KC-390 / C-390 Millenium (Embraer, Brazília)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Fade

Well-Known Member
2010. április 20.
3 662
3 514
113
Ahhoz képest a veszélyhelyzet kihirdetése után is írtunk alá új szerződést, ha nem is plakátolták ki vele az országot. Egyelőre a Honvédséget nem érintik az elvonások. A válság utáni kommunikációban tartják a GDP 2%-os célt és a Z2026-ot, max. új beszerzésnél csúszás lehetseges, de ami aláírt az jön.

Sztem e hétig egyszerűen nem értették meg fent mekkora a gond és ha ez az egész elhúzódik mekkora lehet a gazdaságban. Ez alól az általam jellemzően sokan kritizált MNB, kuszaszemű az egy kivétel. Aki még pár hete is 3%os 2020as gazdasági növekedést prognosztizált... azleött meg 5%ot. Ehez képest most már -4.5%ot mondott be Varga. +5% helyett -5%. A válság első hónapjában már külföldről finanszirozzuk magunkat. Hát ki lehet írni meg meg lehet venni. Jelenleg hitelbül.
 
  • Tetszik
Reactions: Törölt tag 1586
T

Törölt tag 1586

Guest
Ahhoz képest a veszélyhelyzet kihirdetése után is írtunk alá új szerződést, ha nem is plakátolták ki vele az országot. Egyelőre a Honvédséget nem érintik az elvonások. A válság utáni kommunikációban tartják a GDP 2%-os célt és a Z2026-ot, max. új beszerzésnél csúszás lehetseges, de ami aláírt az jön.
Várd ki a végét...!
Ha tényleg 4.5% lesz a GDP csökkenés az idén (vagy több) és nem azonnali felpattanás jön jövőre akkor tök mindegy mi van aláírva...szimplán nem lesz pénz kifizerni.
Gondolom senki nem gondolja komolyan hogy devizakötvényből fognak fegyver beszerzést finanszírozni...
 
  • Tetszik
Reactions: Sulaco and formosa1

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
7 318
24 800
113
A hír az volt hogy nem.halad az engedélyezés...
A KC 390 nek még nincs Eu.u civil típus légialkalmassága.
Talán majd most az EMBRAERnek a Boeing nélkül Portugál segítséggel talán sikerül elintézni a dolgot.
EASA civil type certificate nélkül kicsit bajos lenne Eu.i civil légtérben normál elkûlönítéssel repkedni...o_O
Meglátjuk. Az Embraer term. célja, hogy a termékét eladja,...ők mennek tovább az úton. Meglátjuk, hogy hogyan sikerül ez nekik.
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
30 536
132 426
113
Várd ki a végét...!
Ha tényleg 4.5% lesz a GDP csökkenés az idén (vagy több) és nem azonnali felpattanás jön jövőre akkor tök mindegy mi van aláírva...szimplán nem lesz pénz kifizerni.
Gondolom senki nem gondolja komolyan hogy devizakötvényből fognak fegyver beszerzést finanszírozni...
Ami alá van írva akkora kötbérek vannak rajta, hogy nagyobb veszteség visszamondani kb mint kifizetni.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7
T

Törölt tag 1586

Guest
Ami alá van írva akkora kötbérek vannak rajta, hogy nagyobb veszteség visszamondani kb mint kifizetni.
- Alapvetően nem tudjuk mi van aláírva és mi sem.
- Ami alá van írva (ha van ilyen...) nem tudjuk milyen lemondási feltételekkel lett aláírva
- Nagyjából azonban tök mindegy milyen feltételek vannak a szerződésben, mert az ország finanszírozása fontosabb és ha abban problémák támadnak (értsd: jelentősen megdrágul) akkor a drágán szerzett valutából nem fegyvert fofnak venni (ha van egy cseppnyi eszük..)
- esetleges szerződéstől visszalépes esetén majd a jönnek a tárgyalások. Lsd.Bulgár Dauphin helikopter beszerzés. Nem a kòtbérezéssel szokták kezdeni...
 
  • Tetszik
Reactions: Sulaco
K

kamm

Guest
Ki az a mindenki? Vagy csak a te fejedben? De tényleg már erről linkelj komoly helyről egy 5-10cikket. Nem lesz nehéz ha mindenki tudja.

Az osszes penzugyi elemzo, mindenki ezt latolgatja mar.

Boeingnak 2018ban 18B$!! nyeresége volt. Ez a MAX miatt 2019ben 4B$ nyereségre csökkent. 2019 Q2, Q3 minimál nyereség, Q4 már negatívba csúszott de ezek jórészt amiatt mert a MAXokat gyártották az udvarra de átadni nem tudták, pénzt nem kaptak érte.

Ket eve, ez most kit erdekel? Tavaly $440 volt marciusban, iden $95 es akkor meg nem allt le az egesz vilagon a legikozlekedes, nem omlott ossze az egesz gazdasag.

2020 eléggé kétséges, én agusztus-szeptemberre várom kb az FAA engedélyt, onnan a világ nagy részén újra repülhet. Ha MAX átadásokat fel tudják pörgetni, 400+db áll a parkolóban akár 2020 is nyereséges lehet. Ha nem FAA engedély elcsúszik akkor 2020 fixen veszteséges lesz és csak 2021 fognak nyereségbe menni. Én ez utobbit tartom valószínűnek.

A MAX jelenlegi formajaban halott, ez szerintem rajtad kivul vilagos mindenkinek mar az ev eleje ota.
Hogy te mit hova varsz, az egy dolog - valosagban nincs sok sansza iden, meg ha a FAA valahogy meggyozhetyo lenne az elkepeszto botranya utan, az EASA engedelyre meg vegkepp kicsi az eselye, kulonosen, hogy garantaltan kulon treningeken kell atesnie minden pilotanak.

Én ebből nem látom, hogy a Boeinget mért kéne feldarabolni vagy akármi. Volt egy veszteséges évük 30év nyereséges után. na bumm. És 2021 már fixen nyereséges.

Dehogy lesz nyereseges. $60 MILLIARD dollart kert azonnal az allamtol, ezzel eleg sulyos megkotesek jonnek majd.
Az airline stockok mind 60-70% estek, sokkal tobbet, mind a Dow vagy S&P, ez tovabbi rendelesek visszamondasat jelenti, plusz ok nagyon kemenyen kovetelik a folyamatos karteritest a MAX hasznalhatatlansaga miatt, ez menni fog tovabb.

Egesz 2020 soran, az elso negyedevben valami 16-18 gepet rendeltek a Boeingtol, ez nevetseges - FYI Airbustol ugyanennyi ido alatt vmi 290 gepet rendeltek (356 order minus 66 cancellation.)
Most jonnek majd a csodok es a teljesen leallt legiforgalom hatasai...
Ilyen keves rendelesnel vagy felszamoljak a tobb tizezer beszallitoi szerzodesbol egy jo reszet, vagy azok jo resze bezar, vagy irgalmatlan penzbe kerul oket nyitva tartani.
Mindekozben 27 millio (!) munkahelyet vesztettunk az elmult negy het alatt (!) - osszehasonlitasul a Great Depression alatt (1929-1939) osszesen veszett el 13 millio (igaz, feleakkkora orszagban, de akkor is.)

A cash flow persze büdös szarul áll. Hasra csapásra MAX beker ára Boeingnek 50m$. 400+db átt parkolóban = 20B$ áll a parkolóban. Ennyi pénz nem jött be 2019ben. Ha első átadások 2020Q3ban meglesz Q4ben felpörög 70*400= 28B$ fog bejönni. Igen főleg ez meg kárpótlások, álló sorok nagy lyukat ütötte a cash flown, cash állományan, de meglepne piaci alapon ne tudnák magukat finanszírozni.

Hat persze, biztosan azert konyorognek az allamnak, hogy 'too big to fail' alapon mentse meg oket egy $60 milliardos tokeinjekcioval - ami veletlenul majdnem pont megegyezik azzal az osszeggel,. amit a parazitak stock buybackre koltottek el az elozo evekben.
A piacrol most baromi dragan kapna penzt, ok tudjak jol
.
Esely nincs a MAXokra iden, szinte semmi, plane, hogy szerintem a legitarsasagok harmada-fele elbol csodbe fog menni mar oszre.

Az meg nem kérdés, hogy a marketing, sales túlsúly, a köv 2-3év nyerersége fő szempont mentalitás, meg hogy elszámolták magukat súlyos gond Boeingnél... és minden más cégnél is.

A Boeing katasztrofalis allapotban van, errol tucatnyi cikk tanuskodik, sorban szolalnak meg a mernokok, akik kileptek, anonim whistleblowerek stb.
Majd nezzuk vissza par honap mulva, kinek lett igaza: szerintem kemenyen lefaragnak a Boeingbol, kismillio projekt lesz torolve, egy kisebb ceg lesz belole, hosszu idore masodik helyre szorult most az Airbus moge (mar most is 5,000 vs 7,500 a teljes rendelesallomany es most jonnek meg csak majd a tomeges visszamondasok.)
 
K

kamm

Guest
Persze, hogy nem lesz, mert a US Army már rég lecserélte bevált Herculesei többségét a modernebb C-130J verzióra, tehát nincs szüksége 1 gyermekbetegségektől valószínűleg szenvedő brazil típusra...
Reméljük a magyar hadvezetés sem 1 drága és megbízhatatlan típus mellett fog dönteni...

Dehogyis. Pusztan arrol van szo, hogy amikor a dealt megkotottek, akkor korrekt ar volt a $4.2 milliard az Embraer kereskedelmi agaert - ma viszont az egesz ceg $1 milliardot er, igy a $60 milliardos kolcsonbol lehetetlen egybol $4.2 milliardot Braziliaba kuldeni, keresztre feszitenek oket DC-ben...
 
  • Tetszik
Reactions: endre
K

kamm

Guest
Addig húztuk hogy Trump lassan már nem számít. Ha járvány miatt váltás lesz sz USAban, ujra harci üzemmódra vált velünk szenben az amerikai külpolitika. Már nem lesz fontos a kedvükben járni, azzal semmit sem érnénk el.
Ha vmit akarunk tőlük azt nyár végéig lebótoljuk, aztán pause.

Az a baj, hogy Biden kesz eletveszely, olyan szinten keszen van mentalisan. Szinte lehetetlen, hogy nyerjen, egyedul a lassan teljesen hibbant Trump tudja elvesziteni az ujravalasztasat.

Mondjuk az igaz, hogy az orszag total leszerepelt, az valoban teny.
Eletukben eloszor az amerikaiak rajottek, hogy az egesz elkepzelt folenyuk, hogy ok a technologiai fejlettseg csucsa, mindent megoldo, mindenre kepes, hihetetlen profi orszag - nos, ez 5 nap alatt omlott ossze a szamunk elott.
Kiderult, hogy gyakorlatilag semmi nem igaz a propagandabol: technologiailag kb 30 evvel jarnak Europa mogott, egeszsegugyi ellatas szintje 50-60-nal van mogottuk, az infrastruktura gyakorlatilag nem letezik, a jogbiztonsag detto, amikor a birosagok harom nap alatt osszeomlottak, keptelenek azota is normalisan mukodni (eleve 100-150 evvel van elmaradva ez a retkes, primitiv common law meg a disznool-szintu birosagok, amelyek elkepesztoen nyiltan korruptak es torvenytelen modon mukodtek eddig is.)
Iszonyu pofon es kijozanodas ez, de ketlem, hogy Trumpon vernek el, hacsak nem durvul el a halalozas - akkor valoban bukhat, az igaz.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7
W

Wilson

Guest
Nem kötekedésként kérdezem,csak érdekel,hogy ezt a kijelentésedett "technologiailag kb 30 evvel jarnak Europa mogott"mire alapozod?
 
T

Törölt tag 1586

Guest
Ki az a mindenki? Vagy csak a te fejedben? De tényleg már erről linkelj komoly helyről egy 5-10cikket. Nem lesz nehéz ha mindenki tudja.
Tényleg nem nehéz olyan elemzéseket találni ahol együtt emlegetik a Boeing nevét és a csődöt.
(minden elemzés azt mondja hogy a Boeing túl nagy ahhoz hogy hagyják csődebe menni, de iszonyú drága lesz a megmentése - első körben minimum $60 milliárd!)
Forbes
NASDAQ
NYT
 
K

kamm

Guest
Nem kötekedésként kérdezem,csak érdekel,hogy ezt a kijelentésedett "technologiailag kb 30 evvel jarnak Europa mogott"mire alapozod?

En itt elek husz eve, mint consultant (technology & business mgmt.) Amugy altalaban az infrastrukturara vonatkozik, szinte minden teruleten igaz, de kormanyzatban (state and federal) vegkepp hajmereszto a bitliszkedes, ami itt megy, mikozben milliardokat szornak el total korrupt uzletekre.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and endre
W

Wilson

Guest
En itt elek husz eve, mint consultant (technology & business mgmt.) Amugy altalaban az infrastrukturara vonatkozik, szinte minden teruleten igaz, de kormanyzatban (state and federal) vegkepp hajmereszto a bitliszkedes, ami itt megy, mikozben milliardokat szornak el total korrupt uzletekre.

Köszönöm a választ,így már értem mire gondolsz,ha nem titok,ahol te élsz,hogy élik meg az emberek a járvány okozta krízist értem ez allatt gazdasági válság vírus helyzet?Sok minden megjelenik a médiában de a leghitelesebb információt azért mégis csak egy ott élő tudja elmondani.
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 843
12 569
113

Majd azt mondjuk, hogy a Boeing ehet róla.
Mi rácsaptunk, mert bíztunk benne, hogy a Boeing megveszi...
 

marton

Well-Known Member
2013. április 16.
1 035
702
113
Olvasva a topikot, az én következtetésem annyi, hogy ebből az üzletből sajna nem sok lesz.
Akkor mi lesz helyette?
Lehet múltkor amikor felsorolták, hogy kikre számítunk haditeknika ügyben ,azért tették oda az olaszt, mert már a C27J játszik? Mert ugye itt nem nagyon tudtunk rájönni, hogy mi egyebet vehetnénk tőlük.
 
  • Tetszik
Reactions: formosa1

marton

Well-Known Member
2013. április 16.
1 035
702
113
Így is égető az Ancsák cseréje, ezek a dolgok a Boeing-al, meg nem hinném, hogy gyorsítják a gyártást. Meg ugye Brazilokkal így nem érdemes smúzolnunk, ha USA nincs a képben.
 

K.Atti63

Active Member
2019. február 4.
254
104
43
Olvasva a topikot, az én következtetésem annyi, hogy ebből az üzletből sajna nem sok lesz.
Akkor mi lesz helyette?
Lehet múltkor amikor felsorolták, hogy kikre számítunk haditeknika ügyben ,azért tették oda az olaszt, mert már a C27J játszik? Mert ugye itt nem nagyon tudtunk rájönni, hogy mi egyebet vehetnénk tőlük.


Sajnos a jelen helyzetben megfelelne nekünk. Ami rá volt eredetileg szánva, 4 pöpecül felszerelt gép simán kijönne. Mit vehetnénk még tőlük? 8x8-as Kentauro 2-et , habár a másik fórumban írták,hogy olyanokra nincs szükségünk. Vagy valami 6x6-os, Iveco vagy Dingo, nem tudom van-e olyan,de szerintem van még 1-2 apróság amit lehetne tőlük venni.
 
  • Tetszik
Reactions: marton

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 878
82 449
113
A portugálok rendeltek 2019 augusztusában ötöt 827 millió Euroért. Ha brazil reálban kötötték az üzletet, akkor az 3722 millió BLR volt akkor.
De a BLR sokat gyengült. A 3722 millió BLR ma már csak 616 millió Euro. Az 25% árcsökkenés. Lehet, hogy ebből mégis jó üzlet lesz?

A BLR átlagosan 25%-ot gyengült a többi pénznemhez viszonyítva is...

Persze ha még nincs szerződés, akkor viszont ennyivel drágult a gép, mert szinte mindent külföldről vesznek a géphez és azt nekik is ki kell fizetni.
Nem tudom, hogy az ilyen durva árfolyamváltoizásokat hogyan szokták kezelni a szerződésekben.

Ha van magyar szerződés, akkor még jól is járhatunk vele. Ha nincs, akkor meg nem is lesz, mert tovább drágult a gép?
Vagy valamit nagyon elszámoltam...
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 986
29 498
113
Sajnos a jelen helyzetben megfelelne nekünk.
Nem felelne meg nekünk, mert kicsi a kapacitása, nincs légiutántöltő képessége, stb. Ennyi. Kis ország vagyunk, limitált költségvetéssel, csak a legjobbat engedhetjük meg magunknak. A KC-390 minden szempontból az egyedül ideális nekünk, minden más éktelen pazarlás és megengedhetetlen luxus lenne. Mert luxus olyasmire pénzt kidobni nekünk, ami nem tökéletes megoldás! Ahogy a Leopard 2A7+ is alternatívák nélkül állt, úgy a KC-390 is. Hosszú távon minden másra többet költenénk, minden más mellé újabb dolgokat kellen beszerezni, minden mást idő előtt kellene lecserélni a megfelelő megoldáshoz képest! Ez ilyen egyszerű. A hulladék félmegoldásokra az amerikaiaknak van végtelen pénzük, nekünk csak a hosszú távú tökéletes megoldásokra van.
 
T

Törölt tag 1586

Guest
A portugálok rendeltek 2019 augusztusában ötöt 827 millió Euroért. Ha brazil reálban kötötték az üzletet, akkor az 3722 millió BLR volt akkor.
De a BLR sokat gyengült. A 3722 millió BLR ma már csak 616 millió Euro. Az 25% árcsökkenés. Lehet, hogy ebből mégis jó üzlet lesz?

A BLR átlagosan 25%-ot gyengült a többi pénznemhez viszonyítva is...

Persze ha még nincs szerződés, akkor viszont ennyivel drágult a gép, mert szinte mindent külföldről vesznek a géphez és azt nekik is ki kell fizetni.
Nem tudom, hogy az ilyen durva árfolyamváltoizásokat hogyan szokták kezelni a szerződésekben.

Ha van magyar szerződés, akkor még jól is járhatunk vele. Ha nincs, akkor meg nem is lesz, mert tovább drágult a gép?
Vagy valamit nagyon elszámoltam...
Ha az Embraer költségeinek nagy része nem BLR ben van, akkor vajon miért BLR ben kötnének üzletet?
Nem volna túl logikus a részükről...:)