• Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
25 694
90 792
113
Kezdődik a savanyú a szőlő, már előre de xar lesz zene.....nem jó az időpont, nem jön semmi érdekes.

Aztán a repülőnapon meg annyian lesznek ( annak ellenére, hogy mki tudja milyen xar lesz),hogy kezdődik a miért nem lehet bejutni nagy a dugó nóta.

Egy tuti alig várom!!!
Engem főleg a magyar vasak és gépek érdekelnek. A többi csak hab a tortán.
Majd időben kell indulni és a kevésbé forgalmas irányból kell közelíteni!!!
 

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
18 349
35 204
113
Viktor tud valamit/bízik valamiben/ígértek nekik valahol valamit a nyárra nézve?

A jelenlegi NATO társasjátékból való látványos kimaradás csak nem azt jelenti, hogy megint jönnek az Orosz Vitézek?:rolleyes:
Melyik NATO-ország fog orosz katonai gépeket átengedni körülöttünk? Az űrből szállnak majd alá ezek a "vitézek" ?!? :D
Egyébként annak ellenére hogy Orbán kiénekel a kánononból, úgy úgy "barátságtalan ország" Magyarország és a propagandájukban sem különösebben emlegetik barátként a ruszkik...
 
T

Törölt tag 133

Guest
Kezdődik a savanyú a szőlő, már előre de xar lesz zene.....nem jó az időpont, nem jön semmi érdekes.

Aztán a repülőnapon meg annyian lesznek ( annak ellenére, hogy mki tudja milyen xar lesz),hogy kezdődik a miért nem lehet bejutni nagy a dugó nóta.

Egy tuti alig várom!!!
Engem főleg a magyar vasak és gépek érdekelnek. A többi csak hab a tortán.
Majd időben kell indulni és a kevésbé forgalmas irányból kell közelíteni!!!

Európa legjobb repülőnapja volt, megvolt minden tudás, kapcsolatrendszer, de elindultunk a lejtőn. Az h decemberben döntik el h nyáron repülőnapot akarnak, ráadásul pont a lengyelekre rászervezve az teljes inkompetencia. Hagy ne tapsoljak hozzá ha valamit visszafejlesztenek. Szar h Radomban milyen fölhozatal alakul, nekünk meg eddig egy A109 jutott.

Dugóban is azért álltál, mert a korábban kitalált, jól működő parkolási szisztémát kidobták az új okosok, akik mindent jobban tudnak.
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
28 585
63 967
113
Melyik NATO-ország fog orosz katonai gépeket átengedni körülöttünk? Az űrből szállnak majd alá ezek a "vitézek" ?!? :D
Egyébként annak ellenére hogy Orbán kiénekel a kánononból, úgy úgy "barátságtalan ország" Magyarország és a propagandájukban sem különösebben emlegetik barátként a ruszkik...
Ukran legterbol jonnek, meg lehet Tu 95 is lesz. Az ukranok meg kuldenek megint egy fecsket, csak most nem Zagrabban landol hanem Kecskemeten. ;)
 

ms07

Well-Known Member
2012. október 19.
3 590
5 196
113
Európa legjobb repülőnapja volt, megvolt minden tudás, kapcsolatrendszer, de elindultunk a lejtőn. Az h decemberben döntik el h nyáron repülőnapot akarnak, ráadásul pont a lengyelekre rászervezve az teljes inkompetencia. Hagy ne tapsoljak hozzá ha valamit visszafejlesztenek. Szar h Radomban milyen fölhozatal alakul, nekünk meg eddig egy A109 jutott.

Dugóban is azért álltál, mert a korábban kitalált, jól működő parkolási szisztémát kidobták az új okosok, akik mindent jobban tudnak.

Mi volt a jól működő régi parkolási rendszer? A közvetlen reptér melletti parkolás a mezőn? Azt a mező tulajok és az elkerülő oda építése szüntette meg. De anno is ugyanúgy dugó volt, 2003-ban a fél napom arról szólt, hogy egész Kecskeméten átverekedjem magam a parkolóig. Ahhoz képest ez a buszoztatós rendszer főnyeremény
 
T

Törölt tag 133

Guest
Mi volt a jól működő régi parkolási rendszer? A közvetlen reptér melletti parkolás a mezőn? Azt a mező tulajok és az elkerülő oda építése szüntette meg. De anno is ugyanúgy dugó volt, 2003-ban a fél napom arról szólt, hogy egész Kecskeméten átverekedjem magam a parkolóig. Ahhoz képest ez a buszoztatós rendszer főnyeremény
2007+2008+2010-ről beszélek.

Közvetlen az autópálya lehajtóknál béreltek parkolóhelyet, nem engedték h utána a kereszteződések, körforgalmak miatt feltorlódjon a sor. A parkolókból sűrűn járó buszokkal vitték be a nézőket.

2013-ban új helyekkel próbálkoztak, h majd olcsóbban jobb lesz. Nem lett.
 
  • Tetszik
Reactions: bel and misinator

ms07

Well-Known Member
2012. október 19.
3 590
5 196
113
2007+2008+2010-ről beszélek.

Közvetlen az autópálya lehajtóknál béreltek parkolóhelyet, nem engedték h utána a kereszteződések, körforgalmak miatt feltorlódjon a sor. A parkolókból sűrűn járó buszokkal vitték be a nézőket.

2013-ban új helyekkel próbálkoztak, h majd olcsóbban jobb lesz. Nem lett.

Én a legelső repülőnapomon szívtam csak meg, azóta semmi problémám a parkolással, bejutással, bárki szervezi. 2007-2008-ban még közvetlen parkoltunk a "fenti" 7-es kapu melletti mezőn, előző este már odamentünk, volt ott már jó pár magyar/külföldi társaság, tábortűz, tiszta fesztivál hangulat volt :) Ennél jobb már sose lesz, mert oda húzták fel az elkerülőt :/ Legutóbb a nagykőrösi parkolót használtam, ott voltam a parkoló megnyitásakor, a legelső busszal kényelmesen, tömeg, dugó nélkül bejutottam.
 
  • Tetszik
Reactions: ZeiG and SilvioD

vilmoci

Well-Known Member
2010. április 24.
1 688
3 832
113
Európa legjobb repülőnapja volt
Azér lassíccsunk kicsit. :)
Böcsületes iparosmunkák voltak a régi repülőnapok, de az európa legjobbjait máshol kellett keresni régen is.
Európa legjobb repülőnapjai közül nekem csak a MAKSz-ot sikerült megtapasztalni, de ahhoz képest a kecsói csak közénséges kofalárma a vurstliban. :)
Szerintem nem is cél, hogy sok külföldi legyen inkább a szárazföldi technika bemutatása a cél
A szárazföldi talicskákat elég lenne elcsapni pl. Táborfalvára (vagy valahova a Bakonyba), mert oda valók.
2001-ben, vagy 2002-ben volt is egy ilyen dzsembori Tatárszentgyörgy és Dabas között valahol a lőtéren. Komplett kis háborút csináltak T-72-vel lövöldözéssel, meg minden.
Voltak ott digók is b1 centauro-val, meg még egy A129-cel is.
 
  • Tetszik
Reactions: alfa74
T

Törölt tag 133

Guest
Azér lassíccsunk kicsit. :)
Böcsületes iparosmunkák voltak a régi repülőnapok, de az európa legjobbjait máshol kellett keresni régen is.
Európa legjobb repülőnapjai közül nekem csak a MAKSz-ot sikerült megtapasztalni, de ahhoz képest a kecsói csak közénséges kofalárma a vurstliban. :)


 

vilmoci

Well-Known Member
2010. április 24.
1 688
3 832
113

Ok, így már értem, bár egy erős szezonban Kecskemét nem tudna Európa legjobb repülőnapja lenni.
Kíváncsiságból megnéztem azért az azévi felhozatalt.
https://www.milavia.net/airshows/calendar/showdates-2010-europe.html
Páros év révén se Le Bourget, se MAKSz, se Radom nem volt. Abban az évben Bulgáriában és Görögországban sem volt komoly repülőnap, sőt Zeltweg se...
Meg még itt van ez is:
„A díjat több szempont alapján ítélik oda, amelyek között szerepel a biztonság, a szervezettség és nem utolsó sorban az, hogy az adott rendezvény mennyire közönségbarát.”

Jómagam az alapján neveznék egy repülőnapot legjobbnak, hogy milyen a dinamikus és a statikus felhozatal (pl. 2010-ben mutatkozott be Európában az F-22-es... és pont nem Kecskeméten).
 

sidewinder12

Well-Known Member
2016. október 11.
1 589
8 710
113
Európa legjobb repülőnapja volt, megvolt minden tudás, kapcsolatrendszer, de elindultunk a lejtőn. Az h decemberben döntik el h nyáron repülőnapot akarnak, ráadásul pont a lengyelekre rászervezve az teljes inkompetencia. Hagy ne tapsoljak hozzá ha valamit visszafejlesztenek. Szar h Radomban milyen fölhozatal alakul, nekünk meg eddig egy A109 jutott.

Dugóban is azért álltál, mert a korábban kitalált, jól működő parkolási szisztémát kidobták az új okosok, akik mindent jobban tudnak.
Nem bántásból, de Európa legjobb repülőnapja a MAKSZ. Olcsó belépő, nem túlárazott, minőségi ételek, italok, plusz olyan bemutatóprogram, amit sehol másutt nem látsz. Eredeti MiG-15UB, Szu-57,Szu-35Sz, MSZ-21,stb.Helikopter fronton szintén. A statikus soron is marha hosszú, és olyan vasak is álltak ott, amelyek összesen egy példányban léteznek a világon (Szu-47,MiG-1.44) Meg az odaút Moszkvából is megér egy misét. Ahogy leszálltál az elektricskáról, majd utazol a tömött buszon és először jön a körforgalom a Tu-144-essel, később meg ott mész el a CAGI mellett, látod a hatalmas szélcsatornákat rejtő épületeket és a szélcsatornák egy részét, akkor kb azt érzed, hogy nem az x számú autóúton, az y településen utazol át, hanem magán a Repüléstörténeten.
Persze lehet, hogy igazságtalan az összehasonlításom, mert a MAKSZ egyben egy szakmai vásár is.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 514
72 517
113
Nem bántásból, de Európa legjobb repülőnapja a MAKSZ. Olcsó belépő, nem túlárazott, minőségi ételek, italok, plusz olyan bemutatóprogram, amit sehol másutt nem látsz. Eredeti MiG-15UB, Szu-57,Szu-35Sz, MSZ-21,stb.Helikopter fronton szintén. A statikus soron is marha hosszú, és olyan vasak is álltak ott, amelyek összesen egy példányban léteznek a világon (Szu-47,MiG-1.44) Meg az odaút Moszkvából is megér egy misét. Ahogy leszálltál az elektricskáról, majd utazol a tömött buszon és először jön a körforgalom a Tu-144-essel, később meg ott mész el a CAGI mellett, látod a hatalmas szélcsatornákat rejtő épületeket és a szélcsatornák egy részét, akkor kb azt érzed, hogy nem az x számú autóúton, az y településen utazol át, hanem magán a Repüléstörténeten.
Persze lehet, hogy igazságtalan az összehasonlításom, mert a MAKSZ egyben egy szakmai vásár is.
Elsőre tényleg fantasztikus élmény a MAKS, mert tényleg van minden, amit máshol nem láthat az ember. De ha 10 év alatt ott vagy háromszor, akkor rájössz hogy kb. mindig ugyanaz a program. És ha nincs szerencséd, akkor pont nem tolnak ki semmi ritkaságot a satikus sorra. Szombaton mindig akkora tömeg van hogy megmozdulni sem lehet. 2 méteres a kordon és szembenapos a repülőtér. Nekem eddig mindig legalább egy nap esős volt, de ilyenkor lehet nézelődni a kiállító csarnokokban, ahol természetesen minden csak oroszul van kiírva. Az igazi érdekességek az első napon vannak, ami zártkörű. És ha nincs szerencséd, akkor a folyó túloldalára sem tudsz kimenni fotózni, mert le van zárva. De tele van a város jobbnál-jobb repülős múzeumokkal, így mindig volt mit nézni, amit eddig nem láttam.

Egyébként elsőre a RIAT is legalább ekkora élmény, ők is sok olyan gépet tudtak leszervezni, amit máshol nem nagyon látható. (Vulcan, Camberra, BBMF, régi sugárhajtású gépek és helikopterek, B-2, olasz Tornado demo stb.) Persze régen minden jobb volt, amikor még nagyobb volt a típusválaszték. Alacsony a kordon, de szinte mindig eső-napsütés váltakozása az időjárás, ami befolyásolja a repülőprogramot.

Párizs Le Bourget kis helyre van bezsúfolva, a célközönsége az aki repülőt vesz, nem az aki csak nézi. Néha vannak érdekességek, de annak a repülését a parkolóból jobban lehet fotózni, mint bentről. A múzeum fanasztikus, de oda akkor érdemes menni, amikor nincs repülőnap, mert ilyenkor nagy részét lezárják.

ILA Berlin inkább civil repüléssel foglalkozó szakkiállítás, a berlini zajrendelet miatt a bemutató repülések eléggé le vannak korlátozva, ráadásul az új repülőtéren a repülőprogram szembenapos. A dinamikus program résztvevői kb. csak aznap reggel derülnek ki. Viszont a hatalmas beton felület lehetővé teszi hogy pl. A380, Beluga, An124 vagy C5 Galaxy is egyszerre legyen kiállítva, ha épp úgy jön ki.

De ezek közül tényleg csak a RIAT az, ami tisztán repülőnap és nem szakkiálítás.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 514
72 517
113
Engem főleg a magyar vasak és gépek érdekelnek. A többi csak hab a tortán.

Mi várható 2023-ban, ami 2021-ben nem volt még?

KF41HU Lynx (talán az első hazai gyártású is elkészül addig)
Leopard 2A7HU (talán megérkeznek az első példányok)
Leopard 2ARV 3HU Büffel
Pzh2000HU (talán megérkezik az utolsó példány is addig)

Gidrán (új színben)
Nomad HU (Esetleg ezekből az aknavetős változatokat közszemlére teszik, de nem túl valószínű)
120 mm-es Hirtenberger aknavető (?)
Mindenféle földmunkagépek a műszaki alakulatoktól

ELTA ELM-2084 radar (talán megérkezik az első példány is addig)
Skylark3 (talán megmutatják)

H225M (talán megérkeznek az első példányok)
A319 (besugárzásjelzővel)
Falcon (besugárzásjelzővel)

Emellett a már ismert gyártók szokásos dolgai: Rheinmetall HX3 önjáró löveg, loiteing munition, Skyranger, gyári KC390, gyári L39NG.
Remélem lesznek meglepetések is, eddig ismeretlen meghívott gyártók.

Ezen kívül a szokásos országok lehetnek résztvevők:
Olaszok: M346, Spartan, EF2000, Frecce nem tud jönni, talán AW249 statikra
Törökök: Török Csillagok, F-16 demo, C130/C295 és még valami statikra
Svédek/Saab: JAS-39E demo (?) vagy valamelyik a régi típusok közül
Csehek: Aero gépei mellett talán valami statikra
Britek: talán EF2000
Közel-kelet: remélem a Saudi Hawks helyett most az Al Fursan-t hívják meg a változatosság kedvéért, ha még léteznek
USA: talán egy C-130 statikra

Lengyelek: esetleg statikra valami, mert náluk is repülőnap lesz)
Románok: esetleg statikra valami, mert náluk is repülőnap lesz)

Szlovének: PC-9
Horvátok: Wings of Storm
Szerbek: Lasta 95, civil Galeb
Szlovákok: talán egy L39 vagy Spartan
Osztrákok: EF2000/PC-6/PC-7

Amíg tart az ukrán háború, addig az AWACS, tanker és más nagy gépeknek elég kicsi az esélye szerintem.

Amit már biztosra tudunk hogy jön:
Belgium: A109 (gondolom azért hogy a magyar Gripen 2 héttel később ott legyen a belga repülőnapon)
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
25 694
90 792
113
Mi várható 2023-ban, ami 2021-ben nem volt még?

KF41HU Lynx (talán az első hazai gyártású is elkészül addig)
Leopard 2A7HU (talán megérkeznek az első példányok)
Leopard 2ARV 3HU Büffel
Pzh2000HU (talán megérkezik az utolsó példány is addig)

Gidrán (új színben)
Nomad HU (Esetleg ezekből az aknavetős változatokat közszemlére teszik, de nem túl valószínű)
120 mm-es Hirtenberger aknavető (?)
Mindenféle földmunkagépek a műszaki alakulatoktól

ELTA ELM-2084 radar (talán megérkezik az első példány is addig)
Skylark3 (talán megmutatják)

H225M (talán megérkeznek az első példányok)
A319 (besugárzásjelzővel)
Falcon (besugárzásjelzővel)
Wisent és Leguan is talán. Legutóbb pont német árvíz volt így a német Leguant sem hozták.
Az aknavetős próba az Gidrán volt.
Karayel Hu is illene, meg Izraelből drón és nemcsak a statikusra. Ha addigra sincs egyik üzlet sem az elég fájó!!
RGW 110 Hut is bemutathatnák.
Megröptethetnék a Protart is.
A különlegesek amcsi hajóit is megnézném ha valaha ideérnek.
NASAMS HU.
H145M Spike-al.

Emellett a már ismert gyártók szokásos dolgai: Rheinmetall HX3 önjáró löveg, loiteing munition, Skyranger, gyári KC390, gyári L39NG.
Remélem lesznek meglepetések is, eddig ismeretlen meghívott gyártók.
Hát ha nagy spílerek lesz KF51 demo!!!
Ezt innen üzenem a szervezőknek, hogy boltolják le!!!!

Ha már bent vagyunk a fejlesztésben én egy Hitron demót is megnéznék.
De ha igazak a pletykák akkor egy Patriat is beguríthatnak...vagy egy új Fuchsot.

Az AV ha már magyar állami tulajdon elhozhatná a gépparkját ALCAstul.

Aztán vannak a Magnusnak az afrikai, nigériai katonai gépei.

A nemzetközi NATO dandár olaszokkal itt táborozik a Bakonyban. Ők is legurolhatnának pár vassal Kecsora.

Vagy a törökök hozhatnának komolyabb portfóliót most hogy katonai stratégiai partnerek lettünk. Ott van választék.

Ezen kívül a szokásos országok lehetnek résztvevők:
Olaszok: M346, Spartan, EF2000, Frecce nem tud jönni, talán AW249 statikra
Törökök: Török Csillagok, F-16 demo, C130/C295 és még valami statikra
Svédek/Saab: JAS-39E demo (?) vagy valamelyik a régi típusok közül
Csehek: Aero gépei mellett talán valami statikra
Britek: talán EF2000
Közel-kelet: remélem a Saudi Hawks helyett most az Al Fursan-t hívják meg a változatosság kedvéért, ha még léteznek
USA: talán egy C-130 statikra

Lengyelek: esetleg statikra valami, mert náluk is repülőnap lesz)
Románok: esetleg statikra valami, mert náluk is repülőnap lesz)

Szlovének: PC-9
Horvátok: Wings of Storm
Szerbek: Lasta 95, civil Galeb
Szlovákok: talán egy L39 vagy Spartan
Osztrákok: EF2000/PC-6/PC-7

Amíg tart az ukrán háború, addig az AWACS, tanker és más nagy gépeknek elég kicsi az esélye szerintem.

Amit már biztosra tudunk hogy jön:
Belgium: A109 (gondolom azért hogy a magyar Gripen 2 héttel később ott legyen a belga repülőnapon)
Az Airbus is hozhatna a statikusra egy Tigert a 249-es mellé.

A brazil Tucanokat is megnézném, tavaly is be volt lengetve, de elmaradt.

Igen és vagy várjuk az amcsi F-35-ket vagy legújabb stratégiai partnerünk Pakisztán is tarthatna nuki bemutatót. :cool:
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 514
72 517
113
Wisent és Leguan is talán.
Ha jól emlékszem, ezek csak 2024-től érkeznek.
Az aknavetős próba az Gidrán volt.
Mindkettőből volt. Én erre emlékeztem. Ez nem az?
Karayel Hu is illene, meg Izraelből drón és nemcsak a statikusra. Ha addigra sincs egyik üzlet sem az elég fájó!!
Eldönthetnék már végre milyen típusok lesznek rendszeresítve...
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0

Block_50

Active Member
2021. június 29.
99
157
33
Egyébként a belga A109-es naptárán kívül történt már bármilyen hivatalos formában is megerősítés?