KF51 Panther MBT (Rheinmetall)

Nem az hogy “nemigazan” hanem tuti kukazva lett. Kesz vege el lehet felejteni a hitront.

Hat mar van egy masik penzelo allam viszont az olaszok nem olyan turelmesek mint mi, ok nagyon komoly kotbereket raktak a szerzodesbe :rolleyes:
Érdemes minden tuti pletykát kellő forráskritikával kezelni.

Sztem semmilyen kötbér sincs az olasz szerződésbe, mert még nincs konkrét megrendelés.
A vegyesvállalatot alapitották meg, a hatósági engedélyek januárra várhatóak és ha minden igaz az első konkrét megrendelések is. Eddig szándéknyilatkozatok, politikai, jogi előkészületek voltak.
 
Érdemes minden tuti pletykát kellő forráskritikával kezelni.

Sztem semmilyen kötbér sincs az olasz szerződésbe, mert még nincs konkrét megrendelés.
A vegyesvállalatot alapitották meg, a hatósági engedélyek januárra várhatóak és ha minden igaz az első konkrét megrendelések is. Eddig szándéknyilatkozatok, politikai, jogi előkészületek voltak.
Egyes források szerint azért megkérdeztek minket az olaszok hogy mennyire megbízható az RM és mire kell vigyázni felük kapcsolatban. :oops:
 
  • Vicces
Reactions: vasszekely
Érdemes minden tuti pletykát kellő forráskritikával kezelni.

Sztem semmilyen kötbér sincs az olasz szerződésbe, mert még nincs konkrét megrendelés.
A vegyesvállalatot alapitották meg, a hatósági engedélyek januárra várhatóak és ha minden igaz az első konkrét megrendelések is. Eddig szándéknyilatkozatok, politikai, jogi előkészületek voltak.
Igen még egyelőre nincsenek konkrétumok az olaszoknàl ilyen szinten
 
Érdemes minden tuti pletykát kellő forráskritikával kezelni.
Igazad van.
Sztem semmilyen kötbér sincs az olasz szerződésbe, mert még nincs konkrét megrendelés.
A vegyesvállalatot alapitották meg, a hatósági engedélyek januárra várhatóak és ha minden igaz az első konkrét megrendelések is. Eddig szándéknyilatkozatok, politikai, jogi előkészületek voltak.
Elhiheted hogy az olaszok nem fognak baszakodni es a szerzodesbe benne lesznek komoly kotberek ha az rm ugyanugy akarna szorakozni, mint velunk.
Mert annak hogy igergetnek semmitse tudnak meg csinalni elsore jol hataridot nem ismernek hiaba van szerződésben annak nem csak idehaza megy hire hanem mindenhol, ha mar mi beszelunk rola akkor mar a belso korok is tudjak mas orszagokban is.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and bel
Igazad van.

Elhiheted hogy az olaszok nem fognak baszakodni es a szerzodesbe benne lesznek komoly kotberek ha az rm ugyanugy akarna szorakozni, mint velunk.
Mert annak hogy igergetnek semmitse tudnak meg csinalni elsore jol hataridot nem ismernek hiaba van szerződésben annak nem csak idehaza megy hire hanem mindenhol, ha mar mi beszelunk rola akkor mar a belso korok is tudjak mas orszagokban is.
Most megnéztem kiket kötbérezne meg az olasz állam. Saját magát jórészt...
A Leonardo legnagyobb 30%-os tulajdonosa az olasz állam (ott is. Gazdasági minisztériumhoz tartozik). A második legnagyobb tulajdonos 2-3%-al a BlackRock.
Ez utóbbi azért vicces, mert az RM-ben is hasonló arányban van a BlackRock.

Ha leguglizol vmi nagy céget 90%-ban benne van a BlackRock.
Kár, hogy a BlackRock tulajdonosi szerkezetét nem lehet leguglizni...
 
Rákattintva a linkre feldobta ezt a cikket is (szintén mai) :

Itt 380-as olasz rendelésről pletykálnak.

Ezt sem láttam még eddig:

The latest variant of the KF51 Panther is the KF51-U, unveiled at Eurosatory 2024, featuring an unmanned turret, a three-crew hull configuration, an autoloader-fed 130 mm main gun with 25 rounds, and a coaxial 12.7 mm heavy machine gun.
 
Úgy tűnik, hogy az új MBT program kissé elmarad az AICS-től, kevesebb részletet közölnek. Az biztos, hogy az Itali megtartja a 120 mm-es kalibert, és kiaknázza a Panther minden előnyét a védelem, a mobilitás és a digitalizálás terén. Ami a speciális változatokat illeti, az LRMV az Olasz Hadsereg rendelkezésére bocsátja a NATO számos országában már szolgálatban lévő rendszereket, amelyek elsősorban a C4I tartományban lesznek olaszosítva.
  • Az EDR On-Line úgy értesült, hogy az MBT-szerződések értelmében a hajótesteket felerészben Németországban, felerészben Olaszországban gyártják majd licenc alapján, míg a 120 mm-es hordók váltása során 52 darab Unterlüß-ben, 80-at pedig La Speziában gyártanak majd licenc alapján. Leonardo jelenleg a megnövelt beruházásokba fektet be. hordógyártási képességet az üzemében. A La Spezia a tartalék hordók 50%-át is gyártja majd. A toronyszerkezet, az autoloader, a vázkialakítás és az aktív védelmi rendszerek mind Németországból érkeznek, míg Olaszország a powerpack-et, a passzív védelmet, a célfelvevőt, a tűzvezérlő rendszert és az elektromos toronyhajtás vezérlőt, természetesen a C2D/N EVO C4I rendszert, ill. lesz felelős a végső üzembe helyezésért az ügyfél felé.

Eredeti szöveg:

The new MBT programme seems to be slightly behind the AICS one, less details being provided. What is sure is that Itali will maintain the 120 mm calibre and will exploit all the benefits of the Panther in terms of protection, mobility, and digitalisation. As for the specialist variants, LRMV will provide the Italian Army with the systems already in service with many NATO nations, that will be Italianised mostly in the C4I domain.

EDR On-Line understood that the MBT contracts will see hulls manufactured half in Germany and half in Italy under license, while the 120 mm barrels shift will see 52 of them produced in Unterlüß and 80 in La Spezia under license, Leonardo currently investing in increased barrel manufacturing capability in its plant. La Spezia will also produce 50% of spare barrels. The turret structure, autoloader, chassis design and active protection systems will all come from Germany, while Italy will provide the powerpack, passive protection, target acquisition, fire control system and electric turret drive controller, obviously the C2D/N EVO C4I system, and will be responsible for the final commissioning to the customer.
 


Eredeti szöveg:

The new MBT programme seems to be slightly behind the AICS one, less details being provided. What is sure is that Itali will maintain the 120 mm calibre and will exploit all the benefits of the Panther in terms of protection, mobility, and digitalisation. As for the specialist variants, LRMV will provide the Italian Army with the systems already in service with many NATO nations, that will be Italianised mostly in the C4I domain.

EDR On-Line understood that the MBT contracts will see hulls manufactured half in Germany and half in Italy under license, while the 120 mm barrels shift will see 52 of them produced in Unterlüß and 80 in La Spezia under license, Leonardo currently investing in increased barrel manufacturing capability in its plant. La Spezia will also produce 50% of spare barrels. The turret structure, autoloader, chassis design and active protection systems will all come from Germany, while Italy will provide the powerpack, passive protection, target acquisition, fire control system and electric turret drive controller, obviously the C2D/N EVO C4I system, and will be responsible for the final commissioning to the customer.
Olasz powerpack??? Összekötnek 10 FIAT 500-as motort vagy mi?
 
Megnéztem: abban egy 937 kW (1247 LE) FIAT motor van, de az lehet hogy Pantherhez kevés lesz. Meg hát mennyire lehet meg bízható...

Ha valaha lesz KF51-esünk inkább kérjük német MTU motorral. ;)
Továbbra is ugy gondolom nagyon jo lenne több modern harckocsi, DE ontjuk a penzt kf-51 evo avi vagy mi a tokom a neve, es a végén lesz egy tele hibakkal levo jarmu amire nem lesz pénz hogy vegyunk is….es nezzuk majd a prototipusokat milyen szep.
 
Továbbra is ugy gondolom nagyon jo lenne több modern harckocsi, DE ontjuk a penzt kf-51 evo avi vagy mi a tokom a neve, es a végén lesz egy tele hibakkal levo jarmu amire nem lesz pénz hogy vegyunk is….es nezzuk majd a prototipusokat milyen szep.
Miért? Öntjük?
K. nagy kuss van az egészről, RM prezik sem említenek minket sehol KF51 terén. Talán már ejtettük is őket vagy ők minket...

Ha az olaszok kikalapálnak egy használható KF51 verziót, akkor azt kell megvenni minimális módosításokkal, helyi gyártással és kész!