A XVII. kerületbıl induló utasok egy átlagos utazása 12,2 kilométer hosszú, ez közel duplája a budapesti 6,9 kilométeres átlagnak. Figyelemreméltó, hogy a XVII. kerület után következı XVIII. kerületben is lényegesen rövidebb, 9,7 kilométeres az átlagos utazáshossz. A rákosmenti közlekedés nehézségét jól mutatja az is, hogy a dél-budai agglomerációba kiköltözött, de onnan BKV-val bejáró utasok (Törökbálint, Budaörs) átlagosan mindössze 9,9 kilométert utaznak, a rákosmenti térség utasainak helyzete tehát még az agglomerációba költözött és általában a legrosszabb közlekedési helyzetben lévı ingázókként emlegetett lakosokénál is rosszabb. A kerület távolsága Budapesttıl nyilvánvalóan adottság, az adatok viszont arra hívják fel a figyelmet, hogy az a gyakorlat nem folytatható tovább, amely szerint a kerület közlekedésfejlesztési feladatai a fıvárosi prioritások között rendszeresen a sor végére kerülnek