KF51 Panther MBT (Rheinmetall)

Nem tartozik szervesen a témához.
Egyre több helyen találkozom már üzemelő quantum gépekkel.
Biztos hogy olyan sok idő újat terveztetni egy quantumon futó AI-vel?

Szia,

Nincs quantumon futo AI.

Vannak olyan feladatok, amik nagyon konnyen megirhato programmal megoldhatoak, de ezek a nagyon egyszeru programok nagyon sokaig futnak (pl. egy nagy szamot mivel lehet osztani) - ezeket at lehet irni quantum szamitogepre, amire teljesen mas jellegu programok kellenek, ez ezek az extrem primitiv programok elkepesztoen gyorsan futnak (kis tulzassal ugy, mint egy labirintusban egy agar es egy legy - a legy egyenesen atszall a falak folott).

Es vannak olyan feladatok, amiket normalis, ember altal megirt programmal annyira bonyolult megoldani, hogy inkabb meg se probaljak (pl. egy foton felismerni, hogy melyik resze ember, melyik resze sze'k), erre irnak olyan programot, ami egy betanitasnak nevezett adatbazisfeltoltes utan az esetek 99%-aban megkulonbozteti a szeket az embertol. Ezek az AI programok.

A ketto kozott csak annyi az osszefugges, hogy hagyomanyosan szamitogeppel megoldott feladatokra (pl. nyilvantartas) mindketto alkalmatlan.
 
Szia,

Nincs quantumon futo AI.

Vannak olyan feladatok, amik nagyon konnyen megirhato programmal megoldhatoak, de ezek a nagyon egyszeru programok nagyon sokaig futnak (pl. egy nagy szamot mivel lehet osztani) - ezeket at lehet irni quantum szamitogepre, amire teljesen mas jellegu programok kellenek, ez ezek az extrem primitiv programok elkepesztoen gyorsan futnak (kis tulzassal ugy, mint egy labirintusban egy agar es egy legy - a legy egyenesen atszall a falak folott).

Es vannak olyan feladatok, amiket normalis, ember altal megirt programmal annyira bonyolult megoldani, hogy inkabb meg se probaljak (pl. egy foton felismerni, hogy melyik resze ember, melyik resze sze'k), erre irnak olyan programot, ami egy betanitasnak nevezett adatbazisfeltoltes utan az esetek 99%-aban megkulonbozteti a szeket az embertol. Ezek az AI programok.

A ketto kozott csak annyi az osszefugges, hogy hagyomanyosan szamitogeppel megoldott feladatokra (pl. nyilvantartas) mindketto alkalmatlan.
Köszönöm.
Akkor többet gondoltam bele mint ahol jár ténylegesen.
 
"What defines good design, Mr Oberhoff?"

:D :D :D

De a válasz sem jobb:

“The more diagonal edges the cladding has, the more stable and dynamic the vehicle appears,” says Oberhoff. “The trick is to find the right angles and proportions.”

Na most már tudjátok. :cool:
 
"What defines good design, Mr Oberhoff?"

:D :D :D

De a válasz sem jobb:

“The more diagonal edges the cladding has, the more stable and dynamic the vehicle appears,” says Oberhoff. “The trick is to find the right angles and proportions.”

Na most már tudjátok. :cool:
Őt valami sportautós cégtől vehették át? :D
 




 
 
Az alváz újratervezéssel kapcsolatban tenném fel a kérdést, hogy a Lynx alváz mennyire lenne alkalmas áttervezve, alacsonyabbra szabva a Panthernek szerintetek? Vagy lehet ez az irány a közös alkatrészbázis miatt eleve?
 
  • Tetszik
Reactions: J.G.
Az alváz újratervezéssel kapcsolatban tenném fel a kérdést, hogy a Lynx alváz mennyire lenne alkalmas áttervezve, alacsonyabbra szabva a Panthernek szerintetek? Vagy lehet ez az irány a közös alkatrészbázis miatt eleve?
Amikor napvilágra került a Panther projekt, akkor felmerült ez az irány. Az első prospektusban valaki ki is szúrt egy ilyen grafikát:

MTQ3MTU0NA.jpg

MTQ3MTU0Mw.jpg


Aztán ki tudja lesz-e belőle valami.
Ugye azóta a "büffel" alváz, és az új hull is felmerült már.
 
Az alváz újratervezéssel kapcsolatban tenném fel a kérdést, hogy a Lynx alváz mennyire lenne alkalmas áttervezve, alacsonyabbra szabva a Panthernek szerintetek? Vagy lehet ez az irány a közös alkatrészbázis miatt eleve?
nem sok közös lehet bennük. KF51 egy átdolgozott Leopard-2 klón lesz - ezt lénygében az RM is leismeri ("Büffel alváz")...

A Lynx hajtás rendszer gyenge ehhez, az elülső motoros kialakítás miatt nagyon eltér egy harckocsitól. Nem érdemes ebből kiindulna ha már van egy jól bevált hk. alváz, ami másolhatnak.
 
Az alváz újratervezéssel kapcsolatban tenném fel a kérdést, hogy a Lynx alváz mennyire lenne alkalmas áttervezve, alacsonyabbra szabva a Panthernek szerintetek? Vagy lehet ez az irány a közös alkatrészbázis miatt eleve?

Az RM-nek van egy Büffelje, egy Lynxsze meg egy autotöltős tornya; ebből kellene összelegóznia a KF51-et.

Én a Büffel design-ból indulnék ki, de a Lynxszel tölteném meg - mint ahogyan te is felvetetted -, a hajtásláncot 1-1-ben raknám bele, hasonlóan páncéloznám, (annyi, hogy az elejét viszont harckocsiszerűen!), meg ráraknám a tornyot szervókkal mozgatva, mint a Lance-et, csak teljesen “távirányítva”.

A kapszula az igazán kifejlesztendő rész. Egy olyat kell(ene) letenni az asztalra amiből egy Spike éspervagy Hero találat után kimásznak a kezelők épségben.

Egyéb limitációk, hogy a 24 literes lynxes Liebherr moci (D9512) mondjuk nem biztos, hogy belemegy egy alacsonyabb hullba, pedig abból is elkelne - optimális esetben - az egyel nagyobb verzió (D9616), ami viszont másfélszer nagyobb. Másrészt ugye ezzel a kialakítással a torony manuális kezelését (vész esetére) elvetjük; ami ugye a németeknél feltétel, de azt nem tudom, hogy nálunk vagy az olaszoknál az-e.
 
nem sok közös lehet bennük. KF51 egy átdolgozott Leopard-2 klón lesz - ezt lénygében az RM is leismeri ("Büffel alváz")...

A Lynx hajtás rendszer gyenge ehhez, az elülső motoros kialakítás miatt nagyon eltér egy harckocsitól. Nem érdemes ebből kiindulna ha már van egy jól bevált hk. alváz, ami másolhatnak.
A Merkavanak is elöl van a motorja.

Szerintem meg de, sok közös lesz bennük. De majd meglátjuk.