Képeken a J-10B és egy kínai járőrgép

Szerintem annyira nem ronda, bár ez ízlés kérdése. Amúgy nekem mindig az Eurofighter jut róla eszembe, hasonló a kinézetük.
 
Ezek szerint az az idétlen rés a géptörzs és a beömlő között nem csak ronda volt, hanem kedvezőtlen is, ha lecserélték. Nem vagyok az aerodinamika szakértője, de laikus szemmel is olyannak tűnt mint egy légfogó amibe jól belekaphat a menetszél.
 
Szerintem kifejezetten szép ezzel a DSI szívócsatornával. Futurisztikusabb jelleget kölcsönöz a gépnek.
 
Én úgy tudtam, hogy ez az izraeli Lavinak az utóda. Ez megmagyarázza a rést is a beömlő és a géptest között a régebbi típusokon. Bár a Lavi még a réssel is kecses tudott lenni, de ez a szörny még a rés nélkül is otromba.
 

http://htka.hu/2008/12/12/csengdu-j-10/

Igaz, hogy több mint 3 éve írtam és a J-10B részt lehetne aktualizálni, de a típus alapverziójának történelme változatlan.
 
Majd AO elmondja mire is jó az a rés, én úgy tudom áramlástani okai vannak, több  típuson (F-4, F-16, Lavi, EF, Rafale vagy épp MiG-23) is látható hasonló kialakítás. Ez az új style pedig már inkább a "Stealth" gépeken láthatóakra hajaz.
 
Miféle résről beszéltek a géptörzs és a beömlő között?
 
A második gép az egy tengeralattjáró vadász. Jól kivehető a nyitott bombatér ezen a képen.

http://htka.hu/wp-content/uploads/2013/01/Y-8GX6_01.jpg
 
41407 said:
Miféle résről beszéltek a géptörzs és a beömlő között?

Szerintem a J-10A-n (vagy bármelyik másik korábban gyártott vadászbombázón, de még az F-22-esen is) megtalálható határréteg-leválasztóról beszél.
 
Ok, minden tiszta.

Lehet ez lesz a világon a második DSI beömlős gép ami rendszeresítésre kerül.
 
És az a durva, hogy mindkettő kínai, pedig az amerikaiak kísérletezték ki a cuccot. Bár a JF-17-esen még egy átmeneti DSI van, tele van lyukkal, valami határréteg-elszívó rendszert alkalmazhatnak. Kíváncsi vagyok, hogy a J-10B esetében sikerült-e megoldani a problémát vagy ott is megvan még ez a rendszer?
 
Közben eszembe jutott, hogy lehet a harmadik lesz a JL-9 után. Ha ezt Mikoyan láthatta volna:))

Itt egy kísérleti F-16 DSI beömlővel.

http://aviationintel.com/wp-content/uploads/2012/10/2010_f16_dsi_02_1267828237_7281.jpg
 
Bár nem nekem szólt a kérdés, de a J-10A-n is használt beömlő valószínűleg azért nézett ki úgy, ahogy, hogy ne a turbulens határréteget kapja a hajtómű, hanem "lamináris áramlás érje".
 
Igen, az F-16-ossal kezdték el kísérletezni. Amúgy pofásan mutat így a Falcon is.

Én azért megnéznék egy DSI-s F-16XL-t. Szerintem a világ egyik leggyönyörűbb repülőgépe lenne.