1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Kawasaki C-2

Diskurzus a(z) 'Szállító- és légi utántöltő repülőgépek' témában - arbalest által indítva @ 2014. június 23..

  1. arbalest

    arbalest Well-Known Member

    Úgy néz ki, csúszik a gép 2015 elejére tervezett rendszerbe állítása egy januári tehertét ajtó baleset miatt.

    http://www.janes.com/article/39831/japan-delays-c-2-service-entry-after-door-issue-in-testing
     
  2. weasel007

    weasel007 Well-Known Member

    [​IMG]
    1680x1050
    [​IMG]
    FullHD
     
  3. ghostface

    ghostface Well-Known Member

  4. borisz

    borisz Well-Known Member

  5. rudi

    rudi Well-Known Member

    A potenciális vásárlók helyében azért én várnék addig amíg egy pár ezer óra üzemeltetési tapasztalat összegyűlik a géppel a Japánoknál.
    A géppel elég sok strukturális probléma volt már eddig is (vízszintes vezérsík, futó bekötés, tehertér ajtó...) ami miatt egyáltalán nem kizárt hogy további problémák fognak előjönni. Egyszóval még nem egy kiforrott szerkezet.
     
  6. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Ha ez a méret és teljesítmény kategória a cél, akkor nincs alternatíva, tehát a szándéknyilatkozat csak használhat, mert a japán félnek nagyobb mozgásteret adhat és még most customizálhatják a gépet.
     
  7. emel

    emel Well-Known Member

    Aerodinamikai szempontból közel ugyanaz, de méretben +30%, terhelésben +40%, árban meg +120-130%, szóval minden tekintetben magasabb kategória, olyan igazán japános. A minőség, tartósság meg majd kiderül...
     
    fishbed likes this.
  8. dudi

    dudi Well-Known Member

    A japán haditechnikáról nem nagyon hallani rosszat igaz nem is árulják pedig nagyon innovatívak.Az AESA radaros légi harc rakétájuk rendszerben van már 7 éve.
     
  9. rudi

    rudi Well-Known Member

    Hogy általában a haditechnikai eszközeik milyen színvonalúak nem tudom, de a repülőgépek tervezése terén azért lehet hogy elkélne még nekik némi tapasztalat mert - bár nem katonai típus - de a Mitsubishi MRJ 70/90 is azért csúszik sokadik éve mert a strukturális teszten megbukott (a szárny és a futó nem bírta a terhelést) továbbá baj van a gép elektromos rendszereivel is.
     
    fishbed likes this.
  10. emel

    emel Well-Known Member

    Úgy általában haditechnikai termékeiket nem ismerem, de repüléstechnikában könnyen előfordulhatnak ott problémák. Ahhoz képest hogy mekkora ország mekkora távolságokkal és lakossággal, a saját fejlesztésű repülőgépgyártás elég szegényes, ilyen téren tehát elég kevés a tapasztalat azon a tájon. Hirtelen tán 5 olyan japán gépet tudnék felsorolni, amit a világháború óta (72 év!!) saját maguk terveztek és gyártottak!!
     
  11. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Minden gépük külső segítséggel készült, de részben hazai harcászati elektornikával. M F-1 saját sárkány fejlesztés, de a hajtóműve a Jaguáré volt. F-4 + F-15 1:1 licensz, az F-2 fejlesztése az F-16 felskálázása, mint a Hornet ---> Super Hornet.

    Döbbenetes, de nincs csúcskat japán gázturbina. Vagy csak én vagyok vak...? [fejvakarás]
     
  12. dudi

    dudi Well-Known Member

    Őszintén szólva nem tudom,hogy mennyi amerikai elektronika van az F-15J-kben mert a légi harc fegyverzetük egy az egyben hazai.
     
  13. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    A 2012-es F-15 írás alatt volt olyan japán F-15 videó és friss, aimben nem az F-15C, hanem az full analóg műszeres F-15J volt látható. Az AN/APG-63 radar is tudtommal megtalálható volt akkor számtalan F-15J-ben.
     
  14. dudi

    dudi Well-Known Member

    Akkor teljes mértékben ahhoz optimalizálták a rakétáikat?
     
  15. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    A radarnak önmagában csak annyi köze van a rakétához, hogy felderítéshez és rávezetéshez kell. Technikaialg egy MiG-21 radarhoz is lehet kiépíteni olyan hátteret, hogy MCG-t adjon egy AIM-120-nak, csak olyan felderítési távolsága van, hogy értelmetlen.

    Az AN/APG-63 is képes kiszolgálni az AA-4 igényeit, de természetesen, ha monduk két CM-et kéne lelőni +45 és -45 fokos aspektussal, akkor ahhoz fázisvezérelt radar illene az F-15-re is, hogy az MCG-hez az adat gyakran frissüljön.
     
    fishbed, svajcibeka and dudi like this.
  16. weasel007

    weasel007 Well-Known Member

  17. weasel007

    weasel007 Well-Known Member

    [​IMG]
    RC-2
     
    arbalest and Tcat like this.
  18. arbalest

    arbalest Well-Known Member

    C-2-ből vegyünk 4 db-ot! :p:hadonaszos:
     
    svajcibeka likes this.
  19. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Nekem nagyon tetszik ez a gép, különösen az "aránytalanul" hatalmas CF6-os hajtóművei miatt. Már-már légcsavaros gép, de ez még javában sugárhajtómű, "a legjobb, mind a két világból" ahogy a nagy vizen túl mondani szokás. Nyilván a GE90-115B lenne a legjobb, de az egy kényes civil hajtómű, drága mint a fene és még jó nehéz is. A CF6-nak meg van már tapasztalata a katonai gépeken is.
    Csakhogy azok nem taktikai gépek, hanem "szalonkatonák", lásd C-5M, KC-10...
    És emiatt nem tudni, hogy igazi harcászati feladatokra alkalmas-e ez a dizájn.
    Ugyanez a gondom a gép szexi kis futóművével is. Látszatra amolyan katonai teherszállító futómű, első blikkre talán még harcászati is, de jobban megnézve ez nem C-17 kategória.
    Ezzel szerintem nem szállnak le egynél töbször nagyjavítás nélkül betonon kívül sehová máshova...

    Ha én terveznék ilyen gépet, ez a méret nagyon jó lenne, ahogy a kéthajtóműves elrendezés is. De hajtóműnek valami olyasmit szednék elő, mint anno a Kuznyecov NK-93-as volt, futóműnek meg ami a C-17-eseken van.
     
  20. arbalest

    arbalest Well-Known Member

    Japánban vannak egyáltalán alkalmas területek kiépítetlen repülőtérnek? Iszonyatosan be van építve az egész ország. Export szempontból talán szerencsésebb lett volna, ha erősebbek a futók, de gondolom a C-2-t is szigorúan hazai igények szerint tervezték.
     

Ezen oldal megosztása