• Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 215
60 210
113
Kis rövid élménybeszámolóm:

Oda fele dugóba kerültünk, mert nem az általunk előre megtervezett útvonalon (ötösön végig) mentünk, hanem a "Repülőnap erre" tábla irányába az M5 dugóba.
Amint le lehetett lépni le is léptünk a pályáról, így viszont bolyongtunk kicsit, majd végül a céltól nem messze egy piros "mi autónk" csattant nagy örömünkre. Emiatt ismét dugó, majd megérkeztünk.

Ezután parkolókeresés, végül a fizetős mellet döntöttünk.
(Rendőr: Az ingyenes 3 km-re van. Mi: Jó lesz az a fizetős) A parkolás egyébként olcsó volt, talán 1500 volt egy napra.

Bent már jó volt, élveztem a látványt és a műsort. Pozitív volt, hogy közel lehetett menni a gépekhez, és a kifutópályához is a lehető legközelebb volt a kordon. Szóval jó volt a kilátás.
A közvetítést szerencsére nem hallottam, csak amikor vízért álltunk a véget nem érő sorban. Ez azért nem volt meglepő az időjárás miatt.
Amúgy 1250 volt 2 pohár limonádé meg egy 0.5-ös Fanta. Hát az árusok jó k.rva anyját ;)
A programban volt néha üres járat, de ennyi belefért, kivéve az olaszok előtti pálya tisztítás. Elhiszem, hogy kellet meg minden, de ott már eléggé a türelmetlen lettem. (szerintem a meleg számlájára írható ez is)
Külön kiemelném, hogy a törökök káprázatos műsort csináltak, viszont az oroszoknál nem volt meg a várva várt katarzis. Ők csalódást okoztak, lehet a csúszás vagy a lent türelmetlenül várakozó VIP gép volt az oka, de eléggé rövid és harmatos volt a produkciójuk. Vártam a végére egy kemény szóló repülést valamelyiküktől, de ez elmaradt. ( 5 gép, 4 gép, 2 gép, gondoltam ezután lesz 1 gép is.) Emiatt végül csalódottan és egy enyhe napszúrással indultam haza.

A haza út simább volt bár eléggé hosszú, nagyon ki voltunk a nap végére. (csak napszemüveget és vizet vittünk magunkkal)

Ettől függetlenül tetszett a repülőnap bár maradt bennem némi hiányérzet. (nagyrészt az orosz vitézek miatt)
 

luperator

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
1 061
1 669
113
Kíváncsi voltam, vagyok, ki, milyennek látta a repülőnapot. Ahogy beszéltem ismerősökkel, nagyjából olyan volt, mint szokott lenni, kivéve, hogy most itt volt az orosz kötelék is. Nem értem én ezt a szántóföldes parkoló megnevezést, bár aki most volt kint először, biztos új. Minden évben így oldották meg a dolgokat és akkor is meleg volt, s speciel én nem hiányoltam korábban a lajtos kocsit vagy a vizes kaput. Ez egy puszta, ahol marha meleg tud lenni és a legutolsó alkalomkor is az volt és akkor még háromnegyed órát lehetett is sétálni anno, hogy a C-17-est lehessen látni,mert az a gyerekvonat értelemszerűen tömve volt, ami arra közlekedett. Nem tetszett, de megérte. Ha meleg van, véleményem szerint mindenki vigyen magával annyi vizet,amennyit kell, főleg ha kocsival van. Nem értem a szükségesen kívül miért ott kellene biztosítani. Egy hete legalább meg lehet főni, olyan meleg van. Az oldalt böngészve az elején kicsit bántam,hogy nem mentem ki, de a véleményeket hallva már nem annyira. Az orosz IL-76-ot meg lehetett közelről nézni? Engem igazából talán az, meg a Sentry érdekelt volna, a többi repülőgép esetében meg bízom,hogy szép lassan jönni fognak majd magyar szemnek újdonságok.
 

amanitin

Member
2011. május 18.
54
3
6
"Sajnálom, de a hozzászólásod leginkább országunkban állampolgártársaimtól már megszokott úgynevezett "picsogásnak" tűnik."

Nekem meg a hozzászólásod az állampolgártársaimtől már megszokott úgynevezett mélyen empatikus nagypofájúságnak tűnik.
Nyílván azért van a fél ország külföldön, mert itt a józan paraszti észhez képest minden tökéletes, csak csipognak a cuclizmusban megrekedtek. És elmentek Nyugat-Európába, mert ott van a cuclizmus maga.
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 739
12 278
113
Tegnap kint voltam, szinte végig.
Hogy egy klasszikust idézzek: "Jok a pogramok, csak sok köcsög van."
A dugó borítékolható volt, mert tömegrendezvény volt.
A szálló por viszont tényleg brutális volt, alig lehetett tőle látni.
Ha locsolták volna, persze az lett volna baj, hogy locsolják "Ménem aggyák a zmbereknek" Az ott szolgálatot teljesítők is megérdemeltek volna talán egy-egy porvédő maszkot...
Amanitinnal ellentétben mi letöröltük a port egy portörlő ronggyal.
A sárga parkolótól vagy egy órát kellett lépésben araszolgatni, közben beesteledett, de aztán lehetett menni.
A három külön parkolónak annyi értelme volt azért, hogy talán kisebb helyen kellett a kocsikat keresni, és nem egy hatalmas, hanem több kisebb dugó alakult ki.
Tudtam Pest felé egy rövidebb utat, ahol alig volt kocsi. Igaz, néhány barom féltette a gázpedált, azért csak simogatta azt, ahelyett, hogy rá is lépett volna. Ezt főként az előzni tilos tábláknál szerették, meg, ha szembe jött valaki. 90 helyett 75-60km/val. Persze fényszóróval, mert annyi eszük nem volt, hogy refit kapcsoljanak, hiába voltak a sor elején...
Egyébként sok mindent meglehetett oldani gyorsabban is, ha résen volt az ember.
Ami még dühítő volt, azon kívül, hogy pár szerencsétlen csak azért is bagózott és dobálta a száraz fűbe a csikkeket az, hogy a kedves választópolgárok szartak elzárni a vízcsapot.
Hiába mondta Gundel 10 percenként...
Aki lehet, hogy egyeseket idegesített, személy szerint a nap elején játszott "bevásárlóközpont zenék" sokkal zavaróbbak voltak.
Engem nem zavart, hogy pár csapat hozott magával kommentátort, akik közül néhányat nem lehetett érteni. Csak fölöslegesnek tartottam, de ez már az ő dolguk.
Valamelyik végigbeszélte "angolul", senki nem szólt közbe magyarul, való igaz, de ez az ő kérése volt, amit a szervezés tiszteletben tartott.
A török és az olasz kommentátor viszont zabálni való volt, ahogy próbáltak magyarul beszélni.
A magyar Gripen bemutató is látványosabb volt, mint amire számítottam, a "levegő-föld képesség" viszont szerintem már-már az égés kategória lett.
12 eje. az Antonovból, aztán egyetlen egy helikopterrel jön az erősítés...
Tudom, hogy csak bemutató, meg jelképes, meg minden, de ennyire azért ne.
Nem tudtak volna mondjuk 30 ejét és 3 helikoptert küldeni, hogy hihetőbb legyen?
Az oroszokat nagyon vártam, talán azt a legjobban, és nagyon örültem, hogy látom őket, de ennél többre számítottam.
Végre úgy jöttek orosz katonák az országba, hogy örültek nekik, megbecsülhették volna ezt. :D
Nagyjából az oroszok bemutatója alatt kezdtek elvonulni az emberek, az utánuk következőkre alig maradt ott valaki. Sokáig az járt a fejemben, hogy milyen érzés lehetett azoknak a pilótáknak, akik látták, hogy a bemutatójuk közben hömpölyög el felé a közönség.
Összességében tetszett, de a "hűb+" kategóriátnem sikerült elérnie.
Nem, nem a közlekedés, a drága büfék, a részeg seggfejek miatt, hanem mert a repült program sikerült időnként elég laposra.
 

dalost

Active Member
2010. augusztus 22.
105
44
28
Én azt nem értettem, hogy a Sentry ideért végre idén, de a radar dómon kívül nem látszott belőle semmi és nem lehetett odamenni a géphez.
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 414
20 587
113
amantin: bocs, életképtelenekkel, idiótákkal nem empatikuskodom. Azért fizetem az adót, hogy az állam megtegye helyettem. Picsogj egy ombdusmannak, vagy szavazz a pénztárcáddal, és ne gyere legkozelebb. Mindenkinek jobb lesz.

A program meg lehetett volna pörgősebb, de nem volt oylan rossz. Az oroszok jobban odatehették volna maguk. Kiváncsi vagyok miért nem tették, hisz a kommentátorok szerint érkezésükkor komolyabb parádét toltak. Talán majd ma?
 

Python

Well-Known Member
2010. augusztus 8.
26 684
7 996
113
luperator: Sajna jó messze volt az Il-76, max. a sziluetjét lehetett látni. A Jurassic Park közelében parkolt, a Freecce és a VIP gépek társaságában.

Az Orosz Vitézek teljes programmal készültek, de szerintem (jó magam is akkor mentem ki a buszhoz, mert a vonat nem vár..., így kb. 10-15 percet láttam belőlük...) egy kurtított programot repülhettek, mert előttük is törölték a szóló horvát és a Veres Zoli repülését, a 1,5h -s programcsúszás miatt. Ha ma nem 18:40 körül gurulnak ki felszállásra, mint tegnap, hanem a tervezett 17:30 környékén, akkor talán láthatjuk a teljes programot is.
Mondjuk amikor kivált az 5. gép a kötelékből, és fáklyát kapcsolt, és megindult felfelé, pont ott álltunk azon a részen..., volt egy hangja, az már biztos! ;) :)
 

h0ly

New Member
2013. augusztus 4.
18
0
1
Regisztrálnom kellett, hogy leírjam én is a tapasztalataimat, nehogy az érdeklődök csak a negatív tapasztalatokról olvassanak.

A szombati napot látogattuk meg, röviden és tömören összefoglalva: Életem egyik legnagyobb élménye volt!

Bővebben: Először jártunk repülőnapon, így minden új, ízes és szagos volt. A pusztulat meleggel azonban már jó ismerősök voltunk így egy hűtőtáskányi ivóvízzel érkeztünk, ami 3 főre egészen az Orosz Vitézekig kitartott. Számítottunk arra is, hogy rengeteg látogató lesz, így törvényszerű volt, hogy az M0 vagy az M5 be fog állni, így borsodból alsóbbrendű utakon még pénteken este elindultunk, s 11 órára megérkeztünk Kecskemét alá. A Nagykőrösi út mellett, a parkolótól nagyjából egy kilométerrel visszafelé ütöttük fel a bekészített sátrat egy földút mentén, és amolyan vadkempinges módon megaludtunk, ingyen. Reggel 6-kor kelés, metróból jég a hűtőtáskába, kávé a gyomorba és már indultunk is a parkoló irányába.

Természetesen már 7-kor is komoly sor fogadott minket, ám józan belátással felfogható, hogy 100 ezer látogató esetén nem is lehet másra számítani, így beletörődtünk, és araszoltunk 15 percet. A parkolóban beváltottunk a Voucher-t, és sorba álltunk a buszokhoz. Eleinte lassabban jöttek, olyan 10-15 percenként egy-egy, de aztán felvették a ritmust a szervezők is, és egyszerre 4-5, sőt a mi esetünkben 7(!) buszt küldtek ki. Nem tudom mit lehet gyatra szervezésnek nevezni, de a 3 parkolóra eső, tehát 3X10-15(!) buszt nem nevezném elégtelen szervezésnek. Nyilván tolakodtunk, de sok izzadó, türelmetlen ember mindenhol ezt teszi, pláne, hogy már láttunk a távolban a MiG15-öst repülni :)

Nagyjából 30 perc várakozás után bebuszoztunk a reptérre, ahol a kapuból újabb 15-20 perces séta vezetett a hangárokig. Aki ezen kiakad, az vegye figyelembe, hogy ez egy katonai komplexum, és 100 ezer civil vendéglátása az utolsó utáni szempont a prioritási listán, nem csoda, ha nehézkes a bejutás.

Innen már szinte sima ügyünk volt, kisebb tájékozódási nehézségek után belőttük magunkat a török f-5-ös gépek irányába, ahol sok sátrat láttunk. (Utóbb kiderült, hogy az egyik legjobb helyet választottuk.) Így végül éppen az Augusta Westland helikopter és (talán) az olasz Coast Guard bemutatójára helyezkedtünk el.

Innentől talán nem leszek teljesen objektív: Elképesztő, hihetetlen, lenyűgöző látvány volt! :) A kissé lassabb gépek és bemutatók után egyszer csak felugrott az égbe a cseh Gripen, és vége volt mindennek, keresve se találtuk az állunkat! Életünkben egyszer-egyszer láttunk gyakorló vadászokat borsod felett, kilométeres távolságból, így talán érhető az elragadtatásunk. Aztán természetesen jöttek a méhet, a Török Csillagok ( a török kommentátor észveszejtő volt, mintha Boborján narrálta volna az indián diáképeket :DDDD ) és az olasz kötelék, akik egyszerűen állva hagytak minket, hidegrázás a maximumon! Imádtam minden pillanatát azoknak a bemutatóknak. De ugyanez igaz a két F16-os bemutatóra, és a magyarok képesség villantó repüléseire is (a földi levegő bemutató velőtrázó volt :D ) .

Szuperlatívuszok jutnak eszembe a statikus sorokról is, a felvágott sugárhajtóművek, a hangárt kitöltő
Mig 29-es, a T72-es és a BTR-ek látványáról is. Elképesztő volt félig laikusként, hogy a pálya végén kiállított Szuhoj még a "Fulcrum"-nál is nagyobb! Persze szép volt a C 130 is, valamint gyakorlatilag az összes gép!

Mindent összefoglalva a látvány első repülőnaposként tökéletes volt, "codálatos", ahogy a török kommentátor nagy lelkesedéssel mondaná!

Az objektív tájékoztatás jegyében leírom a jóval rövidebb számú negatívumokat is. Egyrészt szuper dolog volt, hogy a statikus járművek, gépek nyitottak voltak, másrészt viszont komolyat rontott ezen a tény, hogy szinte mindent megszálltak az alig 5-6 éves csöppségek. Esély nem volt rendes fényképet készíteni, hiszen gyakorlatilag nem látszott ki a BTR 80 vagy a MI 24 a gyerekek és törtető szüleik hada alól. De legalább a kicsik kaptak egy életre szóló élményt, úgyhogy meg tudom érteni. Sajnáltam azt is, hogy a pálya elején sorakozó AWACS vagy SENTRY és néhány hasonló óriásgéphez nem lehetett közel kerülni (de legalább messziről is látszottak). A legfelháborítóbb számomra azonban az a dolog volt, amihez a szervezőknek semmi közük: amikor már Gundel Takács is szinte savazta azokat a szülőket, akik képesek egy 3 éves kisgyereket elhagyni. TELJESEN IGAZA VAN. Ki az egyáltalán aki csöppséget hoz egy 40 fokos, HŐSÉGRIADÓS repülőnapra, és még KÉPES IS ELHAGYNI, mert éppen a hideg sör meg a fenekek látványa fontosabb? Gyakorlatilag ennyi idős gyereknek az egyetlen emléke erről a napról a tömör kínlódás, a pokoli meleg lesz. Elképesztő!
Végül megemlíteném, hogy az oroszok után elinduló tömeg valóban lincshangulatba került, ugyanis a kapuknál megállították a csordát, hogy legalább a buszok meg tudjanak fordulni. Komoly önerő kellett ahhoz, hogy az ember ne szóljon vissza a hisztériázó nagymamáknak, nyuggereknek és a magukat felsőbbrendűnek tartó tolakodó, sort megelőző egyéneknek. Tessék felfogni: ez egy 100 ezres látogatót vonzó rendezvény, még szép, hogy nem mehet egyszerre mindenki ki, és nem lehet a kapu mellett a parkoló, mert akkor az egész város, az egész éjszaka bedugult volna, a helyes utat kereső, eltévedt vendégek serege miatt.

Végezetül: Szerintem a szervezés teljesen rendben volt, csak meg kell érteni, hogy ekkora melegben, ekkora tömeg, ilyen hosszú idő alatt törvényszerűen birkacsordává nemesedik. Aki nem volt hajlandó egy nappal hamarabb elindulni, nem volt ereje egy hűtőtáska italt magával hozni, aki lusta volt a csapokig elsétálni vagy nem képes felfogni, hogy ennyi embert csak csoportokban, szabályok szerinte, rendben lehet mozgatni, az ne jöjjön ilyen rendezvényre. A szervezők ennél sokkal szigorúbbak is lehettek volna. Úgy vélem a szervezők úrrá lettek az extrém kondíciókon is, és (számunkra legalábbis) egy felejthetetlen élményt nyújtottak, alig 5 ezer forintért! Köszönöm!

u.i: A 10 gépes, elképesztően intenzív olasz bemutató után én már tudtam, hogy az oroszok ezt nem tudják majd felülmúlni, így természetesen visszás érzésekkel sétálgattam a parkoló felé, de reggel visszagondolva azért a Szuhojok is szuperek voltak, amikor a szembe-orsóból a közönség felé tért ki a pilóta, hát abba ingem-gatyám beleremegett! :)

Fejes Tamás - h0ly -
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
Kecskemét Airshow
Hát ott voltunk, megjártuk (mindenféle értelemben).
Maga a légi-műsor összetétele ,változatossága nagyon ütős volt, biztos mindenki megtalálhatta a maga kedvenceit. Nekem főleg a dübörgő vasak a kedvenceim, így a lengyel Szu-22-géppár,az F-16-ok meg a Török csillagok vannak nálam az élen, nagyon rendben voltak a Gripen-bemutatóink is. Az Orosz vitézeket láttam már Pozsonyban régebben, ahhoz képest még többet is mutattak, én többet nem is vártam tőlük így nem csalódtam. Ami viszont szerintem a csúcs volt, mindennek a teteje, azok a horvát Vihar szárnyai Pilatus-kötelék produkciója! Precíz, pontos, magas nehézségi fokú figurák tökéletes összhangban végrehajtva, szóval le a sisakkal előttük!
Ami számomra probléma volt, hogy túl sok volt az üresjárat, így nemigen értem a program-csúszás miértjét( hacsak nem a "haggyunk időt vásárolni is a népnek, abból jön a lé" üzleti hozzá-nem állás - de én nem ezért járok légibemutatóra)! Régebben mikor leszállt a bemutatót tartó gép, a következő már ott állt a pálya szélén, a leszálló gép még csak fékezett, de a következő már fordult is a startra, szóval pergőbb volt a ritmus.
A rendezés volt amiben fejlődött, volt amiben óriási volt a visszalépés!
Végre megoldották, hogy mindenki tudjon tájékozódni, mi-hol-merre a bázison belül, a jegyhez adott kis térkép profi megoldás volt (a pontos műsor-tartást ezen ne kérje számon senki, ezt nyilván nem két napja nyomtatták, a program meg azóta is alakult). Jómagam egy dologgal még kiegészíteném a térképet: legközelebb néhány kedves kis kék vízcseppel jelezném, hogy a területen hol vannak az ivóvíz-vételező pontok, szóval a vízellátáshoz a tájékoztatás is hozzá tartozik! Hasonló körülmények között adott esetben életmentő lehet!
Nem volt jó ötlet a külön szombat/vasárnapi jegy, így rajtam kívül is sokan inkább a helyszíni jegyvétel mellett döntöttek, mert kifene tudja 7-10 napra előre egy erősen időjárásfüggő rendezvényen való részvétel napját! Régebben előre vettem a jegyet, és elmentem szombaton, ha aznap rossz idő volt, akkor meg vasárnap, most ez a lehetőség kiesett. Ráadásul aki most mégis megvette előre, ugyanúgy sorba állhatott a "voucher"-nek csúfolt valamivel a kapunál, mintha nem fizetett volna előre. Szóval az én gyenge agyam nem tudja felfogni ennek a találmánynak a "vitathatatlan ésszerűségét"!
Ami viszont számomra katasztrofális volt: az M5-"közeli" sárga parkoló használata, ugye ide volt irányítva a Bp-Szeged felől és az M5-től nyugatra eső területek teljes forgalma! Régebben az autópályáról lahajtva párszáz méter után ott volt a parkoló, pár perc araszolás után már ültünk is a buszra. Nem tudom miért, (nem is érdekel!), ezt a parkingot áttelepítették 8! km-el távolabbra ( előre szívtam a fogam rosszat sejtve), de ekkora csődre azért nem számítottam! Ezzel sikeresen megoldották azt is, hogy a korábbiakkal ellentétben a majd egy órát araszoló a kocsisor az 5/44 körforgalomnál még keresztezte is a parkolóba tartó buszok forgalmát. Ugyanúgy indulva mint három éve, két és fél órával később jutottunk be a bázisra, három éve még a statikus sort is végigjártuk kezdés előtt, most meg az első egy óráról lemaradtunk. Köszi...
Viszont mindenképpen köszönet azoknak a rendőröknek, katonáknak, rendezőknek, akik ott álltak a helyükön, türelmesen mindent megtettek az emberekért ami rajtuk múllott, pedig nekik is észvesztő kánikula volt! Nekik aztán tényleg dícséret és kitüntetés jár, ők nem önként álltak ott, mint mi, akik önként mentünk!
Így elsőre ennyi, remélem mindenki tanul a történtekből mert van mit, Üdv ML
 

varga dima

Well-Known Member
2011. március 3.
2 166
2 907
113
Tegnapi rémhírek hatására ma nem mertem elindulni... Most fejezték be az oroszok a programot...Tud valaki megerősíteni, hogy ma teljesen mást repültek, mint tegnap?
 

Python

Well-Known Member
2010. augusztus 8.
26 684
7 996
113
emel: A sárga parkolóhoz. Azóta megépült egy Mercedes-Benz gyár, és a köré települő logisztikai park. A környéken elég sok területet eladott a város (mert önkormányzati tulajdonú földek voltak) jó pénzért a befektetőknek, így sokkal kevesebből tudnak gazdálkodni.
Meg gondolom a Merci rinyált egy sort, hogy az ő közelükbe ne legyen parkoló és tömeg, mert a végén még megrohanja a tömeg a gyárat, vagy a teleobjektívekkel "valami ipari titkot" lefotóznak x100m távolságból. ;) :p
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
Python
Ne keverd a helyszíneket, a mostani parkoló volt csak kb. 1 km-re a Mercitől, a három évvel ezelőtti kb. 7 km-re. Eljöttünk mellette, nagy üres placc, nincs rajta semmi, ugyanúgy elfértünk volna ott, mint három éve és kihagyhattuk volna a 8 km-es gyalogtempójú araszolást - és ez csak a reggeli érkezésről szól! A parkoló kb. két kilométerről már látszott, olyan porfelhő ült rajta, a szerencsétlen rendőrök/szervezők meg ott álltak és szívhatták a port, mert még csak egy pormaszkot se kaptak.
Este ismerősömék 5 perccel utánunk ültek be a kocsijukba, és akkor jutottak ki a parkolóból az 5-ös útra (nem az M5-re!), mikor mi az utasunkat a Petőfi híd budai végén kitettük (pedig nem hajtok esti sötétben rakétaként még a pályán se, meg 18 éves Astrával nem is lehet, szóval a "rakéták" mellettünk húztak a belső sávban).
Üdv ML
 

Python

Well-Known Member
2010. augusztus 8.
26 684
7 996
113
Rég volt már, összekevertem.

No pont ezért mentem vonattal, ott elég gördülékenyen ment a ki-, és a be buszozás.
 

arpiel

New Member
2013. július 21.
16
0
1
Én sajnos nem tudtam elmenni, ezért néztem volna a mai Szu-27 programot (talán jobb lehetett mint a tegnapi), de nem tehettem, mert a repülőnap honlapja nem volt képes közvetíteni (tegnap sem volt benne köszönet, mert a Flankerek repülése inkább fotó montázsnak tűnt). Pedig a közmédia azt hazudta (M1 Híradó), hogy közvetítik a repülőnapot. Egyébként sem tudtam, hogy egy honlap mióta azonos a közmédiával.
 

varga dima

Well-Known Member
2011. március 3.
2 166
2 907
113
Ez talán eddig a legjobb video tegnapi programjukról:
http://www.youtube.com/watch?v=kDolKB7BNN4
 

sidewinder1

Member
2012. március 13.
217
4
18
Tegnap voltam. A Dunaföldvár felől mentem,a 441-es úton a Katonatelep után jóval lévő búzatarlón kialakított parkolóba érkeztem,odafelé egész komoly dugó volt. Visszafelé nem. A buszra kb. 20 percet kellett várni a parkolóban.Volt némi lökdösődés,mert mindenki elsőnek akart odaérni,aztán végül sikerült eljutni az 5-ös kapuhoz a busszal. A buszról leszállva jött a szokásos El Camino. A visszaút jobban szervezett volt,ugyanúgy az 5-ös kapuhoz kellett menni,de ott kevesebbet kellett várni a buszra,mert többet küldtek. Itt rendőri irányítással zajlott a történet. Ők engedték a csoportokat a buszhoz. Kicsit olyan katasztrófafilmbeli evakuálás utánérzése volt a dolognak:) Engem nem zavart,viszont többen elkezdtek kötekedni a tömeget irányító rendőrökkel,meg anyázták őket. Erre nem tudom mi szükség volt,mivel ők is csak parancsot hajtottak végre. Egy-kettő ilyen okos igazán beöltözhetett volna,és szívhatta volna mondjuk este 11-ig a buszok által felvert port,továbbá hallgathatta volna a tömeg beszólásait.Persze mindezt úgy,hogy már reggel óta ott főnek a melegben,úgy,hogy a bemutatók nagy részét nem is láthatják.
Összességében a szervezés szerintem gyenge volt,ezek a messze lévő parkolós sztorik nem jöttek be. A korábbi repülőnapokon nem kellett ilyen messzire parkolni,hogy ennek mi oka volt,hogy most igen,azt nem tudom. Délután kb. 2 óra felé egy hatalmas fekete füst jelent meg ráadásul abból az irányból és még legalább 40 percig tartott. Egy forró napon,egy búzatarló irányából amit rengeteg alacsony autó kipufogója melegít tovább,nem pont megnyugtató látvány,de nem foglalkoztam vele.Szerencsére volt mivel hazamennem :) Szerintem érdemes lenne visszatérni a korábbi szervezési megoldásra a következő repülőnapon.
 
M

molnibalage

Guest
emel: A sárga parkolóhoz. Azóta megépült egy Mercedes-Benz gyár, és a köré települő logisztikai park. A környéken elég sok területet eladott a város (mert önkormányzati tulajdonú földek voltak) jó pénzért a befektetőknek, így sokkal kevesebből tudnak gazdálkodni.
Meg gondolom a Merci rinyált egy sort, hogy az ő közelükbe ne legyen parkoló és tömeg, mert a végén még megrohanja a tömeg a gyárat, vagy a teleobjektívekkel "valami ipari titkot" lefotóznak x100m távolságból. ;) :p

A gyár tuti nem rinyálhatott, mert a mostani parkoló volt a gyárt mellett és száll a por oda is, míg a régi kilométerekkel odébb volt.