• Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

M

molnibalage

Guest
Hu, de buta gyerek vagy te, ráadásul végtelenül nagyhangu - meg azutan is, hogy szamtalanszor pofara estel az ostoba hulyesegeiddel...

Nezegessel Gripeneket uton landolva, ocskos, aztan majd gyere vissza kommentelni megint valami egbekialto sötét ostobasagot:





Mondod te, aki meg egy lizinget sem tudtal kiszamolni, baszki, az ostoba kozepiskolas fizikai okoskodasaidrol nem is beszélve... valahol szórakoztató a hozzád hasonló felmuveltek nagyhangu kotozkodese. :D

Szemben veled, aki kb egy senki, ugye. :cool:

Sebaj, te viszont legalább lenezed, leszolod, sőt, kigunyolod a kevesbe tájékozottakat, csak mert mernek olyat is ierdezni, ami nem ortodoxia avagy nem feltétlenül logikus nekik...
...ez az a fajta pitiáner, kisstílű, kaeu felmuvelt pseudi-ertelmisegi insecurity, ami már 30 éve is végtelenül ízléstelen és proli temponak számított a valodi értelmiség koreiben.
Még értelmezni sem sikerült amit linkeltél.

A road base 16 méter és még azon túl van a biztonsági távolság, ami látszik.
Vágod? Hol van 16 méter road base te meg nem értett zseni egy hazai autópályán...?
Ez nem 2x1 sáv, hanem lényegében egy négány sávos autópálya, majd mellette vagy 2x5 méter biztonsági sáv.
Tábla, lámpa sehol és tök sík.

xo3y20V.png


Ez meg a magyar autópálya.
ZsFN7Fs.png


AZ F-15 manual alapján 0 szembeszéllel egy 35000 font tömegű F-15 megáll 4 ezer láb hosszú pályán. Az 1200 méter.
Esős pályán ez 6000 láb.

Meg aztán meg is nézném, hogy ha full AG fegyverzettel és pótossal kéne felszállni az mikor sikerülne a Gripennek 800 méteren.
AG konfigban egy F-16C-nek ehhez kell kb. 5500-6000 lábnyi pálya.

Nem is értem ekkora szellemi rövidnadrágot miért vettem ki az igonreból...

Hu, de buta gyerek vagy te, ráadásul végtelenül nagyhangu - meg azutan is, hogy szamtalanszor pofara estel az ostoba hulyesegeiddel...

Nezegessel Gripeneket uton landolva, ocskos, aztan majd gyere vissza kommentelni megint valami egbekialto sötét ostobasagot:






Mondod te, aki meg egy lizinget sem tudtal kiszamolni, baszki, az ostoba kozepiskolas fizikai okoskodasaidrol nem is beszélve... valahol szórakoztató a hozzád hasonló felmuveltek nagyhangu kotozkodese. :D

Szemben veled, aki kb egy senki, ugye. :cool:
Nem csoda, ha neked elkepzelhetetlennek tunik egy normalis karrier. :D

Sebaj, te viszont legalább lenezed, leszolod, sőt, kigunyolod a kevesbe tájékozottakat, csak mert mernek olyat is ierdezni, ami nem ortodoxia avagy nem feltétlenül logikus nekik...
...ez az a fajta pitiáner, kisstílű, kaeu felmuvelt pszeudo-ertelmisegi insecurity, ami már 30 éve is végtelenül ízléstelen és proli temponak számított a valodi értelmiség koreiben.

giphy.gif


Egy manualt nem vagy képes kinyitni, hogy az idealizált körülményeket megkülönböztesd a valóstól.
Sőt, az általad linkelt videó első grafikáját sem sikerült megérteni.

Szerinted ide le tudna szállni egy Gripen, amikor a videón látszik, hogy úgy kétszer több út kell és még biztonsági zóna.

De azért húzzad csak az ívet...
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and Pocok75
K

kamm

Guest
Ez erős túlzás, a NATO erők töredéke vett részt a hadműveletben, Fr. teljesen kimaradt.
De az tény, hogy iszonyatosan nagy túlerő ellen és még így is túlélte gépük az egész "mókát".

Egy normális betonfedezékes, Skyshielddel védett Kecsót úgy, hogy van a környéken NASAMS, nos, az a USAF-on kívül nemigen törne fel itten senki a környéken.



Mit nem értesz ezen? Egyetlen autópálya szakaszon sem képes landolni a Gripen. 8 méteres fesztáv van. Centire pontosan kéne leszállni, hogy ne akadjon bele semmibe a gép.

A 800 méter hosszú pálya is jó vastagbőrős, mert a hiperkönnyű, üres gép, szembeszél és száraz pálya.
És majd a tte kedvedért ez ugye mind együtt lesz ugye?
Amúgy nehogy azt hidd már, hogy a Gripen "800 métere" annyira különleges. Ha nagyon akar akkor egy könnyű F-16 is megáll majdnem ennyin, fékernyő nélkül. Csak ki kéne nyitni az FM-eket...
Mit nem ertesz alapmuveletekben?

3x3.75m meg az alap ket sav plusz peallo -hol kellene centire leszallni...?
 
  • Vicces
Reactions: Pocok75
M

molnibalage

Guest
Mit nem ertesz alapmuveletekben?

3x3.75m meg az alap ket sav plusz peallo -hol kellene centire leszallni...?
  • Magyarországon igen kevés 3 sávos autópálya van.
  • Ahol van, ott még sűrűn van tábla, híd és minden belógó szar.
  • Szar idő esetén biztonsági táv?
  • Az megvan, hogy a 3x3,785 kisebb, mint a videón látható 16 méter road base?
  • A két sáv esetén lemértem, 9 méter sincs az aszfaltcsík. Ez a jellemző.
Másegyéb elmés beszólés mára?
Amolyan jóféle kamm féle?
 
K

kamm

Guest
Még értelmezni sem sikerült amit linkeltél.

A road base 16 méter és még azon túl van a biztonsági távolság, ami látszik.
Vágod? Hol van 16 méter road base te meg nem értett zseni egy hazai autópályán...?
Ez nem 2x1 sáv, hanem lényegében egy négány sávos autópálya, majd mellette vagy 2x5 méter biztonsági sáv.
Tábla, lámpa sehol és tök sík.

Akkor ujra leirom, hatha felfogod te is (tudom, hogy lassabb vagy az átlagnál):

9 METER KERESZTBEN A GRIPEN, A 16 MEGFORDULASHOZ KELL.

3x3.75 = 11.25m plusz a belso safety csik, legyen azzal 12m EGY OLDALA A PÁLYÁNAK.

xo3y20V.png


AZ F-15 manual alapján 0 szembeszéllel egy 35000 font tömegű F-15 megáll 4 ezer láb hosszú pályán. Az 1200 méter.
Esős pályán ez 6000 láb.

Meg aztán meg is nézném, hogy ha full AG fegyverzettel és pótossal kéne felszállni az mikor sikerülne a Gripennek 800 méteren.
AG konfigban egy F-16C-nek ehhez kell kb. 5500-6000 lábnyi pálya.
Ez megin milyen autoskartya okorseg?
Szerinted nincsen akár 2000 meteres egyenes szakasz barmelyik autópályán?
Fajo az ilyen szintu butasagokat olvasni is...

Nem is értem ekkora szellemi rövidnadrágot miért vettem ki az igonreból...
Az a baj, hogy te ahhoz tul lassu vagy, hogy felfogj meg egy videot is annyi idő alatt, nezd meg meg parszor.
Gyanítom, igy születtél es az iskolák nemigen segitettek ezen, de azert ennyi idősen és annyi égés után már illenne szerényebben orbakolnod itt...
 
K

kamm

Guest
  • Magyarországon igen kevés 3 sávos autópálya van.
Mi vaaan...?
Autópálya = ket sav + leallosav OLDALANKENT.

30 eve mar ilyen volt az M1, M7 es az M3 minimum.

  • Ahol van, ott még sűrűn van tábla, híd és minden belógó szar.
  • Szar idő esetén biztonsági táv?
  • Az megvan, hogy a 3x3,785 kisebb, mint a videón látható 16 méter road base?
  • A két sáv esetén lemértem, 9 méter sincs az aszfaltcsík. Ez a jellemző.
Másegyéb elmés beszólés mára?
Amolyan jóféle kamm féle?
Ezt nem hiszem el, baszki...

Nem haromsavos, te szerencsétlen, hanem KETSAVOS PLUSZ LEALLOSAVOS, AMI MAR HARMINC EVE IS MINDEN PALYAN OLDALANKENT megvolt.
 
K

kamm

Guest
Praktikusan szerintem ha kijelölnek mondjuk 2-2-2 szakaszt, mondjuk az M1, M7 meg M3, ahol mondjuk 1800 meteren egyenes (800 leszall, tankol, 1000 felszall, nincs forduló), megcsinálják ami tereptargy esetleg kellhet (odavezeto csapas a leallosavon kivulre a tankernek, akarmi), az tobb, mint eleg.
 
M

molnibalage

Guest
Mi vaaan...?
Autópálya = ket sav + leallosav OLDALANKENT.

30 eve mar ilyen volt az M1, M7 es az M3 minimum.
A kettő közötti elválasztó sáv nem tűnik fel...?
Ezt nem hiszem el, baszki...
Én sem baszki....
Hogy ennyire vak hogyan lehet valaki, hogy két kép között nem látja a nyilvánvaló eltérést és a 9<16 méter reláció túl magas neked.

Nem haromsavos, te szerencsétlen, hanem KETSAVOS PLUSZ LEALLOSAVOS, AMI MAR HARMINC EVE IS MINDEN PALYAN OLDALANKENT megvolt.
Lásd fent, nem tűnik fel, hogy a magyar képen elválasztó bokor + fémkorlát van?


Akkor ujra leirom, hatha felfogod te is (tudom, hogy lassabb vagy az átlagnál):

9 METER KERESZTBEN A GRIPEN, A 16 MEGFORDULASHOZ KELL.
Értem, a magyar pályán majd nem fordulnak meg...
Várj, akkor a 800 méteres dumád hogy jön ki, ha megfordulni sem tud a gép?
Már, ha amúgy le tudnának szállni...

Alakul a hét aranyköpése...
 
M

molnibalage

Guest
Amúgy, te meg nem értett zseni tényleg elkezdhetnéd használni legalább a Google Maps street view nézetét...
Indulj el kifelé az M6 és M7-en és pislogj.
  • Ahol van nagyjából 2 km egyenes ÉS sík rész, ott jellemzően találsz lehajtót, táblát hidat.
  • És alig van 2 km hosszú egyenes rész, enyhe v szinte mindig van. Ahol nincs, ott meg domb van.
Az M7-nél az érdi lejtőig próbálkozni is értelmetlen. Az első kb. 1,5 km-es egyenes szakasz Káplnásnyéki lehajtó előtt van.
De ó a fenébe, a végén híd van és két tábla itt...

Aztán Sukurónál van egyenes, "apró" hibákkal...

És így tovább.
Itthon nem tudom, hogy te miféle autópályás üzemet képzelsz el, amikor az M7 bevezetőt leszámítva nincs elválasztás nélküli négy sáv, csak az meg táblákkal és másszal van teliszórva.

Tényleg ennyire képtelen vagy látni a képek közötti difit?
MUTASS egy olyan útszakaszt itthon, mint ami a SAAB REKLÁM videóján van.
Ami ugye reklám, remélem tudod mit jelent...

Az továbbra is homály, hogy miért akarsz autópályázni, amikor itthon a VSz múlt miatt több reptér van, mint Budapest egén látható csillag...
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and bel
M

molnibalage

Guest
De akkor még egy utolsó példa

Itt a kapaszkodó sáv miatt mondjuk, hogy egy nagyon kalandvágyú pilóta mondhatná, hogy elfér a gép.
Csakhogy...
  • Itt is tábla lóg be a szélén..
  • ugyanúgy szalagkorlátnál az első kis hiba lezúzza a gép oldalát...
  • áh, ez nem sík...
Ha az összes peremfeltétel számba veszed, akkor itthon nincs olyan útszakasz, ahova le tudna szállni a Gripen.
Mik ezek.
  • Kell a képen látható 16 méter széles egybefüggő aszfaltfelület, ahol semmiféle zavaró belógás nincs se oldalt se középen.
    Nincs, "ha" meg "de". Enélkül a g ép meg sem tud fordulni és a leszállás sem biztonságos.
  • A képen látható szintén zavarásmentes biztonsági sáv, mert forduláskor a gép szárnya túllóghat az aszfalton.
  • Az aszfalt bírja is ki azt, ami a gép okoz neki.
    Szentkirályról felszállva a MiG nem utánégetőzhetett és még úgy is javítani kellett a pályát.
    Vagy akkor legyen beton.
  • Legyen sík.
  • Nem, nem 800 méter hossz kell, mert oldalszél, eső és más hatás is van és nem csak hiperkönnyű géppel kellhet leszálln. Ha AG konfigban fel kell szállni, akkor mi van? Az még ideális esetben sem megy 800 méteren full utánégetővel.
    Ha aszfalt miatt nem mehet utánégetés, akkor mekkora az út hossz egy AG konfigos Gripennek? 3 km?
  • Ha meg nem is tud megfordulni leszállás után, mert nincs meg a 16 méter, akkor ez mennyi is lenne?
Kapjunk már a fejünkhöz...
Okkal van az, hogy egy reptér futópálya és autópálya között kevés hasonlóság lelhető fel...
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and bel

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 817
67 112
113
Kunmadaras, Mezőkövesd a használaton kívüli Orosz repterek kategóriájába tartozik.
Ha rajtam múlna én gondot fordítanék ezeken a helyeken a beton állapotának minimum megőrzésére, mert lehet hogy egyszer még jók lehetnek valamire.
Ma állapotukban kényszerleszálló helynek jók, de Gripent nem hiszem hogy jó ötlet lenne onnan üzemeltetni.

A taszári beton - én úgy tudom - hogy még ma is teljesen használható állapotban van. Az infrastruktúra, nos az romokban...
Mezőkövesd pályájának jelenlegi állapota jóformán már az An-2-es üzemre sem alkalmas, az összes többi volt szovjet reptér betonja ezzel szemben viszont közvetlenül az 1991-es kivonás előtti két évben került teljes cserére. Egy amerikai technológiát alkalmazó NSZK cég(!) jóvoltából.
Azóta, hogy a pályák elkészültek, lényegében nulla komolyabb terhelést sem kaptak, csak az időjárásét.
Kivétel Tököl, ahol a pálya 1988-ban került felújításra és mind a PG, mind a Vitéz Háry, továbbá a Malév, néhány teherszállító repülőgép és a kisgépes forgalom használta, illetve használja most is.
Kiskunlacházán “komolyabb” terhelést maximum a business jet-ek jelentenek, Kunmadarason meg a gyorsulási versenyek autói.
Legutoljára 2018-ban autóztam teljes hosszában végig a kunmadarasi pályán, szemre még mindig tökéletes.
Sármellék és Debrecen nagygépes fogadásra jelenleg is használatban van.
 
T

Törölt tag 1586

Guest
Az aszfalt bírja is ki azt, ami a gép okoz neki.
De nem bírja...
A magyar autópályák és utak aszfalt burkoló rétege nagyon nem jetek le fölszállására lett kitalálva.
A felső pár centi kopóréteget az első percben elfújná a hajtűmű gázsugara.

Ha egy-egy egyenesebb szakaszt kineveznének alkalmi reptérnek üzem előtt először teljes burkolat cserét kellene végrehajtani.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 812
47 113
113
De akkor még egy utolsó példa

Itt a kapaszkodó sáv miatt mondjuk, hogy egy nagyon kalandvágyú pilóta mondhatná, hogy elfér a gép.
Csakhogy...
  • Itt is tábla lóg be a szélén..
  • ugyanúgy szalagkorlátnál az első kis hiba lezúzza a gép oldalát...
  • áh, ez nem sík...
Ha az összes peremfeltétel számba veszed, akkor itthon nincs olyan útszakasz, ahova le tudna szállni a Gripen.
Mik ezek.
  • Kell a képen látható 16 méter széles egybefüggő aszfaltfelület, ahol semmiféle zavaró belógás nincs se oldalt se középen.
    Nincs, "ha" meg "de". Enélkül a g ép meg sem tud fordulni és a leszállás sem biztonságos.
  • A képen látható szintén zavarásmentes biztonsági sáv, mert forduláskor a gép szárnya túllóghat az aszfalton.
  • Az aszfalt bírja is ki azt, ami a gép okoz neki.
    Szentkirályról felszállva a MiG nem utánégetőzhetett és még úgy is javítani kellett a pályát.
    Vagy akkor legyen beton.
  • Legyen sík.
  • Nem, nem 800 méter hossz kell, mert oldalszél, eső és más hatás is van és nem csak hiperkönnyű géppel kellhet leszálln. Ha AG konfigban fel kell szállni, akkor mi van? Az még ideális esetben sem megy 800 méteren full utánégetővel.
    Ha aszfalt miatt nem mehet utánégetés, akkor mekkora az út hossz egy AG konfigos Gripennek? 3 km?
  • Ha meg nem is tud megfordulni leszállás után, mert nincs meg a 16 méter, akkor ez mennyi is lenne?
Kapjunk már a fejünkhöz...
Okkal van az, hogy egy reptér futópálya és autópálya között kevés hasonlóság lelhető fel...
Én nem tudom, hogy mit rugózol ezen a marhaságon.
Az ilyen autóútból átalakított pályáknak nem azonnal kell gép fogadására alkalmasnak lennie. A kritérium, hogy 24-48 óra alatt átalakítható legyen a gépek fogadására.
Ugye nem azt akarod bemesélni, hogy akár az elválasztó szalagkorlátot, vagy akár az út menti táblákat ne tudnák 8 óra alatt lekapni?
Ha a sövény van útba, akkor meg a bozótvágó feltétes műszaki géppel tolnák le 20 perc alatt egy 2km-es szakaszt.
Az a vicces, hogy körömszakadtáig ragaszkodsz egy marhasághoz, hogy a közútról való üzem, hogy elavult HH-s csökevény.
Erre hoztunk neked több cikket is, meg videót, hogy akik eddig alkalmazták, azok újra gyakorolják. Mi több az amerikaiak - aki szerinted felhagytak ezzel -, szintén újra gyakorolják. És a legviccesebb az egészben, hogy te magad teszel be olyan videókat, ami a mi álláspontunkat erősíti.
Azt, hogy egy útszakasz alkalmas-e az ideiglenes használatra azt nem az dönti el, hogy van-e mellette tábla, vagy hogy "megszűnik a lámpasor", hanem az, hogy hol van, és hogy van-e olyan állapotban az út felszíne, hogy alkalmas legyen a gépek terhelésére.
Az meg, hogy a Vampire feltépett egy töredezett aszfaltot, az rohadtul nem releváns, a maga 60-80cm-es hajtóművég magasságával.
Ez annyinek tűnik?
I0OajYc3hvurH7nGlVGfwlzcteOkv-oYzUk_qsgdl9wnfFOv2I5RVmDpz-7lcUOictVvHHSWpTNxBsEQ6vxfekUB91R1PFqkXWgKFz2zGASGoRDbtQOIVNPmKf1j3ObhCOfseSJYIyWZXXmEeJeLvc35XS_H6VkEOqUn5KiY8Kw


És, hogy milyen széles út kell neki? Ekkora.
Azaz a legtöbb új autópályánk, autóutunk alkalmas a minimális átalakítások utáni landolásra.

Ebben az esetben nem az a lényeg, hogy egy állandó bázist hozzanak létre, hanem, hogy előre fel nem deríthető pontokon tudjanak a gépeink feltölteni, és újrafegyverezni.
Nyilvánvalóan a tartalék repterek ideálisabbak erre a feladatra, de a Gripen és a hozzá szükséges infra lehetővé teszi, hogy sokkal nagyobb számban élje túl a géppark - akár a közúthálózatunk használatával is - egy lehetséges konfliktus első 2-3 hetét.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 812
47 113
113
De nem bírja...
A magyar autópályák és utak aszfalt burkoló rétege nagyon nem jetek le fölszállására lett kitalálva.
A felső pár centi kopóréteget az első percben elfújná a hajtűmű gázsugara.

Ha egy-egy egyenesebb szakaszt kineveznének alkalmi reptérnek üzem előtt először teljes burkolat cserét kellene végrehajtani.
Ezt megint abból a Vampire-os videóból szürted le igaz? :rolleyes:
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 812
47 113
113
Végig kell nézni! Szeged-Budapest M5! Itt se szállna le sehol az tuti!
most tettem be (meg korábban @kamm ), hogy a svédek sima 2 sávoson is gyakorolnak (leállósáv nélkül)
Az M0 déli szakasza full betonból készült 2x3sáv+leálló. Az M30 több helyen is alkalmas lenne akár 2km-es pályának is. Az M35 is.
M2 új szakaszai szintén. De nem adnék több tippet.... o_O
 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 237
10 781
113
Mit nem ertesz alapmuveletekben?

3x3.75m meg az alap ket sav plusz peallo -hol kellene centire leszallni...?
11.2 van ott, az a burkolat szélessége egy normál autópályának egy oldalon. 3kilméterekenént van nyitható menekítő kapu a két oldal között, ott megfordulhat. A korlátok között van 12,6 ha jól emlékszem, azt el kellene bontani gyanítom az üzemhez.
De csak azt az autópályát nézd, ahol betonburkolat van. (az M0 egy része ilyen), a többin nem lesz egynél több felszállás utánégetővel szerintem, az aszfalt nem bírná ki.
Be lehetne tervezni ilyen szakaszokat autópályába, de eddig ez nem volt nálunk ilyen szempont. 2005-ig dolgoztam az UVATERV autópálya tervező osztályán, mint tervezőmérnök, M7-M3-M35-M43 autópályákon, nem volt ilyen szempont sehol.
Portálokat, vadátjárókat, hidakat, keresztező elektromos vezetékeket, reklámtáblákat figyelembe véve szerintem nincsen ilyen most Magyarországon. Lehetne csinálni, nem jelentene nagy felárat de most nincsen ilyen.
 
M

molnibalage

Guest
Én nem tudom, hogy mit rugózol ezen a marhaságon.
Az ilyen autóútból átalakított pályáknak nem azonnal kell gép fogadására alkalmasnak lennie. A kritérium, hogy 24-48 óra alatt átalakítható legyen a gépek fogadására.
Ugye nem azt akarod bemesélni, hogy akár az elválasztó szalagkorlátot, vagy akár az út menti táblákat ne tudnák 8 óra alatt lekapni?
Persze és az ország forgalma meg megbénul.
Az a vicces, hogy körömszakadtáig ragaszkodsz egy marhasághoz, hogy a közútról való üzem, hogy elavult HH-s csökevény.
Mert az a mai felderítési eszközök és PGM korában.
A svédek szerinted miért számolták fel?

Amúgy feltűnt, hogy itthon mennyi reptér jöhet szóba?
Akkor mit kell ezzel szarozni?

És ez MINDENHOL igaz.
Mert a hh vége óta kevesebb az aktív katonai reptér, de a pályák nem tűntek el a semmibe.
Erre hoztunk neked több cikket is, meg videót, hogy akik eddig alkalmazták, azok újra gyakorolják. Mi több az amerikaiak - aki szerinted felhagytak ezzel -, szintén újra gyakorolják.
Számomra örök rejtély, hogy minek...
És a legviccesebb az egészben, hogy te magad teszel be olyan videókat, ami a mi álláspontunkat erősíti.
WUT?
Egyik sem azt támasztja alá.
Még a REKLÁM videó sem.
Csak, ha képtelen vagy értelmezni azt és a repcsik FM-jeit, az nem az én hibám.
Azt, hogy egy útszakasz alkalmas-e az ideiglenes használatra azt nem az dönti el, hogy van-e mellette tábla, vagy hogy "megszűnik a lámpasor", hanem az, hogy hol van, és hogy van-e olyan állapotban az út felszíne, hogy alkalmas legyen a gépek terhelésére.
Ami nincs meg.
Szentkirály b*meg KATONAI REPTÉR, aszfalton volt és NAM BíRTA.
De persze, majd egy random autópálya szakasz, na az bírja majd...
Az meg, hogy a Vampire feltépett egy töredezett aszfaltot, az rohadtul nem releváns, a maga 60-80cm-es hajtóművég magasságával.
Ez annyinek tűnik?
Igen, láttam. Meg a telejesítménye picsányi az F404-hez képest, főleg utánégetővel.
A MiG is csak picit lógatta a seggét és tönkretette az egészet max MIL mellett.

Az megvan, hogy felszálláskor elemelik a gép orrát?
Ebben az esetben nem az a lényeg, hogy egy állandó bázist hozzanak létre, hanem, hogy előre fel nem deríthető pontokon tudjanak a gépeink feltölteni, és újrafegyverezni.
Nyilvánvalóan a tartalék repterek ideálisabbak erre a feladatra, de a Gripen és a hozzá szükséges infra lehetővé teszi, hogy sokkal nagyobb számban élje túl a géppark - akár a közúthálózatunk használatával is - egy lehetséges konfliktus első 2-3 hetét.
Előre fel nem deríthető, ahol 24-48 órás bontás kell?
Te értelmezed is amit írsz összefüggéseiben...?