KC-390 / C-390 Millenium (Embraer, Brazília)

Egy szárnybekötési hibát akarsz szembeállítani valószínűleg több tucat hibával. Én nem hallottam, hogy 1 csomó Herky vesztegelne szárnyhibával, ám pl. az A400M hibáinál sok gép vesztegelt. Nem kéne kockáztatni, hogy ne legyen hadra fogható gépünk...!

Nem, csak arra céloztam,hogy nem annyira egyértelműen fekete és fehér a helyzet ahogy leírtad.Kérlek javíts ki ha rosszul értelmezem a véleményedet,tehát szerinted ne vegyük meg a KC-390-t mert biztos,hogy több tucat hibával fognak küszködni az esetlegesen beszerzett magyar 390-k,szemben pl a már kipróbált C-130-l.Szerintem az a baj ezzel az állásponttal,hogy nem veszel figyelembe néhány egyszerű tényt a 390-l kapcsolatban.A 390-s hajtóműve egy régi jól bevált konstrukció amely már jó pár repülőgép tipusban bizonyított, a repülőgép többi fő darabjait is a repülőgép iparban elismert és már bizonyított gyártók szállítják,és arról sem szabad megfeledkezni,hogy a gyártónál az Embraernél is meg van a szükséges szakértelem és tapasztalat egy ilyen gép megtervezéséhez és legyártásához,ráadásul ugye a Boeing is megjelent,a géphez nem kellett semmi forradalmian újat kifejleszteni,a gép tervezése és fejlesztése egy világos és jövőbe mutató elképzelés mentén történt, a tervezőknek tervezéskor nem kellett egymásnak ellentétes igényeknek megfelelni,ami ugye mint már jó pár esetben bebizonyosodott sokszor a problémák forrása.Ezek alapján nekem az a véleményem,hogy számunkra nem jelentene aránytalan kockázatot a 390-s beszerzése.
 
Tán épp az a baj, hogy nem veszünk USA cuccot, mert azzal be lehetne fogni a szájukat. És függőség sem lenne, mert Herky javítóbázist és alkatrészt bárhol találhatunk...!!!
A függőség ugyanúgy meglenne, mert a világ összes Herky-javítóbázisa és alkatrésze fölött a gyártó/USA rendelkezik, ők adják ki a javítás/karbantarásra a jogosítást és az alkatrészek felhasználási jogosítását is. Ha csak egyszer is megsérti ezt bármelyik javító cég, ugrott a javítási jogosítása!! Jellemző, hogy anno mikor egyik javítóbázisra betoltak egy azeri B-737-est, épp csak szétszedték a gépet (kb. 3 nap), jött a letiltás az US-nagykövetségről, mert ők tudták, hogy a gép valójában iráni tulajdonban volt. Karbantartás stop, minden kiszerelt alkatrész/berendezés be a tehertérbe, gép lezár, lekonzervál és kitol a betonra napozni/új tulajra várni aki megveszi a gépet és vállalja a nagyjavítás fizetését.
 
Én azt gyanítottam, hogy a fejlesztő portugáloknak jó üzletet ajánlanak, de nem így lett, tehát nem számítanék előnyös konstrukciókra. A garanciális feltételek + pénzbe kerülnek, melyre nem lenne szükség 1 megbízható típus esetén.
Az A400-nál az Airbus sem volt kispályás, de azután felborult a pálya... :(

Először is ugyan nem lehet a Portugál helyzetet a mi helyzetünkkel összehasonlítani,de a Portugálok ugye megrendelték a 390-t tehát mégis megérte nekik az üzlet,másrészt ugye mi csak vadonatúj szállítógépeket fogunk beszerezni (legalábbis ez a jelenlegi hivatalos álláspont)tehát ha a C-130-t nézem akkor biztos vagyok benne,hogy a Lockheednek nem az évtized üzlete lesz,hogy mindenáron eladjon 3 db C-130-t Magyarországnak,szerintem ha csak a szállítógépket nézünk,akkor a C-130-ra csak akkor kapnánk számunkra kedvező ajánlatot,ha a C-130-s egy nagyságrendekkel nagyobb fegyverüzlet része lenne a Lockheeddal.A brazilok ugye világossá tették,hogy nagyon fontos számukra a magyar szállítógép beszerzés,és ez alapján illetve abból a tényből kiindulva,hogy teljesen új szereplőként a piacon nagyon fontos nekik minden új megrendelés a 390-re,biztos vagyok benne,hogy számunkra megfelelő pénzügyi és garanciális feltételeket lehet kialkudni az Embraerrel a 390-s beszerzésével kapcsolatban.Tehát összefoglalva, hangsúlyozva,hogy csak ha a 3 db szállítógép beszerzését nézzük a Braziloknak sokkal fontosabb eladni nekünk 3 db KC-390-t mint a Lockheednak 3 db C-130-t.
 
"Az A400-nál az Airbus sem volt kispályás, de azután felborult a pálya... :("

Itt főként nem az Airbus a hibás,mivel az az igazság, hogy az Airbus legalábbis húzódozva állt az A-400-hoz, amelynél az egyik legnagyobb probléma hogy az eltérő igények miatt kellett mindennek megfelelő gépet kifejleszteni.Ráadásul ezt megfejelték azzal,hogy egy vadonatúj és igen bonyolult hajtóművet fejlesztettek ki az A-400-hoz.Ami értelemszerűen nem lett zökkenőmentes,ezért úgy érzem nem jó összehasonlítani az A400-t a KC-390-l,mivel a KC-390-fejlesztéséhez a már bevált megoldásokat és fődarabokat használták fel lásd pl hajtóművek,ráadásul mint már írtam,világos,egységes és egymásnak nem ellentmondó feltételek mentén tervezték meg és azt sem szabad elfelejteni a 390-s létrehozását nem a politikusok döntötték el,hanem egy repülőgépgyártó saját szakmai döntése volt aki ezzel a géppel egy új piacra akar betörni.
 
En nem akartam szemelyes hangvetelut irni, mert ezek sosem vezetnek sehova, de te szimplan rajongas alapjan mondasz verdict-et egy-egy tipusra, meghozza mindenfele hatter nelkul. Itt nem, hogy objektiv ervek vagy netan hiheto forrasok alapjan bizonyitod be, hogy a KC alkalmatlan barmifele katonai felhasznalasra hanem csak szimpatia alapjan. Ennek mi az ertelme?
A polgari repulesben az Embraert nem kell bemutatni senkinek, most meg probalnak betorni egy uj szegmensbe /szerintem egy korrekt belepovel btw/ nyilvan tudjak, hogy mit csinalnak.
Én sem személyes hangvétellel írtam az amerikaiakról! - Úgy látom, hogy Te a napi sajtóhírek alapján döntesz 1 típusról, amiről az égvilágon SEMMIT SEM TUDUNK! Nincs üzemeltetői tapasztalat és a várható gyermekbetegségek miatt egyhamar nem lesz megbízhatóság se...!!! Tapasztalat híján meg NINCSENEK objektív érvek és hihető források se, viszont hangzatos PR szövegekkel tele van a padlás. - Ennek alapján akarnak felelős döntést hozni...?!? Botrány...!!!
Végül "a polgári repülésben az Airbust sem kell bemutatni senkinek", csak jókat írhattunk róla. Ám azután jött 1 katonai szállítógép, az A400M... :(
 
Én sem személyes hangvétellel írtam az amerikaiakról! - Úgy látom, hogy Te a napi sajtóhírek alapján döntesz 1 típusról, amiről az égvilágon SEMMIT SEM TUDUNK! Nincs üzemeltetői tapasztalat és a várható gyermekbetegségek miatt egyhamar nem lesz megbízhatóság se...!!! Tapasztalat híján meg NINCSENEK objektív érvek és hihető források se, viszont hangzatos PR szövegekkel tele van a padlás. - Ennek alapján akarnak felelős döntést hozni...?!? Botrány...!!!
Végül "a polgári repülésben az Airbust sem kell bemutatni senkinek", csak jókat írhattunk róla. Ám azután jött 1 katonai szállítógép, az A400M... :(

Formosa, te most vagy szándékosan nem akarod felfogni a különbséget a KC-390 és az A400M között vagy a képességeiddel vannak a problémák.
Sokan , sokszor leírták már, hogy míg az A400M hajtóművei, légcsavar kialakítása, soha, semmilyen Airbus gyártmányban nem volt használva, addig a KC-390 hajtóműve több ezernyi repült órával rendelkező bevált konstrukció, aminek a karbantartását, üzemeltetését gyakorlatilag Európa minden nagyobb polgári repterén is képesek megoldani. Miért kell ezt századszor is elmagyarázni neked? Pont azért, amiért ész érvek helyet csak "bunkó Benkőzni" tudsz. Na ez a botrány.
 
Formosa, te most vagy szándékosan nem akarod felfogni a különbséget a KC-390 és az A400M között vagy a képességeiddel vannak a problémák.
Sokan , sokszor leírták már, hogy míg az A400M hajtóművei, légcsavar kialakítása, soha, semmilyen Airbus gyártmányban nem volt használva, addig a KC-390 hajtóműve több ezernyi repült órával rendelkező bevált konstrukció, aminek a karbantartását, üzemeltetését gyakorlatilag Európa minden nagyobb polgári repterén is képesek megoldani. .
Kis korrekció: a KC-390 hajtóművével SOK-SOK TÍZEZERNYI üzemóra tapasztalat van már!! Egy átlag utasszállító naponta 14-18 órát üzemel gépenként két hajtóművel, ha valakit nagyon érdekel utánanézhet hány ilyen hajtóművel felszerelt gépet gyártottak már, aztán számolgathat a pontosítás érdekében ... :D;)
 
Először is ugyan nem lehet a Portugál helyzetet a mi helyzetünkkel összehasonlítani,de a Portugálok ugye megrendelték a 390-t tehát mégis megérte nekik az üzlet,másrészt ugye mi csak vadonatúj szállítógépeket fogunk beszerezni (legalábbis ez a jelenlegi hivatalos álláspont)tehát ha a C-130-t nézem akkor biztos vagyok benne,hogy a Lockheednek nem az évtized üzlete lesz,hogy mindenáron eladjon 3 db C-130-t Magyarországnak,szerintem ha csak a szállítógépket nézünk,akkor a C-130-ra csak akkor kapnánk számunkra kedvező ajánlatot,ha a C-130-s egy nagyságrendekkel nagyobb fegyverüzlet része lenne a Lockheeddal.A brazilok ugye világossá tették,hogy nagyon fontos számukra a magyar szállítógép beszerzés,és ez alapján illetve abból a tényből kiindulva,hogy teljesen új szereplőként a piacon nagyon fontos nekik minden új megrendelés a 390-re,biztos vagyok benne,hogy számunkra megfelelő pénzügyi és garanciális feltételeket lehet kialkudni az Embraerrel a 390-s beszerzésével kapcsolatban.Tehát összefoglalva, hangsúlyozva,hogy csak ha a 3 db szállítógép beszerzését nézzük a Braziloknak sokkal fontosabb eladni nekünk 3 db KC-390-t mint a Lockheednak 3 db C-130-t.
Kit érdekel, hogy a braziloknak mi fontos?!? - NEKÜNK az a fontos, hogy 1 kipróbált, már bizonyított - tehát bevethető - gépet vásároljunk!!! A KC-390 NEM ILYEN...!!! De lehet, hogy más országoknak is hasonlók a szempontjaik, ezért van kevés rendelés a típusra.
 
Kit érdekel, hogy a braziloknak mi fontos?!? - NEKÜNK az a fontos, hogy 1 kipróbált, már bizonyított - tehát bevethető - gépet vásároljunk!!! A KC-390 NEM ILYEN...!!! De lehet, hogy más országoknak is hasonlók a szempontjaik, ezért van kevés rendelés a típusra.
Ilyen alapon kizárólag C-47 Dakotákat kellene venni, hiszen abból több mint tízezret gyártottak és elég jól bizonyítottak is a gépek ... a fejlődés és előrelépés meg persze le van sz... ?!! Milyen hülyék is a világ légierői, hogy mindig újabb és újabb típusokat rendszeresítenek ... pedig a Dakotánál nincs olcsóbb a kéthajtóműves kategóriában, és van belőle LGT-változat is, tessék-tessék, lehet választani ... :D:p
 
Ilyen alapon kizárólag C-47 Dakotákat kellene venni, hiszen abból több mint tízezret gyártottak és elég jól bizonyítottak is a gépek ... a fejlődés és előrelépés meg persze le van sz... ?!! Milyen hülyék is a világ légierői, hogy mindig újabb és újabb típusokat rendszeresítenek ... pedig a Dakotánál nincs olcsóbb a kéthajtóműves kategóriában, és van belőle LGT-változat is, tessék-tessék, lehet választani ... :D:p

gurgulázhatsz rajta de egy olyan gép amiből 0db ált hadrendbe büdös nagy kockázatokat hordoz magába. Lenne belölle csak 100db hadrendbe egy 5éve oké de így...
Főleg, hogy összesen van rá 35db rendelés. Még magának Embraernek se hude fontos a sikere. Üzemeltetési tapasztalat, szakember hozzá 0.

Ehez képest a hude ekézett SH nagyjavítani lehet Europában.

Eközben dobáloznbak itt 50m$os árakkal. Honnan vették nem tudom. Portugália:
" Portugal is to buy five KC-390s and a flight simulator for pilot training at a cost of 827 million euros. The first aircraft is to be delivered in February 2023 with deliveries to end in February 2027."

Mint első várárló 165m$ra jön ki a gépek darabára. És ebben nincs support!

Foglaljuk össze: nagyon drága, nagyon nagy kockázat.
 
  • Tetszik
Reactions: formosa1
Kit érdekel, hogy a braziloknak mi fontos?!? - NEKÜNK az a fontos, hogy 1 kipróbált, már bizonyított - tehát bevethető - gépet vásároljunk!!! A KC-390 NEM ILYEN...!!! De lehet, hogy más országoknak is hasonlók a szempontjaik, ezért van kevés rendelés a típusra.

Úgy látszik,hogy nem érted miröl beszélek, a te véleményed szerint nem kaphatunk kedvező ajánlatot a KC-130-ra erre írtam azt,hogy mivel a braziloknak fontos,hogy eladják nekünk a 390-t,és ennek logikusan nagyon is jelentősége van a tárgyalásokon.Az a probléma,hogy nem írsz semmilyen műszaki vagy bármilyen más érvet a 390-l szemben csak annyit,hogy új és nem bizonyított.ezzel az érveléssel csak az a probléma,hogy ilyen alapon egyetlen új konstrukciónak se lenne esélye, mert ugye még sehol sem bizonyított, ezért ha mindenki így gondolkodna akkor minden érintett a másikra várna,hogy ő vegye meg a gépet, tehát egyet sem adnának el.Kicsit utána néztem a dolgoknak az általad preferált C-130-s (amely egy kiváló gép) gyártója a Locheed polgári repülőgépeket gyártott az 1930-s évek közepéig akkor fejlesztették ki a a kétmotoros Hudson bombázót, a Brit királyi légierő 200 db-t rendelt belőle (Locheed mellesleg egy polgári repülőgép tipus átalakításával hozta létre a Hudsont).Tehát az általad képviselt logika mentén a Lockheednak esélye se lett volna megvetni a lábát a katonai repülőgépek piacán,mivel teljesen új szereplőként zéró tapasztalattal rendelkezett.Amúgy megjegyzem van némi hasonlóság a KC-390-s és Hudson között a létrehozásuk körülményei között.
 
A 390 es polgari alkalmazasba is fog kerulni ha jol tudodom. Legalanbis tervbe van.

De a lenyeg nezd vegig a palettat a civil gepeknel. /a 390 es tervezesenek menetet nyugodtan vehetjuk ugy hogy egy azon sema szerint tortent mint ha polgari celra szuletett volna./ertsd nincs beleduma hogy ez meg az kell ilyen meg olyan plusz kepessegek mindezt ugy hogy ezt es ezt tudja.../

A polgari gepek 90% a meg le se jon a gyartosorrol az elso szeria peldanya de maris tobb szazas elorendeles van rajuk leadva... Ennyit a gyerekbetegsegekrol... Lehet lessz. Nem mondom hogy nem... De az javitva is lessz valoszinuleg gyartoi garanciaval...

A masik a hajtomu logisztikailag a legsporolosabb mert a legdragabb fo darab...
 
  • Tetszik
Reactions: wolfram
gurgulázhatsz rajta de egy olyan gép amiből 0db ált hadrendbe büdös nagy kockázatokat hordoz magába. Lenne belölle csak 100db hadrendbe egy 5éve oké de így...
Főleg, hogy összesen van rá 35db rendelés. Még magának Embraernek se hude fontos a sikere. Üzemeltetési tapasztalat, szakember hozzá 0.

Ehez képest a hude ekézett SH nagyjavítani lehet Europában.

Eközben dobáloznbak itt 50m$os árakkal. Honnan vették nem tudom. Portugália:
" Portugal is to buy five KC-390s and a flight simulator for pilot training at a cost of 827 million euros. The first aircraft is to be delivered in February 2023 with deliveries to end in February 2027."

Mint első várárló 165m$ra jön ki a gépek darabára. És ebben nincs support!

Foglaljuk össze: nagyon drága, nagyon nagy kockázat.

Nem értelek milyen óriási kockázatról beszélsz?Van olyan információ a birtokodban amely ezt megerősíti ,vagy nálad is csak annyi,ellenérv van,hogy új és nincs rendszeresítve.
 
  • Tetszik
Reactions: wolfram and borisz
Úgy látszik,hogy nem érted miröl beszélek, a te véleményed szerint nem kaphatunk kedvező ajánlatot a KC-130-ra erre írtam azt,hogy mivel a braziloknak fontos,hogy eladják nekünk a 390-t,és ennek logikusan nagyon is jelentősége van a tárgyalásokon.Az a probléma,hogy nem írsz semmilyen műszaki vagy bármilyen más érvet a 390-l szemben csak annyit,hogy új és nem bizonyított.ezzel az érveléssel csak az a probléma,hogy ilyen alapon egyetlen új konstrukciónak se lenne esélye, mert ugye még sehol sem bizonyított, ezért ha mindenki így gondolkodna akkor minden érintett a másikra várna,hogy ő vegye meg a gépet, tehát egyet sem adnának el.Kicsit utána néztem a dolgoknak az általad preferált C-130-s (amely egy kiváló gép) gyártója a Locheed polgári repülőgépeket gyártott az 1930-s évek közepéig akkor fejlesztették ki a a kétmotoros Hudson bombázót, a Brit királyi légierő 200 db-t rendelt belőle (Locheed mellesleg egy polgári repülőgép tipus átalakításával hozta létre a Hudsont).Tehát az általad képviselt logika mentén a Lockheednak esélye se lett volna megvetni a lábát a katonai repülőgépek piacán,mivel teljesen új szereplőként zéró tapasztalattal rendelkezett.Amúgy megjegyzem van némi hasonlóság a KC-390-s és Hudson között a létrehozásuk körülményei között.

Én írtam. Nemcsak új, nagy a kockázat. Nincs javítóbázis környéken. Nincs hozzá szakember.
és nagyon drága.
 
  • Tetszik
Reactions: formosa1
Mondhatod a herkit hogy kiforrott ez igaz is. De nem mindegy melyik valtozatrol beszelsz. Vegyunk uj gepet ami gyartadba van se sokkal tobb tapasztalattal all a piacon... Vegyunk regi mar kiforrottat... Meddig reptetjuk azokat mivel vahyunk azzal elorrebb mimt az ancsakkal annyi hogy dragabb?
 
Nem értelek milyen óriási kockázatról beszélsz?Van olyan információ a birtokodban amely ezt megerősíti ,vagy nálad is csak annyi,ellenérv van,hogy új és nincs rendszeresítve.

Egy új gép mindig nagyon komoly kockázatokat hordoz.
Ez tény.

Amúgy hoztam más indokokat is. Nuku javítóbázis. Nuku szakember.
és
Portugáloknak
165m$ra jön ki a gépek darabára. És ebben nincs support!

Azaz még nagyon drága is.

Nagy kockázat ÉS nagyon drága.
 
  • Tetszik
Reactions: formosa1
A 390 es polgari alkalmazasba is fog kerulni ha jol tudodom. Legalanbis tervbe van.

De a lenyeg nezd vegig a palettat a civil gepeknel. /a 390 es tervezesenek menetet nyugodtan vehetjuk ugy hogy egy azon sema szerint tortent mint ha polgari celra szuletett volna./ertsd nincs beleduma hogy ez meg az kell ilyen meg olyan plusz kepessegek mindezt ugy hogy ezt es ezt tudja.../

A polgari gepek 90% a meg le se jon a gyartosorrol az elso szeria peldanya de maris tobb szazas elorendeles van rajuk leadva... Ennyit a gyerekbetegsegekrol... Lehet lessz. Nem mondom hogy nem... De az javitva is lessz valoszinuleg gyartoi garanciaval...

A masik a hajtomu logisztikailag a legsporolosabb mert a legdragabb fo darab...


Pontosan így van ahogy leírtad, ezért nem értem,hogy egyeseknél mi ez az minden alapot (műszakilag alátámasztható) nélkülöző KC-390-t ellenesség,persze ha az ellenszenv oka az ,hogy nem tetszik a 390-s az már más kérdés,de az már az ízlések és pofonok kategória amelyről ugye nem érdemes vitatkozni.
 
  • Tetszik
Reactions: wolfram
Ennek kell orulni majd lessz ithon es majd jonnek ide tanulni meg karbantartatni a tovabbi rendszeresitok...

Ezzel füzték be Portugálokat.
Innen nálunk semmi se lesz.

Nem mellesleg mindenki visszamondta. Nincsenek további rendszeresítők. 5db külföldi rendelés van úgy, hogy szeptemberre üzembe szeretnék állítani.

Nem mellesleg amíg 5dbos rendelésnél 165m$ra jön ki darabára addig kb hülye aki ilyet vesz.
 
  • Tetszik
Reactions: formosa1