KC-390 / C-390 Millenium (Embraer, Brazília)

A honvédelmi költségvetést évről-évre megdobják egy csinos százmilliárdos összeggel csak beszerzésre. Ez lesz itt is szerintem.
 
  • Tetszik
Reactions: alfa74
Az hogy a vételárat egyben fizeted ki vagy részletekben igazából részletkérdés.
(részletre akkor érdemes venni ha a hitel kamata alacsonyabb mint a kamat amit a befektetett pénzed után kapsz)
A honvédelmi bizottságban 75 milliárdot hagyattak jóvá. Egyenlőre ennyi van rá.
Tudjuk: 3 gép kell nekik
Tudjuk: 75 milliárd a "beszerzés" keretösszege.
Talán mindannyiunk egybehangzó véleménye, hogy a 75 milliárd a 3 gépre egy "magyar szempontból új" tipus rendszerbeállitásához és megvételéhez (ismerve kb. az eddig elhangzott kritériumokat) irreálisan kevés.
Viszont egy szimulátorhoz, egy pilótaképzési csomaghoz, egy support csomaghoz 10+ évre, ill. 3 gép bérlésének első törlesztésére ép elég összeg a költségvetésben. Erre utaltam csak.
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0
Annyit tudunk, hogy Benkő 2018 januárjában nyilatkozott valamit ezzel kapcsolatban (3gép, 75 milliárd, stratégia szállító képesség, saját gép kell). Azóta se tudtunk meg semmit mást, csak hogy zajlik a piackutatás. Illetve azt megtudtuk, hogy bárki bármit is írt/mondott az elmúlt három évben a haditechnikai beszerzésekkel kapcsolatban, az a legjobb esetben is csak részigazság volt.
 
A lízingnek lenne egy olyan előnye,hogy megfelelő lenne a gépek üzemeltetési színvonala és "hadrafoghatósága".
Szerintem ez egy tévképzet. Nem azért lett olyan csúnya végük az orosz technikáknak, mert nem lízingelve voltak, hanem mert kb. 3-4-szer annyi volt belőlük, mint aktuálisan politikailag, pénzügyileg, és emiatt személyzetileg el tudtunk volna tartani. Valamint mert mindezek mellett még úgy kaptuk őket, ahogy.
Minden megvett nyugati technikáért nagyon csúnyán le leszünk húzva. Ráadásul mindenből sokkal kevesebb lesz, mint amennyit a jelenlegi vezetés szeretne belőlük.
Szóval bármi legyen is megvéve, itt odafigyelés lesz rájuk.
 
A lízingelt gép az mennyire tekinthető sajátnak? A Gripen ellenzők azt tolták egy évtizedig, hogy nem a mi gépünk, nem csinálhatunk vele azt, amit akarunk. És hogy mi lesz válsághelyzetben... az amit a svéd akar. Ha a saját A319/Falcon a külföldi kapitánnyal nem repülhet válságövezetbe (pl. Mali helyett csak a közelébe), akkor egy lízingelt gépet mennyire lehet majd ilyesmire használni?
 
Szerintem ez egy tévképzet. Nem azért lett olyan csúnya végük az orosz technikáknak, mert nem lízingelve voltak, hanem mert kb. 3-4-szer annyi volt belőlük, mint aktuálisan politikailag, pénzügyileg, és emiatt személyzetileg el tudtunk volna tartani. Valamint mert mindezek mellett még úgy kaptuk őket, ahogy.
Minden megvett nyugati technikáért nagyon csúnyán le leszünk húzva. Ráadásul mindenből sokkal kevesebb lesz, mint amennyit a jelenlegi vezetés szeretne belőlük.
Szóval bármi legyen is megvéve, itt odafigyelés lesz rájuk.

Legyen igazad ebben,de én szkeptikus vagyok ebben a kérdésben.
 
A lízingelt gép az mennyire tekinthető sajátnak? A Gripen ellenzők azt tolták egy évtizedig, hogy nem a mi gépünk, nem csinálhatunk vele azt, amit akarunk. És hogy mi lesz válsághelyzetben... az amit a svéd akar. Ha a saját A319/Falcon a külföldi kapitánnyal nem repülhet válságövezetbe (pl. Mali helyett csak a közelébe), akkor egy lízingelt gépet mennyire lehet majd ilyesmire használni?
Pontosan annyira, mint amennyire egy hitelre vett lakás.
Lehet vagánykodni, ha leteszed a lét. ;)
A svédek előre mindent megmondtak, tiszta feltételekkel. Ha ez nekünk megfelelt, akkor OK. Ha nem akkor kicsengetjük a gépek árát, és mehet a bugi. De akinek nincs pénze, az ne ugráljon! :cool:
Ez nem úgy működik, hogy a svédek döntik el (politikai alapon), hogy te kire mérhetsz csapást a géppel, hanem hogy egyáltalán mire lehet képes a gép "lízinges" állapotában. De gyakorlatilag az eddigi évek során bármikor megjelenhettünk volna a svéd légierőnél, hogy "nesztek itt a della". Már másnaptól rakhatod bele a 13G-ket - ha akarod -, meg passzióból mehetsz vele légvédelmet tesztelni irán légterébe.
Csakhát ugye ez eddig " kedv" kérdése volt. (közben jobbkezem hüvelyk és mutató újját sokat mondóan összedörzsölöm:D)
A másik opció a "nincsen" opció. Vagy közismertebb nevén a "szlovén módi".
 
  • Tetszik
Reactions: kamm and SilvioD
A lízingnek lenne egy olyan előnye,hogy megfelelő lenne a gépek üzemeltetési színvonala és "hadrafoghatósága".
Ez a lízing típusától függ:
ha pénzügyi lízinget választasz
A lízingelt gép az mennyire tekinthető sajátnak? A Gripen ellenzők azt tolták egy évtizedig, hogy nem a mi gépünk, nem csinálhatunk vele azt, amit akarunk. És hogy mi lesz válsághelyzetben... az amit a svéd akar. Ha a saját A319/Falcon a külföldi kapitánnyal nem repülhet válságövezetbe (pl. Mali helyett csak a közelébe), akkor egy lízingelt gépet mennyire lehet majd ilyesmire használni?
Annyi korlátozás lehet benne hogy a tulajdonos megtilthatja bizonyos nagyobb igénybevétellel járó műveletek végrahajtását.
Az angolok lízingelték az első négy C-17-ket és a Boeing pl. megtiltotta hogy burkolatlan futópályáról használják.
Ha lízingelsz ilyesmire lehet számítani...ha a lízingelt kocsidat túlhajtod akkor arra is kemény felárat számolnak.
 
  • Tetszik
Reactions: Terminator
Ám fertőzöttek tekintetében ennél is sokkal előkelőbb helyen áll. - "1 szó mint 100", nem lesz annyi pénzük a hazai cégek támogatására, mint az USA-nak vagy az EU-nak...

Utoljara: semmi koze ezeknek egy strategiai fontossagu ceg tamogatasahoz. Rengeteg penz van akar a magyar ktgvetesben is, a kerdes csak az, mi a prioritas.
 
3 db (azaz HÁROM) db. rámpás teherszállító gép vásàrlása van tervbe véve.
Nem lesz semmiféle kombó...
Voltak itt már sziklaszilárd tervek. Csak tehergépek esetében a teljesség igénye nélkül:
  • majdnem eladtak nekünk Herculeseket ---> nem lett belőle semmi, megvették a románok
  • majd 2db An-70-est veszünk, mint a csehek... ---> nem lett belőle semmi.
  • szedik már össze a népeket, hogy kiküldjék őket BAE-146 tanfolyamokra. Azt veszünk... hármat... -----> nem lett belőle semmi.
  • „Mi azt a döntést hoztuk, hogy az An-26-osokat már nem érdemes tovább a rendszerben tartanunk, mert veszélyes és nem oldja meg a problémáinkat. ” 2017 Simicskó...
  • 75 milliárd forintból nagyon veszünk repülőket (nagyjábol ugyanekkor, 2017) ----> nem lett belőle semmi.
  • Mostmár tényleg mindjárt veszünk repülőket, ráadásul nagyon nagyokat.... ----> a tényleg veszünk részéből lassan tényleg kéne legyen valami...
 
Felment ma 8 szazalekot az embraer, nert kinai es indiai érdeklődés is van utánuk:

CNBC: Brazil's Embraer draws foreign interest after Boeing rift, sources say.
https://www.cnbc.com/2020/05/29/bra...n-interest-after-boeing-rift-sources-say.html

"China's state-owned COMAC planemaker has voiced informal interest in co-operation with the world's third-largest jetmaker, two of the people said. Russian aircraft manufacturer Irkut has also explored the issue, two others said, though the company denied any current interest.

India, another rising aerospace power focusing mainly on defense but with a huge civil market, has informally conveyed interest at government level while still studying the matter, sources said."
 
Felment ma 8 szazalekot az embraer, nert kinai es indiai érdeklődés is van utánuk:

CNBC: Brazil's Embraer draws foreign interest after Boeing rift, sources say.
https://www.cnbc.com/2020/05/29/bra...n-interest-after-boeing-rift-sources-say.html

"China's state-owned COMAC planemaker has voiced informal interest in co-operation with the world's third-largest jetmaker, two of the people said. Russian aircraft manufacturer Irkut has also explored the issue, two others said, though the company denied any current interest.

India, another rising aerospace power focusing mainly on defense but with a huge civil market, has informally conveyed interest at government level while still studying the matter, sources said."
Visszavontam a lájkot. :)
Ha megveszik a kinaiak ugrik az üzlet... De ezek sztem csak brazil szivarogtatások. Keltik a maguk jó hírét.
 
A KC-390 rúddal?
Rúd = merev csöves / boom?

Igen, arra gondoltam. Nekem ugy remlik, ilyesmit olvastam anno, meg valamelyik beszallito kapcsan, bar lehet, hogy vegul semmi nem lett belole avagy csak a fogadasra ertettek...?

Arról talált valaki valamilyen információt (cikk, grafika vagy bármi), hogy a KC-390 képessé lehet/akarják tenni merevcsöves módszerrel utántöltésre is?

A nagy kérdés az, hogy minek a portugáloknak egy csa kosaras tanker, ha csak F-16-osuk van...
Van már tervük, hogy mivel cserélik le az F-16-osokat? Az F-35-höz sem lesz jó a kosaras tanker, hacsak nem B vagy C változatot vesznek.
 
Arról talált valaki valamilyen információt (cikk, grafika vagy bármi), hogy a KC-390 képessé lehet/akarják tenni merevcsöves módszerrel utántöltésre is?

A nagy kérdés az, hogy minek a portugáloknak egy csa kosaras tanker, ha csak F-16-osuk van...
Van már tervük, hogy mivel cserélik le az F-16-osokat? Az F-35-höz sem lesz jó a kosaras tanker, hacsak nem B vagy C változatot vesznek.

A KC-390-est merev-csöves tankerra átépíteni elég húzós lenne, tekintve hogy a boom bekötésének és működtető rendszerének pont ott kellene lenni ahol most a teher-rámpa van. Szóval szerintem a megrendelések száma miatti kis széria mellett ez teljesen kizárható.
A KC arra biztos hogy alkalmas lesz hogy egymást tudják tölteni. Tekintve hogy Portugáliának vannak távoli szigetei az Atlantin, természeti katasztrófa esetén mikor előfordul hogy segélyeket kell dobálni (és talán leszállni se lehet ott) jól jöhet ez a képesség.
F-16-nál van olyan megoldás, hogy CFT-be épített nyitható tankolócső ami alkalmas kosaras tankolásra, de nem tudok róla hogy a portugáloknak lenne ilyen felszerelésük. Viszont ha F-16 után nem USAF-típust akarnak rendszeresíteni, akkor pont jó a tölcséres tankolási rendszer, minden US NAVY és európai harcigép erre alkalmas (akár pl. Rafale, Eurofighter, F-18 vagy Gripen az új cél Lisszabonban).
 
A Superjetbol mondjuk eladtak kb az egytizedet, mint amit az E-classbol az Embraer, es ebbol a tizedannyibol is 95% orosz ill ex-szovjet megrendeloknek ment. Az egyetlen valamelyest "nyugati" megrendelo egy mexikoi, helyi fapados ceg volt, maroknyi geppel, amelyet villamgyorsan nyugdijazott is par ev allando problemak utan: https://thepointsguy.com/news/time-to-say-goodbye-to-the-only-russian-jet-in-north-america/

Minimalis hatasa van az orosz gepeknek nemcsak az Embraer, de barkinek az eladasaira. Hosszu ideje fejlett, nyugati ceg nem repul orosz gepeket, olyan megbizhatatlannak szamitanak.

Intejet mellett CityJet és Brussel Airlines ugrott be. Akármit csináltak napi 4hnál többet nem tudták levegőben tartani aztán már annyit sem... végül csak áltak a gépek a földön. Ehez képest egy ügyes fapadosnál nem ritka, hogy az Airbus/Boeing napi 13ht repül a 10-11h meg teljesen átlagos.

Sztem minden légitársaság megtanulta, hogy Oroszoknak azt se szabad elhinni amit kérdeznek, a fele annyiba kerül náluk azt jelenti, hogy a végén 2*annyiba.

Nah még 40sec....
 
Felment ma 8 szazalekot az embraer, nert kinai es indiai érdeklődés is van utánuk:

CNBC: Brazil's Embraer draws foreign interest after Boeing rift, sources say.
https://www.cnbc.com/2020/05/29/bra...n-interest-after-boeing-rift-sources-say.html

"China's state-owned COMAC planemaker has voiced informal interest in co-operation with the world's third-largest jetmaker, two of the people said. Russian aircraft manufacturer Irkut has also explored the issue, two others said, though the company denied any current interest.

India, another rising aerospace power focusing mainly on defense but with a huge civil market, has informally conveyed interest at government level while still studying the matter, sources said."

Már mindenkit hírbe hozta. Oroszokat is. De még Airbust is.

India amúgy nem feltétlen hülyeség. Rengeteg gépre van/lesz szükségük. De remélhetőleg megmarad Brazilnak...