyveralkalmazáshoz használják továbbá éjszakai fel-leszállásokhoz és repüléshez. Ami nem is túlzottan meglepő, hiszen a Mi-28N és a Kamov Ka-52 is rendelkezik, saját FLIR rendszerrel, saját éjszakai célfelderítő, megjelölő és célleküzdő képességgel, nem kell feltétlenül arra várjon, hogy az "avianavodcsik" a földről, lézerpointerrel kijelölje neki a célpontot. Azért emlegettem három éjjellátót, mert van a régi ONV-1 "Szkoszok", ami az angol cikkből valahogy kimaradt, van az új,modern GEO-ONV-1 és van az amerikai amit a magyar Mi-24-esek pilótái használnak. Némi off ként megjegyezném,hogy nem lepne meg, ha a magyar pilótákat esetleg még a régi éjjellátóval képezték volna ki Oroszországban.
    Az eredeti cikk, amit mindenkinek érdemes elolvasnia, kivéve persze,ha kipróbálta már mindhárom éjjellátót éjszakai repülés közben és van saját, személyes tapasztalata. Mert az nyilván többen ad egy cikknél:
    https://tass.ru/armiya-i-opk/6212976



    :
     
    fishbed, fip7 and szegcsab like this.

Ezen oldal megosztása