KF51 Panther MBT (Rheinmetall)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
10 126
34 353
113
Mikor lesz ez az Eu-s megegyezés? Nagyon nem sietnek vele, már jó ideje mondogatjátok itt a fórumon. Itt van mindjárt az EP választás, gondolom ez megakaszt mindent, ősznél előbb nem lesz ebből semmi (?), aztán még tökölészünk itthon vele, ki is futott az év
Aztán meg jön nálunk is a választási kampány akkor azért nem lesz semmi, utána meg jön a gazdaság foltozása a választási osztogatás után és mindjárt 2030 van, de nem történt semmi... :(
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 106
59 493
113
LYNX-el még bepaliztak mert nem ismertük őket, de azóta ránk sózták a Panthert meg még jó néhány másik projektet különböző szintű elkötelezettséggel:

Úgy emlékszem mintha valaki előre szólt volna itt a fórumon. Nem ismeritek esetleg? :rolleyes:
De látom másnak is kezd megjönni az esze, csak k*rva nagy kár, hogy utólag...
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány and Kávé

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
3 071
8 955
113
Ha megegyezés történik a védelmi beszerzések elszámolásáról az EU-ban, és azok kivonásáról a deficit eljárásokból, akkor a védelmi beszerzések felpörögnek egyéb beszerzések, kiadasok rovására.
Pláne, ha hazai GDP-t tudunk vele tolni.
Mostmár van/lesz pár honvédelmi cél, ami ilyen feltételeknek megfelel.
Teljesen elvetélt marhaság a Kf-51 projekt. Az 120mm utáni egységes európai / NATO) űrméretű sztenderd löveggel felszerelt páncélos amely egységes lőszett tüzel a normális megközelítés olyan gyártással, amely során a tagországok akár közös befizetéssel a kapacítások elosztásával és akár részegységek és rendszerek helyi gyártásával vehetnek részt benne. A KNDS eurotankja az egyetlen amely labdába rúg, persze az is még csak demonstátor. Lehetne persze rendelne A8-as csak tök felesleges a gyártási időt figyelembe véve, a gall Leclerc már nem is kerül gyártásra. Az Ariete után az olaszok is A8 helyi gyártást terveznek. A Kf-51 akkor lenne értelmes megoldás, ha nem előszéria mennyiség kéne gyártási szinten a honvédségnek. De a mi igényünk semmi még a harcjármű kifejlesztésének költségét tekintve. Ha a Kf-51-re jönne többszázad megrendelés, utána szabada vele hazának is gondolkodni. A nagy Rajanmetál fanok, meg akik a Lynx programban hittek most már azon vartyognak, hogy ne maradjon üresen gyártás hiányában az elkészült üzem. márpedig ha Lynx-et senki se rendel és a mienk is kifujt akkor oda képzelik a kf-51-et.. Nekem ez már lassan olyan mint a Turán, Zrinyí programok mikor minimális darabszámban probáltunk a vas és acél országa lenni.
Jobb lett volna olyan járműgyártást idehozni, amelyet nagyobb számban rendszeresítenek a NATO tagországok és ezáltal kompatibilitási problémák nem lennének. Nézzük meg a Lynx koalíciós műveletekben hol lehet bevetni majd, megfelelő szupport nélkül.. A Kf-51 egy demonstrátor és semmi több.
Egyetlen esélye ha Ukrajna venne belőle több 100+ darabot, ezen meg egyrészt leszopná magár a dagi, bár oda már a hasa miatt nem tud, másrészt a RM akkor ott gyártaná (a mi (europa) pénzéből) mert az ukrán is helyi gyártást és javítási bázis akarna - és az Ő mennyiségi igényük kicsivel nagyobb mondjuk legalább 10x-e mint a mienk.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 063
113
Várjuk meg mi lesz és az a biztos ami elmúlt nem régóta szolgálok csupán 6 éve de annyi ígéretet meg ilyen lufit láttam mer kipukkadni higy nem hiszek a mesékben
Ebben az esetben egy ki nem hagyható ziccer, a mindent honvédelmi beruházásnak nyilvánítunk stratégia. Az biztos, hogy ezzel más beruházásoknak fognak reszelni.
 

bel

Well-Known Member
2020. augusztus 24.
1 877
4 572
113
Ebből 3 rendes (nehéz) dandár lesz végén - nem könnyű meg közepes.
Ha már harckocsi lesz benne akkor már "nehéznek" számít (bár ha jól tudom nincs ilyen terminológia hivatalosan).
Szia,

Jo kozelitessel ez a nehez/kozepes/konnyu megfeleltetheto a korabbi harckocsi/gepesitett lovesz/gepkocsizo lovesznek.

"Csak" annyi a kulonbseg, hogy 1987-tol kezdve:
Harckocsi dandar (pl. MN25, 31, 8, 35, 145): 126 harckocsi.
Gepesitett loveszdandar (pl. MN33, 37, 80, 14, 26, 63, 108): 62 harckocsi altalaban, neha csak 31 (MN 5, 6, 62, 65).
Gepkocsizo loveszdandar (pl. MN48): 62 harckocsi, tartalek gepkocsizo loveszdandar: (pl. MN22, 53): 31.

Bel
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 063
113
Mikor lesz ez az Eu-s megegyezés? Nagyon nem sietnek vele, már jó ideje mondogatjátok itt a fórumon. Itt van mindjárt az EP választás, gondolom ez megakaszt mindent, ősznél előbb nem lesz ebből semmi (?), aztán még tökölészünk itthon vele, ki is futott az év
A pénzügyminiszterek az alapokban megegyeztek még tavaly decemberben.
Elvileg hivatalos formába is öntötték már. Hogy mikor fogadja el a Tanács, és a Parlament, nem tudom. De ez már csak formaságnak tűnik.
Ez egy eléggé konszenzusos ügy, szóval szerintem még a EP választás előtt lezavarják.
Közben párhuzamosan el kellett kezdeni kidolgozni a gazdaségi, és költslgvetési tervet a megvalósításra. Azokat az EU 2024 szeptember 20-ig várja.
Olyat is olvastam nagy kutakodásomra, hogy a tervek elfogadásában előnyt fog kapni ha több EUn belüli ország közös - EUn belüli - beszerzésében valósul meg védelmi beszerzés.
Gondolom akkor erre készülnek vadul az A8-as nagy beszerzési csomaggal, meg a CAVS program is alkalmas lesz erre. De a nagy közös légvédelmi program is efelé mutat. A KF51-et is be lehetne vinni ebbe. Gondolom emiatt pörgették be a programot, hogy legalább idén legyen egy már kézzel fogható demó darab, amit lehet ajánlgatni a többieknek.
 
  • Tetszik
Reactions: Aladeen

Irsai Olivér

Well-Known Member
2019. június 7.
1 815
6 137
113
Amúgy én nem vagyok ennyire borúlátó, lehet ez még egy sikerprojekt, az elmélet a koncepció mögött valid és régről ismert, árúkapcsolásnak hívják.

Ha a KF51 az lesz, amiről mi is gondolkodunk (könnyített, embernélküli automata torony, kapszulás, alacsony hull, 2-3 fős személyzet, aktív+passzív védelem, civil modulok), akkor hatalmas előny lehet a KF41-el közös alkatrészbázis, konstrukciós megoldások. Ha valaki az egyik mellett dönt (mint mi), akkor érdemes a másikat is rendszeresíteni.
Ilyen páros nincs több a piacon.

Egyelőre persze még ez sincs, de szerintem itt nekünk érdemes volt vállalni a kockázatot. Meglátjuk.
 

Kávé

Well-Known Member
2022. január 26.
3 657
12 194
113
Amúgy én nem vagyok ennyire borúlátó, lehet ez még egy sikerprojekt, az elmélet a koncepció mögött valid és régről ismert, árúkapcsolásnak hívják.

Ha a KF51 az lesz, amiről mi is gondolkodunk (könnyített, embernélküli automata torony, kapszulás, alacsony hull, 2-3 fős személyzet, aktív+passzív védelem, civil modulok), akkor hatalmas előny lehet a KF41-el közös alkatrészbázis, konstrukciós megoldások. Ha valaki az egyik mellett dönt (mint mi), akkor érdemes a másikat is rendszeresíteni.
Ilyen páros nincs több a piacon.

Egyelőre persze még ez sincs, de szerintem itt nekünk érdemes volt vállalni a kockázatot. Meglátjuk.
Rm-ez ismerve a felsoroltak közül max a közös alkatrészbázist Sikerul megvalósítani…ígérgetni tudnak de eredményt megoldást már nem igencsak fizessünk fizessünk
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and Ocses

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
21 233
41 100
113
Amúgy én nem vagyok ennyire borúlátó, lehet ez még egy sikerprojekt, az elmélet a koncepció mögött valid és régről ismert, árúkapcsolásnak hívják.

Ha a KF51 az lesz, amiről mi is gondolkodunk (könnyített, embernélküli automata torony, kapszulás, alacsony hull, 2-3 fős személyzet, aktív+passzív védelem, civil modulok), akkor hatalmas előny lehet a KF41-el közös alkatrészbázis, konstrukciós megoldások. Ha valaki az egyik mellett dönt (mint mi), akkor érdemes a másikat is rendszeresíteni.
Ilyen páros nincs több a piacon.

Egyelőre persze még ez sincs, de szerintem itt nekünk érdemes volt vállalni a kockázatot. Meglátjuk.
Az RM saját elmondása szerint is a KF51-nek a Leopard-2-vel lesz közös alkatrészbázisa.

"Its chassis is based on the Buffalo armoured recovery vehicle, supplied by Rheinmetall. In combination with the tank’s low total weight, this contributes to the Panther KF51’s high mobility, while simultaneously resulting in synergy effects in logistics, maintenance and training owing to commonalities with the Leopard 2 family."

Ez lényegében egy Leopard-2 klón lesz APS-sel és automata töltővel.
Igazából drukkolok is neki hogy ne is legyen ennél több/más, mert az RM elkezd magától fejlesztgetni akkor abból csak a baj van. Lynx is nagy szívás egyelőre.
Nem is kell feltalálni a "meleg vizet": olcsóbban (legalább is nem drágábban) saját gyártásban tudjon legalább annyit mint Leo2 A8-as. Az bőven elég nekünk.
 
  • Tetszik
Reactions: J.G.

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 106
59 493
113
Nem is kell feltalálni a "meleg vizet": olcsóbban

Már bocsi, de az RM a mi 300 millió eurónkból találja föl a melegvizet.
A fejlesztési célok, az automata töltő, 55 tonnás súly és 1500 LE-s hajtáslánc már megvalósult a francia Leclerc harckocsin.
A koreai K2 szintén zenész. Szóval ezek már létező, kiforrott dolgok....
Az RM Pánterje annyiban másabb csak, hogy a fantázia rajzok alapján sokkal nagyobb ezeknél. Vagyis megint lesz egy guruló panelházunk, érdemi páncélzat nélkül, agyonbonyolított autótöltővel....
Vagyis újra feltalálják a melegvizet, csak sokkal szarabbul...
Azt az ember ne legyen mérges.... :(
 

Irsai Olivér

Well-Known Member
2019. június 7.
1 815
6 137
113
Jah a Leopárddal.
Lehet, hogy most ilyeneket mondanak (az öszvérdemonstrátorukat követően mindenképpen) de RM részről (és hosszabb távon nekünk is) pont az lenne a valódi biznisz, ha az alkatrészbázis - legalább a hajtáslánc - a Lynxszel egyezne. A hull design és a páncélzat filozófiája persze inkább Büffelre (A4-re) hajazzon, de a cél racionálisan az, hogy a forgó-kopó alkatrészek meg a “bele”, az a KF41-el legyen egy bázison.
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
29 889
128 944
113
Lehet, hogy most ilyeneket mondanak (az öszvérdemonstrátorukat követően mindenképpen) de RM részről (és hosszabb távon nekünk is) pont az lenne a valódi biznisz, ha az alkatrészbázis - legalább a hajtáslánc - a Lynxszel egyezne. A hull design és a páncélzat filozófiája persze inkább Büffelre (A4-re) hajazzon, de a cél racionálisan az, hogy a forgó-kopó alkatrészek meg a “bele”, az a KF41-el legyen egy bázison.
Attól még nagyon nem így van.
Ez a projekt elsősorban a kiöregedő európai A4 flotta mély modernizàciójànak indult. Csak azok közben elfogytak.
 

Irsai Olivér

Well-Known Member
2019. június 7.
1 815
6 137
113
Attól még nagyon nem így van.
Ez a projekt elsősorban a kiöregedő európai A4 flotta mély modernizàciójànak indult. Csak azok közben elfogytak.
Épp ezért gondolnám, hogy a cél közben változni kényszerült.
De neked jobb rálátásod van a dologra, így elfogadom, ha azt mondod, hogy minden változatlan.
 
  • Tetszik
Reactions: pöcshuszár

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 170
83 747
113
Épp ezért gondolnám, hogy a cél közben változni kényszerült.
De neked jobb rálátásod van a dologra, így elfogadom, ha azt mondod, hogy minden változatlan.
De a megváltozott cél (új generációs harckocsi), nem érhető el Leopard 2A4 modernizációs alapokon még úgy sem, hogy ez egy nagyon nagyon jelentős modernizáció lett volna.
 
  • Tetszik
Reactions: J.G.

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 170
83 747
113
Valaki definiálja már mitől új generációs egy harckocsi!

Szem ez annyira "gumiketagória" mint a "hatodik generációs" vadászbombázó...
Láttál már T-14-et? Az az új generációs harckocsi ami olyan építési elvek mentén készül mint az. Minimális méretű mindentől elzárt jól védett közdőtér, automata torony, a szenzorok széles skálájára épülő tűzvezető, védelmi és situation awareness rendszer (szenzorfúzió), természetesen integrált aktív védelmi rendszer, nagy fokú mobilitás, viszonylag kis tömeg.
 

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
21 233
41 100
113
Láttál már T-14-et? Az az új generációs harckocsi ami olyan építési elvek mentén készül mint az. Minimális méretű mindentől elzárt jól védett közdőtér, automata torony, a szenzorok széles skálájára épülő tűzvezető, védelmi és situation awareness rendszer (szenzorfúzió), természetesen integrált aktív védelmi rendszer, nagy fokú mobilitás, viszonylag kis tömeg.
az oroszok szerint ez, más szerint meg nem feltétlen. Bár egyelőre ők is maradtak a hagyományos harckocsiknál a háborúban.
KF51-en emberes tornyos lesz, szenzorok széles skálája és tűzvezető rendszer most is adott. APS is van már sok mai harckocsin.

Messze nincs a harckocsiknál akkora technológiai ugrás, mint pl az F-16 meg az F-35 között...