Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Nekem a lenyeges info:
És ez egy roppant nagyvonalú becslés.Nekem a lenyeges info:
"Rheinmetall’s newest tank is essentially still a concept weapon, unveiled at last summer’s Eurosatory defense exhibition in Paris. The Panther KF51, which in technical terms is actually a turret and not a complete tank, is based on the hull of the Leopard 2A4 fitted with a new turret, housing an auto-loaded 130 mm caliber main gun. By the company’s own account, the design will take until 2026 to reach full technical maturity."
Szoval inkabb 3 ev az a 18 honap, ugye...
What.Ahogy a KMV-Nexter tank is demonstrátor, most a Rajniak is bevallották, hogy egy prototípusnak se nevezhető tanulmány, amely talán 2026-ban ha megrendeléseket kapnak akkor még gyárthatják is.
Igazából bebizonyosodott, hogy az orosz tankfölény pamlett, még a jelenlegi német, amerikai, francia gyártmányú MBT-k minőségét sem érik el elektronikai hátrányuk miatt. Ezért nem is igazán szükséges modernebb harckocsik gyártását jelenleg tervezni,
Arra célzott, hogy az orosz Armata sorozatgyártása a közeljövőben nem nagyon fog megvalósulni és nagyon úgy néz ki, hogy az orosz haderő legkorszerűbb harckocsija a T-90M lesz amellyel szemben a jelenlegi legmodernebb nyugati MBT-k bőven elegendők, ezért nem igazán van jelenleg sürgetően szükség és (ezzel együtt piaci igény) a vadonatúj nyugati harckocsik kifejlesztésére.
Kína viszont ki fogja hozni az új harckocsiját, ott a gyártással sem lesz gond. Amerikának tehát muszály lesz végigvinnie az AbramsX programot. Ha a többi nyugati gyártó tartani akarja a lépést, akkor fejleszteniük kell, tekintet nélkül arra, hogy az Armata hogy áll.Arra célzott, hogy az orosz Armata sorozatgyártása a közeljövőben nem nagyon fog megvalósulni és nagyon úgy néz ki, hogy az orosz haderő legkorszerűbb harckocsija a T-90M lesz amellyel szemben a jelenlegi legmodernebb nyugati MBT-k bőven elegendők, ezért nem igazán van jelenleg sürgetően szükség és (ezzel együtt piaci igény) a vadonatúj nyugati harckocsik kifejlesztésére.
Ebben az okfejtésben van logika , de azért azt is érdemes megemlíteni , hogy a jelenlegi helyzetben lehet kellő kormányzati szándék esetén (értsd pénz az új hk fejlesztésére) köröket verni az oroszokra az új MBT tekintetében is.
Kína Európának indiferens milyen fegyvereket gyárt ameddig nem talál megrendelőre a térségben. Márpedig megrendelő nincs, igazából II-III vonalbeli kínai tankok vannak néhány afrikai vagy ázsiai szolgálatban. Az Egyesült Államok erőit sem veszélyezteti, akármilyen kínai harckocsi - amelyek esetlegesen majd megjelennek valamikor.. A mostani európai tankfejlesztést az Armata indukálta, és az orosz-ukrán háború meg azt mutatja, hogy felesleges a harci tapasztalatok leszűrése nélkül a gyorsított fejlesztés és a a sorozatgyártás, mert a jelenlegi technika is elegendő. Ez hasonló mint az F-35 kicsit. Az F-35 azoknak kell, akik fejlett orosz GBAD ellen akarnak repülni, merthát egyébként meg az orosz légierő kapacitása, az repülőgépek sorozatgyártása nem indukálja a folyamatot az orosz-ukrán háború tapasztalata alapján. Nincs értelme. Az F-35 békebeli légtérrendészetre felesleges, harmadik világ feletti bombahordozásra felesleges, és azok akik meg fejlett GBAD-vel találkoznának, azok meg rendelkeznek vele és az Ő gépeik lesznek a penge éle. Itt közép-kelet európában ilyen repülőgépnek a NATO Atompajzsa alatt nem szükséges rendelkező a környező légierőknek.Kína viszont ki fogja hozni az új harckocsiját, ott a gyártással sem lesz gond. Amerikának tehát muszály lesz végigvinnie az AbramsX programot. Ha a többi nyugati gyártó tartani akarja a lépést, akkor fejleszteniük kell, tekintet nélkül arra, hogy az Armata hogy áll.
nem a daru teherbírása a szűk keresztmetszet, mert azt lehet cserélni, ahogy írtad is..... a daru sín pálya teherbírása a kulcs, azt mire méretezték.....Gondolom gyorsan ki lehet cserélni őket...
Teljesen mindegy, hogy Europának mi indiferens. Amerika nem teheti meg, hogy kukázza, vagy halasztja az AbramsX-et, ha közben Kína kihozza a saját új harckocsiját. Ha az europai gyártók az Armata miatt takaréklángra teszik a saját új fejkesztéseiket, miközben az USA kihozza a sajátját, hátrányba kerülnek.Kína Európának indiferens milyen fegyvereket gyárt ameddig nem talál megrendelőre a térségben. Márpedig megrendelő nincs, igazából II-III vonalbeli kínai tankok vannak néhány afrikai vagy ázsiai szolgálatban. Az Egyesült Államok erőit sem veszélyezteti, akármilyen kínai harckocsi - amelyek esetlegesen majd megjelennek valamikor.. A mostani európai tankfejlesztést az Armata indukálta, és az orosz-ukrán háború meg azt mutatja, hogy felesleges a harci tapasztalatok leszűrése nélkül a gyorsított fejlesztés és a a sorozatgyártás, mert a jelenlegi technika is elegendő. Ez hasonló mint az F-35 kicsit. Az F-35 azoknak kell, akik fejlett orosz GBAD ellen akarnak repülni, merthát egyébként meg az orosz légierő kapacitása, az repülőgépek sorozatgyártása nem indukálja a folyamatot az orosz-ukrán háború tapasztalata alapján. Nincs értelme. Az F-35 békebeli légtérrendészetre felesleges, harmadik világ feletti bombahordozásra felesleges, és azok akik meg fejlett GBAD-vel találkoznának, azok meg rendelkeznek vele és az Ő gépeik lesznek a penge éle. Itt közép-kelet európában ilyen repülőgépnek a NATO Atompajzsa alatt nem szükséges rendelkező a környező légierőknek.
Mindenképpen meg kell várni és le kell szűrni a tapasztalatokat ebből a háborúból, és nem egy 3-4 évvel ezelőti kocepció miatt, hogy az Armata miatt nagyobb kaliberű löveggel felszerelt harkocsira van szükség kell kiindulni és gondokodni egy teljes generációnyi tank cseréjénél. (Ez különösen a NATO-n belüli kompatibilitás megőrzése miatt fontos). Először kell egy NATO Sztenderd löveg ürméret és utána akár több gyártó is fejleszhet. De jelenleg nem látszik semmi olyan amely miatt nagyobb ürméret kéne, ergo a fokozott hálózati hadivieselési eszkzök meg az aktív védelm, meg a jelenlegi konstrukciókba is beépíthetőek, ráadásul az elektronika miniatürizálása miatt is lehetséges.
A modernizált M1 gyakorlatilag abban tér el a jelenlegitől amit írtam, tehát nincs nagyobb ürméretű löveg, és a páncélzat összetételéhez sem nyultak elvileg. Ergo a hálózati hadviselés és az aktív védelmi rendszer (meg a hajtómű) amit lehet cserélni a régebbi változatoknál is. Európának sem kell sokat csinálni ha így nézzük, tehát nem kell új méretű harckocsilöveg, a belsőt meg a páncél alatt lehet alakítani.. Nem írtál más, mit a mit leírtam.Teljesen mindegy, hogy Europának mi indiferens. Amerika nem teheti meg, hogy kukázza, vagy halasztja az AbramsX-et, ha közben Kína kihozza a saját új harckocsiját. Ha az europai gyártók az Armata miatt takaréklángra teszik a saját új fejkesztéseiket, miközben az USA kihozza a sajátját, hátrányba kerülnek.
Talán az a gond, hogy míg az USÁnak egyféle tankot kéne upgradelni, az EU-ban van a Leo2, a Challenger, a Leclerc...A modernizált M1 gyakorlatilag abban tér el a jelenlegitől amit írtam, tehát nincs nagyobb ürméretű löveg, és a páncélzat összetételéhez sem nyultak elvileg. Ergo a hálózati hadviselés és az aktív védelmi rendszer (meg a hajtómű) amit lehet cserélni a régebbi változatoknál is. Európának sem kell sokat csinálni ha így nézzük, tehát nem kell új méretű harckocsilöveg, a belsőt meg a páncél alatt lehet alakítani.. Nem írtál más, mit a mit leírtam.
A probléma nem az, hogy jelenleg három tankot kell modernálni, ami egyébként négy, ne feledkezzünk meg az Ariete csodatankról . Az jó suerintem hogy két gazdasági érdekcsoport fejleszt páncélost, KMW+Nexter és RM, hanem azt a probléma, hogy ezek nem egy európai közös beszerzésre tesztpéldányok és a jobbat rendszeresítenek majd a jövőben, hanem ezek gyakorlatilag azonos piacon akarják lenyomni a potenciális megrendelők torkán. (Az nem baj, sőt jót tesz, ha 2-3 cég készít alvállalkozókkal protókat) Ami még fontos, legyen hozzá NATO Sztenderd löveg, legyen a kommunikáció is azonos sőt talán pld. azonos motorokkal (és ott is két gyártó versegjen). Utána viszont a nyertes terméket gyártaná mindkettő és kötelező lenne az EURO tankot rendszeresíteni.Talán az a gond, hogy míg az USÁnak egyféle tankot kéne upgradelni, az EU-ban van a Leo2, a Challenger, a Leclerc...
Ráadásul next-gen EU tankból is fejlesztés alatt van egyszerre kettő. Nincs annyi erőforrása Európának, hogy ezt megengedhesse magának.
Szerintem pedig problémás. Mérnökhiány van Európában, ezt szétaprózni ilyen hülyeségek miatt bűn.A probléma nem az, hogy jelenleg három tankot kell modernálni, ami egyébként négy, ne feledkezzünk meg az Ariete csodatankról . Az jó suerintem hogy két gazdasági érdekcsoport fejleszt páncélost, KMW+Nexter és RM, hanem azt a probléma, hogy ezek nem egy európai közös beszerzésre tesztpéldányok és a jobbat rendszeresítenek majd a jövőben, hanem ezek gyakorlatilag azonos piacon akarják lenyomni a potenciális megrendelők torkán. (Az nem baj, sőt jót tesz, ha 2-3 cég készít alvállalkozókkal protókat) Ami még fontos, legyen hozzá NATO Sztenderd löveg, legyen a kommunikáció is azonos sőt talán pld. azonos motorokkal (és ott is két gyártó versegjen). Utána viszont a nyertes terméket gyártaná mindkettő és kötelező lenne az EURO tankot rendszeresíteni.
A Britek nem EU tagok, bár a NATO-ban ott vannak, Ők pölcsöljneke a Chally-val, de annak lövege is legyen kompatibilis, meg az utódé is a NATO tankokéval. Most éppen erre törekednek.
Ha nincs verseny, akkor nem választék. Lehetséges, hogy a fejlesztett típus nem is felel meg a követelményeknek, de mivel egyedüli azt fejlesztették nincs mit tenni. Ilyen például tipikusan az Eurofighter. Az össtes gyártó ország a protok után már tudta, hogy amcsi 5. gen tök más, de nem volt más típus, nem volt fejlesztésre se pénz, se mérnök semmi, ezért probálták multirolnak csinálni az Szu-27 killert és még a mai napig is gyártják annak ellenére, hogy az Airframe már az első verziók esetében sem felelt meg a megváltozott követelmnyeknek. Ezért kompromisszumot kötött európa, (mármint a gyártó országok) és mivel nem vallhatták be a választóknak, hogy elbasztuk a fejlesztést, mert más követelményrendszer, és más jellemzők alapján kellett volna fejleszteni, inkább a sorozatgyártás mellett döntöttek, mert nem akartak amcsi gépet. Ezért nincs pld. Navalizált euróvadász, mert kipicsázták a gallokat akiknek kellet volna ilyen. Aztán lett mégis két brit hordozó amire nem tudnak hazai gyártású gépet tenni. stb.Szerintem pedig problémás. Mérnökhiány van Európában, ezt szétaprózni ilyen hülyeségek miatt bűn.
Én csak arra céloztam, hogy mérnökhiány mellett fenntartani (nem protó szinten kifejleszteni) több, ugyanolyan célra készült eszközt pazarlás.Ha nincs verseny, akkor nem választék. Lehetséges, hogy a fejlesztett típus nem is felel meg a követelményeknek, de mivel egyedüli azt fejlesztették nincs mit tenni. Ilyen például tipikusan az Eurofighter. Az össtes gyártó ország a protok után már tudta, hogy amcsi 5. gen tök más, de nem volt más típus, nem volt fejlesztésre se pénz, se mérnök semmi, ezért probálták multirolnak csinálni az Szu-27 killert és még a mai napig is gyártják annak ellenére, hogy az Airframe már az első verziók esetében sem felelt meg a megváltozott követelmnyeknek. Ezért kompromisszumot kötött európa, (mármint a gyártó országok) és mivel nem vallhatták be a választóknak, hogy elbasztuk a fejlesztést, mert más követelményrendszer, és más jellemzők alapján kellett volna fejleszteni, inkább a sorozatgyártás mellett döntöttek, mert nem akartak amcsi gépet. Ezért nincs pld. Navalizált euróvadász, mert kipicsázták a gallokat akiknek kellet volna ilyen. Aztán lett mégis két brit hordozó amire nem tudnak hazai gyártású gépet tenni. stb.
Nem véletlenül fejlesztenek az amerikaiak úgy-hogy protoban azért több helyről van legalább terv és proto ahonnan kiválasszák a gyártandó típust. A mérnökhiány erre nem válasz, különösen azért, mert a mérnökök között is vannak specializálás.
Igen, én is egyetértek, hogy európa, európai fegyvert vegyen nagy sorozatgyártásban minőségi eszközt, amely olcsóbb mint 3-4 gyártásban akár repülgépeket, akár harkocsikat, önjáró tüzérséget, vagy éppen helikoptereket sorozatgyártani. Ami még ennél is fontosabb a NATO Sztenderdek betartása, hogy interoperábilis rendszereke legyenek.Én csak arra céloztam, hogy mérnökhiány mellett fenntartani (nem protó szinten kifejleszteni) több, ugyanolyan célra készült eszközt pazarlás.