Ki az a mindenki? Vagy csak a te fejedben? De tényleg már erről linkelj komoly helyről egy 5-10cikket. Nem lesz nehéz ha mindenki tudja.
Az osszes penzugyi elemzo, mindenki ezt latolgatja mar.
Boeingnak 2018ban 18B$!! nyeresége volt. Ez a MAX miatt 2019ben 4B$ nyereségre csökkent. 2019 Q2, Q3 minimál nyereség, Q4 már negatívba csúszott de ezek jórészt amiatt mert a MAXokat gyártották az udvarra de átadni nem tudták, pénzt nem kaptak érte.
Ket eve, ez most kit erdekel? Tavaly $440 volt marciusban, iden $95 es akkor meg nem allt le az egesz vilagon a legikozlekedes, nem omlott ossze az egesz gazdasag.
2020 eléggé kétséges, én agusztus-szeptemberre várom kb az FAA engedélyt, onnan a világ nagy részén újra repülhet. Ha MAX átadásokat fel tudják pörgetni, 400+db áll a parkolóban akár 2020 is nyereséges lehet. Ha nem FAA engedély elcsúszik akkor 2020 fixen veszteséges lesz és csak 2021 fognak nyereségbe menni. Én ez utobbit tartom valószínűnek.
A MAX jelenlegi formajaban halott, ez szerintem rajtad kivul vilagos mindenkinek mar az ev eleje ota.
Hogy te mit hova varsz, az egy dolog - valosagban nincs sok sansza iden, meg ha a FAA valahogy meggyozhetyo lenne az elkepeszto botranya utan, az EASA engedelyre meg vegkepp kicsi az eselye, kulonosen, hogy garantaltan kulon treningeken kell atesnie minden pilotanak.
Én ebből nem látom, hogy a Boeinget mért kéne feldarabolni vagy akármi. Volt egy veszteséges évük 30év nyereséges után. na bumm. És 2021 már fixen nyereséges.
Dehogy lesz nyereseges. $60 MILLIARD dollart kert azonnal az allamtol, ezzel eleg sulyos megkotesek jonnek majd.
Az airline stockok mind 60-70% estek, sokkal tobbet, mind a Dow vagy S&P, ez tovabbi rendelesek visszamondasat jelenti, plusz ok nagyon kemenyen kovetelik a folyamatos karteritest a MAX hasznalhatatlansaga miatt, ez menni fog tovabb.
Egesz 2020 soran, az elso negyedevben valami 16-18 gepet rendeltek a Boeingtol, ez nevetseges - FYI Airbustol ugyanennyi ido alatt vmi 290 gepet rendeltek (356 order minus 66 cancellation.)
Most jonnek majd a csodok es a teljesen leallt legiforgalom hatasai...
Ilyen keves rendelesnel vagy felszamoljak a tobb tizezer beszallitoi szerzodesbol egy jo reszet, vagy azok jo resze bezar, vagy irgalmatlan penzbe kerul oket nyitva tartani.
Mindekozben 27 millio (!) munkahelyet vesztettunk az elmult negy het alatt (!) - osszehasonlitasul a Great Depression alatt (1929-1939) osszesen veszett el 13 millio (igaz, feleakkkora orszagban, de akkor is.)
A cash flow persze büdös szarul áll. Hasra csapásra MAX beker ára Boeingnek 50m$. 400+db átt parkolóban = 20B$ áll a parkolóban. Ennyi pénz nem jött be 2019ben. Ha első átadások 2020Q3ban meglesz Q4ben felpörög 70*400= 28B$ fog bejönni. Igen főleg ez meg kárpótlások, álló sorok nagy lyukat ütötte a cash flown, cash állományan, de meglepne piaci alapon ne tudnák magukat finanszírozni.
Hat persze, biztosan azert konyorognek az allamnak, hogy 'too big to fail' alapon mentse meg oket egy $60 milliardos tokeinjekcioval - ami veletlenul majdnem pont megegyezik azzal az osszeggel,. amit a parazitak stock buybackre koltottek el az elozo evekben.
A piacrol most baromi dragan kapna penzt, ok tudjak jol
.
Esely nincs a MAXokra iden, szinte semmi, plane, hogy szerintem a legitarsasagok harmada-fele elbol csodbe fog menni mar oszre.
Az meg nem kérdés, hogy a marketing, sales túlsúly, a köv 2-3év nyerersége fő szempont mentalitás, meg hogy elszámolták magukat súlyos gond Boeingnél... és minden más cégnél is.
A Boeing katasztrofalis allapotban van, errol tucatnyi cikk tanuskodik, sorban szolalnak meg a mernokok, akik kileptek, anonim whistleblowerek stb.
Majd nezzuk vissza par honap mulva, kinek lett igaza: szerintem kemenyen lefaragnak a Boeingbol, kismillio projekt lesz torolve, egy kisebb ceg lesz belole, hosszu idore masodik helyre szorult most az Airbus moge (mar most is 5,000 vs 7,500 a teljes rendelesallomany es most jonnek meg csak majd a tomeges visszamondasok.)