[Kantin] Számítógépes játékok - általános topik

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Ooorky

Well-Known Member
2016. szeptember 1.
9 779
44 961
113
A hadjárat lényege pedig az volt, hogy keretet adjon az egész játéknak és felkészítsen a multira. Igen, scriptelt volt mint egy CoD pl., de ettől függetlenül szerintem érdekes és izgalmas is volt. A cutscene-ek között meg volt egy-két elég jól sikerült darab. :D

Mai napig emlékszem 1-1 részletére, pedig vagy 15 éve toltam. Zseniális volt, nálam egyedül a CoD 4 single módja vetekszik vele hangulatban.
 
  • Tetszik
Reactions: therob and kamm

jurgenbauer

Well-Known Member
2015. február 1.
24 562
80 925
113
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
4 763
14 701
113
Hétvégén még kipróbálható a Company of Heroes 3 Multiplayer pre-alpha. Egész stabil, és játszható, de nem érdemes a felbontást / grafikát feljebb rakni.

 

Cifu

Well-Known Member
2010. július 12.
3 047
10 153
113
Szégyen, hogy a játékipar oda zuhant, hogy ilyen CGI reveal trailerek gyárt, de megnézve az se derül ki belőle, hogy ez egyáltalán milyen műfaj lesz.

A Quantic Dream alapján elég valószínű, hogy külső nézetes kalandjáték - gyors-klikkelős játék hibrid, ahogy a Heavy Rain vagy a Detroit: Become human.
Abban sem vagyok 100%-ig biztos, hogy ez dedikált CGI videó lenne.
 
  • Tetszik
Reactions: Bubu bocs
M

molnibalage

Guest
Unreal engine 5, elképesztő, hogy mit tud ez az engine, mindezt konzolon
Azt sajnálom, hogy pc-re nem hozták ki ezt a demo-t

Nekem a problémám a következő.
Szép, szép. De mikor jön már el az a pillanat, hogy fizikai is lesz a játékokban, környezettel való interakció...?

Ha nagyon szép grafikájú valamit akarok nézni, akkor kimegyek a szabadba vagy nézek egy filmet. :)

Mikor lesz olyan, hogy egy FPS lövöldében számítson végre a fedezék típusa?
Vagy full rombolható környezet?
stb.

Az, hogy egyszer szebbek a játékok, de az interaktivitás szintje lassan a 20 évvel ezelőttit sem éri el, az számomra valahol hervasztó.
 

atek

Well-Known Member
2013. június 14.
199
569
93
Szép, szép. De mikor jön már el az a pillanat, hogy fizikai is lesz a játékokban, környezettel való interakció...?
Szerintem soha és ne is várd egy játéktól a valódi fizikát, ez nem szimulátor, itt a szórakoztatás a cél (mint a filmeknél). Egyébként olyan fizika lesz, amilyet írnak hozzá.

Az, hogy egyszer szebbek a játékok, de az interaktivitás szintje lassan a 20 évvel ezelőttit sem éri el, az számomra valahol hervasztó.
Ez nem egy új matrix játék lesz, hanem egy tech-demo.


Itt egy leírás, hogy milyen újdonságokat mutat be:
 
M

molnibalage

Guest
Szerintem soha és ne is várd egy játéktól a valódi fizikát,
Nem valódi fizikát, akár csak egyszerűsítettet.
Ehhez képest azt látom, hogy bebújsz egy olajoshordó mögé és megfog mindent.
Ezt már régen meg kéne haladni.
És nem azt ,hogy 20+ éves időtartamból akkor valaki mond egy ősrégi játékot, ahol valami volt rombolható.
A grafika végtelen polírozása helyett legalább egy absztrakt fizikai modell kéne.

A repszimekben sem valódi radar fizika van, radar egyenlettel és mással, hanem helyette egy egyszerűsített modell, de van.
ez nem szimulátor, itt a szórakoztatás a cél (mint a filmeknél). Egyébként olyan fizika lesz, amilyet írnak hozzá.
Nem is azt a szintet várom el.
Láttam a listát.

Mondom, nekem ez az egész már meh.
Lényegében azért játszom szinte csak történet alapú játékkal, mert a grafikára én azt mondom, hogy már "meh".
Régen nem faktor. a beleéléshez elég szépek a játékok már lassan 8-10 éve is.

Nekem a 2014-es Dyling Light is olyan szép volt, hogy nem volt azzal semmi kifogásom.
A mozogás, a környezet, a voice acting stb adja el a játékot.

Ez a techdemó bántóan ostoba játékmenetet mutatott be.
Kb. egy quicktime event szintjén levő valamit.

Ha ez a jövő, akkor én aztán sok játékot nem fogok venni, az tuti...
 

mijki

Well-Known Member
2012. augusztus 12.
340
886
93
A reális fizikára nagyon nincs igény, a grafikával lehet eladni mindent, mert a többségnek (csak) az kell. Ezalól kivételt élvez például az ArmA 3, ahol a ballisztika egész jó, ellenben a járműfizikát hagyjuk...

Az indi piacon kb ez a játék van legközelebb az igazi fizikához:
 
  • Tetszik
Reactions: molnibalage
M

molnibalage

Guest
A reális fizikára nagyon nincs igény, a grafikával lehet eladni mindent, mert a többségnek (csak) az kell. Ezalól kivételt élvez például az ArmA 3, ahol a ballisztika egész jó, ellenben a járműfizikát hagyjuk...

Az indi piacon kb ez a játék van legközelebb az igazi fizikához:
Ilyesmire gondolok,. Ha valamiféle fizikának látszó dolog legyen.