KC-390 / C-390 Millenium (Embraer, Brazília)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

T

Törölt tag 1586

Guest
Jelenleg minden repülőgépgyártó "bajban van", mert rövid távon már biztosan csökkennek az eladások. De íme 1 szakmai oldal cikke, mely szerint a Boeing a brazilokat okolja az üzlet kútbaeséséért:

https://airportal.hu/elallt-az-embr...2739kVy6N-V2sgeAW9qubquT1kCd2fKRgq0UneCIqBzSA
U.ezen cikk szerint a Brazilok álláspontja az ügyről hogy a Boeing "...saját anyagi helyzete és a 737 MAX botrányai miatt esze ágában sem volt végrehajtani a tranzakciót..."
Mondjuk kicsit nehéz is lenne elmagyarázni otthon hogy miért költ $4.7 milliárdot egy vállalat felvásárlásra mikor $40 milliárd segélyt kér a túléléshez.

Mindenesetre ha egymást fogják perelni akkor az biztos segíteni fogja a további közös erőfeszítéseket a KC390 eladása érdekében...:)
 
T

Törölt tag 1586

Guest
Nyilván persze a civil piacban gondolkodnak, csak realizálni nem sikerült az elmúlt évben!
És akkor még igen finoman fogalmaztál...;)
Csak az elmúlt pár napban az alábbi hírek jelentek meg a Boeingről:
  • Boeing scraps $4.2bln deal to buy Embraer commercial division (25/04/2020)
  • Embraer accuses Boeing of 'wrongfully' terminating merger (25/04/2020)
  • CRS Reviews Alternatives for Boeing KC-46A Program (24/04/2020)
  • Boeing Set to Cut Dreamliner Output, Jobs As Demand Plunges (24/04/2020)
  • Boeing Sued for $336M Over Canceled 737 MAX Order (23/04/2020)
  • Boeing to lay off 10% of workers in civil aviation (22/04/2020)
  • Boeing Announces Organization, Leadership Changes (22/04/2020)
  • EU Resumes Antitrust Probe into Boeing, Embraer Deal (22/04/2020)
  • Boeing Restarts in Survival Mode As 250 MAX Orders Cancelled
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and emel
K

kamm

Guest
Jol irod, ez igy van. A Boeing a csod szelen tancol, ezt kb mindenki tudja hetek ota ideat.
Hiaba kap esetleg 40 millliardot, az csak az azonnali fizeteskeptelenseget enyhiti.
Ez a ceg, jelenlegi formajaban, mukodeskeptelen, ez mar a 737 MAX kapcsan is kiderult, raadasul lerantotta a leplet az amerikai FAA teljesen megbizhatatlan, velejeig korrupt engedelyeztetesi rendszererol, ahol a gyartok maguk vizsgaltak felul a sajat modelljeiket - az EASA gyakorlatilag ignoralja mar az FAA velemenyeket, annyira korrupt az egesz amerikai rendszer.

Nem kar erte, ha szethullik, azt kell mondanom.
A defense reszet megmentik, az egyertelmu, a civil repules kerdeses, milyen formaban eli tul.
Az osszes tobbi csiribiri division megy majd a levesbe, az tuti.

A Boeing akkor bukott el, amikor a a McDonnel-Douglas merger utan gyakorlatilag a Boeing mernokoktol atvettek a McDonneles marketingesek meg penzugyesek az iranyitast - hiaba maradt a nev Boeing, gyakorlatilag a hatalomatvel a forditottja volt: nem veletlenul lett az egyesult ceg fonoke Stonecipher, a McDonnel addigi CEOja.

A kovetkezo, McNerney mar egy kifejezetten undorito, "brand management" es hasonlo naylanksagokban utazo business parazita volt gyakorlatilag, a dontes a 737 MAX nevu formedvenyert ot terheli.
Utana jott Muellenberg, aki ugyan eredetileg mernok, de minvel vegig a defense oldalon dolgozott, megszokta, hogy ugyis ugy befolyasoljak a torvenyhozokat meg a gazdasagot, ahogy akarjak, lasd a 737 MAX csalast.

Ez egy szomoru tortenet, a parazitak kinyirtak egy komoly mernoki munkara epulo vilagceget - pont ugyanugy, mint az osszes, egykor patinas amerika ceg egy rakas szarra valtozott a parazita bankarok meg uzleti tanacsadok kezei kozott, lasd HP-Compaq es hasonlok.

Par cikk, angolul tudoknak, hogyan tevedt le az utrol a Boeing:

https://www.nytimes.com/2020/01/10/business/boeing-737-employees-messages.html

https://www.bloomberg.com/news/feat...say-relentless-cost-cutting-sacrificed-safety

https://www.nytimes.com/2020/01/20/business/boeing-737-accidents.html

https://qz.com/1776080/how-the-mcdonnell-douglas-boeing-merger-led-to-the-737-max-crisis/

A Boeing túlélő üzemmódra váltott.
Igen nagy bajban vannak és minden projektet ami nem hoz azonnali profitot megszüntetnek.

Az hogy a Boeing a KC390 re alapozza a jövőjét eposzi túlzás...:rolleyes:
Egyenlőre az a biztos hogy a Boeing $40 milliárd (!!) segélyt kér az amerikai kormánytól a túlélése érdekében

És akkor még igen finoman fogalmaztál...;)
Csak az elmúlt pár napban az alábbi hírek jelentek meg a Boeingről:
  • Boeing scraps $4.2bln deal to buy Embraer commercial division (25/04/2020)
  • Embraer accuses Boeing of 'wrongfully' terminating merger (25/04/2020)
  • CRS Reviews Alternatives for Boeing KC-46A Program (24/04/2020)
  • Boeing Set to Cut Dreamliner Output, Jobs As Demand Plunges (24/04/2020)
  • Boeing Sued for $336M Over Canceled 737 MAX Order (23/04/2020)
  • Boeing to lay off 10% of workers in civil aviation (22/04/2020)
  • Boeing Announces Organization, Leadership Changes (22/04/2020)
  • EU Resumes Antitrust Probe into Boeing, Embraer Deal (22/04/2020)
  • Boeing Restarts in Survival Mode As 250 MAX Orders Cancelled
 
K

kamm

Guest
A KC-390 ezen a ponton tovabbra is egy prototipus marad addig, amig nem gyulik ossze eleg uzemeltetesi tapasztalat. Ha egy csepp eszuk van a braziloknak, akkor a hazai hadseregnek meg a portugaloknak nagyon gyorsan legyartjak a megrendelt darabokat es kozben szorgalmasan gyujtik az adatokat a felhasznaloktol. Minden mas otlet - par darabokat probalni eladni a Europa kozepen stb - szerintem holdkoros ostobosag lenne nekik is, meg a leendo vasarlonak is, kulonosen a jelenlegi vilaggazdasagi csodhelyzetben.
 

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
7 197
24 195
113
A KC-390 ezen a ponton tovabbra is egy prototipus marad addig, amig nem gyulik ossze eleg uzemeltetesi tapasztalat. Ha egy csepp eszuk van a braziloknak, akkor a hazai hadseregnek meg a portugaloknak nagyon gyorsan legyartjak a megrendelt darabokat es kozben szorgalmasan gyujtik az adatokat a felhasznaloktol. Minden mas otlet - par darabokat probalni eladni a Europa kozepen stb - szerintem holdkoros ostobosag lenne nekik is, meg a leendo vasarlonak is, kulonosen a jelenlegi vilaggazdasagi csodhelyzetben.
Ezzel nemigazán értek egyet, a széria (!) gyártás halad, a brazilok rendeltetés szerűen (!) repülik, minden más képességnövekedésről és az újabb engedélyeztetéskről folyamatosan jönnek hírek...
Tudom, hogy nem csíped a gépet, de protónak nevezni ronda túlzás...
 
T

Törölt tag 1586

Guest
... az újabb engedélyeztetéskről folyamatosan jönnek hírek....
A hír az volt hogy nem.halad az engedélyezés...
A KC 390 nek még nincs Eu.u civil típus légialkalmassága.
Talán majd most az EMBRAERnek a Boeing nélkül Portugál segítséggel talán sikerül elintézni a dolgot.
EASA civil type certificate nélkül kicsit bajos lenne Eu.i civil légtérben normál elkûlönítéssel repkedni...o_O
 

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 575
978
113
Jol irod, ez igy van. A Boeing a csod szelen tancol, ezt kb mindenki tudja hetek ota ideat.
Hiaba kap esetleg 40 millliardot, az csak az azonnali fizeteskeptelenseget enyhiti.
Ez a ceg, jelenlegi formajaban, mukodeskeptelen, ez mar a 737 MAX kapcsan is kiderult, raadasul lerantotta a leplet az amerikai FAA teljesen megbizhatatlan, velejeig korrupt engedelyeztetesi rendszererol, ahol a gyartok maguk vizsgaltak felul a sajat modelljeiket - az EASA gyakorlatilag ignoralja mar az FAA velemenyeket, annyira korrupt az egesz amerikai rendszer.

Nem kar erte, ha szethullik, azt kell mondanom.
A defense reszet megmentik, az egyertelmu, a civil repules kerdeses, milyen formaban eli tul.
Az osszes tobbi csiribiri division megy majd a levesbe, az tuti.

A Boeing akkor bukott el, amikor a a McDonnel-Douglas merger utan gyakorlatilag a Boeing mernokoktol atvettek a McDonneles marketingesek meg penzugyesek az iranyitast - hiaba maradt a nev Boeing, gyakorlatilag a hatalomatvel a forditottja volt: nem veletlenul lett az egyesult ceg fonoke Stonecipher, a McDonnel addigi CEOja.

A kovetkezo, McNerney mar egy kifejezetten undorito, "brand management" es hasonlo naylanksagokban utazo business parazita volt gyakorlatilag, a dontes a 737 MAX nevu formedvenyert ot terheli.
Utana jott Muellenberg, aki ugyan eredetileg mernok, de minvel vegig a defense oldalon dolgozott, megszokta, hogy ugyis ugy befolyasoljak a torvenyhozokat meg a gazdasagot, ahogy akarjak, lasd a 737 MAX csalast.

Ez egy szomoru tortenet, a parazitak kinyirtak egy komoly mernoki munkara epulo vilagceget - pont ugyanugy, mint az osszes, egykor patinas amerika ceg egy rakas szarra valtozott a parazita bankarok meg uzleti tanacsadok kezei kozott, lasd HP-Compaq es hasonlok.
Imádom, hogy a Net-en ennyi baromságot lehet olvasni! - Számomra ez olyan, mint amikor az utca sikeres boltosa megveszi sikertelen versenytársa üzletét, majd mindkét üzletet a sikertelen "parazitára" és annak az embereire bízza. Sőt néhány "parazita" dolgozót elküld az RR és a P&W hajtóműgyártóknak is, alkalmazandó a "parazita stílust". :) :) :)

Már ne haragudj, de miértek híján én ezt a sok baromságot NEM VESZEM BE...! - Inkább folytasd az A400M reklámozását, mert abban találékonyabb voltál, bár meggyőzni ott sem tudtál... :(
 
  • Tetszik
Reactions: Fade

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 065
80 855
113

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 065
80 855
113

Persze ha már régen meg lett rendelve a braziloktól, akkor ennek nincs jelentősége.
 

Fade

Well-Known Member
2010. április 20.
3 662
3 514
113
Jol irod, ez igy van. A Boeing a csod szelen tancol, ezt kb mindenki tudja hetek ota ideat.

Ki az a mindenki? Vagy csak a te fejedben? De tényleg már erről linkelj komoly helyről egy 5-10cikket. Nem lesz nehéz ha mindenki tudja.

Boeingnak 2018ban 18B$!! nyeresége volt. Ez a MAX miatt 2019ben 4B$ nyereségre csökkent. 2019 Q2, Q3 minimál nyereség, Q4 már negatívba csúszott de ezek jórészt amiatt mert a MAXokat gyártották az udvarra de átadni nem tudták, pénzt nem kaptak érte.

2020 eléggé kétséges, én agusztus-szeptemberre várom kb az FAA engedélyt, onnan a világ nagy részén újra repülhet. Ha MAX átadásokat fel tudják pörgetni, 400+db áll a parkolóban akár 2020 is nyereséges lehet. Ha nem FAA engedély elcsúszik akkor 2020 fixen veszteséges lesz és csak 2021 fognak nyereségbe menni. Én ez utobbit tartom valószínűnek.

Én ebből nem látom, hogy a Boeinget mért kéne feldarabolni vagy akármi. Volt egy veszteséges évük 30év nyereséges után. na bumm. És 2021 már fixen nyereséges.

A cash flow persze büdös szarul áll. Hasra csapásra MAX beker ára Boeingnek 50m$. 400+db átt parkolóban = 20B$ áll a parkolóban. Ennyi pénz nem jött be 2019ben. Ha első átadások 2020Q3ban meglesz Q4ben felpörög 70*400= 28B$ fog bejönni. Igen főleg ez meg kárpótlások, álló sorok nagy lyukat ütötte a cash flown, cash állományan, de meglepne piaci alapon ne tudnák magukat finanszírozni.

Az meg nem kérdés, hogy a marketing, sales túlsúly, a köv 2-3év nyerersége fő szempont mentalitás, meg hogy elszámolták magukat súlyos gond Boeingnél... és minden más cégnél is.
 
  • Tetszik
Reactions: formosa1

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 575
978
113
Persze, hogy nem lesz, mert a US Army már rég lecserélte bevált Herculesei többségét a modernebb C-130J verzióra, tehát nincs szüksége 1 gyermekbetegségektől valószínűleg szenvedő brazil típusra...
Reméljük a magyar hadvezetés sem 1 drága és megbízhatatlan típus mellett fog dönteni...
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 813
28 963
113
Szerintem miután újraindították a Szabad Európa Rádiót egy magyarellenes programmal egyszerűen nincs nagyon napirenden amerikai fegyverbeszerzés. Szóval a KC-390 esélyeit csak növelik a Boeing problémái!
 

Fade

Well-Known Member
2010. április 20.
3 662
3 514
113
Még annyit, hogy embraer nem véletlen nem ér többet, mint egy jó Boeing év profitjának a 20-25%a... de még az elmúlt 20év legrosszabbja a 2019eséből is kijött volna. De azon is érdemes legondolkodni, hogy az egész embraer nem ér többet mint 100db MAX.

És ugyanígy nem véletlenül került a Bombardier CSx részt az Airbus egy marék ziziért szerezte meg. Pedig a CS, A220 vonal egy új generácia a jelenlegi csúcs...
 
  • Tetszik
Reactions: formosa1

Fade

Well-Known Member
2010. április 20.
3 662
3 514
113
Szerintem miután újraindították a Szabad Európa Rádiót egy magyarellenes programmal egyszerűen nincs nagyon napirenden amerikai fegyverbeszerzés. Szóval a KC-390 esélyeit csak növelik a Boeing problémái!

Ha volt is most semmilyen fegyverbeszerzés nem aktuális. MO újra devizakötvényt bocsátot ki. Ha tetszik meg a büdsö magas EU transzferek, MNB trükközések mellett se képes MO belföldről finanszírozni magát.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 322
96 634
113
Addig húztuk hogy Trump lassan már nem számít. Ha járvány miatt váltás lesz sz USAban, ujra harci üzemmódra vált velünk szenben az amerikai külpolitika. Már nem lesz fontos a kedvükben járni, azzal semmit sem érnénk el.
Ha vmit akarunk tőlük azt nyár végéig lebótoljuk, aztán pause.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and Terminator

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 065
80 855
113
Addig húztuk hogy Trump lassan már nem számít. Ha járvány miatt váltás lesz sz USAban, ujra harci üzemmódra vált velünk szenben az amerikai külpolitika. Már nem lesz fontos a kedvükben járni, azzal semmit sem érnénk el.
Ha vmit akarunk tőlük azt nyár végéig lebótoljuk, aztán pause.

De ha marad Trump, akkor csak venni kell tőle valamit 2-3 milliárd USD-ért?
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 322
96 634
113
Ha volt is most semmilyen fegyverbeszerzés nem aktuális. .
Ahhoz képest a veszélyhelyzet kihirdetése után is írtunk alá új szerződést, ha nem is plakátolták ki vele az országot. Egyelőre a Honvédséget nem érintik az elvonások. A válság utáni kommunikációban tartják a GDP 2%-os célt és a Z2026-ot, max. új beszerzésnél csúszás lehetseges, de ami aláírt az jön.