Kolumbiának 2 századnyi kefirje van.Egy század C10P,és egy század C12P(támadóváltozat,nincs radarja).A gépek éktelenül öregek,eredetileg C2 változatok,amik már a 82ben is ott voltak Libanonban,még az IAF kötelékében.(kivéve az egyik C10P-t,mert az eredetileg az elkészűlt összevissza 3db C2R felderitők egyikéből lett átépitve)
Vagyis éktelenül öreg gépek.De érdekes mód azért nagyon alacsony a rendelkezésre állásuk,mert a 2017ben csinált P korszerűsitést az üzemeltetési költségelőirányzat terhére csinálták(mellesleg az ekkor beszerelt EW rendszer nagyjábol ugyan az,mint ami a Gripen E-ben van).Frissen szuper EW rendszerekkel és a C10 esetében Elta 2052AESA radarral felszerelt gépek nem tudtak felszállni,mert a hajtóművek nagyjavitására nem maradt pénz....
De az IAI ajánlotta NG átépités olyan 88-93 között gyártott C7 sárkányokbol készülne,amik egy része semennyi ideig nem volt szolgálatban.Ugyanis az IAI 3(három) évig úgy gyártotta a kefirt (91-93),hogy azok a gyári berepülés után azonnal stratégiai tartalék állományba,konzervált tartós tárolásra kerültek.....
Szóval az NG ajánlatban nullkilóméteres sárkányok vannak,átépitve,F414 hajtóművel.Kfir NG kb annyira különbözne az ismert Kfir C2 géptől,mint a Mirage 2000 a Mirage III-tol.
X-szer le lett ez már irva,dehát a Cavintont folyton elfelejti beszedni a társulat.
Ezek C10P-k,látványossan felszerelve(célzópod,LGB,Spce-2000,Derby-ER)
Ez meg egy C12.Nincs radarja,csak távolságmérője.
Ez meg a másik megmaradt C2R felderitő az IAF muzeumában.Kolumbiai kefirekkel egyidős IAF sárkányok már rég muzeumokban,roncstemetőben,meg kohóban vannak.
Ez meg egy hires kép.Kfir C1 Szadat gépéről fényképezve,amikor Izraelbe repült.
Még nincs kacsaszárny,nincs farkasfog a szárnyon,és persze nincs radar (IAF egyetlen Kfirjén se volt radar).Ez lényegében egy Mirage V (Nesher) J79 hajtóművel.
Kfir NG kb igy nézne ki