VEKE - Budapest XVII. kerületének közlekedési helyzete és közlekedésfejlesztési feladatai.
A XVII. kerületbıl induló utasok egy átlagos utazása 12,2 kilométer hosszú, ez közel duplája a budapesti 6,9 kilométeres átlagnak. Figyelemreméltó, hogy a XVII. kerület után következı XVIII. kerületben is lényegesen rövidebb, 9,7 kilométeres az átlagos utazáshossz. A rákosmenti közlekedés nehézségét jól mutatja az is, hogy a dél-budai agglomerációba kiköltözött, de onnan BKV-val bejáró utasok (Törökbálint, Budaörs) átlagosan mindössze 9,9 kilométert utaznak, a rákosmenti térség utasainak helyzete tehát még az agglomerációba költözött és általában a legrosszabb közlekedési helyzetben lévı ingázókként emlegetett lakosokénál is rosszabb. A kerület távolsága Budapesttıl nyilvánvalóan adottság, az adatok viszont arra hívják fel a figyelmet, hogy az a gyakorlat nem folytatható tovább, amely szerint a kerület közlekedésfejlesztési feladatai a fıvárosi prioritások között rendszeresen a sor végére kerülnek
Van egy olyan érzésem, hogy itt amatőr hibát vétettek. Hogyan lehet átlagosan 6,9 km egy utazás, mikor a legtöbb viszonylat (járat) átlagosantalán 10-11 km? És ki az, aki egy viszonylaton átlagban végig utazik vagy csak félig és ezt teszi mindennel? Ennek matematikai esélye 0. Én 20+ éve tömegközlekedek és képtelenség ezt még egyedi esetekben is soksor megcsinálni, nemhogy NAPI átlagban.
Viszonyítás képpen 4-6 vili teljes viszonylag 8,5 km. Hogyan lehet az, hogy egyetlen átlgos utazás 6,9 km...? Ez fizikai képtelenség. Én, ha még az 1 metró megállós távolságomat lesétálnám, akkor is 3,5 km-es átlagot talán elérem.
Ez a 6,9 teljes utazás hossza szerintem. Ennek teljesn hihető. Tehát a peremről 7 km-be, aztán 7 km ki. Csak éppen jellemzően 1 átszállásal.
Az M3 metró 17 km. Ha az egyik végéről bemész a belvárosba és csak sétálsz utána, akkor éppenhog kijön a 6,9 km, de M3 minden utasszám ellenére ekkora hatásal nem bír és ott is jellemzően ennél kisebb távolságokra veszik igénybe.
A tamulnány elég régi, bár a város szerkezete annyit azért nem változott, csak a fonódó óta van az, hogy átszállás nélklül el lehet jutni Dél-Budáról Északra is, de ez szintén nem bír ekkor hatással.