Molnibalage veled tök értelmetlen kommunikálni. Csak és kizárólag a saját szemszögedből látod a dolgokat, és csak azt vagy képes elfogadni.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
És mi van a cseh iparral? Vagy a lengyellel? Ők nem voltak a szociban? Elvileg mi voltunk a legvidámabb barakk, most meg csak kullogunk az anno testvéri cucilista országok után? Elmúltnyócév, elmúlthúsz év, meg vesszen trianon?? Ennyi lenne?Ha Svédorszagban is 45 èvig "szocializmus"meg " KGST"lett volna, akkor ök sem tudnanak Gripent stb. tervezni.
Igy is elvesztettek a szemelygépkocsigyàrtàsukat......Saab megszünt, Volvo csak a kinaiaknak köszönheti, hogy létezik.
Ha Magyarorszàg pl.1955 òta szabad lett volna (mint Ausztria....) akkor egészen màs lenne a magyar ipar helyzete.
Az un "rendszervàltàs" àltal okozott kàrokat (piacnyitàs...) sem lehet figyelmen kivül hagyni.
Ők méretben „hányszor akkora” iparról indultak?És mi van a cseh iparral? Vagy a lengyellel?
Persze, nagyrészt EU-s pénzből.... Amit meg felhúztak azt is hagyják szétrohadni, lásd 1-es villamos.Akkor miröl beszélünk? Külföldön élek, évente 4-5 hònapot vagyok otthon, beszelek az emberekkel. Igy minden évben làtom, hogyan fejlödik az orszag minden szempontbòl különösen 2010 òta. Az infrastruktura, a környezet, a hàzak, az üzletek, a vendéglàtàs, szolgàltatások, a hangulat stb. Aki ezt nem làtja, az vak szerintem.
Ettöl függetlenül van hova fejlödni, de van haladàs. Sok szempontbòl elhetöbb hely Magyarorszàg, mint sok nyugati orszàg, szerintem.
Ők méretben „hányszor akkora” iparról indultak?
A csehszlovákok csak villamosból tízezres nagyságrendben gyártottak. A legkisebb mozdonysorozataik voltak 4-500db körül, de voltak több ezres szériák. Nálunk a legnagyobb darabszámú mozdony talán a 424-es volt kb. 500db-bal.
A lengyelek csak Mi-2-esből 5000db-ot gyártottak, An-2-est meg vagy 8000-ret. és ez csak a repülőipar.
A mi kapacitásunk akkor is csak halvány árnyéka volt bármelyikükének.
Ahhoz a kapacitáshoz képest ők is megzuhantak rendesen.
Na látod ez azért van, mert akkora kamu mint ide Lacháza.Személyesen nem. Több éves hír, hogy már a trend megfordult.
Ööööö, Erdély nem egyenlő határmenmti területtel. Hatalmas mellé...Na látod ez azért van, mert akkora kamu mint ide Lacháza.
(Ott van a legtöbb ilyen ahol a leghangosabban visítanak, hogy féknyúz, féknyúz.)
[Gondolom nem mostanában jártál utoljára Erdélyben. Valahogy nem látszik a jólét és a teljesítmény.]
Na hát ott meg főleg...Ööööö, Erdély nem egyenlő határmenmti területtel. Hatalmas mellé...
Nem ragadtam ki semmit. Te itt rablásról írsz és meg 2-ből kettő "veszetsé és bűnős" - más használja ezeket a fogalamakat, nem én - nemzet a világ vezető gazdasági hatalmai lettek a romokból. Japánban még tőke sem volt soha. 1870 táján még őket ágyúzták mások és tehetetlenek voltak elmaradottságuk miatt.
Azért Németország határai tologatták rendesen és a porosz eszme bölcsőjét lassan 70 éve Kalinyingrádnak hívják. Elég összevetni azt térséget az NSZK-val. Izé... Na, ennyit számít az, hogy ha odafent megmondják, hogy mit kell gondolni és a "majd állambácsi megoldja" hozzállás van. Az eredmény ismert...
Személyesen nem. Több éves hír, hogy már a trend megfordult.
Ne csak indexet és 444-et olvass. Én a saját szememmel látom Romániában szórólapokon és hirdetéseken, hogy dunántúli cégek keresnek munkásokat.
Nem a vita kedvéért, de én meg a saját szememmel látom és tapasztalom, hogy Nagyváradnak és Aradnak jelentős szívóhatása van. Arad azért is érdekes, mert a délkeleti csücsökben sokan tudnak románul (illetve nemzetiségiek) valamint ott nagyon gatya a munkaerőpiac. De szerintem ez természetes folyamat, a határ szinte nyitott, az utazási idő meg talán kisebb mint egy Budapest környéki agglomerációs településről Bp központba jutni.
Váradon (is) lakom, ide leginkább azok jönnek át Magyarországról dolgozni, akik Romániából költöztek át. Ott olcsóbb a ház ezért áttelepültek, a munkahelyüket meg megtartották. Persze valószínüleg akad a határmenti kis településeken olyan eredetileg is magyar állampolgár, akik a határmenti román nagyvárosokban dolgoznak. Hisz a 220000-res Nagyváradon összehasonlíthatatlanul több a munkalehetőség, mint Biharkeresztesen.