KC-390 / C-390 Millenium (Embraer, Brazília)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

K.Atti63

Active Member
2019. február 4.
254
104
43
Nem felelne meg nekünk, mert kicsi a kapacitása, nincs légiutántöltő képessége, stb. Ennyi. Kis ország vagyunk, limitált költségvetéssel, csak a legjobbat engedhetjük meg magunknak. A KC-390 minden szempontból az egyedül ideális nekünk, minden más éktelen pazarlás és megengedhetetlen luxus lenne. Mert luxus olyasmire pénzt kidobni nekünk, ami nem tökéletes megoldás! Ahogy a Leopard 2A7+ is alternatívák nélkül állt, úgy a KC-390 is. Hosszú távon minden másra többet költenénk, minden más mellé újabb dolgokat kellen beszerezni, minden mást idő előtt kellene lecserélni a megfelelő megoldáshoz képest! Ez ilyen egyszerű. A hulladék félmegoldásokra az amerikaiaknak van végtelen pénzük, nekünk csak a hosszú távú tökéletes megoldásokra van.


Jó, persze igazad van, nekem semmi bajom a KC-390-el, sőt nagyon is bejön, de én ugyanúgy elbírnék képzelni 3 db C-130-ast. Csak a rövid távú repkedéshez nem luxus egy kicsit? Gondolok itt Koszovóra meg mi egymásra, amihez nem kell ilyen kapacitású gép. Gondolom,mi nem engedhetjük meg magunknak, hogy egy időben 2 típusú szállítógépet alkalmazzunk, csak példaként KC vagy C-295-ös. Még egy dolog: a csehek vajon hogy oldják meg a 6db C-290-el a hosszútávú szállítás esetén, a légi utántöltő képességet? Én merem remélni a legjobbakat, úgyhogy nagyon örülnék a KC-knak ,mert szerintem ha beválnak kenterbe vernek minden gépet.
 

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 575
978
113
A portugálok rendeltek 2019 augusztusában ötöt 827 millió Euroért. Ha brazil reálban kötötték az üzletet, akkor az 3722 millió BLR volt akkor.
De a BLR sokat gyengült. A 3722 millió BLR ma már csak 616 millió Euro. Az 25% árcsökkenés. Lehet, hogy ebből mégis jó üzlet lesz?

A BLR átlagosan 25%-ot gyengült a többi pénznemhez viszonyítva is...

Persze ha még nincs szerződés, akkor viszont ennyivel drágult a gép, mert szinte mindent külföldről vesznek a géphez és azt nekik is ki kell fizetni.
Nem tudom, hogy az ilyen durva árfolyamváltoizásokat hogyan szokták kezelni a szerződésekben.

Ha van magyar szerződés, akkor még jól is járhatunk vele. Ha nincs, akkor meg nem is lesz, mert tovább drágult a gép?
Vagy valamit nagyon elszámoltam...
Igen, mert Portugália fejlesztő ország, így jóval olcsóbban vásárolhatott, tehát a Boeing lelépése utáni ár már végképp nem hasonlítható a portugál üzlethez... :(
 

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
7 196
24 195
113
Igen, mert Portugália fejlesztő ország, így jóval olcsóbban vásárolhatott, tehát a Boeing lelépése utáni ár már végképp nem hasonlítható a portugál üzlethez... :(
Gondoljuk mi. De tényleg így van?!
A KC program eredetileg is Boeing nélkül indult...a portugál árra semmilyen hatással nem volt a cég, ha előítélet nélkül belegondolsz.
 
  • Tetszik
Reactions: Terminator
K

kamm

Guest
Köszönöm a választ,így már értem mire gondolsz,ha nem titok,ahol te élsz,hogy élik meg az emberek a járvány okozta krízist értem ez allatt gazdasági válság vírus helyzet?Sok minden megjelenik a médiában de a leghitelesebb információt azért mégis csak egy ott élő tudja elmondani.

NYC, komplett shitshow. Minden korhaznal ott allnak a hutokamionok a hullaknak, a mai gyozelmi hiradoban az allam kormanyzoja (NY State, 20M ember) helyesen szomoruan annyit mondott, hogy ugyan 700-800 napi halottrol lementunk 300-400 halottra, de ez nem ok az oromre.
171 korhaz van az allamban, ebbol 11 allami megakorhaz, azoknak volt kozos supply chain, a masik 161 (!) magankorhaz mind kulon intezkedett, harcolt egymassal stb.
Egy vicc az egesz orszag, plane a 2.7 agyas atlagaval (1,000 lakosra versus japanok, korea 12-13, nemetek 10-11, osztrakok 8, Magyarorszag, csehek 7 agy.... olaszok 2.9 stb.)

Megallt az elet ket honapja lassan, egy birosagi beadvanyt keptelen vagyok ateroltetni marcius ota a hetekkel ezelott totalisan osszeomlott, kozepkori szintu birosagi rendszeren, mikozben az allam fobiroja kozlemenyekben gratulal maguknak az elektronikus ugyekezelesert - 2020-ban, ami konkretan manualis email-alapu regisztraciot jelent, egyenesen 1998-bol importalhattak.
Ja, persze nem mujkodik azota sem peldaul valasoknal stb. Csak emergency custody (gyerekeket erinto, azonnali) keresbol eddig 30 ezer felett adtak be par het alatt, mert a sok elmehibbant szulo (95% no) kihasznalja a panikot es visszatartja a gyerekeket a masik szulotol, hiaba van irott lathatasi rend., A birok meg egyszeruen be sem jarnak, ulnek otthon es felveszik a 20-25 ezres havi fizut.
Elkepeszto kozepkor az egesz, komolyan.
 
K

kamm

Guest
Nem felelne meg nekünk, mert kicsi a kapacitása, nincs légiutántöltő képessége, stb. Ennyi. Kis ország vagyunk, limitált költségvetéssel, csak a legjobbat engedhetjük meg magunknak. A KC-390 minden szempontból az egyedül ideális nekünk, minden más éktelen pazarlás és megengedhetetlen luxus lenne. Mert luxus olyasmire pénzt kidobni nekünk, ami nem tökéletes megoldás! Ahogy a Leopard 2A7+ is alternatívák nélkül állt, úgy a KC-390 is. Hosszú távon minden másra többet költenénk, minden más mellé újabb dolgokat kellen beszerezni, minden mást idő előtt kellene lecserélni a megfelelő megoldáshoz képest! Ez ilyen egyszerű. A hulladék félmegoldásokra az amerikaiaknak van végtelen pénzük, nekünk csak a hosszú távú tökéletes megoldásokra van.

A nagy reszevel egyetertek, az osszes 10-20 tonna kozti szallitogep egy penzkidobas hosszu tavon.
Viszont ezen is vegigmentunk, hogy miert lenne iszonyu riziko a KC-390-be beleugrani, ami gyakorlatilag prototipuskent repked, mikozben tovabbra sem oldana meg a misszios celokat, ahova a 26 tonnas szallitasi limit nem igazan eleg... az igaz, hogy anyagilag elvileg fele-harmada az egyeduli idelis A400M-nek, de utobbibol elvileg rengeteget tulrendeltek, igy en meg mindig remelem, hogy valami nagyobb deal kereteben a nemetektol atveszunk kettot.
Nekem amugy semmi bajom ezzel a geppel, a kinezete kifejezetten tetszik, csak ez, a vilag vegen levo szervizhatter, ami egy eleg bizonytalan gazdasagu orszagban van, ismeretlen tipus, no meg egy Pumat sem tud elvinni sehova. Nopersze ha $150M harom gepet adnanak, az maris maskepp hangzik, abbol ketto csak repkepes lenne mindig... :D
 
  • Tetszik
Reactions: endre

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
14 338
36 214
113
Az a baj, hogy Biden kesz eletveszely, olyan szinten keszen van mentalisan. Szinte lehetetlen, hogy nyerjen, egyedul a lassan teljesen hibbant Trump tudja elvesziteni az ujravalasztasat.

Mondogatnak olyat egyesek, hogy Bident lecserélik majd a célegyenesben. Mondjuk az alelnökjelöltre kíváncsi leszek, ha eljut odáig egyáltalán a jelöltsége. Nő lesz, azt mondta, mi lesz, ha Hillary Clinton lesz az meglepetésként :D
 

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 575
978
113
Gondoljuk mi. De tényleg így van?!
A KC program eredetileg is Boeing nélkül indult...a portugál árra semmilyen hatással nem volt a cég, ha előítélet nélkül belegondolsz.
Jogos, de portugál kedvezményes árra akkor is csak fejlesztő ország számíthat... :)
 
W

Wilson

Guest
NYC, komplett shitshow. Minden korhaznal ott allnak a hutokamionok a hullaknak, a mai gyozelmi hiradoban az allam kormanyzoja (NY State, 20M ember) helyesen szomoruan annyit mondott, hogy ugyan 700-800 napi halottrol lementunk 300-400 halottra, de ez nem ok az oromre.
171 korhaz van az allamban, ebbol 11 allami megakorhaz, azoknak volt kozos supply chain, a masik 161 (!) magankorhaz mind kulon intezkedett, harcolt egymassal stb.
Egy vicc az egesz orszag, plane a 2.7 agyas atlagaval (1,000 lakosra versus japanok, korea 12-13, nemetek 10-11, osztrakok 8, Magyarorszag, csehek 7 agy.... olaszok 2.9 stb.)

Megallt az elet ket honapja lassan, egy birosagi beadvanyt keptelen vagyok ateroltetni marcius ota a hetekkel ezelott totalisan osszeomlott, kozepkori szintu birosagi rendszeren, mikozben az allam fobiroja kozlemenyekben gratulal maguknak az elektronikus ugyekezelesert - 2020-ban, ami konkretan manualis email-alapu regisztraciot jelent, egyenesen 1998-bol importalhattak.
Ja, persze nem mujkodik azota sem peldaul valasoknal stb. Csak emergency custody (gyerekeket erinto, azonnali) keresbol eddig 30 ezer felett adtak be par het alatt, mert a sok elmehibbant szulo (95% no) kihasznalja a panikot es visszatartja a gyerekeket a masik szulotol, hiaba van irott lathatasi rend., A birok meg egyszeruen be sem jarnak, ulnek otthon es felveszik a 20-25 ezres havi fizut.
Elkepeszto kozepkor az egesz, komolyan.

Elgondolkodtató amit írtál azt gondolná az ember,hogy azért egy ilyen esetben azért az USA sokkal jobban reagál erre a helyzetre,amit az ágyszámmal kapcsolatban írtál az tényleg kevés bár l(ehet rosszul) gondolom az USA különböző államaiban eltérő a helyzet.
 
K

kamm

Guest
Elgondolkodtató amit írtál azt gondolná az ember,hogy azért egy ilyen esetben azért az USA sokkal jobban reagál erre a helyzetre,amit az ágyszámmal kapcsolatban írtál az tényleg kevés bár l(ehet rosszul) gondolom az USA különböző államaiban eltérő a helyzet.

Ez a nemzeti atlag, a legrosszabb az egesz nyugati vilagban. NYS ugyanez volt, valamivel jobb lett mostanra az extra agyak miatt.
Ez egy inkompetens, vegletekig korrupt orszag, nevetseges infrastrukturalis problemakkal, az elmult 40-50 ev kormanyzatellennes uzleti propagandajanak - "goverment is THE problem", R. Reagan - hala, semmi sem mukodik.
 
  • Tetszik
Reactions: endre
K

kamm

Guest
Gondoljuk mi. De tényleg így van?!
A KC program eredetileg is Boeing nélkül indult...a portugál árra semmilyen hatással nem volt a cég, ha előítélet nélkül belegondolsz.

Inkabb az jatszana a kezunkre, hogy osszecsuklott a legiforgalom meg a repulogepipar... de a portugalok araban mi van meg benne, arra emlekszik valaki?

A 827M euro 165M eurora jon ki gepenkent, ami baromi soknak tunik, tekintve hogy a nagyobb, tobbet tudo stb A400M ennel olcsobban elerheto.
Masik iranybol nezve az eloiranyzott 75 milliard HUF harom uj gepre ma kb 210M EUR, azaz 70M per gep - ezt egyebkent realisnak tartanam egy KC-390-ert, mondjuk 60-70M euro korul darabjat, cirka 80 milliard korul minden extra szirszarral hozza.
 
  • Tetszik
Reactions: endre

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Inkabb az jatszana a kezunkre, hogy osszecsuklott a legiforgalom meg a repulogepipar... de a portugalok araban mi van meg benne, arra emlekszik valaki?

A 827M euro 165M eurora jon ki gepenkent, ami baromi soknak tunik, tekintve hogy a nagyobb, tobbet tudo stb A400M ennel olcsobban elerheto.
Masik iranybol nezve az eloiranyzott 75 milliard HUF harom uj gepre ma kb 210M EUR, azaz 70M per gep - ezt egyebkent realisnak tartanam egy KC-390-ert, mondjuk 60-70M euro korul darabjat, cirka 80 milliard korul minden extra szirszarral hozza.
12 év supportot rendeltek a gépekhez a portugálok.
De igen, sokkal drágább lett a gépek nyers ára is, mint előre tervezték. Ezen ment a szkanderezés jóideig. Gondolom a hosszabb support árát belealkudták.
 
  • Tetszik
Reactions: endre
K

kamm

Guest
12 év supportot rendeltek a gépekhez a portugálok.
De igen, sokkal drágább lett a gépek nyers ára is, mint előre tervezték. Ezen ment a szkanderezés jóideig. Gondolom a hosszabb support árát belealkudták.

Hat, anelkul mi sem usznank meg... en mindig is ugy ereztem, az a 75 milliard inkabb 100 milliard lesz minimum, lehet, igazam lesz.

Apropo, nemcsak a Boeing, de persze az Airbus is komoly bajban van, meg ha nem is akkoraban, mint a Boeing: https://www.ft.com/content/230a0b31-77ef-4ebd-b85e-dfee7ba33eb7

The plane maker said on April 8 that it will slash production by a third, but Mr Faury told the workforce of 133,000 on Friday that the production cuts were not the worst-case scenario. Airbus has lost a third of its business in a matter of weeks, as the pandemic has hammered airlines’ revenue and made them reluctant to accept new jets. (...) With airlines such as Virgin Australia in administration, and passenger demand not expected to recover to 2019 levels for years, many airlines are waiting to see what capacity they will need in 2021. Carter Copeland, a Melius Research analyst, wrote in a note that production rates at both aerospace manufacturers will fall 40 per cent in 2020 and 2021 compared to levels two years ago. (...) First-quarter cash flows at Airbus and Boeing are expected to break records. Mr Copeland is forecasting a €6.5bn outflow at Airbus, which includes a €3.6bn compliance fine, and $8bn at Boeing.

Az Airbusnal a brutalis bunti befizetes tervezve volt, szoval a valos negativ cash-flow $3B korul van.
 
  • Tetszik
Reactions: endre

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
7 196
24 195
113
...a portugalok araban mi van meg benne, arra emlekszik valaki?
"Additionally, services and support and a flight simulator are included in the contract as part of the process to modernize Portuguese Air Force capabilities to support national Armed Forces operations and increase readiness in missions of public interest. Deliveries are scheduled to start in 2023."

"The package includes a wide range of ground-support equipment, an air-to-air refuelling system, firefighting kit, a medical evacuation (medevac) system, an electronic warfare (EW) and countermeasures systems, aircraft and engine maintenance, training equipment, mission support systems, and administrative costs."

Elbit Systems announced on 25 August that it had been selected by the Portuguese MND to supply a complete EW suite for the KC-390, comprised of radar and laser warning, infrared missile warning, countermeasures dispensing, directional IR countermeasures, and active electronic countermeasures systems.

Én erre emlékszem, de szivesen csámcsognák az eredeti szerződés felett google-forditózva :)

Masik iranybol nezve az eloiranyzott 75 milliard HUF harom uj gepre ma kb 210M EUR, azaz 70M per gep...
Szerintem naivan azt hisszük, hogy a 75 milliard HUF az egy az egyben egy költőpénz az egész beszerzésre, holott lehet ez csak a beugrója/első része egy pénzügyi/beszerzési/bérlési konstrukciónak ami költségvetésileg előirányozva van a Zrinyi program 20-26-ig terjedő szakaszára. Azon a vonalon lehetne utánaszámolni, hogy hogyan fér bele a belső berkekből csicsergett 3 KC és a konkurens 3 Herkules ebbe a keretbe, mert ha az amerikai változat sem jön ki (nem wiki-s árakból), akkor sanszosan csak egy részösszegről beszélünk.
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
"Additionally, services and support and a flight simulator are included in the contract as part of the process to modernize Portuguese Air Force capabilities to support national Armed Forces operations and increase readiness in missions of public interest. Deliveries are scheduled to start in 2023."

"The package includes a wide range of ground-support equipment, an air-to-air refuelling system, firefighting kit, a medical evacuation (medevac) system, an electronic warfare (EW) and countermeasures systems, aircraft and engine maintenance, training equipment, mission support systems, and administrative costs."

Elbit Systems announced on 25 August that it had been selected by the Portuguese MND to supply a complete EW suite for the KC-390, comprised of radar and laser warning, infrared missile warning, countermeasures dispensing, directional IR countermeasures, and active electronic countermeasures systems.

Én erre emlékszem, de szivesen csámcsognák az eredeti szerződés felett google-forditózva :)


Szerintem naivan azt hisszük, hogy a 75 milliard HUF az egy az egyben egy költőpénz az egész beszerzésre, holott lehet ez csak a beugrója/első része egy pénzügyi/beszerzési/bérlési konstrukciónak ami költségvetésileg előirányozva van a Zrinyi program 20-26-ig terjedő szakaszára. Azon a vonalon lehetne utánaszámolni, hogy hogyan fér bele a belső berkekből csicsergett 3 KC és a konkurens 3 Herkules ebbe a keretbe, mert ha az amerikai változat sem jön ki (nem wiki-s árakból), akkor sanszosan csak egy részösszegről beszélünk.
Ha az árban a portugáloknál benne van egy szimulátor is, az miniumum annyit jelent mintha eggyel több gépet vettek volna (egy ilyen szimulátor legtöbbször drágább mint a valódi gép, csak persze az üzemeltetése töredéke a valódinak), és ez hoz bevételt is, nyilván sok rendszeresítő ország pilótái mind ott fognak sorbanállni.
 
T

Törölt tag 1586

Guest
A svédekkel miért svéd koronában lett megkötve a Gripen üzlet?
A KC390 igazi nemzetközi projekt agil a brazilok leginkább csak egy fajta "rendszer integrátorok"
embraer_kc-390_04_en.jpg

A sárkány sem kizárólag braziliában készül.
A törzs hátsórész pl. az Aero Vodochody nél készül.
A portugál OGMA cég is beszállítója az Embraernek . Ők gyártják a törzsközép szekciót.
Ilyen nemzetközi együttműködésben kizárt hogy elfogadnák a brazil pénzt mint alap elszámolàsi devizàt. 99% hogy a KC 390 projektnek az USD a hivatalos devizaneme.

A Gripen közel.sem ilyen nemzetközi projekt.
Ott még a hajtómű is a Svédeknél készül licensz alapján. Talán van egy-két nemzetközi beszállító de a Gripen 90% ban Svéd
 
M

molnibalage

Guest
A KC390 igazi nemzetközi projekt agil a brazilok leginkább csak egy fajta "rendszer integrátorok"
embraer_kc-390_04_en.jpg

A sárkány sem kizárólag braziliában készül.
A törzs hátsórész pl. az Aero Vodochody nél készül.
A portugál OGMA cég is beszállítója az Embraernek . Ők gyártják a törzsközép szekciót.
Ilyen nemzetközi együttműködésben kizárt hogy elfogadnák a brazil pénzt mint alap elszámolàsi devizàt. 99% hogy a KC 390 projektnek az USD a hivatalos devizaneme.

A Gripen közel.sem ilyen nemzetközi projekt.
Ott még a hajtómű is a Svédeknél készül licensz alapján. Talán van egy-két nemzetközi beszállító de a Gripen 90% ban Svéd
Akkor a hajtóművet a Gripennél 10%-nak sem tartod?
 
T

Törölt tag 1586

Guest
Hogy pontosan hány %-ban annak utána kéne nézni
A wiki szerint 50%
"...General Electric produces 50% of the engine. Elements such as the fan/compressor discs and case, compressor spool, hubs, seals, and afterburner are manufactured in Sweden, final assembly also taking place there.."