Azért az mindenkinek tiszta gondolom, hogy olyan mintha 8 db AN-26 gépünk lenne kb és "kicsit" fejlettebb ruciba.
An26 5500kg max hasznos teher
KC-390 23000kg max hasznos teher
				
			An26 5500kg max hasznos teher
KC-390 23000kg max hasznos teher
Pedig a hadszintéri, azaz hadszinterek közötti, pontosan stratégiai szállítást jelent.
A hadszintéren belüli, a taktikai.
	
	
	A gép árával kapcsolatban,remélem igazatok van, de az én tippem 150 millió dolcsi , per gép. Lehet ezért is ment össze a 3 gép kettőre, vagy netán esetleg akarunk 1-2 kisebbet is? Például C295 vagy C27-es?
Gyanús, hogy nem jelentettek be semmilyen gazdasági együttműködést. Ha ilyen nincs a háttérben, akkor miért húzódott 3 évig az üzletkötés? ... persze 2 gép mellé nagyon nincs mit ellentételezni. Az Aero Vodochodyban a KC390 részegység gyártása és beszállítása lehetne ellentételezés, de azt a cseheknek ígérték, csak közben 50%-ban magyar tulajdon lett a gyár. Nem tudom, mi jöhetett még szóba kb 250-300 millió USD értékben. 12 db L-39NG?
Ha kisebb gépeket szeretnél, akkor az Embraer épp most kezdett bele a STOUT (Short Take Off Utility Transport) fejlesztésébe. Abba be lehet szállni pénzzel, mérnökökkel, beszállítással és 2-3 gépet rendelni. Vagy a portugál-brazil közös fejlesztésű ATL-100 programba...

Réskitöltő radarok vagy a kerekes projekt. A személyi felszerelésre über elég lenneNem tudom, mi jöhetett még szóba kb 250-300 millió USD értékben. 12 db L-39NG?

Réskitöltő radarok vagy a kerekes projekt. A személyi felszerelésre über elég lenne![]()
Viszont így a "8"-ból egyszerre "4" esik ki, ha karbantartáson van a kettőből 1gép!Azért az mindenkinek tiszta gondolom, hogy olyan mintha 8 db AN-26 gépünk lenne kb és "kicsit" fejlettebb ruciba.
An26 5500kg max hasznos teher
KC-390 23000kg max hasznos teher
Neeem nem, teljesen más számokra gondoltam - bocsi.Ezt nem teljesen értem. Ezt vennének tőlünk a brazilok, ha 100%-os ellentételezést vállaltak a két gép eladásáért?
Gyanús, hogy nem jelentettek be semmilyen gazdasági együttműködést. Ha ilyen nincs a háttérben, akkor miért húzódott 3 évig az üzletkötés? ... persze 2 gép mellé nagyon nincs mit ellentételezni. Az Aero Vodochodyban a KC390 részegység gyártása és beszállítása lehetne ellentételezés, de azt a cseheknek ígérték, csak közben 50%-ban magyar tulajdon lett a gyár. Nem tudom, mi jöhetett még szóba kb 250-300 millió USD értékben. 12 db L-39NG?
Ezt a 250-300M USD-t honnan vetted? Meg az ellentételezést? Lehet hogy valamiről lemaradtam?Ezt nem teljesen értem. Ezt vennének tőlünk a brazilok, ha 100%-os ellentételezést vállaltak a két gép eladásáért?
Ezt a 250-300M USD-t honnan vetted? Meg az ellentételezést? Lehet hogy valamiről lemaradtam?

Az összes mostanában bejelentett nagyobb szerződést ilyen hosszú ideje tárgyalták.Semmi pánik, csak találgatok hogy miért tartott ilyen sokáig megkötni a szerződést... nincs semmi információ erről.
Az összes mostanában bejelentett nagyobb szerződést ilyen hosszú ideje tárgyalták.
Azért az mindenkinek tiszta gondolom, hogy olyan mintha 8 db AN-26 gépünk lenne kb és "kicsit" fejlettebb ruciba.
An26 5500kg max hasznos teher
KC-390 23000kg max hasznos teher
Viszont így a "8"-ból egyszerre "4" esik ki, ha karbantartáson van a kettőből 1gép!
3 gép esetén sokat javulna ez az arány! És a feladatok (szállító, sebesültszállító-MEDEVAC, légideszant, tanker) szempontjából sem mindegy a szám!
Persze a nullánál így is nagyságrendekkel jobb lesz a helyzet, ha egyszer befutnak!
Az összes mostanában bejelentett nagyobb szerződést ilyen hosszú ideje tárgyalták.
Igen, de a többinél lesz valamilyen gazdasági együttműködés is. Itt is ez a kérdés, hogy mi lesz, ha lesz.
Szerintem nyilvánvalóan a Boeing üzlet, és a tesztelések csúszása, a Covid, valamint az, hogy hiába rendeljük hamarabb, akkor sem kaptunk volna hamarabb.Csak találgatok, hogy miért tartott ilyen sokáig megkötni a szerződést... nincs semmi információ erről.


Szerintem 2 gépre ilyet nem nagyon lehet kialkudni...Igen, de a többinél lesz valamilyen gazdasági együttműködés is. Itt is ez a kérdés, hogy mi lesz, ha lesz.


Gondolom tudod hogy itt nem RVSM képességről van szó?Az RVSM alkalmasság feltétele:
- Két független barometrikus magasságmérő rendszer;
- egy altitude alerter system;
- robotpilóta;
- TCAS II
Ezek mindegyike ma már alap gyak minden nagyobb repcsiben.
Sztem ez nem akkora tétel, hogy direkt ellentételezés legyen. Max az AV könnyebben fog kapcsolódni az Embraer jövőbeli projektjeihez beszállítóként. Esetleg 1-2, ha van ilyen, magyar céget is felvettek a listára. De mégsem ez a lényeg, hanem lásd lent!!!Ezt nem teljesen értem. Ezt vennének tőlünk a brazilok, ha 100%-os ellentételezést vállaltak a két gép eladásáért?
Nekem szinergiak - a sved-brazil ill most magyar egyezo technikai rendszerek- eleg egyertelmuek...
A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..