Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Tudjuk: 3 gép kell nekikAz hogy a vételárat egyben fizeted ki vagy részletekben igazából részletkérdés.
(részletre akkor érdemes venni ha a hitel kamata alacsonyabb mint a kamat amit a befektetett pénzed után kapsz)
A honvédelmi bizottságban 75 milliárdot hagyattak jóvá. Egyenlőre ennyi van rá.
Szerintem ez egy tévképzet. Nem azért lett olyan csúnya végük az orosz technikáknak, mert nem lízingelve voltak, hanem mert kb. 3-4-szer annyi volt belőlük, mint aktuálisan politikailag, pénzügyileg, és emiatt személyzetileg el tudtunk volna tartani. Valamint mert mindezek mellett még úgy kaptuk őket, ahogy.A lízingnek lenne egy olyan előnye,hogy megfelelő lenne a gépek üzemeltetési színvonala és "hadrafoghatósága".
Szerintem ez egy tévképzet. Nem azért lett olyan csúnya végük az orosz technikáknak, mert nem lízingelve voltak, hanem mert kb. 3-4-szer annyi volt belőlük, mint aktuálisan politikailag, pénzügyileg, és emiatt személyzetileg el tudtunk volna tartani. Valamint mert mindezek mellett még úgy kaptuk őket, ahogy.
Minden megvett nyugati technikáért nagyon csúnyán le leszünk húzva. Ráadásul mindenből sokkal kevesebb lesz, mint amennyit a jelenlegi vezetés szeretne belőlük.
Szóval bármi legyen is megvéve, itt odafigyelés lesz rájuk.
Pontosan annyira, mint amennyire egy hitelre vett lakás.A lízingelt gép az mennyire tekinthető sajátnak? A Gripen ellenzők azt tolták egy évtizedig, hogy nem a mi gépünk, nem csinálhatunk vele azt, amit akarunk. És hogy mi lesz válsághelyzetben... az amit a svéd akar. Ha a saját A319/Falcon a külföldi kapitánnyal nem repülhet válságövezetbe (pl. Mali helyett csak a közelébe), akkor egy lízingelt gépet mennyire lehet majd ilyesmire használni?
Ez a lízing típusától függ:A lízingnek lenne egy olyan előnye,hogy megfelelő lenne a gépek üzemeltetési színvonala és "hadrafoghatósága".
Annyi korlátozás lehet benne hogy a tulajdonos megtilthatja bizonyos nagyobb igénybevétellel járó műveletek végrahajtását.A lízingelt gép az mennyire tekinthető sajátnak? A Gripen ellenzők azt tolták egy évtizedig, hogy nem a mi gépünk, nem csinálhatunk vele azt, amit akarunk. És hogy mi lesz válsághelyzetben... az amit a svéd akar. Ha a saját A319/Falcon a külföldi kapitánnyal nem repülhet válságövezetbe (pl. Mali helyett csak a közelébe), akkor egy lízingelt gépet mennyire lehet majd ilyesmire használni?
Vagy, ahogy @arcas múltkor említette, nem vesszük, hanem a Gripenhez hasonló hosszabb távú lízing lesz.
Ám fertőzöttek tekintetében ennél is sokkal előkelőbb helyen áll. - "1 szó mint 100", nem lesz annyi pénzük a hazai cégek támogatására, mint az USA-nak vagy az EU-nak...
Voltak itt már sziklaszilárd tervek. Csak tehergépek esetében a teljesség igénye nélkül:3 db (azaz HÁROM) db. rámpás teherszállító gép vásàrlása van tervbe véve.
Nem lesz semmiféle kombó...
Visszavontam a lájkot.Felment ma 8 szazalekot az embraer, nert kinai es indiai érdeklődés is van utánuk:
CNBC: Brazil's Embraer draws foreign interest after Boeing rift, sources say.
https://www.cnbc.com/2020/05/29/bra...n-interest-after-boeing-rift-sources-say.html
"China's state-owned COMAC planemaker has voiced informal interest in co-operation with the world's third-largest jetmaker, two of the people said. Russian aircraft manufacturer Irkut has also explored the issue, two others said, though the company denied any current interest.
India, another rising aerospace power focusing mainly on defense but with a huge civil market, has informally conveyed interest at government level while still studying the matter, sources said."
A KC-390 rúddal?
Rúd = merev csöves / boom?
Igen, arra gondoltam. Nekem ugy remlik, ilyesmit olvastam anno, meg valamelyik beszallito kapcsan, bar lehet, hogy vegul semmi nem lett belole avagy csak a fogadasra ertettek...?
Arról talált valaki valamilyen információt (cikk, grafika vagy bármi), hogy a KC-390 képessé lehet/akarják tenni merevcsöves módszerrel utántöltésre is?
A nagy kérdés az, hogy minek a portugáloknak egy csa kosaras tanker, ha csak F-16-osuk van...
Van már tervük, hogy mivel cserélik le az F-16-osokat? Az F-35-höz sem lesz jó a kosaras tanker, hacsak nem B vagy C változatot vesznek.
A Superjetbol mondjuk eladtak kb az egytizedet, mint amit az E-classbol az Embraer, es ebbol a tizedannyibol is 95% orosz ill ex-szovjet megrendeloknek ment. Az egyetlen valamelyest "nyugati" megrendelo egy mexikoi, helyi fapados ceg volt, maroknyi geppel, amelyet villamgyorsan nyugdijazott is par ev allando problemak utan: https://thepointsguy.com/news/time-to-say-goodbye-to-the-only-russian-jet-in-north-america/
Minimalis hatasa van az orosz gepeknek nemcsak az Embraer, de barkinek az eladasaira. Hosszu ideje fejlett, nyugati ceg nem repul orosz gepeket, olyan megbizhatatlannak szamitanak.
Felment ma 8 szazalekot az embraer, nert kinai es indiai érdeklődés is van utánuk:
CNBC: Brazil's Embraer draws foreign interest after Boeing rift, sources say.
https://www.cnbc.com/2020/05/29/bra...n-interest-after-boeing-rift-sources-say.html
"China's state-owned COMAC planemaker has voiced informal interest in co-operation with the world's third-largest jetmaker, two of the people said. Russian aircraft manufacturer Irkut has also explored the issue, two others said, though the company denied any current interest.
India, another rising aerospace power focusing mainly on defense but with a huge civil market, has informally conveyed interest at government level while still studying the matter, sources said."
Már mindenkit hírbe hozta. Oroszokat is. De még Airbust is.
India amúgy nem feltétlen hülyeség. Rengeteg gépre van/lesz szükségük. De remélhetőleg megmarad Brazilnak...