[HUN] Embraer KC-390 Millennium

Pedig a hadszintéri, azaz hadszinterek közötti, pontosan stratégiai szállítást jelent.
A hadszintéren belüli, a taktikai.

Pontosan. A tavolsagokat meg mar egyszer kitargyaltuk, de athozom ide is, hogy egyertelmu legyen...

26 tonnaval (maximum egy tomegu, koncentralt szallitmany) 2600 km a max range:
image.png


23 tonnaval (max payload, ha nem egyetlen targy) mar kicsit jobb, 2,820 km a hatotav, de ezzel pl Timbuktuig mar nem jutna el:
23tC390.png


Ha tenyleg beszallunk a Mali-buliba, akkor az Operation Barkhane fo reptere Niger fovarosa - Niamey -, ami tobb, mint 4000 kilometer meg Paparol is, oda azert egy korrekt 16-18 tonnaval meg elmegy:
Papa-Niamey.png
 
A gép árával kapcsolatban,remélem igazatok van, de az én tippem 150 millió dolcsi , per gép. Lehet ezért is ment össze a 3 gép kettőre, vagy netán esetleg akarunk 1-2 kisebbet is? Például C295 vagy C27-es?

Gyanús, hogy nem jelentettek be semmilyen gazdasági együttműködést. Ha ilyen nincs a háttérben, akkor miért húzódott 3 évig az üzletkötés? ... persze 2 gép mellé nagyon nincs mit ellentételezni. Az Aero Vodochodyban a KC390 részegység gyártása és beszállítása lehetne ellentételezés, de azt a cseheknek ígérték, csak közben 50%-ban magyar tulajdon lett a gyár. Nem tudom, mi jöhetett még szóba kb 250-300 millió USD értékben. 12 db L-39NG?

Ha kisebb gépeket szeretnél, akkor az Embraer épp most kezdett bele a STOUT (Short Take Off Utility Transport) fejlesztésébe. Abba be lehet szállni pénzzel, mérnökökkel, beszállítással és 2-3 gépet rendelni. Vagy a portugál-brazil közös fejlesztésű ATL-100 programba... ha már a repülőgépipar lett a kijelölt húzóágazat.
 
Gyanús, hogy nem jelentettek be semmilyen gazdasági együttműködést. Ha ilyen nincs a háttérben, akkor miért húzódott 3 évig az üzletkötés? ... persze 2 gép mellé nagyon nincs mit ellentételezni. Az Aero Vodochodyban a KC390 részegység gyártása és beszállítása lehetne ellentételezés, de azt a cseheknek ígérték, csak közben 50%-ban magyar tulajdon lett a gyár. Nem tudom, mi jöhetett még szóba kb 250-300 millió USD értékben. 12 db L-39NG?

Ha kisebb gépeket szeretnél, akkor az Embraer épp most kezdett bele a STOUT (Short Take Off Utility Transport) fejlesztésébe. Abba be lehet szállni pénzzel, mérnökökkel, beszállítással és 2-3 gépet rendelni. Vagy a portugál-brazil közös fejlesztésű ATL-100 programba...

Barmelyik jonak tunik, de a STOUT mindenkeppen jobb, mert az is rampas - csak ugye az meg papiron sem igazan letezik. :D
Hogyan all az ATL-100?
 
Azért az mindenkinek tiszta gondolom, hogy olyan mintha 8 db AN-26 gépünk lenne kb és "kicsit" fejlettebb ruciba.
An26 5500kg max hasznos teher
KC-390 23000kg max hasznos teher
Viszont így a "8"-ból egyszerre "4" esik ki, ha karbantartáson van a kettőből 1gép!
3 gép esetén sokat javulna ez az arány! És a feladatok (szállító, sebesültszállító-MEDEVAC, légideszant, tanker) szempontjából sem mindegy a szám!
Persze a nullánál így is nagyságrendekkel jobb lesz a helyzet, ha egyszer befutnak!
 
Gyanús, hogy nem jelentettek be semmilyen gazdasági együttműködést. Ha ilyen nincs a háttérben, akkor miért húzódott 3 évig az üzletkötés? ... persze 2 gép mellé nagyon nincs mit ellentételezni. Az Aero Vodochodyban a KC390 részegység gyártása és beszállítása lehetne ellentételezés, de azt a cseheknek ígérték, csak közben 50%-ban magyar tulajdon lett a gyár. Nem tudom, mi jöhetett még szóba kb 250-300 millió USD értékben. 12 db L-39NG?

Ezt nem teljesen értem. Ezt vennének tőlünk a brazilok, ha 100%-os ellentételezést vállaltak a két gép eladásáért?
Ezt a 250-300M USD-t honnan vetted? Meg az ellentételezést? Lehet hogy valamiről lemaradtam?
 
Ezt a 250-300M USD-t honnan vetted? Meg az ellentételezést? Lehet hogy valamiről lemaradtam?

Semmi pánik, csak találgatok hogy miért tartott ilyen sokáig megkötni a szerződést... nincs semmi információ erről.
Lehet hogy csak simán vettek két gépet és nem kell többet beleképzelni. Lehet hogy csak Bolsonaro-t várták, de nem jött és most unták meg :)
 
Azért az mindenkinek tiszta gondolom, hogy olyan mintha 8 db AN-26 gépünk lenne kb és "kicsit" fejlettebb ruciba.
An26 5500kg max hasznos teher
KC-390 23000kg max hasznos teher

Viszont így a "8"-ból egyszerre "4" esik ki, ha karbantartáson van a kettőből 1gép!
3 gép esetén sokat javulna ez az arány! És a feladatok (szállító, sebesültszállító-MEDEVAC, légideszant, tanker) szempontjából sem mindegy a szám!
Persze a nullánál így is nagyságrendekkel jobb lesz a helyzet, ha egyszer befutnak!

Az hagyjan, de a max payload is 26 tonna, ha egyetlen, koncentralt dologrol van szo (pl jarmu), nem 23 tonna...
 
Az összes mostanában bejelentett nagyobb szerződést ilyen hosszú ideje tárgyalták.

Az en tippem az, hogy haromra mar megallapodtak, amikor a virus koruli cirkusz miatti panikban megvettek a kulugyes gepet, emiatt kiesett egy gep a mar keszenallo brazil szerzodesbol - ujraszamol, ujratargyal stb...
 
  • Tetszik
Reactions: Terminator
Csak találgatok, hogy miért tartott ilyen sokáig megkötni a szerződést... nincs semmi információ erről.
Szerintem nyilvánvalóan a Boeing üzlet, és a tesztelések csúszása, a Covid, valamint az, hogy hiába rendeljük hamarabb, akkor sem kaptunk volna hamarabb.
Akkor ahogy én látom:
Hiába volt 3 tervezve, a portugál üzletből kiindulva látszott, hogy annyiból nem lehet megoldani a vásárlást (85.000 USD/gép) amennyi előre be volt lengetve a géppel kapcsolatban. Még talán a kettő is neccesen jött ki az eredetileg engedélyezett összegből.
Azt gondolom, hogy a 2 géppel meg az A400M-ek és a C-17-esek használatával (meg rövid távon ott a SALIS is) nagyjából lefedhető a tervezett minimális szállítási igényünk (Hja meg ott a 330-as is!)
Hogy levettük a 3 darabot kettőre, azzal a "Covid-os" gazdasági környezetben is vállalható marad a beszerzés.
Továbbá a gyártói kapacitások is még 3-4 évre le lesznek kötve. Ugye a 28db Brazil gép, az 5 portugál, plusz a mi 2 darabunk is leköti majd a gyártói kapacitásokat vagy 2025-ig. Hiába rendeljük meg, szerintem az Embraer sem vállalta volna '25-nél korábban.
Akkor meg már mi magunk is eldönthetjük, - hogyha a szerződésbe bekerült egy 3. gép is opciósan - hogy kell-e a harmadik, esetleg ha nem lesz több megrendelő, akkor még bele is alkudhatunk az árba.
Az meg szerintem szinte biztos, hogy a portugáloktól kaptunk minimum 1 gépet a várólistán. Ez mindenkinek előnyös volt, mert a portugáloknak is jót fog tenni egy kicsit húzott szállítás, és ezzel együtt fizetés. Mi pedig, mihamarabb megkapjuk az első gépet. Azzal pedig el lehet kezdeni a kiképzés véglegesítését idehaza.
Mindenesetre a svédek megrendelése egy cseppet sem lepne meg. A svédek legfrissebb gépei is jövőre lesznek 40 évesek. De még van nekik egy + aktív is 1969-es gyártással (még E-nek készült) :oops::rolleyes:
 
Az RVSM alkalmasság feltétele:
- Két független barometrikus magasságmérő rendszer;
- egy altitude alerter system;
- robotpilóta;
- TCAS II

Ezek mindegyike ma már alap gyak minden nagyobb repcsiben.
Gondolom tudod hogy itt nem RVSM képességről van szó?
Az RVSM avionika és rep.teljesítmény kérdés, a légialkalmasság meg egészen más...

Itt típus légialkalmassági bizonyítványról van szó.
Pl olyanról mint ami az A-400 nak is van
https://www.easa.europa.eu/document...raft-cs-25-cs-22-cs-23-cs-vla-cs-lsa/easaa169

Az Ebraer és a repülős média eddig is mindig beszámolt az egyes új típusok légialkalmassági engedélyeztetéséről, mert ez nagy dolog
https://thebusinessjet.com/embraers-praetor-600-granted-type-certificate-by-easa-and-faa/

A KC-390-es esetében is elújságolta amikor megkaptáka Brazil civil légialkalmasságit.
https://embraer.com/global/en/news?...rtificate-of-the-multi-mission-airlift-kc-390

U.ilyen bejelentés nem hangzott el a KC-390 EASA típusalkalmasság megszerzéséről...

Ennyi...
Ha nincs neki attól még repülhet, de nehezebb lesz a zsúfolt (vagy ami majd újra zsúfoltá váló) Eu.i légtérbe besorolni.
 
Ezt nem teljesen értem. Ezt vennének tőlünk a brazilok, ha 100%-os ellentételezést vállaltak a két gép eladásáért?
Sztem ez nem akkora tétel, hogy direkt ellentételezés legyen. Max az AV könnyebben fog kapcsolódni az Embraer jövőbeli projektjeihez beszállítóként. Esetleg 1-2, ha van ilyen, magyar céget is felvettek a listára. De mégsem ez a lényeg, hanem lásd lent!!!

Nekem szinergiak - a sved-brazil ill most magyar egyezo technikai rendszerek- eleg egyertelmuek...

Sztem is. Ezzel is sanszosabb a Gripen folyt. kövi. Ahol már tényleg lehet hadiipari együttműködés a brazil-svéd tapasztalatokra alapozva