KC-390 / C-390 Millenium (Embraer, Brazília)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 889
47 358
113
Ez marhaság, mert az Antonovval ellentétben az Embraer NEM exportált - és ma sem exportál - gyártást...!

A Pentagon meg már évek óta spórol, tehát nem fog a kedvedért méregdrága brazil sz@rt venni, mert megvan a már kiforrott és bevált típusa...!

A jelen helyzetből kiindulva az elkövetkező időben csak vírussal lehet lobbizni, mert hogy pénz nem lesz hozzá, az biztos...!!!
2360tj.jpg

Ez marhaság, mert az Antonovval ellentétben az Embraer NEM exportált - és ma sem exportál - gyártást...!
Most nyerte el az olasz Fincantieri az amerikai FFG (X) programot. Sosem exportált gyártás - aztán most meg mégis Amerikában fogják gyártani a fregattokat áttervezve egy csomó amerikai alkatrésszel. :rolleyes:
A Pentagon meg már évek óta spórol, tehát nem fog a kedvedért méregdrága brazil sz@rt venni, mert megvan a már kiforrott és bevált típusa...!
Ez az idézet nekem különösen tetszik. A PENTAGON SPÓROL....muhahaha:p:D
Hja és kihagytál egy szót.
Helyesen így van: .....megvan a már kiforrott és bevált 65 éves típusa. :)
A jelen helyzetből kiindulva az elkövetkező időben csak vírussal lehet lobbizni, mert hogy pénz nem lesz hozzá, az biztos...!!!
Akkor sorolok neked pár sajtóhírt egyetlen nap (május 1.) terméséből :hadonaszos::
GE Aviation Awarded $707 Million for F110 Engine Production
Lockheed Wins $6.07Bn for PAC-3 MSE Missiles
Boeing Raises $25Bn with Bond Offering, Foregoes Government Cash
GE Aviation Details $707M Contract for F110 Engine Production
Lockheed Wins $618M for THAAD Product Support
HHI Wins $187 for Long-Lead Items for Two LHA Amphibs
Lockheed Wins $129M to Retrofit US, Norwegian F-35s
Boeing Wins $112M to Supply 16 IRS&Ts for Australia and US Navy
Lockheed Awarded $89M for F-35 Modifications and Retrofits
AeroVironment Wins $76M Order for Switchblade Weapon System
First Q-53 Radar with Gallium Nitride Delivered to US Army
 

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 575
978
113
Most nyerte el az olasz Fincantieri az amerikai FFG (X) programot. Sosem exportált gyártás - aztán most meg mégis Amerikában fogják gyártani a fregattokat áttervezve egy csomó amerikai alkatrésszel. :rolleyes:

Ez az idézet nekem különösen tetszik. A PENTAGON SPÓROL....muhahaha:p:D
Hja és kihagytál egy szót.
Helyesen így van: .....megvan a már kiforrott és bevált 65 éves típusa. :)

Akkor sorolok neked pár sajtóhírt egyetlen nap (május 1.) terméséből :hadonaszos::
GE Aviation Awarded $707 Million for F110 Engine Production
Lockheed Wins $6.07Bn for PAC-3 MSE Missiles
Boeing Raises $25Bn with Bond Offering, Foregoes Government Cash
GE Aviation Details $707M Contract for F110 Engine Production
Lockheed Wins $618M for THAAD Product Support
HHI Wins $187 for Long-Lead Items for Two LHA Amphibs
Lockheed Wins $129M to Retrofit US, Norwegian F-35s
Boeing Wins $112M to Supply 16 IRS&Ts for Australia and US Navy
Lockheed Awarded $89M for F-35 Modifications and Retrofits
AeroVironment Wins $76M Order for Switchblade Weapon System
First Q-53 Radar with Gallium Nitride Delivered to US Army
Én az Embraerről írtam, nem 1 olasz ladikgyártóról!!! - Mondanám hogy nézd meg a brazil nagyvárosok szélén lévő nyomortelepeket, de oda nem szerveznek turistautakat...!!!

A Hercules a világ egyik legsikeresebb Airliftere, melynek '99 óta szolgál a legmodernebb változata. /Az egyik legsikeresebb 1 olyan kifejezés, amit az Embraerről valószínűleg soha nem lehet majd elmondani.../

Akkor majd nézd meg, hogy mi lesz az általad linkelt hírekkel néhány hónap múlva! - A legszerencsésebb esetben csak halasztás...
 
K

kamm

Guest
Sub FT cikk, így inkább csak a lényeget teszem ide - nem ugy néz ki, hogy idén bármi pozitív történni fog a repülőgéppiacon:

ys79dKZ
 
K

kamm

Guest
Ez meg múlt heti, nem rémlik, hogy lett volna - gyakorlatilag a brazilok mmegerősítettek, hogy megsporoltak $1 milliárd ktg idén, nem volt egyetlrn rendelés sem visszamondva egyelore, idei év kemény lesz, jövő év meg nehezebb, mint gondoltak.
A vetojoggal rendelkező tulajdonos brazil állam meg egyenesen örül, nyíltan beszélnek kínai befektetokrol, amirol egyébként a UBS is irt egy befektetoi tajekoztatoban

Brazil's Vice President Hamilton Mourao, a retired army general, called the turn of events a "blessing in disguise."

"We have the know-how, they have the demand," Mourao said of China. "This shows once again that a marriage (with China) needs to continue, because it is an inevitable marriage."


https://www.reuters.com/article/us-embraer-m-a-boeing-idUSKCN2291OP


Hat... nem tudom, hogy NATO országok vasarolnanak-e kinai tulajdonu brazil szallitogepet... Rendesen el kellene tuzfalazni a kinai befektetoktol, az biztos.
 
  • Tetszik
Reactions: alfa74

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
43 646
84 093
113
Ez meg múlt heti, nem rémlik, hogy lett volna - gyakorlatilag a brazilok mmegerősítettek, hogy megsporoltak $1 milliárd ktg idén, nem volt egyetlrn rendelés sem visszamondva egyelore, idei év kemény lesz, jövő év meg nehezebb, mint gondoltak.
A vetojoggal rendelkező tulajdonos brazil állam meg egyenesen örül, nyíltan beszélnek kínai befektetokrol, amirol egyébként a UBS is irt egy befektetoi tajekoztatoban

Brazil's Vice President Hamilton Mourao, a retired army general, called the turn of events a "blessing in disguise."

"We have the know-how, they have the demand," Mourao said of China. "This shows once again that a marriage (with China) needs to continue, because it is an inevitable marriage."


https://www.reuters.com/article/us-embraer-m-a-boeing-idUSKCN2291OP


Hat... nem tudom, hogy NATO országok vasarolnanak-e kinai tulajdonu brazil szallitogepet... Rendesen el kellene tuzfalazni a kinai befektetoktol, az biztos.

Így még jobban beleillik majd a magyar külpolitikába...
Az lenne a nagy "probléma", ha Bolsonarot elzavarná a nép és egy baloldali politikus venné át a helyét.
 

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 575
978
113
Ez meg múlt heti, nem rémlik, hogy lett volna - gyakorlatilag a brazilok mmegerősítettek, hogy megsporoltak $1 milliárd ktg idén, nem volt egyetlrn rendelés sem visszamondva egyelore, idei év kemény lesz, jövő év meg nehezebb, mint gondoltak.
A vetojoggal rendelkező tulajdonos brazil állam meg egyenesen örül, nyíltan beszélnek kínai befektetokrol, amirol egyébként a UBS is irt egy befektetoi tajekoztatoban

Brazil's Vice President Hamilton Mourao, a retired army general, called the turn of events a "blessing in disguise."

"We have the know-how, they have the demand," Mourao said of China. "This shows once again that a marriage (with China) needs to continue, because it is an inevitable marriage."


https://www.reuters.com/article/us-embraer-m-a-boeing-idUSKCN2291OP
Kérdés, hogy a kínai befektetőket mennyire érdekli a dolog, mert Kínának van hasonló teherbírású katonai gépe, a kínai légitársaságokat pedig alig mutatnak érdeklődést az E2 iránt...

Hat... nem tudom, hogy NATO országok vasarolnanak-e kinai tulajdonu brazil szallitogepet... Rendesen el kellene tuzfalazni a kinai befektetoktol, az biztos.
 

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 575
978
113
Ez meg múlt heti, nem rémlik, hogy lett volna - gyakorlatilag a brazilok mmegerősítettek, hogy megsporoltak $1 milliárd ktg idén, nem volt egyetlrn rendelés sem visszamondva egyelore, idei év kemény lesz, jövő év meg nehezebb, mint gondoltak.
A vetojoggal rendelkező tulajdonos brazil állam meg egyenesen örül, nyíltan beszélnek kínai befektetokrol, amirol egyébként a UBS is irt egy befektetoi tajekoztatoban

Brazil's Vice President Hamilton Mourao, a retired army general, called the turn of events a "blessing in disguise."

"We have the know-how, they have the demand," Mourao said of China. "This shows once again that a marriage (with China) needs to continue, because it is an inevitable marriage."


https://www.reuters.com/article/us-embraer-m-a-boeing-idUSKCN2291OP

Hat... nem tudom, hogy NATO országok vasarolnanak-e kinai tulajdonu brazil szallitogepet... Rendesen el kellene tuzfalazni a kinai befektetoktol, az biztos.
Kérdés, hogy a kínai befektetőket mennyire érdekli a dolog, mert Kínának van hasonló teherbírású katonai gépe, a kínai légitársaságok pedig alig mutatnak érdeklődést az E2 iránt...
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 962
99 215
113
Így még jobban beleillik majd a magyar külpolitikába...
Az lenne a nagy "probléma", ha Bolsonarot elzavarná a nép és egy baloldali politikus venné át a helyét.
Azt kell sztem látni, hogy ezek a pillanatnyi politikai szimpátiák nem döntő jelentőségűek egy katonai beszerzésnél. Teljesen egyértelmű, hogy 10 éves távlatban mhol lehet / lesz változás. Orban, Merkel, Putyin a kivétel nem a szabály. A kérdés az, hogy a brazilok inkább illeszkedhetnek a közép és hosszú távú katonai stratégiánkba? Én azt mondom, hogyha a Saab-ra és a Gripenre gondolunk, igen. A Gripen marad? Miért váltanánk? A svédekkel politikától függetlenül, hogyan alakulnak a katonai kapcsolatok? Sztem erősödik. Mobil hangár, CG. Volt is katonai szintű tárgyalás. Ehhez kapcsolódhat a brazil-svéd Gripen E és így logikus lenne a KC-390 is.

Kik a riválisok?
USA. A kötelezőn kívül nem látok rá szándékot.
Airbus. Ez már sanszosbb, de vmilyen szinten diverzifikálnunk is kell. Az Airbus francia-német tandem már kapott sokat. Nem lenne meglepő további, de pont a rámpás szállítógépnél sztem igen.

Kína belépése ebből a szempontból inkább probléma lenne számunkra. Sztem ez csak fenyegetés brazil részről.

Zárójelben. Ha Brazíliában baloldali fordulat lenne, az még inkább Kína felé lökné az országot. A Dél-Amerikai baloldal döntő része, a brazil is, USA ellenes. Épp Bolsonaro nyitott az USA felé. Számunkra egy balos brazil kormány közvetlenül nem számítana, olyan távoliak vagyunk, max. Kina-USA relevanciában.
 
  • Tetszik
Reactions: alfa74
K

kamm

Guest
https://www.ft.com/content/c3d4a61f-f8da-4794-932e-92dac87017e7

Semmi uj, a staff 30% furloughed jelenleg.
Ahogy tobbet gondolkodom rajta, PH otlete a svedekkel kozosen arulni ill tamogatni egyre tetszetosebb es nemcsak amiatt, hogy a svedeknek is cserelni kell a regi Herculeseiket avagy mert mar Kolumbianak ajanlgatjak a leendo brazil gyartasu Gripen E/F szeriat.
A csehek, akik amugy is kifejeztek az erdeklodesukat a C-390 kapcsan, szinten Gripent repulnek es nem sokkal utanunk kell nekik is majd upgradelni. Az arukapcsolasos ajanlat a magyaroknak szinten egyertelmu lehetne, mig a szinten Gripent repulo thai legieronel is igen oreg C-130H-kat hekkelgetnek mindenfele frissitesekkel, azokat is cserelni kell, legkesobb akkor, amikor kidobjak az eloregedett maradek F-16-ost es valoszinuleg tovabbi Gripeneket veszenk helyettuk... egy europai tamogatas a Saabbal kozosen sokat dobna egy sales pitchen, szerintem joval megnyugtatobban hangozna egy Saab-backed support contract, mint az instabil anyagi hatteru Embraer igerete...
 
K

kamm

Guest
http://www.fullaviacion.com.ar/2020...a-para-entregar-4-nuevos-conjuntos-a-embraer/

Itt azt írják, hogy az is probléma hogy angol alkatrészek vannak gépben. És hogy nekik csak akkor érné meg , ha a programhoz beszállított alkatrészekből nagyobb bevételük lenne mint a 6 gép ára.

A kommentre gondolsz alul? Err, nem teljesen - a spanyolom rozsdas, de olyasmit ir, hogy *ha* eleg megrendeles jonne az Embraertol az argentin beszallitonak, akkor az kompenzalna a vasarlast - de olyat nem emlit, hogy ez feltetele lenne a vasarlasnak. Sot, megforditva a vegen kiemeli, hogy a beszallitasi megrendelesek nem fuggenek a vasarlastol (amit amugy nem kotelezonek, kvazi opciosnak titulal.)
 
K

kamm

Guest
Egyelore mashol nem latom, de ha igaz, akkor ez az 5 gep borzaszto eredmeny: https://centreforaviation.com/news/embraer-delivers-just-five-commercial-jets-in-1q2020-997436

Osszehasonlitasul: egy evvel korabban csak az elso negyedevben 22 jetet szallitottak le, osszesen 198 gepet 2019-ben: https://embraer.com/global/en/news?...s-11-commercial-and-11-executive-jets-in-1q19

Hat, szoval a total 14 gep, de abbol csak 5 volt nem executive (kisebb) jet Q120 soran: https://finance.yahoo.com/news/embraer-delivers-five-commercial-nine-130700170.html
 
K

kamm

Guest
Áttételesen kapcsolódó: a Delta ma bejelentette, hogy az *osszes* Boeing 777-eset nyugdíjazza, mert egyértelmű, hogy nem lesz már akkora az interkontinentalis forgalom, hogy eltartsa őket, inkább maradnak az ujabb Airbus 330 es 350-eseknel... 7,000 felesleges pilotajuk van mostantól, nagyon kutya idok jonnek a repulesben, a Boeing tartosan a masodik helyre szorult, az Airbus folyamatos innovációja most hozta meg a gyümölcsét (ti a takarékosabb, modern gépeket tartják meg a társaságok, azok pedig mind Airbusok.)
Elvileg az Embraernek a kisebb jetekkel ez jol fog jönni, kérdés, hajlandó-e minimális profittal vagy akár vorosben is uzemelni pár evig, hogy tulelje az Airbus hegemoniat (es annak abbol adodo ktgelonyet.)
 

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 575
978
113
Áttételesen kapcsolódó: a Delta ma bejelentette, hogy az *osszes* Boeing 777-eset nyugdíjazza, mert egyértelmű, hogy nem lesz már akkora az interkontinentalis forgalom, hogy eltartsa őket, inkább maradnak az ujabb Airbus 330 es 350-eseknel... 7,000 felesleges pilotajuk van mostantól, nagyon kutya idok jonnek a repulesben, a Boeing tartosan a masodik helyre szorult, az Airbus folyamatos innovációja most hozta meg a gyümölcsét (ti a takarékosabb, modern gépeket tartják meg a társaságok, azok pedig mind Airbusok.)
Elvileg az Embraernek a kisebb jetekkel ez jol fog jönni, kérdés, hajlandó-e minimális profittal vagy akár vorosben is uzemelni pár evig, hogy tulelje az Airbus hegemoniat (es annak abbol adodo ktgelonyet.)
Ha utánanéznél rájöhetnél, hogy a Delta már régóta egységes Airbus flottára törekszik, ezért már korábban neókat és XWB-ket rendelt...

Mindkét gyártónak amúgy csak 1-1 igazán modern és takarékos gépe van a 150 ülésesnél nagyobb kategoriában: Az XWB és a Dreamliner. Minden más "innováció" csak a régi típusok reszelgetésével és modern hajtóművek használatával született...
Következésképp az általad kitalált "Airbus hegemónia" csak a MAX felszállásáig fog tartani. Utána folytatódik a fej-fej melletti verseny az utasok legnagyobb örömére...! :)
 

Denomation

Well-Known Member
2019. január 27.
80
390
53
A brazilok egészségügyi szállításokra használják KC 390-es szállító gépeiket:
Bocsánat, kicsit töröm a portugált:
"COVID-19 BEVETÉSEK- A FAB KC-390 és C-130 szállító repülőgépei egészségügyi felszereléseket és gyógyszereket szállítanak Manausba"

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.