KC-390 / C-390 Millenium (Embraer, Brazília)

34-35 tonna az onsulya azaz a 87 tonnabol meg marad 53 tonna elerheto, tehat meg az altalad szamolt maximum 23t fuel eseten is 30 tonnat elvihetne...

Tudsz erre forrást adni? Az Embraer oldalát nézegettem az előbbi hozzászólás írása előtt, de erről az értékről szemérmesen hallgatnak... meg a wikipédia is.
 
Tudsz erre forrást adni? Az Embraer oldalát nézegettem az előbbi hozzászólás írása előtt, de erről az értékről szemérmesen hallgatnak... meg a wikipédia is.
Majd elokotrom, valahol olvastam anno a magyar bejelentes kornyeken, ugyanilyen okokbol kotorasztam ezugyben.
 
  • Tetszik
Reactions: BJani
A megnövelt MTOW az tipikusan azt jelenti, hogy a gép messzebbre megy el teljes terheléssel. Ugyanis a gépeket jellemzően nem tankolhatod tele, ha a teljes megengedhető szállítandó árut beletöltöd, mert előbb kikoppansz az MTOW-on. Ha az MTOW magasabb, akkor ugyanannyi áruval messzebbre mehetsz.

Jelen példában:
MTOW: 87 tonna
Max fuel: 23 tonna (plusz tankokkal 35 tonna)
Max áru: 26 tonna
Üres tömegre sajnos nem találtam adatot, de valahova 37-45 tonna közé saccolom. Legyen 40 tonna.
Ha az MTOW 74 tonna, akkor teletankolva 74-(40+23)=11 tonna cuccot vihet csak el. Ha plusz tankokat is teszel bele, akkor meg a hatótávolságod ugyan szép lesz, csak semmi mást nem vehetsz már a fedélzetre, gyakorlatilag üresen kell repülnöd, csak átrepülésre lesz jó. Ha pedig telerakod 26 tonnával, akkor pedig 74-(40+26)=8 tonna kerót vihet, ami kb semmire sem jó, nem lesz hatótávolságod.
Ellenben ha az MTOW 87 tonna, akkor teletankolva 87-(40+23)=24 tonna cuccot vihet el, tehát több, mint a korábbi dupláját. Ha pedig telerakod 26 tonna cuccal, akkor is még 87-(40+26)=21 tonna kerót vihet magával, amivel kb megháromszorozódik a hatótávolsága a 74 tonnás MTOW-hoz képest!

Természetesen a fentiek egy erősen elnagyolt, példának szánt számítás. Az üres tömeg pontos adata nélkül nem is nagyon lehet pontosabban számítani, csak a szemléltetésért írtam.
Zsír, ezt én is ki tudtam wikipédiázni.
Csak itt valami óriási fícsörnek volt eladva, hogy pár év után volt a braziloknak bátorsága a tervezett teljes felszállótömeggel nekiiramodni. Ez olyan fura volt kissé, tekintve, hogy vagy három éve repül ez a bicigli...
Azért kérdeztem, hogy csak úgy nehezebb lett-e, hogy nem-e esetleg el kellett hangolni a súlypontját véletlenül, mint az ukránok csinálták az An-148-assal, vagy más okból lett nehezebb üresen, mint ahogy az ki volt találva.
Az is érdekes, hogy az Empty weight meg nem nagyon található meg, szóval azt is el tudom képzelni, hogy egy kicsit az is kúszik felfelé és majd a végén bejelentik, hogy ennyi és ennyit is akartunk, vagy nem tudom.

De amúgy tényleg örülök neki, hogy mostmár teljesen meg lehet csobbantani és még valamit vihet is magával. Jobb későn, mint soha. :)
 
  • Tetszik
Reactions: borisz and fishbed
A megnövelt MTOW az tipikusan azt jelenti, hogy a gép messzebbre megy el teljes terheléssel. Ugyanis a gépeket jellemzően nem tankolhatod tele, ha a teljes megengedhető szállítandó árut beletöltöd, mert előbb kikoppansz az MTOW-on. Ha az MTOW magasabb, akkor ugyanannyi áruval messzebbre mehetsz.

Jelen példában:
MTOW: 87 tonna
Max fuel: 23 tonna (plusz tankokkal 35 tonna)
Max áru: 26 tonna
Üres tömegre sajnos nem találtam adatot, de valahova 37-45 tonna közé saccolom. Legyen 40 tonna.
Szerintem jól saccolsz. Inkább 45t lesz az üres súly. Vagy még afölött!


Ezen a képen a 14.7 tonnához írja, hogy Max Fuel. Ebből én arra következtetek, hogy ez az a teher, amit még el tud vinni teletankolva.
87t max felszállóból ha kivonjuk a 14.7t terhet, meg a 23.9t kerót, akkor 48.4t üres tömeget kapunk.

Vagy itt van példának egy másik kép:


26t teherrel kb a harmadára esik a hatótáv. Az ~1100 nm távolságra is reális a 12-14t kerozin a 100nm kitérő+45 percnyi végső tartalékkal együtt.

A teher és a keró együttes tömege itt is kb. 40t, azaz az üres tömeg ~45t, vagy afölött lehet
 
Szerintem jól saccolsz. Inkább 45t lesz az üres súly. Vagy még afölött!


Ezen a képen a 14.7 tonnához írja, hogy Max Fuel. Ebből én arra következtetek, hogy ez az a teher, amit még el tud vinni teletankolva.
87t max felszállóból ha kivonjuk a 14.7t terhet, meg a 23.9t kerót, akkor 48.4t üres tömeget kapunk.

Vagy itt van példának egy másik kép:


26t teherrel kb a harmadára esik a hatótáv. Az ~1100 nm távolságra is reális a 12-14t kerozin a 100nm kitérő+45 percnyi végső tartalékkal együtt.

A teher és a keró együttes tömege itt is kb. 40t, azaz az üres tömeg ~45t, vagy afölött lehet

:rolleyes:

Pontosan. A tavolsagokat meg mar egyszer kitargyaltuk, de athozom ide is, hogy egyertelmu legyen...

26 tonnaval (maximum egy tomegu, koncentralt szallitmany) 2600 km a max range:
image.png


23 tonnaval (max payload, ha nem egyetlen targy) mar kicsit jobb, 2,820 km a hatotav, de ezzel pl Timbuktuig mar nem jutna el:
23tC390.png


Ha tenyleg beszallunk a Mali-buliba, akkor az Operation Barkhane fo reptere Niger fovarosa - Niamey -, ami tobb, mint 4000 kilometer meg Paparol is, oda azert egy korrekt 16-18 tonnaval meg elmegy:
Papa-Niamey.png
 
#Embraer has successfully completed the fight test of the certification campaign for the Modular Airborne Fire Fighting System (MAFFS II), which provides the #C390 #Millennium with the required capability to perform firefighting missions. The tests, carried out at the Embraer facility in Gavião Peixoto, São Paulo State, in Brazil, represent an important advancement in the certification campaign of this capacity by the Brazilian Military Certification Authority (IFI). After certification, the firefighting capability will be available to aircraft's operators.

 
#Embraer has successfully completed the fight test of the certification campaign for the Modular Airborne Fire Fighting System (MAFFS II), which provides the #C390 #Millennium with the required capability to perform firefighting missions. The tests, carried out at the Embraer facility in Gavião Peixoto, São Paulo State, in Brazil, represent an important advancement in the certification campaign of this capacity by the Brazilian Military Certification Authority (IFI). After certification, the firefighting capability will be available to aircraft's operators.


Ez van a linken:

Embraer has successfully completed the fight test of the certification campaign for the Modular Airborne Fire Fighting System (MAFFS II), which provides the C-390 Millennium with the required capability to perform firefighting missions. The tests, carried out at the Embraer facility in Gavião Peixoto, São Paulo State, in Brazil, represent an important advancement in the certification campaign of this capacity by the Brazilian Military Certification Authority (IFI). After certification, the firefighting capability will be available to aircraft's operators.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Low-res_website-C-390-AERIAL-FIREFIGHTING-OPERATION-CERTIFICATION.jpg
 
Kíváncsiságból megnéztem, hogy a zeltwegi repülőnap után hová repült az ott kiállított KC-390-es...
Ausztria -> Portugália -> Finnország

A brazil gyártmányú Embraer KC-390 többfeladatú szállítógéppel Pirkkalában ismerkedhettek meg a finn védelmi erők képviselői szeptember 9-én ...

A finn légierő a Lentoposti.fi-nak azt mondta, hogy a finn védelmi erőknek nincs folyamatban lévő projektje vagy beszerzése hasonló teljesítmény megszerzésére. Tehát ez egy normál piaci helyzetfelmérés és információcsere volt...

(A finn légierő három Airbus C-295M szállító repülőgéppel rendelkezik. A védelmi erők anyagának és személyi állományának szállítására szolgálnak Finnországban és külföldön. E gépek közül az első kettőt 2007-ben , a harmadikat 2011-ben szállították Finnországba. Ezenkívül a finn védelmi erőknek évente 100 repült órája áll rendelkezésre Boeing C-17 Globemaster III szállítórepülőgépekkel a SAC légi szállítási képesség készletéből (Strategic Airlift Capability).)
 
L3Harris and Embraer to Develop New Agile Tanker

L3Harris Technologies and Embraer S.A. will research and develop tactical aerial refueling options to support the U.S. Air Force’s operational imperatives.

• New tactical tanking solution focused on contested logistics and agile combat employment
• Includes advanced boom and resilient, open mission system to support JADC2 requirements
• Focused on cost-effective, distributed tactical refueling for greater mission area coverage

L3Harris%20Embraer%20Agile%20Tanker%20for%20USAF%201.jpg


 
L3Harris and Embraer to Develop New Agile Tanker

L3Harris Technologies and Embraer S.A. will research and develop tactical aerial refueling options to support the U.S. Air Force’s operational imperatives.

• New tactical tanking solution focused on contested logistics and agile combat employment
• Includes advanced boom and resilient, open mission system to support JADC2 requirements
• Focused on cost-effective, distributed tactical refueling for greater mission area coverage

L3Harris%20Embraer%20Agile%20Tanker%20for%20USAF%201.jpg


Ezzel csak az a probléma, hogy az USAF a KC-46A után NEM KISEBB, hanem jóval nagyobb befogadóképességű tankert keres...
 
Ezzel csak az a probléma, hogy az USAF a KC-46A után NEM KISEBB, hanem jóval nagyobb befogadóképességű tankert keres...

Erre tudsz valami hivatkozást adni?
Egyébként ahogy nézegetem, a KC-46-os is kb 10 tonnával többet át tud adni, mint a KC-135-ös,

Egyébként a Boeing 777-200F-ből elég jó kis tankert lehetne csinálni...
Üres tömeg 145 tonna, üzemanyag 145 tonna, MTOW 348 tonna. Egy tankerré alakítás után az üzemanyag mennyiség akár még a 180-190 tonna tájékára is simán felhúzható lenne, ezzel a KC-10-re is még rátenne (abba max 165 tonna tankolható).
 
  • Tetszik
Reactions: formosa1
L3Harris and Embraer to Develop New Agile Tanker

L3Harris Technologies and Embraer S.A. will research and develop tactical aerial refueling options to support the U.S. Air Force’s operational imperatives.

• New tactical tanking solution focused on contested logistics and agile combat employment
• Includes advanced boom and resilient, open mission system to support JADC2 requirements
• Focused on cost-effective, distributed tactical refueling for greater mission area coverage

L3Harris%20Embraer%20Agile%20Tanker%20for%20USAF%201.jpg



To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Erre tudsz valami hivatkozást adni?
Egyébként ahogy nézegetem, a KC-46-os is kb 10 tonnával többet át tud adni, mint a KC-135-ös,

Egyébként a Boeing 777-200F-ből elég jó kis tankert lehetne csinálni...
Üres tömeg 145 tonna, üzemanyag 145 tonna, MTOW 348 tonna. Egy tankerré alakítás után az üzemanyag mennyiség akár még a 180-190 tonna tájékára is simán felhúzható lenne, ezzel a KC-10-re is még rátenne (abba max 165 tonna tankolható).
A B772F-ből csinálhatnak tankert a KC-Y tenderre, mely a KC-10 leváltására szolgál. Kérdés, hogy azt mikorra írják ki, ugyanis a KC-10-esek már több mint 35 évesek. Ha sokáig gondolkodnak, még az is lehet, hogy az új B778F-ből lesz a tankergép...

A KC-Z tender pedig a jövő homályába vész. Az biztos, hogy azon az újabb KC-135R-t fogják váltani, de arról szó nincs, hogy a váltótípus kisebb lenne. De arról igen, hogy az már esetleg lopakodó lesz. - Így arra még nincs megfelelő gép...

Hivatkozás ugyan csak a Wikipédián a KC-X tankerről van, de ez nem államvizsga. A KC-Y és a KC-Z tenderről viszont csak találgatások vannak, melybe nem illik KC-390...
 
A B772F-ből csinálhatnak tankert a KC-Y tenderre, mely a KC-10 leváltására szolgál. Kérdés, hogy azt mikorra írják ki, ugyanis a KC-10-esek már több mint 35 évesek. Ha sokáig gondolkodnak, még az is lehet, hogy az új B778F-ből lesz a tankergép...

A KC-Z tender pedig a jövő homályába vész. Az biztos, hogy azon az újabb KC-135R-t fogják váltani, de arról szó nincs, hogy a váltótípus kisebb lenne. De arról igen, hogy az már esetleg lopakodó lesz. - Így arra még nincs megfelelő gép...

Hivatkozás ugyan csak a Wikipédián a KC-X tankerről van, de ez nem államvizsga. A KC-Y és a KC-Z tenderről viszont csak találgatások vannak, melybe nem illik KC-390...
Semmikeppen sem a nagyobb kapacitasura palyazik az L3H-Embraer duo, ez egyertelmu.

Viszont az amerikai hadero imad eljarasokat modositani, uj megoldasokat kitalalni es tesztelni, doktrinat ujrairni stb. A Millenium teljesen egyertelmuen joval sokoldalubb, mint az oregecske Hercules, generaciokkal modernebb (nem, nem csak az avionics), es meg a nem specialis, alapfunkciokban is mindenben felulmulja a C-130-at (tobbet, messzebbre, olcsobban, gyorsabban stb), raadasul a fajlagos maintenance is joval olcsobb lenne.
Hatalmas hadero az amerikai, boven van hely egy ilyen modellnek, a DoD meg kulonosen szereti ha versenyeznek a szallitok.
 
Semmikeppen sem a nagyobb kapacitasura palyazik az L3H-Embraer duo, ez egyertelmu.

Viszont az amerikai hadero imad eljarasokat modositani, uj megoldasokat kitalalni es tesztelni, doktrinat ujrairni stb. A Millenium teljesen egyertelmuen joval sokoldalubb, mint az oregecske Hercules, generaciokkal modernebb (nem, nem csak az avionics), es meg a nem specialis, alapfunkciokban is mindenben felulmulja a C-130-at (tobbet, messzebbre, olcsobban, gyorsabban stb), raadasul a fajlagos maintenance is joval olcsobb lenne.
Hatalmas hadero az amerikai, boven van hely egy ilyen modellnek, a DoD meg kulonosen szereti ha versenyeznek a szallitok.
Úgy látom, hogy nálad beakadt a Hercules. Ami nagy baj, mert a fenti tendereken a Herkynél csak nagyobb tankerek indulhatnak. Olyannyira, hogy a KC-X és a KC-Z tenderen a KC-135 utódját keresik, aminél a KC-390 KISEBB. Ráadásul a KC-X tendert a nagyobb KC-46A nyerte. Ebből kiindulva igen kicsi az esély, hogy a KC-Z tendert 1 kisebb brazil gép nyerje.

Amúgy egyetértünk, az USA-ban szeretik a versenyt, pláne ha USA gyártók versenyeznek. Tehát ne lepődj meg, ha a brazil gyártót ilyen-olyan okból majd kizárják a versenyből. Így szerintem a KC-Z tenderen a Boeing és az Airbus fog versenyezni /ugyanis az Airbusnak van USA béli gyártósora/...
De lehet hogy verseny sem lesz, pláne ha lopakodó tankert akarnak. Kérdés csak az, hogy lehet-e a B-21 /LRS-B/ alapján tankert építeni...