blogen
"Azt fogd fel, hogy nincs igazán átjárás a személygépkocsi és a bicikli között."
Vagy nem.... Csak személyes ismerőseim között jó pár van aki jó időben az autó helyet teker. De a hozzászólásod többi része is hasonlóan jól sikerült, és megalapozott.
A koppenhágai modal split (2014) így alakult:
egyéni közlekedés: 80%
- személygépkocsi: 33%
- bicikli: 30%
- gyalog: 17%
tömegközlekedés: 20%
Amíg a budapesti így:
egyéni közlekedés: 41%
- személygépkocsi: 38%
- bicikli: 1%
- gyalog: 2%
tömegközlekedés: 59%
A koppenhágai számok eléggé megdöbbentőek és jól mutatják azt, amit feljebb írtam néhány mondatban az okokról. Az átlagos koppenhágai ha nem biciklizik, akkor autóval, vagy gyalog kénytelen közelekedni igen sokat, mert a biciklizők magas aránya a tömegközlekedők alacsony százalékával jár együtt, ugyanis a döntő átjárás a tömegközlekedésből a biciklizés irányába van.
források:
http://www.epomm.eu/tems/result_city.phtml?city=227&list=1
http://budapest.hu/Documents/varosfejlesztesi_koncepcio_2011dec/10_Kozlekedesi_infrastruktura.pdf