Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
...Ugyanakkor igazad van abban is, hogy sokszor a "döcögös" diákból egész jó szakember lesz, sok példát tudok rá én is...
Ne idegesíts fel, mi vagy Te, Stirlitz Snowden?Montezuma köszönöm szépen lementettem word-be
<b>Phaidros</b>
Aki tudja, az csinálja, aki nem, az tanítja.
Ez tök igaz, gondolj bele, aki kiválóan énekel az művész és sztár lesz, aki meg nem az max. ének-zene tanár. Aki kiváló sportoló, abból bajnok lesz, aki meg nem, abból tesitanár.
<b>Monte</b>
Tulajdonképpen egyetértünk.
Hidegburkoló: megméri a terasz hosszát (4m) megméri a szélességet (3m). Javasolja hogy a 3+4=7 nm miatt vegyen a pasi 8nm burkolóanyagot. Lévén a megrendelő értett a másodikos matekhoz, vett 15nm-t a szegély miatt. Alig maradt valami anyag és a burkoló büszke volt a "tervezésére".
Egyébként a szakképzés úgy van elcseszve, ahogy van...hosszú, szomorú történet ez, immár 20 éve követem, mindig azt hiszem, nincs lejjebb. De van. Nézd meg, mi indul szeptemberben. Hihetetlen lesz... Én egyébként középiskolai és főiskolai szinten is látom mi folyik, lassan tényleg egyenlő a nullával mindkettő (gépjárműtechnikában vagyok érdekelt) Két mondatot értelmezni képtelen fickók irnak "szakdolgozatot" olyasmiről, amit 2 éve a szakmában dolgozó autószerelő körberöhög...
Ugyanakkor igazad van abban is, hogy sokszor a "döcögös" diákból egész jó szakember lesz, sok példát tudok rá én is. Én egyébként azt szoktam mondani, a tananyagot meg lehet tanulni, de a munkához való hozzáállás taníthatatlan. Ha valaki akar, a tudáshiányt, észbeli hátrányt szorgalommal nagyrészt kompenzálhatja.
Amúgy az oktatás (ahogy Te is írtad a kosárpálya kapcsán) nagyon jó fejőstehén. Ki lehet írni mindenféle "okos" programot aktívtáblára, fizika szaktanteremre (lsd. Öveges program) informatikai fejlesztésre (lsd. kakaóbiztos számítógép) stb, de csak a pályázatot elnyerő "kereskedő" jár jól, mert a használatot hatékonnyá tevő háttéranyag (amihez már tudás is kellene nem csak politikai kapcsolat) soha nem készül el, tankönyv, segédanyag a fasorban. Szánalmas a helyzet. Olyan mint a HM, milliárdok mennek el és "képesség" sehol.
<b>Torsen</b>
A nagylány most érettségizett vegyész orinetációjú szakközépben osztályelsőként (megy tovább vegyész technikusnak), de azt a négy év alatt egyszer sem tanulták, hogy a műanyag például kőolajból van. Sem ő, sem a kis barátai ezt nem tudták érettségi előtt egy héttel. vagy :O ?
Ülnek a kölykök a szünetben a folyosón, mindenki kezében okosteló és szép csendben egymással csetelnek.
Egymástól 65 cm-re.
Élő beszéd nuku.
Zombiland ehhez képest egy nyüzsgő vidámpark.
<b>Nekerdez</b>
Ő akarta a technikusit, nincs is ezzel semmi gond, sőt! Ha ez sikerül, utána kezdjen csak el egy kicsit dolgozni a való életben és majd meglátjuk, merre tovább.
Oké egy BsC is, nem olyan nagy baj, ha valaki úgy lesz mérnök (BsC = régi üzemmérnök), hogy közben valós szakmai tapasztalata is lesz hozzá.
Az is lehet, hogy tök más irányba indul majd el, ki tudja ezt előre?
<b>Phaidros</b>
Én is ilyen szakoktató voltam, mellette 100%-ig benne a valós piac sűrűjében. A kölykök tőlem csak olyan dolgokat tanultak, amit real time azonnal használhattak is, nem szakmunkás és nem hülyegyerek szinten igyekeztem őket okítani és kezelni. Volt, akinél bejött a dolog.
<b>ozymandias</b>
Igen, látom napi szinten a szakmában, hogy mi van.
Nemrég egy "Nagy Öreggel" beszélgettünk arról, hogy nem kell itt aggódni, az utánpótlás nem lesz konkurencia semmikor, lesz még munkánk bőven nyugdíjasként is, ha már nyugdíj úgysem lesz hozzá. Addig fogunk dolgozni, amíg meg nem döglünk.
<i>Az illető egy generálkivitelező cég tulaja, nagyjából az 1980-as évektől nyomja, akkor még gmk-zott, utána nagyvállalkozó lett.</i>
Tragédia ez az országnak, akárhonnan nézem.
Minap a fogorvosom meséli a kínzás közben, hogy az orvosi egyetemről sorban lépnek le az első évfolyamos fogorvos jelöltek, mert hogy <i>"csak nem képzelik azt, hogy majd más szájában fognak turkálni"?</i> Ez nem vicc.
Így vissza nézve nekem is ez a problémám. Olyan szinten oktatják a metekot és a többit is, hogy nem kutatóként senki nem használja azt, amit ott megtanult. Én az egyetem óta nem oldottam meg differenciál egyenletet. Talán már egy KDE megoldása sem menne...Egyrészről a baromi magas szinten tartott matekkel és mechanikával elijeszti, kiszórja a diákok egy jelentős részét, másrészt a szakmához kapcsolódó alapismeretekben gyakorlatilag nem jutnak egyről a kettőre.
<blockquote rel="Montezuma"><b>ozymandias</b>
Igen, látom napi szinten a szakmában, hogy mi van.
Nemrég egy "Nagy Öreggel" beszélgettünk arról, hogy nem kell itt aggódni, az utánpótlás nem lesz konkurencia semmikor, lesz még munkánk bőven nyugdíjasként is, ha már nyugdíj úgysem lesz hozzá. Addig fogunk dolgozni, amíg meg nem döglünk.
<i>Az illető egy generálkivitelező cég tulaja, nagyjából az 1980-as évektől nyomja, akkor még gmk-zott, utána nagyvállalkozó lett.</i>
Tragédia ez az országnak, akárhonnan nézem.
Minap a fogorvosom meséli a kínzás közben, hogy az orvosi egyetemről sorban lépnek le az első évfolyamos fogorvos jelöltek, mert hogy <i>"csak nem képzelik azt, hogy majd más szájában fognak turkálni"?</i> Ez nem vicc.
Pontosan. Sajnos ez a hazai képzésben nem jelenik meg. A tárgyak túl nagy aránya túlságosan az utóbbira gyúr, hollott a végzett mérnökök cirka 95%-a "napi szart" lapátol és nem kutat.Külön kell választani a szakmagyakorló mérnököt a kutató mérnöktől – az előbbi a közvetlen iparban és termelésben van napi szart lapátolni, a másik oldal meg a laborokban és egyéb kísérleti központokban álmodozik, kutat, fejleszt és derivál, ha akar.
Két külön világ teljesen eltérő kompetenciaigényekkel.
Pontosan. Sajnos ez a hazai képzésben nem jelenik meg. A tárgyak túl nagy aránya túlságosan az utóbbira gyúr, hollott a végzett mérnökök cirka 95%-a "napi szart" lapátol és nem kutat.</blockquote><blockquote>Külön kell választani a szakmagyakorló mérnököt a kutató mérnöktől – az előbbi a közvetlen iparban és termelésben van napi szart lapátolni, a másik oldal meg a laborokban és egyéb kísérleti központokban álmodozik, kutat, fejleszt és derivál, ha akar.
Két külön világ teljesen eltérő kompetenciaigényekkel.