• Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 237
10 781
113
Vicceskedünk :)
Pér (LHPR) - aktív repülőtér (2000x30 m-es pálya, napi forgalom A320 kategóriájú gépekkel)
Taszár - használaton kívül de a pálya használható állapotban
Szentkirályszabadja - Használaton kívül de a pálya használható állapotban
Pécs - aktív repülőtér (1500x30 m-es pálya - utasforgalom volt, jelenleg nincs)
Kalocsa - használaton kívül de a pálya használható
Kiskunlacháza (LHKK) - aktív repülőtér 2500 x 45 m-es pálya. Abból jelenleg egy 800 m-es szakaszt használnak
Csákvár - a reptér használaton kívül a beton használható állapotban
Mezőkövesd - a reptér használaton kívül a beton használható állapotban
Kunmadaras - Jelenleg sport reptérként üzemel. A beton használható állapotban
Szeged - abszolút használható (és ezt garantálom...igen jól ismerem...)
Békéscsaba - u,az mint Szeged
Nyíregyháza - a pálya csak 900 m de abszolút használható
Hát szerintem Taszár mint repülőtér már nem számolandó, annak annyi.
Szegeden a beton pálya 1km ha jól emlékszem, és elég keskeny. Hosszabbítani nem lehet mert egyik oldalán főút van, a másikon vasút. (mikor a Szeged-Röszke vasutat terveztük akkor kellett vizsgálni hogy a felsővezeték és az 5-ös út új felüljárója miként viszonyul a repülési síkokhoz) A főút lesüllyesztésére születtek (teljesen irreális) tervek, hogy legyen a pálya 2km hosszú.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 819
47 123
113
Szétrohadva ugyan nincs, de nagyítsd egy kicsit a képet aztán nézd meg, mekkora hézagok vannak a betonkockák között!! A Griffek orrfutóin meg akkora kerekek vannak mint egy babakocsin ... Már a kecsói pályán is nagy problémák voltak vele, kishíján elveszítettünk egy gépet, és el is veszítettünk miatta egy jól képzett pilótát ... nem kellene ezt még fokozni.

El lett neki magyarázva, de úgy látszik immunis a valóságra. A sokkal kisebb tömegű és sebességű géppel sem mert rá leszállni egy pilóta, de majd akkor a Gripen, az majd leszáll erre. Meg persze az egész pálya minőségét EGYETLEN képből lemérni...?

LOL....
LOL...
Srácok, a scroll nem megy az egéren, vagy mi van?
A SU-35 videót vajon miért raktam be? Sikerült végignézni? Nem is kell végignézni! Csak a felszállást, meg a leszállást.
Ennél sokkal ilyenebbről üzemeltetnek gépeket az oroszok. A SU-35 meg nem annyi súlyra szerintem mint egy Gripen. ;)
Szemeteljem tele a topicot a Kunmadarasi reptér futójának képeivel?
De tudod mit?
A szemét svédek is üzemeltetnek Gripent diletációs betonról:
.jpg

Vagy el sem olvastad az előzményeket molni? Amit múltkor videót betettél az a Klementina volt. Ez a kép Kunmadarasról van. Google a barátod.
A Klementinán szerintem hivatalosan csak kényszerleszállást lehet végrehajtani, és azért nem próbálták meg a leszállást.
Ha pedig a "promóvideót" nézed csak meg a lenti pillanatban, akkor láthatod, hogy az az országút is, amin fel és leszáll a gripen, 8-10 méterenként telibe van repedve:
 
T

Törölt tag 1586

Guest
Hát szerintem Taszár mint repülőtér már nem számolandó, annak annyi.
Szegeden a beton pálya 1km ha jól emlékszem, és elég keskeny. Hosszabbítani nem lehet mert egyik oldalán főút van, a másikon vasút. (mikor a Szeged-Röszke vasutat terveztük akkor kellett vizsgálni hogy a felsővezeték és az 5-ös út új felüljárója miként viszonyul a repülési síkokhoz) A főút lesüllyesztésére születtek (teljesen irreális) tervek, hogy legyen a pálya 2km hosszú.
1185 x 30 m és 14 tonna teherbírású (természetesen kerekenként…)
Az akadályokkal sincs semmi semmi gond. A Gripen egyébként is képes a normál 3 fokosnál sokkal meredekebben bejönni...
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
Annak a balesetnek semmi köze nem volt az orrfutók méretéhez.
Mellesleg a Gripen futóművei kifejezetten erősek. A Svédek anyahajó fedélzeti üzemre kínálgatják az Indiaiaknak.
Ennek megfelelően gyakorolják is a kilebegtetés nélküli "anyahajó" stílusú leszállást.
Sajnos pont ahhoz volt a legnagyobb köze (nem véletlenül került fel az orrfutóra utólag a vibráció-mérő szenzor) . Egészen más az anyahajós-leszállással járó egyetlen kemény talajfogás hatása - amire tervezve is volt a futómű, és más a folyamatosan jelentkező, sűrű és túl nagymértékű vibráció hatása - amire viszont nem volt tervezve (nem véletlenül döntöttek a kecsói pálya felújítása mellett).
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 819
47 123
113
Sajnos pont ahhoz volt a legnagyobb köze (nem véletlenül került fel az orrfutóra utólag a vibráció-mérő szenzor) . Egészen más az anyahajós-leszállással járó egyetlen kemény talajfogás hatása - amire tervezve is volt a futómű, és más a folyamatosan jelentkező, sűrű és túl nagymértékű vibráció hatása - amire viszont nem volt tervezve (nem véletlenül döntöttek a kecsói pálya felújítása mellett).
Ez egész biztos?
Mert a hivatalos álláspont nem ez volt.
Már csak azért is valószínűbb a szoftveres hiba, mert ugyebár ezt a gépet a svédek pótolták.
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
Ez egész biztos?
Mert a hivatalos álláspont nem ez volt.
Már csak azért is valószínűbb a szoftveres hiba, mert ugyebár ezt a gépet a svédek pótolták.
Maradjunk annyiban, hogy "hivatalos álláspontként" ezt hozták nyilvánosságra ...
Ja, és ezt az orrfutó-hiba miatt hasraszállt gépet a svédek nem pótolták, hanem kijavították. Egyébként mindegy volt hogy szoftver-hiba vagy a vibráció miatti hidraulika-szelep hibája volt a probléma, a műszaki hiba (ha nem kimondottan üzemeltetői hiba következménye) egyformán az ő saruk, ugyanúgy kell eljárni mindkét esetben. Így is történt ...
 
T

Törölt tag 1586

Guest
egyébként mindegy volt hogy szoftver-hiba vagy a vibráció miatti hidraulika-szelep hibája volt a probléma,
A Griffek orrfutóin meg akkora kerekek vannak mint egy babakocsin
Bocs de azt írtad hogy a Gripent majdnem azért vesztettük el mert kicsik a kerekei.
Most már azt írod hogy a hidraulika szelep...
Kérlek döntsd el...

Egyébként annak hogy a bázis reptér betonja - ahol hosszú éveken át üzemel a gép - mennyire rázza a futóművet és egy szükségreptér betonjának az állapota - ahonnan legfeljebb pár fel-le szállást kell teljesesíteni - semmiféle kapcsolatban nincs egymással.
Ha úgy hozza a rosszsors hogy szükségreptérre kell menni, hidd el, senki nem fogja a rezgésmérőt lesni.
 
M

molnibalage

Guest
Bocs de azt írtad hogy a Gripent majdnem azért vesztettük el mert kicsik a kerekei.
Most már azt írod hogy a hidraulika szelep...
Kérlek döntsd el...

Egyébként annak hogy a bázis reptér betonja - ahol hosszú éveken át üzemel a gép - mennyire rázza a futóművet és egy szükségreptér betonjának az állapota - ahonnan legfeljebb pár fel-le szállást kell teljesesíteni - semmiféle kapcsolatban nincs egymással.
Ha úgy hozza a rosszsors hogy szükségreptérre kell menni, hidd el, senki nem fogja a rezgésmérőt lesni.
Összefüggenek. Okkal vannak a nehezebb járműveken nagyobb kerekek:
  • Nagyobb felületen érintkeznek a talajjal = kisebb nyomással üzemeltethetőek.
  • Mivel magában a kerékben nagyobb a légtömeg, ezért a lengéscsillapító hatása is nagyobb és lágyabb a futás.
Na, ehhez képest a Griffen vannak igen pici kerekek. Kb. akkora, mint az F-16-on, de azt nem is reklámozzák se hordozó stílusú leszállással se mással. Na, akkor nézd meg mondjuk a Hornetét, ami CV-s gép és nehezebb is. Vagy a MiG-29-est.

És jól mondtad, ha úgy hozza a szükség, amik egyszeri alkalmak. A probléma azzal van, hogy a gyakoribb kicsit rosszabb betonon való üzem is megviseli a Gripent. Na, akkor a gigaszar reptérnél szerinted mi lesz egy 8-10 tonnás leszállótömeg és 250 km/h feletti talajfogásnál, amikor kis "szutyok" polgári gépet sem mert letenni oda annak a videónak a készítője, aki belinkelte. Nem többször, egyszer sem merte. Az, hogy egyesek autóval bohóckodnak rajta az nem érv semmire.
 
  • Tetszik
Reactions: hurci10 and fishbed

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
Bocs de azt írtad hogy a Gripent majdnem azért vesztettük el mert kicsik a kerekei.
Most már azt írod hogy a hidraulika szelep...
Kérlek döntsd el...

.
Hogy adott bázison üzemelve/fel és leszállva, gurulva milyen dinamikus hatások érik a gépet a futóműveken keresztül, az több dologtól is függ: a futópálya és gurulóutak minősége/simasága, a gurulás sebessége, a rugóstagok méretezése/kialakítása, a kerekek mérete stb. Traktorkerékkel és 25km/-óval a 15 centis ugrató se probléma (max a traktorosnak), a Gripen babakocsi-méretű orrfutó-kerekével és 200-250km/ó-nál már nagyobb a probléma. A vibrációk meg ugye átadódnak a sárkány-szerkezetre és berendezésekre is, és kifejtik hatásukat ha tetszik ha nem! Ha az egész gép erre van tervezve (lásd pl. MiG-29 és Szu-27 kecsói és orosz minőségű bázisokon üzemeltetve) , akkor nem nagyon lehet probléma (ha mégis, akkor az egyedi eset), de az utólag Griff-orrfutóra felszerelt vibrációs-szenzor és a pálya felújítása azt jelzi, hogy itt nem volt összhangban a rendszer. Azt meg ne akarja nekem senki bemesélni hogy a szoftver az érzékeny a futóműről átadódó vibrációra :D:p és attól akadt be a G. orrfutója :eek::(.
 
T

Törölt tag 1586

Guest
Kb. akkora, mint az F-16-on, de azt nem is reklámozzák se hordozó stílusú leszállással se mással.
Mega LOL...
Az F-16 nak EGY db orrfutó kereke van a Gripennek meg kb. u. az a méret csak KETTŐ (az = 1+1 :))
141014-42.jpg


Na, akkor a gigaszar reptérnél szerinted mi lesz egy 8-10 tonnás leszállótömeg és 250 km/h feletti talajfogásnál, amikor kis "szutyok" polgári gépet sem mert letenni oda annak a videónak a készítője, aki belinkelte. Nem többször, egyszer sem merte. Az, hogy egyesek autóval bohóckodnak rajta az nem érv semmire.
Láthatólag nem érted mi a különbség a LEHET és a nem SZABAD között..
Ha nem az adott típusnak megfelelő pályával rendelkező hivatalos reptéren szállsz le és bármi történik a géppel akkor a biztosító nem fog fizetni.
Ezek után érted már miért nem szállt le?
 
  • Tetszik
Reactions: Kurfürst

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 513
2 547
113
Nalátjátok,ezért kell Kfirt venni.Annak a futóművét még tehénlegelős használatra tervezték a francik:)
Komolyra forditva a szót,a szükség reteres üzem lehetőségét nem szabad elvetni.1 légibázis kiemelt célpont.Ráadásul a kis hadműveleti távolságok miatt,a messzehordó taktikai rakétarendszerek is veszélyesek,nem csak a légi támadás.Nemcsak a romulán HIMARS játszik.Szlovákok csináltak egy rendszert,ami üzemel a HIMARS blockkal is.Ukránoknál meg a szovjet örökség-ha éppen működőképes.És mivel bűnös hanyagsággal hagyták szétrohadni a tartalékként szóbajöhető (volt)repterek nagyrészét,számitásba kellene venni az autópályaüzem lehetőségét is.Mint vészmegoldást.
 

Király Fika

Well-Known Member
2019. március 22.
2 861
4 693
113
Nalátjátok,ezért kell Kfirt venni.Annak a futóművét még tehénlegelős használatra tervezték a francik:)
Komolyra forditva a szót,a szükség reteres üzem lehetőségét nem szabad elvetni.1 légibázis kiemelt célpont.Ráadásul a kis hadműveleti távolságok miatt,a messzehordó taktikai rakétarendszerek is veszélyesek,nem csak a légi támadás.Nemcsak a romulán HIMARS játszik.Szlovákok csináltak egy rendszert,ami üzemel a HIMARS blockkal is.Ukránoknál meg a szovjet örökség-ha éppen működőképes.És mivel bűnös hanyagsággal hagyták szétrohadni a tartalékként szóbajöhető (volt)repterek nagyrészét,számitásba kellene venni az autópályaüzem lehetőségét is.Mint vészmegoldást.
Vagy újra kell indítani a Me-109 gyártását, vagy Zeppelineket kell építeni.
 

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 513
2 547
113
Vagy újra kell indítani a Me-109 gyártását, vagy Zeppelineket kell építeni.
Mosolyjel.
Különben nagyon is van ráció a Kfir block 60asban.Mint olcsó támogatógép.A jelen idő nagy problémája a fegyverek,köztük a harci gépek ára.Nincs az F5nek utóda,mint kategóriának.Egy Mo kvalitású ország képtelen a megfelekő nagyságú légierőt kiállitani-nem tuidja megfizetni az új gépeket.
Hamár F5.Az F5 kerekei nem éppen oroszos kialakitásúak,de a gép képes volt tábori repterekröl üzemelni.
 
  • Tetszik
Reactions: Király Fika

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 641
113
Mosolyjel.
Különben nagyon is van ráció a Kfir block 60asban.Mint olcsó támogatógép.A jelen idő nagy problémája a fegyverek,köztük a harci gépek ára.Nincs az F5nek utóda,mint kategóriának.Egy Mo kvalitású ország képtelen a megfelekő nagyságú légierőt kiállitani-nem tuidja megfizetni az új gépeket.
Hamár F5.Az F5 kerekei nem éppen oroszos kialakitásúak,de a gép képes volt tábori repterekröl üzemelni.
Qrwára nem olcsó. Legfeljebb a vastelepről megvenni.
 

skitnica

New Member
2020. május 25.
29
7
3
Tamadas kivitelezese ?


Az EU -s hataron atjon par teherauto aminek szallitmanyai kozott robbanotoltetek vagy iranyitott pct raketak vannak. A diverzans csapat megerkezik mondjuk Ausztria felol hogy ne legyen feltuno. Termeszetesen gepkocsival.

Megfelelo idojaras eseten a a par pct raketaval cca 3 perc alatt lenullazak a Gripenflottat.
Ha nagyobb karokozasra keszulnek vagy tul szeles az ido akkor beszivarognak az amugy sem tul acelos orsegen keresztul el felrobbantjak amit akarnak.


Nem kell ie F-16 meg robotrepulo meg akarmi.

hasonlo eset pedig történt 91-95-ben....Szerb "civilek" jöttek át szabályosan, mig a fegyverek teherautokon jöttek át rejtve.)volt jo pár szállitmány ami lebukott persze, még áthozatal elött)
Itthon felszerelkeztek és mentek hatbatámadni a Horvát eröket Mo v.Ausztria felol...Mar ha sikerult nemelyik akcio..Volt hogy az osztrak hatarörok tudomast szereztek rola és ertesitették a horvátokat(szlovéneket), aztán csak hallgatták a fegyverropogast

Visszatérve egy ilyen csoport megsemmisiti azt a "rengeteg" felderito radart, aztán johetnek a Gripenek, akár a lassu csapasmero repülökkel, vagy diverzánsok....A Kubok meg Györböl figyelnének, barmilyen modernizaltak is. Nem értem miért nem települnek fontosabb objektumok mellé ha már megvannak.....Minek egy kupacba lenni?? .Sajnos ahogy többen irták egyáltalán nem ritka az ilyen váratlan harci cselekmény.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 940
85 543
113
hasonlo eset pedig történt 91-95-ben....Szerb "civilek" jöttek át szabályosan, mig a fegyverek teherautokon jöttek át rejtve.)volt jo pár szállitmány ami lebukott persze, még áthozatal elött)
Itthon felszerelkeztek és mentek hatbatámadni a Horvát eröket Mo v.Ausztria felol...Mar ha sikerult nemelyik akcio..Volt hogy az osztrak hatarörok tudomast szereztek rola és ertesitették a horvátokat(szlovéneket), aztán csak hallgatták a fegyverropogast

Visszatérve egy ilyen csoport megsemmisiti azt a "rengeteg" felderito radart, aztán johetnek a Gripenek, akár a lassu csapasmero repülökkel, vagy diverzánsok....A Kubok meg Györböl figyelnének, barmilyen modernizaltak is. Nem értem miért nem települnek fontosabb objektumok mellé ha már megvannak.....Minek egy kupacba lenni?? .Sajnos ahogy többen irták egyáltalán nem ritka az ilyen váratlan harci cselekmény.

Észrevetted,hogy nem dúl háború a környékünkön?
 

skitnica

New Member
2020. május 25.
29
7
3
Észrevetted,hogy nem dúl háború a környékünkön?
1. az elozo hozzaszolást idéztem, arra reagáltam
2. Az hogy nem dul most, nem jelenti hogy esetleg nem fog...de tévedjek
viszont a sok CSGO és COD fotelkatonákra kiváncsi leszek élesben:))))))))))))))))
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 940
85 543
113
1. az elozo hozzaszolást idéztem, arra reagáltam
2. Az hogy nem dul most, nem jelenti hogy esetleg nem fog...de tévedjek
viszont a sok CSGO és COD fotelkatonákra kiváncsi leszek élesben:))))))))))))))))

Attól,hogy CoD-ozik lehet jó katona.
De bármire is reagáltál értelmetlem az elvárásod.