Csak azert ha vki nem tud angolul és a guglival sem boldogul.
A Gazdasági Védelmi Igazgatótanács (Cade) január 27-én, múlt hétfőn hagyta jóvá a Boeing és az Embraer közötti tranzakciót. Az ügynökség arra a következtetésre jutott, hogy a vállalatok nem versenyeznek ugyanazon a piacon, ezért a vásárlás nem jelent versenyképes kérdéseket. Január 28-án, kedden aláírták az akvizíció jóváhagyási végzését.
A Cade által elemzett tranzakció két műveletet foglal magában. Az első az, hogy a Boeing megvásárolja az Embraer eszközeinek 80% -át a társaság kereskedelmi repülőgép-divíziójával kapcsolatban, amely magában foglalja a regionális repülőgépek és a nagy kereskedelmi repülőgépek gyártását (Commercial Operation). A második a Boeing és az Embraer közötti közös vállalkozás létrehozása, amelynek célja a KC-390 katonai repülőgép gyártása, 49% -kal, illetve 51% -kal (védelmi művelet).
A kereskedelmi üzemeltetés elemzése érdekében a Cade megvizsgálta a tranzakcióban részt vevő piac 100 és 150 közötti ülőhelyű kereskedelmi repülőgépek szegmensét. A gazdálkodó egység által elvégzett vizsgálat azt a következtetést vonja le, hogy a művelet az ágazatban megfigyelt kedvezőtlen belépési feltételek ellenére nem befolyásolja negatívan az ezen a piacon fennálló verseny szintjét. Valójában a Boeing működésének kibővítése valószínűleg növeli annak képességét, hogy versenynyomást gyakoroljon az Airbus első futójával szemben.
A védelmi művelet kapcsán Cade elemezte az Embraer által gyártott KC-390, valamint a Boeing C-40, Clipper és KC-46 A Pegasus repülőgépekkel felszerelt katonai repülőgépek globális piacát. Az ügynökség arra a következtetésre jutott, hogy nem lesz lehetősége a piaci hatalom gyakorlására, mivel az ügylet nem a társaságok katonai repülőgépek portfóliójának egyesítését jelenti, hanem csak egy közös projektben való részvételt.
A Cade megállapította, hogy az ügylet az Embraer javát szolgálja, amely a Boeing stratégiai partnerévé válik. Így az Embraer által megtartott ágazatok - végrehajtó repülés és védelem - fokozottabb technológiai és kereskedelmi együttműködést kapnak a Boeing részéről. Ezenkívül a kereskedelmi divízióval kapcsolatos nehezebb beruházásokat, amelyekkel az Airbus erős versennyel szembesül, a Boeing viseli.
Ezért Cade úgy döntött, hogy korlátozás nélkül jóváhagyja az ügyletet. Az egyesülés ügynökség általi elemzése szigorúan a versenyügyekre vonatkozott.