W
Wilson
Guest
Ez is mind igaz. Mi meg hiába szeretnénk minimál supporttal, szimulátor nélkül, három géphez is meg kell venni egy csomó kiszolgáló cuccot, diagnosztikai berendezést, szerszámzatot. Ezeket mind aranyárban mérik, mert gépspecifikusak, nincs belőle használt máshonnan.
Viszont a hajtóműve polgári eredetű, az szerintem könnyebben cserélhető, szervizelhető. Ugyanakkor a gép későbbi elterjedtsége meghatározó lehet, hisz 20-30 év múlva mások bontott, vagy raktárban tárolt alkatrészei is értékesek lehetnek, de ha csak pár országban repül a gép akkor nem lesz ilyen forrás.
Az árral meg az a baj, hogy nagyon eltérni nem lehet a fejlesztő/beszállító országok részére nyújtott ártól, legalább is lefelé. Nagyon berágna egy portugál vagy cseh kormány, ha ők drágábban kapnák a gépet, mint a körön kívüli. Ezért iránymutató lehet a portugál szerződés, attól olcsóbbat csak akkor tudunk kialkudni, ha nagyon fapadosan vesszük, minden nélkül. A darabszám meg annyiban számít, hogy amíg egy portugál öt gép visszamondásával tudja fenyegetni a brazilt (egy ilyen esetben), addig nehéz a háromgépes megrendeléssel alkupozícióba kerülni.
Szerintem jelenleg az az egyik legnagyobb problémája a KC-390-k,hogy a Boeing (a jelenlegi állás szerint)kihátrált az üzletből,és azok az országok akiknél szóba jöhet ez a típus, most mind azt mérlegelik,hogy vajon az Embraer hosszútávon elég életképes-e ,hogy biztos hátteret nyújtson a gépek üzemeltetéséhez.A 390-l konkurens típusok bizony ebben a tekintetben komoly előnyben vannak,hiszen történjék bármi az LM vagy az Airbus biztosan talpon marad hiszen az érintett országok kormányai nem fogják hagyni,hogy bedőljenek.