Katonai járművek páncélteste, páncélzata

Ezt az alu páncélt azért sem értem, mert hihetetlen "alattomos" egy anyag;gyűjti a feszültséget, aztán egyszer csak megadja magát. Hegeszteni még a legkorszerűbb eljárásokkal is lutri (űrkutatásban nem is engedett, ezért egy tömbből marnak rácsos tartót is), alacsony az olvadáspontja (persze az oxidja sokszorosa), cserereakcióba megy a vasoxiddal...stb.

Az alumínium ötvözet páncélzat lényege, hogy adott védelmi szintet KE fegyverekkel szemben, illetve adott mechanikai szilárdságot alacsonyabb tömeggel meg lehet valósítani. Ha a tömeg rohadt fontos (pl. mert légideszant jármű, lásd M551 Sheridan), vagy legalábbis kiemelten fontos (pl. mert a járműnek adott sebességet kell tudnia úgy, hogy előre meghatározták a többi főbb paramétereit, lásd M2 Bradley), akkor oszthatsz-szorozhatsz, az aluötvözet a lehetőségekhez képest a legnagyobb közös többszöröst adja...

Az űrkutatásban egyébként hegesztik az aluötvözetet, nem tudom, honnan veszed, hogy nem csinálnak ilyet, tessék, itt egy Orion visszatérő modulra vonatkozó hír + kép...
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
Ez azt jelenti,hogy 1cm acélt 2cm alu tud kiváltan és lesz 33% tömegnyereséged ellenben 100%-al nő a helyigény...Na ezért nem alut használnak acél helyett.

Ez most ilyen elméletgyártás arról, hogy miért nem kellene használniuk valamit amit egyébként használnak (lsd. M113, BMP). A helyigényt harkocsin mindenki leszarja, nyugaton jellemzően minimális, könnyű gá. ellen védelmet nyújtó vastagságú acélt használnak, a többi baromi vastag rétegelt kompozit páncél. Az acél súlya egyszerűen kizárja mint domináns védő anyagot, mert nem lehet értelmes méretű / tömegű harckocsit gyártani olyan acélvastagsággal, ami a mostani pct. eszközök ellen kellene.

A T-64 korai változataiban a toronypáncél a következő - 20 rétegnyi lemez, 21mm-es acél, 6mm gumi, 3 mm alu. Az alurétegből kiindulva valszeg nem a súlycsökkentés az elsődleges cél hanem valamilyen védő réteg kialakítása.

5dae1cf3cd5cfc63faec52a42ac0a268.jpg



A glacis a ruszkiknál általában acél - valamilyen üvegszálas anyag - acél.
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány
Nem rétegelt páncélként volt.
Egyes 109 szériákon az üza.tartály mögött is volt egy alu lemez, de a lényeg a pilótaülés és a pilóta feje mögött lévő 8 mm-es síma acél páncél lemez volt.
az így nézett ki (meg láthatóak még a szélvédő páncélüveg darabok is)
scheibe.jpg

Az alulemez rétegelt volt, te a 8/4 milis pilótapáncélról beszélsz.

Nem egy alulemez volt a üa. tartály mögött, hanem 21 lemezből álló, kb. 25-30 mili összvastagságú rétegelt alu anyag, ami egyben a gyújtólövedékeket is jól hatástalanította.
 
Ez most ilyen elméletgyártás arról, hogy miért nem kellene használniuk valamit amit egyébként használnak (lsd. M113, BMP). A helyigényt harkocsin mindenki leszarja, nyugaton jellemzően minimális, könnyű gá. ellen védelmet nyújtó vastagságú acélt használnak, a többi baromi vastag rétegelt kompozit páncél. Az acél súlya egyszerűen kizárja mint domináns védő anyagot, mert nem lehet értelmes méretű / tömegű harckocsit gyártani olyan acélvastagsággal, ami a mostani pct. eszközök ellen kellene.

A T-64 korai változataiban a toronypáncél a következő - 20 rétegnyi lemez, 21mm-es acél, 6mm gumi, 3 mm alu. Az alurétegből kiindulva valszeg nem a súlycsökkentés az elsődleges cél hanem valamilyen védő réteg kialakítása.

5dae1cf3cd5cfc63faec52a42ac0a268.jpg



A glacis a ruszkiknál általában acél - valamilyen üvegszálas anyag - acél.

Acélból a tömege miatt aluból meg mérete miatt nem lehet értelmes védelmű páncélt létrehozni.Amiket soroltál(BMP-3,M113)mind fontos volt a tömeg no az M113 nem is agyonpáncélozott valami a BMP-3 meg csak ott jól védett ahol acél van alu helyett.Még ma is az esetek 99%-ban acélt használnak nem pedig alut.Maradjunk annyiban,hogy a fent említett járművek a kivétel erősíti a szabályt kategóriába tartoznak.
 
  • Tetszik
Reactions: Szittya
Időnként olvasom, de sokszor nagyon komoly pontatlanságok vannak benne, főleg a technikatörténeti és típusismertető részeknél.
 
Az alulemez rétegelt volt, te a 8/4 milis pilótapáncélról beszélsz.

Nem egy alulemez volt a üa. tartály mögött, hanem 21 lemezből álló, kb. 25-30 mili összvastagságú rétegelt alu anyag, ami egyben a gyújtólövedékeket is jól hatástalanította.
Én a "C" vel jelzett lemezről beszélek
aa.jpg

Bár nem vagyok németes de a "Leichmetall panzerung"szerintem könnyűfém páncéllemezt jelent.
Hogy rétegelt volt e azt rád bízom….
Ha azt mondom mutass egy forrást akkor Te is a HT egy régi cikkére fogsz hivatkozni amit majd kikeresel?
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and Cifu
Én a "C" vel jelzett lemezről beszélek
aa.jpg

Bár nem vagyok németes de a "Leichmetall panzerung"szerintem könnyűfém páncéllemezt jelent.
Hogy rétegelt volt e azt rád bízom….
Ha azt mondom mutass egy forrást akkor Te is a HT egy régi cikkére fogsz hivatkozni amit majd kikeresel?
Ez nekem valamiféle robbanás álló lemeznek tűnik mint páncélnek(mint a hajókon lévő torpedóvédő válaszfalak).Sokkal inkább lehetett a szerepe az üzemanyagtartály esetleges robbanása során keletkező repeszek és lökéshullám felfogása mintsem a tényleges páncélvédelem
 
Az alumínium ötvözet páncélzat lényege, hogy adott védelmi szintet KE fegyverekkel szemben, illetve adott mechanikai szilárdságot alacsonyabb tömeggel meg lehet valósítani. Ha a tömeg rohadt fontos (pl. mert légideszant jármű, lásd M551 Sheridan), vagy legalábbis kiemelten fontos (pl. mert a járműnek adott sebességet kell tudnia úgy, hogy előre meghatározták a többi főbb paramétereit, lásd M2 Bradley), akkor oszthatsz-szorozhatsz, az aluötvözet a lehetőségekhez képest a legnagyobb közös többszöröst adja...

Az űrkutatásban egyébként hegesztik az aluötvözetet, nem tudom, honnan veszed, hogy nem csinálnak ilyet, tessék, itt egy Orion visszatérő modulra vonatkozó hír + kép...
Köszi. Anno a műholdaknál elvárás volt a hegesztés mentesség (kilövéskor vibráció), de ott nem is finomkodnak, mint az emberes misszióknál. Hegesztés vizsgán említették (nem szerkezetlakatos szintűn), meg volt egy projekt, ahol a tartóknál nem volt megengedett, de ennyi. Mindig tanul az ember, hiába.
 
  • Tetszik
Reactions: Cifu
Köszi. Anno a műholdaknál elvárás volt a hegesztés mentesség (kilövéskor vibráció), de ott nem is finomkodnak, mint az emberes misszióknál. Hegesztés vizsgán említették (nem szerkezetlakatos szintűn), meg volt egy projekt, ahol a tartóknál nem volt megengedett, de ennyi. Mindig tanul az ember, hiába.

Szvsz inkább azt tudom elképzelni, hogy a hegesztés potenciális problémaforrás, és ezt akarták kihagyni, tehát egyszerűbb és olcsóbb forgácsolásos eljárással létrehozni szerkezeti elemeket, mint a hegesztést alaposan végrehajtani, majd letesztelni / vizsgálni. Egyébként az Orion esetében is nagy nagy méretű öntött majd forgácsolt munkadarabokból építik fel a visszatérő modult, ám ezeket az elemeket hegesztik egymáshoz. Lehet, hogy egy kisebb műhold esetében nem éri meg a hegesztéssel vesződni?
 
Szvsz inkább azt tudom elképzelni, hogy a hegesztés potenciális problémaforrás, és ezt akarták kihagyni, tehát egyszerűbb és olcsóbb forgácsolásos eljárással létrehozni szerkezeti elemeket, mint a hegesztést alaposan végrehajtani, majd letesztelni / vizsgálni. Egyébként az Orion esetében is nagy nagy méretű öntött majd forgácsolt munkadarabokból építik fel a visszatérő modult, ám ezeket az elemeket hegesztik egymáshoz. Lehet, hogy egy kisebb műhold esetében nem éri meg a hegesztéssel vesződni?
Azért inkább a hegesztés...iszonyat gépidő:
https://www.google.hu/url?sa=t&sour...wwAHoECAoQAw&usg=AOvVaw1v1iaDTERuG7-0eP8GHDFY
5 tengelyes demó marás.
 
A Rheinmetall még alaposabb videója az ADS rendszerük teszteléséről
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Kíváncsi vagyok mi lesz erre a válasz? Elektronikai zavaróval felszerelt RPG és ATGM?
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
[0]=68.ARC4SXLzkuzRFb4mx6ro5e_5HA2nmUi6R4-XYzBuOMSoAnBrRQFAt3KMNICnkWqRBho02B446WBdr5eWX0oADjB_7zGfJpEn_GzSndbYOfwHIvCyA4r0FF2REiyJRyuto597rs54LTCjDdi_oUPOCA7fw9J0Om8bxo-CQfdJwiOhAHawrqybL8Qk8zZsnEz4daXMNrOeL8SuYgGu1onwlsNqchc1g8WhiYjPkMud29U_Ii1aeH1yIjbvSy_-Vd_oJz-Fug&__tn__=-R
 
Én a "C" vel jelzett lemezről beszélek
aa.jpg


Bár nem vagyok németes de a "Leichmetall panzerung"szerintem könnyűfém páncéllemezt jelent.
Hogy rétegelt volt e azt rád bízom….
Ha azt mondom mutass egy forrást akkor Te is a HT egy régi cikkére fogsz hivatkozni amit majd kikeresel?

Leichtmetall = könnyűfém = alumínium, ezért is különböztetik meg.

Ha már forrásoknál tartunk, valahol mókás hogy egy korábban általam feltöltött, emlékeim szerint a 109G műszaki leírásból kivágott képet mutatsz nekem, de sebaj. :D

Viszont épp a mai nap akadt kezembe egy ezzel kapcsolatos forrás, miközben más keresgéltem: egy korabeli brit összefoglaló jelentés a rétegelt alu lemezpáncél ballisztikai tesztjeiről. Valahol a részletes anyag is megvan, de ez lényegesen áttekinthetőbb és nem kell több tucat oldalt belinkelnek. Belinkelem, mivel elég érdekes megállapításokat tartalmaz, és a "c" jelű páncélzat felépítéséről és anyagáról sem hagy semmi kétséget.

Az eredeti iratanyag a brit nemzeti archívumban található AIR 40/190 jelzés alatt ha minden igaz.