Ez megint csak elég paranoid megközelítés és feltételezi hogy az ellenség komplett hülye...
Ma amikor 1m es felbontású műhold képeket lehet venni a polgári piacon valyon mennyi ideig tart végig elemezni egy Mo. méretű ország úthálózatát hogy melyek azok a szakaszok amik alkalmasak lehetnek leszállóhelynek?
Nekem ez már megint autóskártya játék.
Nem csak az a kérdés, hogy az ellenség
lehetségesen mit tud megtenni, hanem az is, hogy mire költi a hírszerzésre fordított pénzét
és meglévő infrastruktúráját. Nem akarok senkit megbántani, de ez ugyan az a gondolkodás, hogy majd mi az összes HIRMAS indítót darabonként nyomon követjük és műholdról adjuk a Taurusnak a koordinátát, hogy hol keresse. Mivel nagyon esélyesen fogunk szerezni belőle, ezért lehetséges megcsinálni. De vannak kétségeim afelől, hogy tényleg erre készül fel az ország.
Ha a szerződés aláírása előtt 1,5 nappal a vezetőink még piacot kutatnak, akkor szerinted mennyi az esély rá, hogy sajtóban bejelentik vagy a HTKA fórumon, ahol van legalább két dedikált román kolléga regisztrálva, meg fogja írni bárki neked odafentről, hogy ezeket megcsináltuk igen/nem?
Addig meg megy a ködszurkálás, aminek túl sok értelmét nem látom. Az egész témát le lehet zárni azzal, hogy van egy halom repterünk, amihez mobil hangárokkal infrastruktúrát is teremtettünk, hogy ha az egyiket rakéta csapás éri, akkor le- és föl tud szállni több másikon a Gripen. Plusz épül Kecskemét közvetlen közelében a polgári reptér, csodálkoznék azon, ha az nem lenne képes ideiglenesen ellátni majd katonai feladatot, ha már tőszomszédok.
Ettől a pillanattól kezdve, hogy az infrastruktúra szétcseszéséhez többszörös kapacitás kell az ellenség részéről (aminek át kell jutnia a rakéta pajzsunkon is), csak azt tartom egyedül releváns kérdésnek, hogy elfogó rakétával vagy beton bunkerrel vagy a kettő kombinációjával akarjuk/tudjuk megoldani, hogy minimális veszteséget tudjanak legfeljebb okozni a földön álló gépeinknek.
A rakéta pajzs előnye, hogy mozgathatóbb, mint egy beton bunker fedezék. Szittya felvetette régebben, hogy kisebb darabszámú, de nagyon erős fedezéket lehet kombinálni kevesebb védelmet adó, de olcsóbb bunkerekkel (amikre a mobil hangár szintén megfelel).
Bocsi, nem akarok senkit letorkollni, de kicsit már unom, hogy ezerszer felhozza valaki, hogy "de mi lenne, ha kiépítenénk autópálya szükség reptereket?" Nincs, és nem lesz információd, hogy vannak-e ilyenek. Még az oláhok sem mennek semmire azzal, hogy végig bogarásznák, hogy akkor melyik autópálya szakasz alkalmas és melyik nem. Ebből nekik nem következik, hogy mégis hová kell küldeniük a HIRMASt. Nem fogják megtudni, hogy épp hova fog legközelebb leszállni a gépünk.
De ha mindig abból indulnánk ki, hogy ők műholdon keresztül mindent látnak és mindent tudnak, akkor nem kell a lövészeknek álcázási taktikát tanulniuk, mert műholdon majd minden Leopárdot és minden katonánkat követnek odafentről és onnan diktálják majd be a tüzérségnek a koordinátákat.
Anyám, rákosi / koncsi korszak gondolkodása sejlik fel.
Az ugye megvan, hogy mit írd odafent Angelsoul?
Ha lenne ilyen szakasz, annak helye teljesen nyilvánvaló. A normál útszakaszokon belóg minden szar, ami miatt a gép nem tud leszállni.
Tehát, ahol úgy alakítják ki, hogy ez nincs, akkor lehetne leszállni. Itthon ilyen autópálya szakaszt nem láttam még sehol.
Az átlagos 2x1 sáv út teherbírása és állapota ehhez kevés.
Te tényleg azt hiszed, hogy innen a fórumból szerezne érdemi titkos infót bárki a MH-ről.???????????
Kivéve az Ukránoknál...
Azok szarnak az olyan apróságra mint útjelző tábla.
Szerintem meg nagyon jól elbeszélgettek egymással.
Belógnak minden szarok? Egy nap alatt letakarítom az összes fát, ha ettől függ Haza megvédése. És külsőre nem nagyon különbözik a svédek videóban feltett helyek sem. Lehet te szemre meg tudod állapítani, hogy hol raktak egy kicsit több anyagot az útba, de én nem.
Továbbra sem hiszem azt, hogy amikor kis túlzással van annyi alkalmas reptér, ami szóba jöhet, mint ahány gépünk jelenleg, akkor azon kellene gondolkodnunk, hogy "mi van akkor, ha nem a gépeket támadják, hanem a leszálló pályát?"
Másfelől továbbra sem hiszem azt, hogy ha egyszer éles szemeddel bele futsz egy szakaszba, ami jó lesz vészhelyzeti leszállónak, azt rögtön írd meg ide... Az egész vitának ilyen terjedelemben nem látom értelmét, a Gripen képes rá, a svédek bizonyították, ha a kormány szükségét látja, akkor megcsinálja.
De kár napokat-hónapokat azzal tökölni, hogy akkor akarunk vagy nem akarunk.