KC-390 / C-390 Millenium (Embraer, Brazília)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 194
81 073
113
Portugal Air Force confirms the purchase of MIDS JTRS terminals for the five KC-390 aircraft to be received between 2023 to replace the four C-130 Hercules currently in service. The Multifunctional Information Distribution System (MIDS) / Joint Tactical Radio System (JTRS) will allow the use of Link 16, the standard datalink of NATO military forces. With this update alone, the Portuguese government should invest more than three million Euros, with payments expected until 2028.
 

wolfram

Well-Known Member
2011. július 30.
5 828
4 126
113
Egy 2017-es cikk, de úgy emlékszem, hogy még nem volt.





Egy kis repműszaki képzési útmutató a V2500-as hajtóművekhez.

Single Aisle TECHNICAL TRAINING MANUAL T2 (IAE V2500) (Lvl 2&3) POWER PLANT IAE V2500

 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
K

kamm

Guest
Ezek tenyleg jol sikerult kepek:

image.png

image.png

image.png
 
T

Törölt tag 1586

Guest

svajcibeka

Well-Known Member
2013. február 10.
1 117
3 239
113
A FlightGlobal cikkből némi adalék ahhoz milyen kapacitása van a KC-390 nek félig előkészített reptérről való üzemeléskor.
"...The C-390 Millennium can normally operate from a 4,000ft semi-prepared soft airstrip (compacted sand-clay soils) carrying 12 metric tonnes of cargo to a distance of 500nm [925km]....”
https://www.flightglobal.com/fixed-...flight-tests-on-unpaved-runway/144822.article
Helló, ez kb hogy aránylik pl. Herculeshez?
 

Green Leader

Well-Known Member
2020. szeptember 10.
171
2 193
93
Néhány hete kértétek, hogy járjak utána, hogy mit jelent a magyar KC-390-es beszerzéssel kapcsolatosan az, hogy a brazil haderő visszamondott egy csomó megrendelést. Annyi infót nem sikerült szereznem, hogy cikket írjak belőle, de beszélgettem egy bennfentessel a dologról. Dióhéjban annyit mondott, hogy aggasztó a fejlemény, mert ha nem fut fel a típus megrendelése, gyártása nemzetközi szinten, hosszabb (évtizedes) távon a magyar gépek alkatrész-ellátása is veszélybe kerülhet. Ettől függetlenül a magyar deal megy tovább, ahogy eddig, aztán szorítunk, hogy felpörögjön egy kicsit a piac. Amúgy a gépek állítólag nagyon jók.
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 731
12 258
113
Néhány hete kértétek, hogy járjak utána, hogy mit jelent a magyar KC-390-es beszerzéssel kapcsolatosan az, hogy a brazil haderő visszamondott egy csomó megrendelést. Annyi infót nem sikerült szereznem, hogy cikket írjak belőle, de beszélgettem egy bennfentessel a dologról. Dióhéjban annyit mondott, hogy aggasztó a fejlemény, mert ha nem fut fel a típus megrendelése, gyártása nemzetközi szinten, hosszabb (évtizedes) távon a magyar gépek alkatrész-ellátása is veszélybe kerülhet. Ettől függetlenül a magyar deal megy tovább, ahogy eddig, aztán szorítunk, hogy felpörögjön egy kicsit a piac. Amúgy a gépek állítólag nagyon jók.

Nincs mese, Katarral kell vetetni vagy 10 darabot, hogy menjen egy kicsit a bolt.
 
T

Törölt tag 1586

Guest
Nincs mese, Katarral kell vetetni vagy 10 darabot, hogy menjen egy kicsit a bolt.
Fájdalom, egy 10 db os rendelés messze nem oldaná meg a KC-390 alacsony gyártási / rendelési darabszámból adódó problémáját.
Egy 100-150 db os rendelés már komoly segítség lenne és lehet, utána már több potenciális vevő is komolyan számolna a típussal.
Sajnos ezért tragikus a típus piaci kilátásait illetően hogy az USA üzlett nem jött össze...
 
K

kamm

Guest
Néhány hete kértétek, hogy járjak utána, hogy mit jelent a magyar KC-390-es beszerzéssel kapcsolatosan az, hogy a brazil haderő visszamondott egy csomó megrendelést. Annyi infót nem sikerült szereznem, hogy cikket írjak belőle, de beszélgettem egy bennfentessel a dologról. Dióhéjban annyit mondott, hogy aggasztó a fejlemény, mert ha nem fut fel a típus megrendelése, gyártása nemzetközi szinten, hosszabb (évtizedes) távon a magyar gépek alkatrész-ellátása is veszélybe kerülhet. Ettől függetlenül a magyar deal megy tovább, ahogy eddig, aztán szorítunk, hogy felpörögjön egy kicsit a piac. Amúgy a gépek állítólag nagyon jók.
Ezt mondjuk már átbeszéltük párszor, aki ezt mondja, az nem érti az Embraer logikáját ilpetve hátterét. Ha mondjuk soha nem készül tobb, mint 25 darab, akkor sem lesz veszélyben a support, csak jóval drágább lehet az alkatrész, mint amire terveztünk - de az Embraer, egy állami alapítású, lritikus stratégiai high-tech cég, még mindig az állammal a tulajdonosok között, sosem fog becsődölni, egyszerűen nem engedik meg.
 
  • Tetszik
Reactions: Wilson
K

kamm

Guest
Érdekes, szoval az egesz testing strip csak 1800m, azaz max extra 500m van a hivatalos 12t/1200m agyagos-foldutas felszallason felul probalgatni (gondolom, nezik azt is, hogyan no a tav a rakománnyal aranyosan):


Ja és állítólag az airframe is birja, ha megsérül - mint anno az Ancsakon, kilatsz a panelek között, de barhova elvisz... :D

"An 1,800m (5,905ft) dirt runway at the company’s Gaviao Peixoto facilities in southern Brazil will be used over the next several weeks to assess and analyse the performance of the tactical transport, Embraer said on Twitter on 23 July.

Embraer has continued to put the KC-390 through a variety of certification-related tests in recent months, including cold weather testing in Alaska and an in-flight refuelling qualification.

The KC-390 is designed to operate from rough runways, including semi-prepared and damaged airstrips, with twin turbines that are positioned forward on a high wing, a configuration intended to stop the engines from sucking in ground debris. The company also says its airframe is damage tolerant.

“The C-390 Millennium has excellent ground manoeuvrability and can operate on airfields with limited space for parking or manoeuvring and no ground facilities,” says Embraer. “The C-390 Millennium can normally operate from a 4,000ft semi-prepared soft airstrip (compacted sand-clay soils) carrying 12 metric tonnes of cargo to a distance of 500nm [925km].”

Embraer has pitched the KC-390 as a multi-mission aircraft capable of handling cargo transport, in-flight refuelling, cargo air drops, deploying paratroopers, search and rescue, medical evacuation and aerial firefighting. The company says the aircraft can be reconfigured for all missions in 3h or less. Embraer is also promoting the jet as a civilian cargo aircraft, dubbed the C-390.
"

Az mondjuk nekem nagyon állatul hangzik, hogy mindössze 3 (!) órán belül bármilyen konfigra atepitheto (es nem a tanker az igazán nagy szó itt, hanem inkabb az emergency medical evac, az agyakkal infuziokkal stb.)
 
  • Vicces
Reactions: formosa1
W

Wilson

Guest
Néhány hete kértétek, hogy járjak utána, hogy mit jelent a magyar KC-390-es beszerzéssel kapcsolatosan az, hogy a brazil haderő visszamondott egy csomó megrendelést. Annyi infót nem sikerült szereznem, hogy cikket írjak belőle, de beszélgettem egy bennfentessel a dologról. Dióhéjban annyit mondott, hogy aggasztó a fejlemény, mert ha nem fut fel a típus megrendelése, gyártása nemzetközi szinten, hosszabb (évtizedes) távon a magyar gépek alkatrész-ellátása is veszélybe kerülhet. Ettől függetlenül a magyar deal megy tovább, ahogy eddig, aztán szorítunk, hogy felpörögjön egy kicsit a piac. Amúgy a gépek állítólag nagyon jók.
A hozzászólásodból azt szűröm le, hogy az illető szerint valós a veszély azzal kapcsolatban, hogy ha nem fut fel az elvárt szinten a KC-390 gyártása és megrendelése akkor a magyar a gépek alkatrészek nélkül maradhatnak.Ez szerintem azért elképzelhetetlen, mivel a brazil gépekkel több évtizedre terveznek és biztos,hogy nem fognak alkatrész hiány miatt Amazónia alsón porosodni, így én biztosra veszem,hogy az alkatrész ellátást fenntartják.
 
  • Tetszik
Reactions: arcas

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
7 215
24 288
113
Ez szerintem azért elképzelhetetlen, mivel a brazil gépekkel több évtizedre terveznek és biztos,hogy nem fognak alkatrész hiány miatt Amazónia alsón porosodni, így én biztosra veszem,hogy az alkatrész ellátást fenntartják.
Nekem sincsenek ilyen félelmeim. Értem az aggodalamakat, de a jelenleg még néhány példányban repülő brazil gépek is köszönik szépen megvannak.
Nyilván sokkalta nagyobb és szerteágazóbb szerviz-hállózatot lehet kiépiteni 100-as nagyságrendű legyártott és eladott példányszámra - remélem egyszer el is érik majd ezt a számot - de egyenlőre az eddig legyártott gépek -példányszámtól függetlenül- kifogástalanul repülnek, nincs és nem is volt eddig hir alkatrészhiányról vagy üzemeltetési problémáról.
 
W

Wilson

Guest
Nekem sincsenek ilyen félelmeim. Értem az aggodalamakat, de a jelenleg még néhány példányban repülő brazil gépek is köszönik szépen megvannak.
Nyilván sokkalta nagyobb és szerteágazóbb szerviz-hállózatot lehet kiépiteni 100-as nagyságrendű legyártott és eladott példányszámra - remélem egyszer el is érik majd ezt a számot - de egyenlőre az eddig legyártott gépek -példányszámtól függetlenül- kifogástalanul repülnek, nincs és nem is volt eddig hir alkatrészhiányról vagy üzemeltetési problémáról.
Azért az is segít ezen a dolgon, hogy az én tudomásom szerint törekedett arra a KC-390-es kifejlesztésénél és tervezésénél, hogy ahol lehet a polcról levehető alkatrészekkel dolgozzon erre ékes példa a hajtóművek kiválasztása.