[Kantin] Magyarország

Status
Not open for further replies.
A BKV éves költségvetése 140-150 mrd HUF. Az utasszám napi 4,5 millió, csak ebben irgalmatlan sok átszállás is van, mert átlagban egy fővársi naponta min. 1-szer átszáll, de inkáb kétszer. Erről kellene stat.

Ez alapján nézd meg a bubi költségeit...
 
Mindkét esetben ugyanarról van szó, az igénybevételek számáról.
Csak itt torzít a modell. Mert egy bubis 3-4km-es távon nem száll át. A BKV-n meg sanszosan igen. Tehát azonos távolságot te kibaszottul torzíva veszed figyelembe, ha utazás száma vs. db. emberre fajlagosítod. A távolságról nem is beszélve...

Az exoterikus állandót és az angyali rezgésszámot nem akarod bevonni a képletbe?
Ez a pont tökéletes indikátora fejlődés képtelenségednek és troll létednek. Félelmetes. hogy 7 éve itt rontod a levegőt és ilyen hülyeségeket vagy csak képes ide böfögni a fórumra.

Arra, hogy a szezonális hatása mekkora a bringa használatnak. Bár forgalom számlálás van a bringásoknál is. Ja persze, az is biztos mind hamistívány... Nyáron egyes irányokban a bringás forgalom eléri már a 10%-ot a fővárosban...
 
Molni

Most egy eléggé hiába való vitába mentél bele. A többség szerintem nagyon is érti, hogy mi értelme van a bicikli kölcsönzős rendszernek, vagy, hogy miért van minden valamire való városban tömegközlekedés. Még akkor is, ha papíron vesztességes.
 
BKV: 150mrd HUF, tehát 33 300 HUF/utas ráfordítás
Bubi: 260 millió HUF, tehát 104 000 HUF/utas ráfordítás
 
Kissé le vagy maradva, mert a 21. sz-ban már nem divat a kemény, lövetős diktatúra. Ma a puha viktatúra a menő, pl. követhetetlen, de a hatalom számára jól alakítható választási csalásokkal. /Gondolom, a következő választásokon már a finnek, a törökök és a szláv népek is szavazhatnak, mert már a honfoglalás előtt is kapcsolatban álltak velünk. Persze csak akkor, ha az ovira ixelnek./
Ám a puha viktatúra ideillő jellemzője a népszavazások ellehetetlenítése. A boltzár kapcsán is a köcsög kormány húzta az időt, majd "GYÁVASÁGBÓL" elállt a népszavazástól. Mit gondolsz, hányan szavaznának a tolvaj Matolcsy eltávolítására, a stadionépítések, a felcsúti beruházások és a tv-s hazugságkampány leállítására? Sok ilyet tudnék még írni, de "néha" dolgoznom is kell....

Te a szellemi szinted alapján még a zárcsökkentésre is szavaznál.
 
Az a félelmetes molni, hogy mérnök létedre CO2 lábnyomról írsz, mintha csak valami szociológia-gender szakos hisztérika lennél a Városligetből!
 
BKV: 150mrd HUF, tehát 33 300 HUF/utas ráfordítás
Bubi: 260 millió HUF, tehát 104 000 HUF/utas ráfordítás
Csak az utazás számot veted össze az utassal, ami téves eredményt ad. Ha én bubibaj járnék munkába, akkor az 2 haszánlat, BKV-val meg 6. Persze ez egyelemes minta, de nem csak én szállok át, ez nem egyedi jelenség...
 
Molni

Most egy eléggé hiába való vitába mentél bele. A többség szerintem nagyon is érti, hogy mi értelme van a bicikli kölcsönzős rendszernek, vagy, hogy miért van minden valamire való városban tömegközlekedés. Még akkor is, ha papíron vesztességes.

A bicikli egyéni közlekedés akárcsak a személygépkocsi, a tömegközlekedéshez semmi köze, ott csak a modal splitet rontja.
 
Az a félelmetes molni, hogy mérnök létedre CO2 lábnyomról írsz, mintha csak valami szociológia-gender szakos hisztérika lennél a Városligetből!
A CO2 lábnyom egy számolható dolog hibahatárral...
És a CO2-őn túl is van. Egy bringás mióta bocsát ki kormot, NOx-et és egyebeket...?

Továbbra is fullba tolod a kertént...
 
Blogen

Számold ki, hogy egy autó alapterületén hány db bicikli fér el. Illetve mekkora a zaj és szennyező anyag kibocsátásuk. Utána (jó esetben) érteni fogod, hogy mi köze az egésznek a tömegközlekedéshez.
 
Csak az utazás számot veted össze az utassal, ami téves eredményt ad. Ha én bubibaj járnék munkába, akkor az 2 haszánlat, BKV-val meg 6. Persze ez egyelemes minta, de nem csak én szállok át, ez nem egyedi jelenség...

Csak azonos értékek összevethetőek. Minden megkezdett bérlés és minden megkezdett utazás szerepel a statisztikákban. Amúgy Budapesten az átlagos utazáshossz a BKV-vel utasonként 6,9 kilométer utazásonként.
 
Blogen

Számold ki, hogy egy autó alapterületén hány db bicikli fér el. Illetve mekkora a zaj és szennyező anyag kibocsátásuk. Utána (jó esetben) érteni fogod, hogy mi köze az egésznek a tömegközlekedéshez.

Azt fogd fel, hogy nincs igazán átjárás a személygépkocsi és a bicikli között. A tömegközlekedésről szállnak át biciklire, hogy megspórolják a bérletkiadást! Ez igazán azokban az euróai városokban látszik, ahol igen kiterjedt bicikliskultúra van, amivel párhuzamosan eléggé alacsony a tömegközlekedők aránya. Minnél többen bringáznak, annál kevesebben tömegközlekednek, ez a valóságos összefüggés. Általában, amikor a bringázók aránya elér egy bizonyos százalékot, valahol tíz körül, akkor hirtelen emelkedni kezd az autóval közlekedők aránya is, ami nem véletlen, mert ekkorra már annyival kevesebben utaznak a tömegközelekedésen, hogy a kiterjedt hálózatok redukálódni kezdenek azok fenntarthatatlansága miatt és ezért egyre többen kényszerülnek autóba is a bringások miatt. Az igazán durván elrettentő példa ebből a szempontból Koppenhága!
 
A CO2 lábnyom egy számolható dolog hibahatárral...
És a CO2-őn túl is van. Egy bringás mióta bocsát ki kormot, NOx-et és egyebeket...?

Továbbra is fullba tolod a kertént...

Te tolod a kretént, amikor CO2 lábnyom számolhatóságáról írsz! Könyörgöm, ennyire nem vagy hülye! Tudom én, hogy a mérnök az akit a legkönnyebb megvezetni, mert szakbarbár, de ennél azért te felvilágosultabb vagy!
 
Csak azonos értékek összevethetőek. Minden megkezdett bérlés és minden megkezdett utazás szerepel a statisztikákban. Amúgy Budapesten az átlagos utazáshossz a BKV-vel utasonként 6,9 kilométer utazásonként.
Ez az adat honnan van? Mert az max. távolság több utazással nincs álam ennyi, nemhogy utazásonként... Még akkor sem volt ennyi, mikor az aggomerációból jártam be, pedig a HÉV akkor igen szépen feltoltja ezt...
 
Ez az adat honnan van? Mert az max. távolság több utazással nincs álam ennyi, nemhogy utazásonként... Még akkor sem volt ennyi, mikor az aggomerációból jártam be, pedig a HÉV akkor igen szépen feltoltja ezt...

VEKE - Budapest XVII. kerületének közlekedési helyzete és közlekedésfejlesztési feladatai.
 
VEKE - Budapest XVII. kerületének közlekedési helyzete és közlekedésfejlesztési feladatai.

A XVII. kerületbıl induló utasok egy átlagos utazása 12,2 kilométer hosszú, ez közel duplája a budapesti 6,9 kilométeres átlagnak. Figyelemreméltó, hogy a XVII. kerület után következı XVIII. kerületben is lényegesen rövidebb, 9,7 kilométeres az átlagos utazáshossz. A rákosmenti közlekedés nehézségét jól mutatja az is, hogy a dél-budai agglomerációba kiköltözött, de onnan BKV-val bejáró utasok (Törökbálint, Budaörs) átlagosan mindössze 9,9 kilométert utaznak, a rákosmenti térség utasainak helyzete tehát még az agglomerációba költözött és általában a legrosszabb közlekedési helyzetben lévı ingázókként emlegetett lakosokénál is rosszabb. A kerület távolsága Budapesttıl nyilvánvalóan adottság, az adatok viszont arra hívják fel a figyelmet, hogy az a gyakorlat nem folytatható tovább, amely szerint a kerület közlekedésfejlesztési feladatai a fıvárosi prioritások között rendszeresen a sor végére kerülnek

Van egy olyan érzésem, hogy itt amatőr hibát vétettek. Hogyan lehet átlagosan 6,9 km egy utazás, mikor a legtöbb viszonylat (járat) átlagosantalán 10-11 km? És ki az, aki egy viszonylaton átlagban végig utazik vagy csak félig és ezt teszi mindennel? Ennek matematikai esélye 0. Én 20+ éve tömegközlekedek és képtelenség ezt még egyedi esetekben is soksor megcsinálni, nemhogy NAPI átlagban.

Viszonyítás képpen 4-6 vili teljes viszonylag 8,5 km. Hogyan lehet az, hogy egyetlen átlgos utazás 6,9 km...? Ez fizikai képtelenség. Én, ha még az 1 metró megállós távolságomat lesétálnám, akkor is 3,5 km-es átlagot talán elérem.

Ez a 6,9 teljes utazás hossza szerintem. Ennek teljesn hihető. Tehát a peremről 7 km-be, aztán 7 km ki. Csak éppen jellemzően 1 átszállásal.

Az M3 metró 17 km. Ha az egyik végéről bemész a belvárosba és csak sétálsz utána, akkor éppenhog kijön a 6,9 km, de M3 minden utasszám ellenére ekkora hatásal nem bír és ott is jellemzően ennél kisebb távolságokra veszik igénybe.

A tamulnány elég régi, bár a város szerkezete annyit azért nem változott, csak a fonódó óta van az, hogy átszállás nélklül el lehet jutni Dél-Budáról Északra is, de ez szintén nem bír ekkor hatással.
 
blogen

"Azt fogd fel, hogy nincs igazán átjárás a személygépkocsi és a bicikli között."

Vagy nem.... Csak személyes ismerőseim között jó pár van aki jó időben az autó helyet teker. De a hozzászólásod többi része is hasonlóan jól sikerült, és megalapozott.
 
A 12,2 km-es átlagos utazás az, ahol kijön ez a hiba. Ilyet egyszerűen képtelenség csinálni, nincs hozzá elég hosszú viszonylat.
 
Van egy olyan érzésem, hogy itt amatőr hibát vétettek. Hogyan lehet átlagosan 6,9 km egy utazás, mikor a legtöbb viszonylat (járat) átlagosantalán 10-11 km?

Hát ha a funkcionális analfabétizmus téged is érint, akkor nem értetted meg ezt a mondatot:

"A XVII. kerületbıl induló utasok egy átlagos utazása 12,2 kilométer hosszú"

Szerintem ezt most te itt hagyd abba! :D
 
Hát ha a funkcionális analfabétizmus téged is érint, akkor nem értetted meg ezt a mondatot:

"A XVII. kerületbıl induló utasok egy átlagos utazása 12,2 kilométer hosszú"

Szerintem ezt most te itt hagyd abba! :D
Igen, messze van a kerület, de ez átlagosan nem jön ösze. Ha 16 km-et megy bussza befelé és utána csak egyszer átszáll, akkor sem lesz átlagosan egy út ennyi. Kelenföld Albérletemből a 7-es busszal az M3 bevezető tájáig bringával volt 15 km, tehát a busz is kb. annyi. Ezzel a városon át lehet menni...
 
Status
Not open for further replies.