KC-390 / C-390 Millenium (Embraer, Brazília)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 813
28 961
113
A honvédelmi költségvetést évről-évre megdobják egy csinos százmilliárdos összeggel csak beszerzésre. Ez lesz itt is szerintem.
 
  • Tetszik
Reactions: alfa74

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
7 196
24 194
113
Az hogy a vételárat egyben fizeted ki vagy részletekben igazából részletkérdés.
(részletre akkor érdemes venni ha a hitel kamata alacsonyabb mint a kamat amit a befektetett pénzed után kapsz)
A honvédelmi bizottságban 75 milliárdot hagyattak jóvá. Egyenlőre ennyi van rá.
Tudjuk: 3 gép kell nekik
Tudjuk: 75 milliárd a "beszerzés" keretösszege.
Talán mindannyiunk egybehangzó véleménye, hogy a 75 milliárd a 3 gépre egy "magyar szempontból új" tipus rendszerbeállitásához és megvételéhez (ismerve kb. az eddig elhangzott kritériumokat) irreálisan kevés.
Viszont egy szimulátorhoz, egy pilótaképzési csomaghoz, egy support csomaghoz 10+ évre, ill. 3 gép bérlésének első törlesztésére ép elég összeg a költségvetésben. Erre utaltam csak.
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 058
80 851
113
Annyit tudunk, hogy Benkő 2018 januárjában nyilatkozott valamit ezzel kapcsolatban (3gép, 75 milliárd, stratégia szállító képesség, saját gép kell). Azóta se tudtunk meg semmit mást, csak hogy zajlik a piackutatás. Illetve azt megtudtuk, hogy bárki bármit is írt/mondott az elmúlt három évben a haditechnikai beszerzésekkel kapcsolatban, az a legjobb esetben is csak részigazság volt.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
A lízingnek lenne egy olyan előnye,hogy megfelelő lenne a gépek üzemeltetési színvonala és "hadrafoghatósága".
Szerintem ez egy tévképzet. Nem azért lett olyan csúnya végük az orosz technikáknak, mert nem lízingelve voltak, hanem mert kb. 3-4-szer annyi volt belőlük, mint aktuálisan politikailag, pénzügyileg, és emiatt személyzetileg el tudtunk volna tartani. Valamint mert mindezek mellett még úgy kaptuk őket, ahogy.
Minden megvett nyugati technikáért nagyon csúnyán le leszünk húzva. Ráadásul mindenből sokkal kevesebb lesz, mint amennyit a jelenlegi vezetés szeretne belőlük.
Szóval bármi legyen is megvéve, itt odafigyelés lesz rájuk.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 058
80 851
113
A lízingelt gép az mennyire tekinthető sajátnak? A Gripen ellenzők azt tolták egy évtizedig, hogy nem a mi gépünk, nem csinálhatunk vele azt, amit akarunk. És hogy mi lesz válsághelyzetben... az amit a svéd akar. Ha a saját A319/Falcon a külföldi kapitánnyal nem repülhet válságövezetbe (pl. Mali helyett csak a közelébe), akkor egy lízingelt gépet mennyire lehet majd ilyesmire használni?
 
W

Wilson

Guest
Szerintem ez egy tévképzet. Nem azért lett olyan csúnya végük az orosz technikáknak, mert nem lízingelve voltak, hanem mert kb. 3-4-szer annyi volt belőlük, mint aktuálisan politikailag, pénzügyileg, és emiatt személyzetileg el tudtunk volna tartani. Valamint mert mindezek mellett még úgy kaptuk őket, ahogy.
Minden megvett nyugati technikáért nagyon csúnyán le leszünk húzva. Ráadásul mindenből sokkal kevesebb lesz, mint amennyit a jelenlegi vezetés szeretne belőlük.
Szóval bármi legyen is megvéve, itt odafigyelés lesz rájuk.

Legyen igazad ebben,de én szkeptikus vagyok ebben a kérdésben.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
A lízingelt gép az mennyire tekinthető sajátnak? A Gripen ellenzők azt tolták egy évtizedig, hogy nem a mi gépünk, nem csinálhatunk vele azt, amit akarunk. És hogy mi lesz válsághelyzetben... az amit a svéd akar. Ha a saját A319/Falcon a külföldi kapitánnyal nem repülhet válságövezetbe (pl. Mali helyett csak a közelébe), akkor egy lízingelt gépet mennyire lehet majd ilyesmire használni?
Pontosan annyira, mint amennyire egy hitelre vett lakás.
Lehet vagánykodni, ha leteszed a lét. ;)
A svédek előre mindent megmondtak, tiszta feltételekkel. Ha ez nekünk megfelelt, akkor OK. Ha nem akkor kicsengetjük a gépek árát, és mehet a bugi. De akinek nincs pénze, az ne ugráljon! :cool:
Ez nem úgy működik, hogy a svédek döntik el (politikai alapon), hogy te kire mérhetsz csapást a géppel, hanem hogy egyáltalán mire lehet képes a gép "lízinges" állapotában. De gyakorlatilag az eddigi évek során bármikor megjelenhettünk volna a svéd légierőnél, hogy "nesztek itt a della". Már másnaptól rakhatod bele a 13G-ket - ha akarod -, meg passzióból mehetsz vele légvédelmet tesztelni irán légterébe.
Csakhát ugye ez eddig " kedv" kérdése volt. (közben jobbkezem hüvelyk és mutató újját sokat mondóan összedörzsölöm:D)
A másik opció a "nincsen" opció. Vagy közismertebb nevén a "szlovén módi".
 
  • Tetszik
Reactions: kamm and SilvioD
T

Törölt tag 1586

Guest
A lízingnek lenne egy olyan előnye,hogy megfelelő lenne a gépek üzemeltetési színvonala és "hadrafoghatósága".
Ez a lízing típusától függ:
ha pénzügyi lízinget választasz
A lízingelt gép az mennyire tekinthető sajátnak? A Gripen ellenzők azt tolták egy évtizedig, hogy nem a mi gépünk, nem csinálhatunk vele azt, amit akarunk. És hogy mi lesz válsághelyzetben... az amit a svéd akar. Ha a saját A319/Falcon a külföldi kapitánnyal nem repülhet válságövezetbe (pl. Mali helyett csak a közelébe), akkor egy lízingelt gépet mennyire lehet majd ilyesmire használni?
Annyi korlátozás lehet benne hogy a tulajdonos megtilthatja bizonyos nagyobb igénybevétellel járó műveletek végrahajtását.
Az angolok lízingelték az első négy C-17-ket és a Boeing pl. megtiltotta hogy burkolatlan futópályáról használják.
Ha lízingelsz ilyesmire lehet számítani...ha a lízingelt kocsidat túlhajtod akkor arra is kemény felárat számolnak.
 
  • Tetszik
Reactions: Terminator
K

kamm

Guest
Ám fertőzöttek tekintetében ennél is sokkal előkelőbb helyen áll. - "1 szó mint 100", nem lesz annyi pénzük a hazai cégek támogatására, mint az USA-nak vagy az EU-nak...

Utoljara: semmi koze ezeknek egy strategiai fontossagu ceg tamogatasahoz. Rengeteg penz van akar a magyar ktgvetesben is, a kerdes csak az, mi a prioritas.
 

vilmoci

Well-Known Member
2010. április 24.
1 740
4 262
113
3 db (azaz HÁROM) db. rámpás teherszállító gép vásàrlása van tervbe véve.
Nem lesz semmiféle kombó...
Voltak itt már sziklaszilárd tervek. Csak tehergépek esetében a teljesség igénye nélkül:
  • majdnem eladtak nekünk Herculeseket ---> nem lett belőle semmi, megvették a románok
  • majd 2db An-70-est veszünk, mint a csehek... ---> nem lett belőle semmi.
  • szedik már össze a népeket, hogy kiküldjék őket BAE-146 tanfolyamokra. Azt veszünk... hármat... -----> nem lett belőle semmi.
  • „Mi azt a döntést hoztuk, hogy az An-26-osokat már nem érdemes tovább a rendszerben tartanunk, mert veszélyes és nem oldja meg a problémáinkat. ” 2017 Simicskó...
  • 75 milliárd forintból nagyon veszünk repülőket (nagyjábol ugyanekkor, 2017) ----> nem lett belőle semmi.
  • Mostmár tényleg mindjárt veszünk repülőket, ráadásul nagyon nagyokat.... ----> a tényleg veszünk részéből lassan tényleg kéne legyen valami...
 
K

kamm

Guest
Felment ma 8 szazalekot az embraer, nert kinai es indiai érdeklődés is van utánuk:

CNBC: Brazil's Embraer draws foreign interest after Boeing rift, sources say.
https://www.cnbc.com/2020/05/29/bra...n-interest-after-boeing-rift-sources-say.html

"China's state-owned COMAC planemaker has voiced informal interest in co-operation with the world's third-largest jetmaker, two of the people said. Russian aircraft manufacturer Irkut has also explored the issue, two others said, though the company denied any current interest.

India, another rising aerospace power focusing mainly on defense but with a huge civil market, has informally conveyed interest at government level while still studying the matter, sources said."
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 322
96 631
113
Felment ma 8 szazalekot az embraer, nert kinai es indiai érdeklődés is van utánuk:

CNBC: Brazil's Embraer draws foreign interest after Boeing rift, sources say.
https://www.cnbc.com/2020/05/29/bra...n-interest-after-boeing-rift-sources-say.html

"China's state-owned COMAC planemaker has voiced informal interest in co-operation with the world's third-largest jetmaker, two of the people said. Russian aircraft manufacturer Irkut has also explored the issue, two others said, though the company denied any current interest.

India, another rising aerospace power focusing mainly on defense but with a huge civil market, has informally conveyed interest at government level while still studying the matter, sources said."
Visszavontam a lájkot. :)
Ha megveszik a kinaiak ugrik az üzlet... De ezek sztem csak brazil szivarogtatások. Keltik a maguk jó hírét.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 058
80 851
113
A KC-390 rúddal?
Rúd = merev csöves / boom?

Igen, arra gondoltam. Nekem ugy remlik, ilyesmit olvastam anno, meg valamelyik beszallito kapcsan, bar lehet, hogy vegul semmi nem lett belole avagy csak a fogadasra ertettek...?

Arról talált valaki valamilyen információt (cikk, grafika vagy bármi), hogy a KC-390 képessé lehet/akarják tenni merevcsöves módszerrel utántöltésre is?

A nagy kérdés az, hogy minek a portugáloknak egy csa kosaras tanker, ha csak F-16-osuk van...
Van már tervük, hogy mivel cserélik le az F-16-osokat? Az F-35-höz sem lesz jó a kosaras tanker, hacsak nem B vagy C változatot vesznek.
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
Arról talált valaki valamilyen információt (cikk, grafika vagy bármi), hogy a KC-390 képessé lehet/akarják tenni merevcsöves módszerrel utántöltésre is?

A nagy kérdés az, hogy minek a portugáloknak egy csa kosaras tanker, ha csak F-16-osuk van...
Van már tervük, hogy mivel cserélik le az F-16-osokat? Az F-35-höz sem lesz jó a kosaras tanker, hacsak nem B vagy C változatot vesznek.

A KC-390-est merev-csöves tankerra átépíteni elég húzós lenne, tekintve hogy a boom bekötésének és működtető rendszerének pont ott kellene lenni ahol most a teher-rámpa van. Szóval szerintem a megrendelések száma miatti kis széria mellett ez teljesen kizárható.
A KC arra biztos hogy alkalmas lesz hogy egymást tudják tölteni. Tekintve hogy Portugáliának vannak távoli szigetei az Atlantin, természeti katasztrófa esetén mikor előfordul hogy segélyeket kell dobálni (és talán leszállni se lehet ott) jól jöhet ez a képesség.
F-16-nál van olyan megoldás, hogy CFT-be épített nyitható tankolócső ami alkalmas kosaras tankolásra, de nem tudok róla hogy a portugáloknak lenne ilyen felszerelésük. Viszont ha F-16 után nem USAF-típust akarnak rendszeresíteni, akkor pont jó a tölcséres tankolási rendszer, minden US NAVY és európai harcigép erre alkalmas (akár pl. Rafale, Eurofighter, F-18 vagy Gripen az új cél Lisszabonban).
 

Fade

Well-Known Member
2010. április 20.
3 662
3 514
113
A Superjetbol mondjuk eladtak kb az egytizedet, mint amit az E-classbol az Embraer, es ebbol a tizedannyibol is 95% orosz ill ex-szovjet megrendeloknek ment. Az egyetlen valamelyest "nyugati" megrendelo egy mexikoi, helyi fapados ceg volt, maroknyi geppel, amelyet villamgyorsan nyugdijazott is par ev allando problemak utan: https://thepointsguy.com/news/time-to-say-goodbye-to-the-only-russian-jet-in-north-america/

Minimalis hatasa van az orosz gepeknek nemcsak az Embraer, de barkinek az eladasaira. Hosszu ideje fejlett, nyugati ceg nem repul orosz gepeket, olyan megbizhatatlannak szamitanak.

Intejet mellett CityJet és Brussel Airlines ugrott be. Akármit csináltak napi 4hnál többet nem tudták levegőben tartani aztán már annyit sem... végül csak áltak a gépek a földön. Ehez képest egy ügyes fapadosnál nem ritka, hogy az Airbus/Boeing napi 13ht repül a 10-11h meg teljesen átlagos.

Sztem minden légitársaság megtanulta, hogy Oroszoknak azt se szabad elhinni amit kérdeznek, a fele annyiba kerül náluk azt jelenti, hogy a végén 2*annyiba.

Nah még 40sec....
 

Fade

Well-Known Member
2010. április 20.
3 662
3 514
113
Felment ma 8 szazalekot az embraer, nert kinai es indiai érdeklődés is van utánuk:

CNBC: Brazil's Embraer draws foreign interest after Boeing rift, sources say.
https://www.cnbc.com/2020/05/29/bra...n-interest-after-boeing-rift-sources-say.html

"China's state-owned COMAC planemaker has voiced informal interest in co-operation with the world's third-largest jetmaker, two of the people said. Russian aircraft manufacturer Irkut has also explored the issue, two others said, though the company denied any current interest.

India, another rising aerospace power focusing mainly on defense but with a huge civil market, has informally conveyed interest at government level while still studying the matter, sources said."

Már mindenkit hírbe hozta. Oroszokat is. De még Airbust is.

India amúgy nem feltétlen hülyeség. Rengeteg gépre van/lesz szükségük. De remélhetőleg megmarad Brazilnak...