K
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Még értelmezni sem sikerült amit linkeltél.Hu, de buta gyerek vagy te, ráadásul végtelenül nagyhangu - meg azutan is, hogy szamtalanszor pofara estel az ostoba hulyesegeiddel...
Nezegessel Gripeneket uton landolva, ocskos, aztan majd gyere vissza kommentelni megint valami egbekialto sötét ostobasagot:
Mondod te, aki meg egy lizinget sem tudtal kiszamolni, baszki, az ostoba kozepiskolas fizikai okoskodasaidrol nem is beszélve... valahol szórakoztató a hozzád hasonló felmuveltek nagyhangu kotozkodese.
Szemben veled, aki kb egy senki, ugye.
Sebaj, te viszont legalább lenezed, leszolod, sőt, kigunyolod a kevesbe tájékozottakat, csak mert mernek olyat is ierdezni, ami nem ortodoxia avagy nem feltétlenül logikus nekik...
...ez az a fajta pitiáner, kisstílű, kaeu felmuvelt pseudi-ertelmisegi insecurity, ami már 30 éve is végtelenül ízléstelen és proli temponak számított a valodi értelmiség koreiben.
Hu, de buta gyerek vagy te, ráadásul végtelenül nagyhangu - meg azutan is, hogy szamtalanszor pofara estel az ostoba hulyesegeiddel...
Nezegessel Gripeneket uton landolva, ocskos, aztan majd gyere vissza kommentelni megint valami egbekialto sötét ostobasagot:
Mondod te, aki meg egy lizinget sem tudtal kiszamolni, baszki, az ostoba kozepiskolas fizikai okoskodasaidrol nem is beszélve... valahol szórakoztató a hozzád hasonló felmuveltek nagyhangu kotozkodese.
Szemben veled, aki kb egy senki, ugye.
Nem csoda, ha neked elkepzelhetetlennek tunik egy normalis karrier.
Sebaj, te viszont legalább lenezed, leszolod, sőt, kigunyolod a kevesbe tájékozottakat, csak mert mernek olyat is ierdezni, ami nem ortodoxia avagy nem feltétlenül logikus nekik...
...ez az a fajta pitiáner, kisstílű, kaeu felmuvelt pszeudo-ertelmisegi insecurity, ami már 30 éve is végtelenül ízléstelen és proli temponak számított a valodi értelmiség koreiben.
Mit nem ertesz alapmuveletekben?Ez erős túlzás, a NATO erők töredéke vett részt a hadműveletben, Fr. teljesen kimaradt.
De az tény, hogy iszonyatosan nagy túlerő ellen és még így is túlélte gépük az egész "mókát".
Egy normális betonfedezékes, Skyshielddel védett Kecsót úgy, hogy van a környéken NASAMS, nos, az a USAF-on kívül nemigen törne fel itten senki a környéken.
Mit nem értesz ezen? Egyetlen autópálya szakaszon sem képes landolni a Gripen. 8 méteres fesztáv van. Centire pontosan kéne leszállni, hogy ne akadjon bele semmibe a gép.
A 800 méter hosszú pálya is jó vastagbőrős, mert a hiperkönnyű, üres gép, szembeszél és száraz pálya.
És majd a tte kedvedért ez ugye mind együtt lesz ugye?
Amúgy nehogy azt hidd már, hogy a Gripen "800 métere" annyira különleges. Ha nagyon akar akkor egy könnyű F-16 is megáll majdnem ennyin, fékernyő nélkül. Csak ki kéne nyitni az FM-eket...
Mit nem ertesz alapmuveletekben?
3x3.75m meg az alap ket sav plusz peallo -hol kellene centire leszallni...?
Még értelmezni sem sikerült amit linkeltél.
A road base 16 méter és még azon túl van a biztonsági távolság, ami látszik.
Vágod? Hol van 16 méter road base te meg nem értett zseni egy hazai autópályán...?
Ez nem 2x1 sáv, hanem lényegében egy négány sávos autópálya, majd mellette vagy 2x5 méter biztonsági sáv.
Tábla, lámpa sehol és tök sík.
Ez megin milyen autoskartya okorseg?
AZ F-15 manual alapján 0 szembeszéllel egy 35000 font tömegű F-15 megáll 4 ezer láb hosszú pályán. Az 1200 méter.
Esős pályán ez 6000 láb.
Meg aztán meg is nézném, hogy ha full AG fegyverzettel és pótossal kéne felszállni az mikor sikerülne a Gripennek 800 méteren.
AG konfigban egy F-16C-nek ehhez kell kb. 5500-6000 lábnyi pálya.
Az a baj, hogy te ahhoz tul lassu vagy, hogy felfogj meg egy videot is annyi idő alatt, nezd meg meg parszor.Nem is értem ekkora szellemi rövidnadrágot miért vettem ki az igonreból...
Mi vaaan...?
- Magyarországon igen kevés 3 sávos autópálya van.
Ezt nem hiszem el, baszki...Másegyéb elmés beszólés mára?
- Ahol van, ott még sűrűn van tábla, híd és minden belógó szar.
- Szar idő esetén biztonsági táv?
- Az megvan, hogy a 3x3,785 kisebb, mint a videón látható 16 méter road base?
- A két sáv esetén lemértem, 9 méter sincs az aszfaltcsík. Ez a jellemző.
Amolyan jóféle kamm féle?
A kettő közötti elválasztó sáv nem tűnik fel...?Mi vaaan...?
Autópálya = ket sav + leallosav OLDALANKENT.
30 eve mar ilyen volt az M1, M7 es az M3 minimum.
Én sem baszki....Ezt nem hiszem el, baszki...
Értem, a magyar pályán majd nem fordulnak meg...Akkor ujra leirom, hatha felfogod te is (tudom, hogy lassabb vagy az átlagnál):
9 METER KERESZTBEN A GRIPEN, A 16 MEGFORDULASHOZ KELL.
Jó de ez milyen széles! És sehol egy szalagkorlát, bokor középen, tábla, árok, felüljáró 1 km-ként!
Mezőkövesd pályájának jelenlegi állapota jóformán már az An-2-es üzemre sem alkalmas, az összes többi volt szovjet reptér betonja ezzel szemben viszont közvetlenül az 1991-es kivonás előtti két évben került teljes cserére. Egy amerikai technológiát alkalmazó NSZK cég(!) jóvoltából.Kunmadaras, Mezőkövesd a használaton kívüli Orosz repterek kategóriájába tartozik.
Ha rajtam múlna én gondot fordítanék ezeken a helyeken a beton állapotának minimum megőrzésére, mert lehet hogy egyszer még jók lehetnek valamire.
Ma állapotukban kényszerleszálló helynek jók, de Gripent nem hiszem hogy jó ötlet lenne onnan üzemeltetni.
A taszári beton - én úgy tudom - hogy még ma is teljesen használható állapotban van. Az infrastruktúra, nos az romokban...
De nem bírja...Az aszfalt bírja is ki azt, ami a gép okoz neki.
Én nem tudom, hogy mit rugózol ezen a marhaságon.De akkor még egy utolsó példa
Google Maps
Find local businesses, view maps and get driving directions in Google Maps.www.google.hu
Itt a kapaszkodó sáv miatt mondjuk, hogy egy nagyon kalandvágyú pilóta mondhatná, hogy elfér a gép.
Csakhogy...
Ha az összes peremfeltétel számba veszed, akkor itthon nincs olyan útszakasz, ahova le tudna szállni a Gripen.
- Itt is tábla lóg be a szélén..
- ugyanúgy szalagkorlátnál az első kis hiba lezúzza a gép oldalát...
- áh, ez nem sík...
Mik ezek.
Kapjunk már a fejünkhöz...
- Kell a képen látható 16 méter széles egybefüggő aszfaltfelület, ahol semmiféle zavaró belógás nincs se oldalt se középen.
Nincs, "ha" meg "de". Enélkül a g ép meg sem tud fordulni és a leszállás sem biztonságos.- A képen látható szintén zavarásmentes biztonsági sáv, mert forduláskor a gép szárnya túllóghat az aszfalton.
- Az aszfalt bírja is ki azt, ami a gép okoz neki.
Szentkirályról felszállva a MiG nem utánégetőzhetett és még úgy is javítani kellett a pályát.
Vagy akkor legyen beton.- Legyen sík.
- Nem, nem 800 méter hossz kell, mert oldalszél, eső és más hatás is van és nem csak hiperkönnyű géppel kellhet leszálln. Ha AG konfigban fel kell szállni, akkor mi van? Az még ideális esetben sem megy 800 méteren full utánégetővel.
Ha aszfalt miatt nem mehet utánégetés, akkor mekkora az út hossz egy AG konfigos Gripennek? 3 km?- Ha meg nem is tud megfordulni leszállás után, mert nincs meg a 16 méter, akkor ez mennyi is lenne?
Okkal van az, hogy egy reptér futópálya és autópálya között kevés hasonlóság lelhető fel...
Ezt megint abból a Vampire-os videóból szürted le igaz?De nem bírja...
A magyar autópályák és utak aszfalt burkoló rétege nagyon nem jetek le fölszállására lett kitalálva.
A felső pár centi kopóréteget az első percben elfújná a hajtűmű gázsugara.
Ha egy-egy egyenesebb szakaszt kineveznének alkalmi reptérnek üzem előtt először teljes burkolat cserét kellene végrehajtani.
most tettem be (meg korábban @kamm ), hogy a svédek sima 2 sávoson is gyakorolnak (leállósáv nélkül)Végig kell nézni! Szeged-Budapest M5! Itt se szállna le sehol az tuti!
11.2 van ott, az a burkolat szélessége egy normál autópályának egy oldalon. 3kilméterekenént van nyitható menekítő kapu a két oldal között, ott megfordulhat. A korlátok között van 12,6 ha jól emlékszem, azt el kellene bontani gyanítom az üzemhez.Mit nem ertesz alapmuveletekben?
3x3.75m meg az alap ket sav plusz peallo -hol kellene centire leszallni...?
Persze és az ország forgalma meg megbénul.Én nem tudom, hogy mit rugózol ezen a marhaságon.
Az ilyen autóútból átalakított pályáknak nem azonnal kell gép fogadására alkalmasnak lennie. A kritérium, hogy 24-48 óra alatt átalakítható legyen a gépek fogadására.
Ugye nem azt akarod bemesélni, hogy akár az elválasztó szalagkorlátot, vagy akár az út menti táblákat ne tudnák 8 óra alatt lekapni?
Mert az a mai felderítési eszközök és PGM korában.Az a vicces, hogy körömszakadtáig ragaszkodsz egy marhasághoz, hogy a közútról való üzem, hogy elavult HH-s csökevény.
Számomra örök rejtély, hogy minek...Erre hoztunk neked több cikket is, meg videót, hogy akik eddig alkalmazták, azok újra gyakorolják. Mi több az amerikaiak - aki szerinted felhagytak ezzel -, szintén újra gyakorolják.
WUT?És a legviccesebb az egészben, hogy te magad teszel be olyan videókat, ami a mi álláspontunkat erősíti.
Ami nincs meg.Azt, hogy egy útszakasz alkalmas-e az ideiglenes használatra azt nem az dönti el, hogy van-e mellette tábla, vagy hogy "megszűnik a lámpasor", hanem az, hogy hol van, és hogy van-e olyan állapotban az út felszíne, hogy alkalmas legyen a gépek terhelésére.
Igen, láttam. Meg a telejesítménye picsányi az F404-hez képest, főleg utánégetővel.Az meg, hogy a Vampire feltépett egy töredezett aszfaltot, az rohadtul nem releváns, a maga 60-80cm-es hajtóművég magasságával.
Ez annyinek tűnik?
Előre fel nem deríthető, ahol 24-48 órás bontás kell?Ebben az esetben nem az a lényeg, hogy egy állandó bázist hozzanak létre, hanem, hogy előre fel nem deríthető pontokon tudjanak a gépeink feltölteni, és újrafegyverezni.
Nyilvánvalóan a tartalék repterek ideálisabbak erre a feladatra, de a Gripen és a hozzá szükséges infra lehetővé teszi, hogy sokkal nagyobb számban élje túl a géppark - akár a közúthálózatunk használatával is - egy lehetséges konfliktus első 2-3 hetét.