KC-390 / C-390 Millenium (Embraer, Brazília)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

W

Wilson

Guest
Az aggodalom abból adódhat, hogy jó magyar szokás szerint ha drága lesz alkatrész, nem veszünk hozzá....
Akkor akkora probléma nem lehet vele, mivel én úgy gondolom , hogy a gép kiválasztásánál csak a fix megrendelések számát (brazil, portugál) vették alapul amikor a gép logisztikai költségeivel kalkuláltak..
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
30 146
130 367
113
Akkor akkora probléma nem lehet vele, mivel én úgy gondolom , hogy a gép kiválasztásánál csak a fix megrendelések számát (brazil, portugál) vették alapul amikor a gép logisztikai költségeivel kalkuláltak..
Hát majd ez akkor fog kiderülni ha az alapban leszerződött logisztikai support csomag kifut. Szóval ez a probléma szerintem kb 10 év múlva jelentkezhet, ha egyáltalán fog valaha is.
 
W

Wilson

Guest
Ja, csak a brazil mennyiséget is visszavágták
Igen ez igaz de fent van az erről szóló interjú a brazil légierő frissen kinevezett parancsnokával amelyben azt mondja,hogy :

"Nem azt mondjuk, hogy a légierőnek nem lesz 28 repülőgépe. Azt mondjuk, hogy ezzel a csökkentéssel talán több mint néhány szerződésünk lesz, míg elérjük ezt a mennyiséget."

De azért,hogy minden a KC-390-es iránt érdeklődő képben legyen itt van annak a brazil cikknek a fordítása amit a brazil légierő új parancsnokával készített interjút tartalmazza és amiben fontos dolgok vannak a brazil KC-390-es és Gripen megrendelésekkel kapcsolatban.Kiemeltem az interjúban a KC-390-est és a Gripent érintő részeket.

https://www.defesanet.com.br/fab/no...omandante-da-FAB-ve-volta-ao-voo-de-cruzeiro/

Kormányzásának első katonai válságában, 1999-ben Fernando Henrique Cardoso elnök elbocsátotta a légierő parancsnokát, Walter Braüert, akit "hierarchiavesztéssel" vádoltak, miután nyilvánosan bírálta Élcio Álvares védelmi minisztert.

51492_resize_620_380_true_false_null.jpg


A Legfelsőbb Katonai Bíróság (STM) elnökét, Carlos de Almeida Baptistát választották Braüer helyére. Huszonkét évvel később Carlos de Almeida Baptista Júnior dandártábornok megismételte apja pályáját, amikor Jair Bolsonaro elnök kinevezte őt a légierő parancsnokának, és ironikus módon szintén a politikai feszültségek idején, a fegyveres erők három parancsnokának és a védelmi miniszternek az egyidejű leváltásával egy időben.

Ifjabb Baptista parancsnok a két hónappal ezelőtti hivatalba lépése óta adott első interjújában úgy véli, hogy a turbulenciákon már túl vagyunk.Megjegyzi, hogy a közös csere nem volt "kívánatos-, de nem okozott nyugtalanságot a katonák körében, mert ezek az elnök szabad rendelkezési pozíciói.

A Valorral folytatott beszélgetésben a parancsnok részletezi azokat az okokat, amelyek arra késztették, hogy újratárgyalja az Embraerrel a 28 darab KC-390 Millenium repülőgép beszerzésére vonatkozó szerződést. A Brazil Légierő (FAB) számára kifejlesztett nagy teljesítményű teherszállító repülőgépet a céggel közösen fejlesztették ki egy 2009-ben indított projekt keretében, és a brazil kormány támogatta (a DefesaNet megjegyzése szerint a helyes kifejezés a finanszírozás lenne), egy akkor 1,3 milliárd dollárra becsült üzlet keretében.

Az eredetileg 28 repülőgépből álló szerződés darabszáma 13 és 16 között lesz, a döntés a következő három hónapban születik meg. Eddig négy repülőgépet szállítottak le a FAB-nak. A repülőgép stratégiai jelentőségű volt a manausi egészségügyi rendszer év eleji összeomlására adott reakcióban, mivel kétszer olyan gyorsan szállított oxigént, mint a régi C-130 Hercules. Baptista Jr. beszélt még a Gripen vadászrepülőgépek második tételének megvásárlásának szükségességéről - az első gépek leszállítása az év végén kezdődik -, a stratégiai projektek végrehajtásának zsonglőrködéséről a költségvetési megszorítások mellett, az új állami tulajdonú NAV Brasil megvalósításáról, amelyet ez év végére terveznek, és az orosz hadsereg mozgásáról a venezuelai határon. Az alábbiakban az interjú főbb részei következnek:

Valor: Miért volt szükség a KC-390 Millermium teherszállító repülőgépek gyártására vonatkozó, az Embraerrel kötött szerződés felülvizsgálatára?

Carlos de Almeida Baptista Jr:. Először is szeretném emlékeztetni Önöket, hogy annak ellenére, hogy egy magáncégről beszélünk, ragaszkodunk az Embraerhez, amely a FAB-ból született, és ma stratégiai partnerünk: a légierő által üzemeltetett repülőgépek 70%-át ez a vállalat gyártja. A költségvetésben magasabb szállítási ütemre számítottunk, és arra, hogy hét év alatt elérhetjük a 28 repülőgépet. De nem csak a járvány miatt, hanem az ország gazdasági helyzete miatt is az elmúlt években, azt látjuk, hogy a fizetési kapacitásunk nem fog megfelelni a kötelezettségvállalásoknak.

Az éves kifizetési ütemtervünk nem felel meg az elmúlt öt évben kapott forrásoknak. A felelősség miatt én, mint a légierő felső vezetője, kénytelen vagyok kiigazítani a szerződést.

Valor: Várható volt ez a szerződéses felülvizsgálat?

Baptista Jr: A világon mindenhol elfogadott gyakorlat az, hogy amikor repülőgépeket vásárolnak, különösen az újak esetében, amelyeket most fejlesztettek ki , a vásárlás tételesen történik. Úgy döntöttünk, hogy 28 gépet veszünk, lehetett volna akár négy, nyolc vagy tíz gép is. De ezt a számot a termékbe vetett bizalom alapján határoztuk meg, . Nem azt mondjuk, hogy a légierőnek nem lesz 28 repülőgépe. Azt mondjuk, hogy ezzel a csökkentéssel talán több mint néhány szerződésünk lesz, míg elérjük ezt a mennyiséget.



"A védelemben a kormányok megpróbálták a maximumot kihozni ebből a költségvetési egyenletből, de ez alulról látszik."


Valor: veszteséget szenved az Embraer?

Baptista Jr: A légierő az Embraerrel közösen fejlesztette ki a projektet, és mi 100%-ban fizettünk, az Embraer számára semmilyen veszteségről nem lehet szó. A törvény ezt nem teszi lehetővé, és nem is ez a célunk. A kormány egyoldalúan 25%-ig csökkenthet bármilyen közigazgatási szerződést, és nem okozhat veszteséget, mi pedig egyoldalúan 21 repülőgépre csökkenthetjük.

Valor: És most mi történik?

Baptista Jr.: Tájékoztattam az Embraert, hogy konszenzusos újratárgyalást szeretnék, mivel a megrendelést 21 repülőgép alá kívánom csökkenteni. Tanulmányozzuk a számot, de 13 és 16 között kell lennie. Tájékoztattam az Embraert, hogy ez a szerződés 50%-os csökkentését jelenti.

Valor: Mi volt az Embraer válasza?

Baptista Jr: Az Embraer már elfogadta. Két csapat, egy a FAB és egy másik a vállalat részéről, a következő három hónapban újratárgyalja a szerződéses feltételeket.

Valor: Miért most történik ez?

Baptista Jr: Mert az Embraer a 12. repülőgép gyártását kezdeményezi. Ha 12 repülőgépnél kevesebbet rendelek, akkor veszteséget fogok okozni a vállalatnak, mert már elkezdett alkatrészeket, hajtóművet vásárolni ehhez a repülőgéphez.


Valor: A repülőgépek csökkentése nem okoz-e tiszta veszteséget a nemzetvédelmi stratégiának?

Baptista Jr: Természetesen, függetlenül az országtól vagy annak gazdagságától, a szükségletek mindig nagyobbnak tűnnek, mint a lehetőségek. Brazília összetett ország, óriási igényei vannak az egészségügy, az oktatás és a védelem területén is. Ez a játék: mekkora kapacitással tud az ország hozzájárulni az egyes problémák megoldásához? A védelem terén a kormányok megpróbáltak mindent megtenni a költségvetési egyenleten belül, de ez nem sikerült, és ez már jó ideje nem sikerült. Nem a kormányokról beszélek, hanem a költségvetési realitásokról.

Valor: A költségvetési korlátozás érinti a három erő projektjeit?

Baptista Jr: A haditengerészetnél Garnier [Almir] admirálisnak gondot okoz a PROSUB (tengeralattjáró-fejlesztési program), a hadseregnél az ASTROS2020 (rakéta- és rakétaegység) és a SISFRON (határőrizeti rendszer) ütemének fenntartása. Sokáig a fegyveres erők újbóli felszerelését a második helyre szorítottuk. 20 évbe telt, mire eldöntöttük, hogy a brazil vadászgép a Gripen lesz. A légierő személyzetből, kiképzésből és infrastruktúrából áll, de a legfontosabb dolog a repülőgép. Ebben az évben a KC-390 és a Gripen finanszírozására csak a források 50%-a áll rendelkezésünkre.

Vitézség. De ez a kormány úgy mutatja be magát, mint a fegyveres erőket értékelő vezetést.

Baptista Jr: Tavaly szükségünk volt arra, hogy forrásokat biztosítsunk a világjárvány elleni küzdelemhez, és ezt valahonnan elő kell teremteni, még azért is, mert a kiadási plafon PEC-je megvan. Szükség van a rangsorolásra. Ez nem kritika, hanem a társadalom számára nehezen megoldható probléma, amely olyan szükségletekkel szembesül, mint az oktatás, az infrastruktúra, az egészségügy és a fegyveres erők.
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 731
12 258
113
Igen ez igaz de fent van az erről szóló interjú a brazil légierő frissen kinevezett parancsnokával amelyben azt mondja,hogy :

"Nem azt mondjuk, hogy a légierőnek nem lesz 28 repülőgépe. Azt mondjuk, hogy ezzel a csökkentéssel talán több mint néhány szerződésünk lesz, míg elérjük ezt a mennyiséget."

Oké, csak aztán legyen is így.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Háát, ööö.
Tekintve, hogy a KC-2-k alól kivonták az anyahajót, és tulajdonképpen 10 éve nem tudják őket befejezni. Az új CATOBAR anyahajó meg még csak tervben van (az is hazai gyártás lesz francia segítséggel, ha lesz...)
Nagyjából boritékolható, hogy 10 évig (de inkább 15-20 lesz az) nem lesz arra alkalmas hajójuk, amiről fel- és leszállni kellene hagyományos tengerészeti repülővel.
Az új hajóra pedig már várhatóan nem a Skyhawk-ok fognak kerülni, hanem végre elkészülhet a Sea Gripen.
A KC multimission alapjaival meg simán tudnak csinálni belőle akár MPA konfigurációt is. És még a szállítóképességről sem kellene lemondani.
Szerintem a Saab pillanatok alatt telerakja nekik a rakteret felderítő műszerekkel.
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 731
12 258
113
Háát, ööö.
Tekintve, hogy a KC-2-k alól kivonták az anyahajót, és tulajdonképpen 10 éve nem tudják őket befejezni. Az új CATOBAR anyahajó meg még csak tervben van (az is hazai gyártás lesz francia segítséggel, ha lesz...)
Nagyjából boritékolható, hogy 10 évig (de inkább 15-20 lesz az) nem lesz arra alkalmas hajójuk, amiről fel- és leszállni kellene hagyományos tengerészeti repülővel.
Az új hajóra pedig már várhatóan nem a Skyhawk-ok fognak kerülni, hanem végre elkészülhet a Sea Gripen.
A KC multimission alapjaival meg simán tudnak csinálni belőle akár MPA konfigurációt is. És még a szállítóképességről sem kellene lemondani.
Szerintem a Saab pillanatok alatt telerakja nekik a rakteret felderítő műszerekkel.

Vagy a Francik mondanak egy jó árat a hajó mellé Rafalekra is.
 
  • Hűha
Reactions: LMzek 2.0
T

Törölt tag 1586

Guest
Talán a KC-2 őt nem tudja helyettesíteni mert a KC-390 tutira nem fog anyahajókról le / föl szállni, de ha szárazföldi bázisú tengeri őrjáratozó gépben gondolkoznak akkor szintén elavult P-95 tengeri őrjáratozó / megfigyelő gépeiket talán igen
1044059231.jpg

Persze akkor is fennmarad a kérdés hogy miért pont a KC-390 tipust alakítanák át erre a feladatra amikor az Embrernek már van erre egy ajánlata.
Embrer Linage 1000 Sea Sultan
Pakistan-Navy-Embraer-Lineage-1000-1-1068x712.jpg

Ez a gép a Boeing Poseidon közvetlen konkurenciája és a pakiknak már sikerült is eladni párat
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Vagy a Francik mondanak egy jó árat a hajó mellé Rafalekra is.
Volt rá lehetőségük. A Gripennel versenyben volt a Rafale, méghozzá kilátásban volt pont a fedélzeti üzem. Aztán meg...
Tanuld meg, hogy annál olcsóbb nincs, mint hogy maguknak építenek meg valamit. Ha emlékszel, az F is saját típus lesz. Azt senki más nem fogja gyártani.
Nagyon nagy átalakítást meg különben sem igényel a Gripen a fedélzeti üzemhez. Az E már így is egy erősített szárnyat kapott. Megkapja a tovább erősített futókat (lehet, hogy már az E erősített futója elegendő is lenne), valamint egy kampót, aztán jónapot.
 
  • Vicces
Reactions: formosa1

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
30 146
130 367
113
Persze akkor is fennmarad a kérdés hogy miért pont a KC-390 tipust alakítanák át erre a feladatra amikor az Embrernek már van erre egy ajánlata.
Embrer Linage 1000 Sea Sultan
Valószínüleg irdatlan tempóban megy a lobbi, hogy mentsék a megrendelt darabszám legalább egy részét. A KC-390 szerintem nagyobb prioritású projektje lehet az Emraernek mint a Sea Sultan.
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
30 146
130 367
113
@Tcat
Nem lehetne @formosa1 -nak csinálni egy "nem értek vele teljesen egyet de nem is utálom" reakciós emote-ot mert állítása szerint ő tetsziket csak arra nyom ami mögé teljes mértékben odaáll és nem rosszindulatból röhögi végig az egész HTKA-t de attól még baromira irritáló :D
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 194
81 073
113
Vagy a Francik mondanak egy jó árat a hajó mellé Rafalekra is.
Nem épp ezen bukták el ezt a tendert a franciák? Először a Rafale-t hirdették ki győztesnek, aztán nem tudtak megegyezni az áron. Pedig volt szó mindenféle kiegészítő üzletről is (atomtengeralattjáró, repülőgéphordozó, helikopterek, szállítógépek). Ilyen csomagot senki sem tudott ajánlani.
 
K

kamm

Guest
Háát, ööö.
Tekintve, hogy a KC-2-k alól kivonták az anyahajót, és tulajdonképpen 10 éve nem tudják őket befejezni. Az új CATOBAR anyahajó meg még csak tervben van (az is hazai gyártás lesz francia segítséggel, ha lesz...)
Nagyjából boritékolható, hogy 10 évig (de inkább 15-20 lesz az) nem lesz arra alkalmas hajójuk, amiről fel- és leszállni kellene hagyományos tengerészeti repülővel.
Az új hajóra pedig már várhatóan nem a Skyhawk-ok fognak kerülni, hanem végre elkészülhet a Sea Gripen.
A KC multimission alapjaival meg simán tudnak csinálni belőle akár MPA konfigurációt is. És még a szállítóképességről sem kellene lemondani.
Szerintem a Saab pillanatok alatt telerakja nekik a rakteret felderítő műszerekkel.

Nem ertem, minek ehhez ekkora gep... ott van nekik a sajat AEW&C platformbol nagy is, kicsi is, kozepes is, azokat nem egyszerubb atalakitani?
 
  • Tetszik
Reactions: borisz

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 194
81 073
113
Közzétette az Embraer a 2. negyedéves jelentését, amiből a katonai rész érdekel minket...


DEFENSE & SECURITY During 2Q21, assembly work continued on the KC-390 Millennium production line, including five units for the Brazilian Air Force (FAB) and one for the Portuguese Air Force. Four KC-390 Millennium aircraft have already been delivered to the Brazilian Air Force and are performing a variety of logistics missions, helping to fight the Covid-19 pandemic in Brazil.
...
The Q2 was also positive for Defense and Security Services, as FAB’s high rates of availability of the KC-390 Millennium were publicly recognized by the customer, as has been recognized in the past for the A-29 Super Tucano fleet. Embraer was also awarded a contract to deliver Integrated Logistics Support for the Brazilian Presidential E190 aircraft, and the ERJ-145 Brazilian Federal Police fleet total support and Chilean Air Force maintenance contracts were also renewed.


Ez egy rövid összefoglaló cikk a negyedéves jelentésről: Embraer posts healthy sales but warns of strained defence budgets

 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 194
81 073
113
Egy FAB KC-390 is részt vesz a haiti humanitárius misszióban

 
  • Tetszik
Reactions: SilvioD