Kfir (IAI, Izrael)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Masztiff

Well-Known Member
2018. július 4.
4 265
8 189
113
Csak azt nem értem öreg harcos, hogy a sokat emlegetett kolumbánok miért cserélik le a modernizált kefírjeiket európai joghurtra, ha a kefír überf@sz@ meg hipermodern? Ja, 30%-kal magasabb az üzemeltetési költsége állítólag, mint repülő Rafael barátunknak.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 093
33 202
113
Csak azt nem értem öreg harcos, hogy a sokat emlegetett kolumbánok miért cserélik le a modernizált kefírjeiket európai joghurtra, ha a kefír überf@sz@ meg hipermodern? Ja, 30%-kal magasabb az üzemeltetési költsége állítólag, mint repülő Rafael barátunknak.
Mert 30 éve használtan vett végtelenségig lehasznált,eredetileg Kfir C2 gépeik vannak.És kevésbé közismert,de ezek a gépek már az IAF kötelékében is,de Kolumbiában is rengeteg,éles harci-támadó bevetést repültek (mikor utána néztem az NG-nek,találkoztam ilyen bejegyzéssel-Most békeidőszak van.Csak heti 4 éles bevetést repülnek a Kfirek......).
Egyszerűen leharcolt,leamortizált gépek.Ugyanúgy folyton javitgatni kell őket,mint egy régi,lehasznált melósautót.
 

fedett_mókus

Well-Known Member
2018. november 25.
3 810
6 886
113
Mert 30 éve használtan vett végtelenségig lehasznált,eredetileg Kfir C2 gépeik vannak.És kevésbé közismert,de ezek a gépek már az IAF kötelékében is,de Kolumbiában is rengeteg,éles harci-támadó bevetést repültek (mikor utána néztem az NG-nek,találkoztam ilyen bejegyzéssel-Most békeidőszak van.Csak heti 4 éles bevetést repülnek a Kfirek......).
Egyszerűen leharcolt,leamortizált gépek.Ugyanúgy folyton javitgatni kell őket,mint egy régi,lehasznált melósautót.
és ez 50 éves gépeknél meglepő?
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

Masztiff

Well-Known Member
2018. július 4.
4 265
8 189
113
Mert 30 éve használtan vett végtelenségig lehasznált,eredetileg Kfir C2 gépeik vannak.És kevésbé közismert,de ezek a gépek már az IAF kötelékében is,de Kolumbiában is rengeteg,éles harci-támadó bevetést repültek (mikor utána néztem az NG-nek,találkoztam ilyen bejegyzéssel-Most békeidőszak van.Csak heti 4 éles bevetést repülnek a Kfirek......).
Egyszerűen leharcolt,leamortizált gépek.Ugyanúgy folyton javitgatni kell őket,mint egy régi,lehasznált melósautót.
Tehát felesleges beleölni pénzt meg energiát. Erre szerintem itthon is rájöttek.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 093
33 202
113
és ez 50 éves gépeknél meglepő?
Nem.És ami azt illeti,több mint 50 évesek.82es háborúban is már részt vettek.....
Nem is ezeknek a gépeknek az átépitését ajánlotta nekik az IAI,hanem náluk letárolt utolsó sorozatos C7 sárkányokét.Van 50 C7 sárkányuk,amiknek a fele egyáltalán nem volt szolgálatban.91ben kivonták a zsidók a Kfireket,de az IAI 93ban gyártotta az utolsót.(valójában ősszerakta francia és amcsi fődarabokbol).Utolsó 2 évben gyártott gépek a gyári berepülés után azonnal tartalékállományba,konzerválásra kerültek.(2008ban vonták ki őket a tartalék állománybol).IAI ezeket a sárkányokat ajánlotta az NG átépitésre.
Kolumbiaiak egyébként jobb,nagyobb hatósugarú gépeket akarnának.Még a feljavitott kefir hatósugara is kicsi az ország méretéhez.Ezért vállasztották a Rafalet (Rafale egy kategóriával a Kfir NG felett van.Venéz Su30ok miatt meg igencsak aggódnak a fiuk)-csakhát valójában semmire nincs pénzük.Amcsi segélyprogrambol élnek.Amcsik meg mostanában nem olyan nagyvonaluak,hogy nem Made In USA dolgokra pénzt adjanak.Ebbe bukott bele a Rafale vásárlási szándékuk.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 093
33 202
113
Én neki nem állok kikeresgetni most,de aki ráér.....Kolumbiai és argentin HTKA megfelelő blogokon vannak képek ezekről a letárolt sárkányokrol.Állnak szép sorban egy csarnokban,vastagon lekenve fekete konzerváló kulimásszal.
De amig tartalékállományban voltak tárolva,az még durvább.Mintha egy kotton gumit huztak volna rájuk.Állitólag ebben a nitrogén gázzal töltött kottonban úgy voltak tárolva,hogy kicsomagolás után 24 órával bevethetőek lettek volna.
Mondjuk az egy elég jó kérdés,hogy teszemazt 2007ben ki ült volna rá a kicsomagolt gépre,hogy bevetésre mennyen vele?16 évvel azután,hogy megszünt rá a kiképzés,mégis ki?
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 093
33 202
113
Hidd el ha ilyen propaganda jellegű mondatokat nem írnál, sokkal èrtelmesebb vitákat tudnák folytatni.
Gond csak az,hogy ez nem propaganda,hanem tény.Mirage 2000 repteljesitménye nagyon jó.
Franciák fő problémája,hogy nincs pénzük arra,mit meg tudnának épiuteni.Mirage 4000 rá a legjobb példa.Simán állta volna a versenyt az F15el,csak a franciknak egyszerűen nem volt rá pénzük.
M2000 különben eleve azért készült,mert az ACX programban már felvázolt Rafalera a 70es évek végén egyszerűen nem volt pénzük.Dassault M1000,eredetileg exportcélra készült vadász tervét nagyitották fel,hogy legyen egy áthidaló tipusuk,mig elkészül a Rafale.
1305-af7819f4484d3ab4bce291fe1ed89f39.jpg

Rafale modellje 1980ban.Mondjuk akkor még nem volt neve.
Szóval az M2000 kb ugyanúgy született,mint az F1.Franci légierőnek nem volt pénze azt megrendelni,amit akart.Csak mig elötte a Mirage G és F2 törölve lettek,addig a Rafale végül nagysokára elkészült.
Kicsit abszurd,de a különben méregdrága M2000 takarékosságbol született.....
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 093
33 202
113
Tapintható az értetlenség,hogy miért vannak látszólag teljesen értelmetlen "gumicicáim",mint a kefir,Mbombe,vagy a T5-52.
Pedig nagyon egyszerű okai vannak.Egyik,hogy szerintem a mi igényeinknek nagyon is megfelelnek.Másik az áruk.A mi lehetőségeinknek felelnek meg.
HA hozza az igérteket,a Kfir NG a Gripen E harcértékét hozná harmadáron.
Kicsit belegondolva,a mi számunkra még előnyös is,hogy az alap sárkányszerkezet régi.Fémböl van,nem egy kompozit csoda.Könnyebb a (harci)sérülések javitása.Olyan régi technológia,hogy ha alkatrészt rendelünk hozzá mondjuk a Chengdutol,az utángyártott kinai jobb minőségű lesz,mint amilyen paraméterekkel a franciák anno számoltak.De még az AV is tudna alkatrészt utángyártani.Olyan,ma már nem betervezett tulajdonságai vannak,mint a tábori repteres üzemeltethetőség.SzétBMezik a Kecsói kifutót?Nemérdekes-felszáll a futópálya melletti fűröl is.Az izraeli harcelektronika meg bizonyitottan az élvonal.Ráadásul tényleg lehetőség van rá,hogy akár francia hajtóművel rendelje,ki USA fóbiás (bár szerintem nem érdemes a kifutó M53ra cserélni a sokkal modernebb F414est)
Zsidó fegyverzet van hozzá alapbol ajálva,de minden további nélkül ráintegrálnak bármi NATO szabványút.
Persze mindettől még a kefir egy elavult gép marad.De MINDEN elavult,ami nem 5G.Ha valóban korszerű gépet akarunk,az az F35.De arra egész egyszerűen nincs pénzünk.
Komoly probléma,hogy a gép valóságban nincs."Rajzasztalrol" kell(ene) megrendelni.Mint a Lynxet.......Vagyis nagyon oda kellene figyelni a szerződésre,hogy ha nem hozza az igérteket,fizetés nélkül kitáncolhassunk.Ehez bizony fel kell kötni a gatyát,hogy zsidóbbak legyünk a zsidóknál..
Az IAI szerződéskötéstől számitott 2(kettő) éven belüli szállitást ajánlott 2019ben,24 db-os tételre.(sőt,arra alkalmas ipari bázissal rendelkező ügyfél esetén helyi kivitelezést.Ha megvolna még a PG......)
És persze a 2019es 35 milka ma már inkább 45 lenne.
 
  • Tetszik
Reactions: enzo and tarzaan

Masztiff

Well-Known Member
2018. július 4.
4 265
8 189
113
Én értelek @Negan tezsvír, és sok mindenben egyetértek veled (pl. abban, hogy tanulnunk kellene az izraeliektől honvédelmileg), de azért vedd figyelembe, hogy egészen más a fenyegetettségünk, illetve az ipari és anyagi lehetőségünk. Nekik a Kfir már legalább két generációval ezelőtt lejárt lemez, ráadásul az amerikai belsőséggel az F-35 sem elég jó (vagy megfelelő).
Szerintem nekünk a fontolva haladás most a legjobb, és a gyártás (no, nem minden). Egy háborúban - ahogy az látszik a szomszédban - minden fogyóeszköz. Amit nem merünk használni, mert megemmisül, az nincs is. Viszont inkább vesszen a technika, és maradjon meg az ember. Ezért - a védettség miatt - nem vagyunk elég gazdagok ahhoz, hogy olcsón vásároljunk. Még pl. a vontatott ágyúk és az önjárók (Ceasar, EVA és tsai) sem olcsók, nemhogy a PzH2000. Viszont jobb a túlélési lehetőség ezekkel, mint a régi cuccokkal. Ezért lehet ötleteket átvenni és adoptálni, de ne kezdjünk modern honvédelmet 40-60 éves cuccokra alapozni...
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 093
33 202
113
Én értelek @Negan tezsvír, és sok mindenben egyetértek veled (pl. abban, hogy tanulnunk kellene az izraeliektől honvédelmileg), de azért vedd figyelembe, hogy egészen más a fenyegetettségünk, illetve az ipari és anyagi lehetőségünk. Nekik a Kfir már legalább két generációval ezelőtt lejárt lemez, ráadásul az amerikai belsőséggel az F-35 sem elég jó (vagy megfelelő).
Szerintem nekünk a fontolva haladás most a legjobb, és a gyártás (no, nem minden). Egy háborúban - ahogy az látszik a szomszédban - minden fogyóeszköz. Amit nem merünk használni, mert megemmisül, az nincs is. Viszont inkább vesszen a technika, és maradjon meg az ember. Ezért - a védettség miatt - nem vagyunk elég gazdagok ahhoz, hogy olcsón vásároljunk. Még pl. a vontatott ágyúk és az önjárók (Ceasar, EVA és tsai) sem olcsók, nemhogy a PzH2000. Viszont jobb a túlélési lehetőség ezekkel, mint a régi cuccokkal. Ezért lehet ötleteket átvenni és adoptálni, de ne kezdjünk modern honvédelmet 40-60 éves cuccokra alapozni...
Miközben tüzéreinkkel azon veszekedtem,hogy nem,nem kell vontatott.....
Hát ez nem ennyire egyszerű.
Egy fegyverbeszerzés politikai,gazdasági és katonai célok és lehetőségek szintézise.
Vegyük csak a katonai oldalt-persze nem tisztán magában.Mert olyan nincs.
Mire kell felkészülnünk?Mi az a várható katonai konfliktus forma,ami a legvalószinübb?
Migrincshordák miatt felrobbant Balkán generálta "forro határ" végnélküli gerillaháborújára?Akkor az F35 hót felesleges.Túl drága,miközben technológiai fejlettségét úgy sem lehet kihasználni.
Egy korszerűen felszerelt,jol szervezett,szilárd állami haderővel kell harcolni?Akkor meg az F35 laz ideális vállasztás,hisz technikai fejlettsége a leghatékonyabb eszköz a modern légvédelem áttörésére.
Katonai technikai oldalhoz tartozik még,hogy miképpen tudjuk üzemeltetni?Tudjuk e karbantartani,javitani?(csak érdekességként.Könnyek Völgyében a 3. napra az IDFnek csak olyan hk-jai voltak,amit az előző két nap 1x már kilőttek az arabok.....)
Mennyire birjuk anyagilag az üzemeltetést?Számithatunk e ezen a téren is külső támogatásra?Ukraina rég összeomlott volna a nyugati támogatás nélkül.
A mi szerencsétlen helyzetünk meg olyan,hogy a "nezetközi helyzet fokozódása",meg a saját idiótaságaink miatt,majdnem bármi lehetséges.Külön-külön,és összetetten is.
Pl,mi van,ha Trampli győz,és az USA izonalista irányba fordul?A NATOnak annyi.A NATO védelme nélkül az EUnak is annyi.
És akkor mi majd ülünk itt a szarvihar közepén,egy felrobbanó biztonságpolitikai helyzetben,mindenkivel összeveszve,utánpótlási lehetőségektől elvágva.....
És ez sajnos nem is annyira sky-fi cenárió.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 093
33 202
113
KeFIR
Tudom szentségtörés

25%-os rendelkezésre állás
Mit várunk egy olyan géptől ami faterral egy idős :confused: :eek:
Kolumbiának 2 századnyi kefirje van.Egy század C10P,és egy század C12P(támadóváltozat,nincs radarja).A gépek éktelenül öregek,eredetileg C2 változatok,amik már a 82ben is ott voltak Libanonban,még az IAF kötelékében.(kivéve az egyik C10P-t,mert az eredetileg az elkészűlt összevissza 3db C2R felderitők egyikéből lett átépitve)
Vagyis éktelenül öreg gépek.De érdekes mód azért nagyon alacsony a rendelkezésre állásuk,mert a 2017ben csinált P korszerűsitést az üzemeltetési költségelőirányzat terhére csinálták(mellesleg az ekkor beszerelt EW rendszer nagyjábol ugyan az,mint ami a Gripen E-ben van).Frissen szuper EW rendszerekkel és a C10 esetében Elta 2052AESA radarral felszerelt gépek nem tudtak felszállni,mert a hajtóművek nagyjavitására nem maradt pénz....
De az IAI ajánlotta NG átépités olyan 88-93 között gyártott C7 sárkányokbol készülne,amik egy része semennyi ideig nem volt szolgálatban.Ugyanis az IAI 3(három) évig úgy gyártotta a kefirt (91-93),hogy azok a gyári berepülés után azonnal stratégiai tartalék állományba,konzervált tartós tárolásra kerültek.....
Szóval az NG ajánlatban nullkilóméteres sárkányok vannak,átépitve,F414 hajtóművel.Kfir NG kb annyira különbözne az ismert Kfir C2 géptől,mint a Mirage 2000 a Mirage III-tol.
X-szer le lett ez már irva,dehát a Cavintont folyton elfelejti beszedni a társulat.
img_44-1_27.jpg

Ezek C10P-k,látványossan felszerelve(célzópod,LGB,Spce-2000,Derby-ER)
1985767.jpg

Ez meg egy C12.Nincs radarja,csak távolságmérője.
photo_400_150773.jpg

Ez meg a másik megmaradt C2R felderitő az IAF muzeumában.Kolumbiai kefirekkel egyidős IAF sárkányok már rég muzeumokban,roncstemetőben,meg kohóban vannak.
da67e24081930977c81d5d4d7f480d3bec800c4a.jpeg

Ez meg egy hires kép.Kfir C1 Szadat gépéről fényképezve,amikor Izraelbe repült.
Még nincs kacsaszárny,nincs farkasfog a szárnyon,és persze nincs radar (IAF egyetlen Kfirjén se volt radar).Ez lényegében egy Mirage V (Nesher) J79 hajtóművel.
CheetahCACW_02.jpg

Kfir NG kb igy nézne ki
 
  • Tetszik
Reactions: tonyo and fishbed

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 138
10 471
113
Kolumbiának 2 századnyi kefirje van.Egy század C10P,és egy század C12P(támadóváltozat,nincs radarja).A gépek éktelenül öregek,eredetileg C2 változatok,amik már a 82ben is ott voltak Libanonban,még az IAF kötelékében.(kivéve az egyik C10P-t,mert az eredetileg az elkészűlt összevissza 3db C2R felderitők egyikéből lett átépitve)
Vagyis éktelenül öreg gépek.De érdekes mód azért nagyon alacsony a rendelkezésre állásuk,mert a 2017ben csinált P korszerűsitést az üzemeltetési költségelőirányzat terhére csinálták(mellesleg az ekkor beszerelt EW rendszer nagyjábol ugyan az,mint ami a Gripen E-ben van).Frissen szuper EW rendszerekkel és a C10 esetében Elta 2052AESA radarral felszerelt gépek nem tudtak felszállni,mert a hajtóművek nagyjavitására nem maradt pénz....
De az IAI ajánlotta NG átépités olyan 88-93 között gyártott C7 sárkányokbol készülne,amik egy része semennyi ideig nem volt szolgálatban.Ugyanis az IAI 3(három) évig úgy gyártotta a kefirt (91-93),hogy azok a gyári berepülés után azonnal stratégiai tartalék állományba,konzervált tartós tárolásra kerültek.....
Szóval az NG ajánlatban nullkilóméteres sárkányok vannak,átépitve,F414 hajtóművel.Kfir NG kb annyira különbözne az ismert Kfir C2 géptől,mint a Mirage 2000 a Mirage III-tol.
X-szer le lett ez már irva,dehát a Cavintont folyton elfelejti beszedni a társulat.
img_44-1_27.jpg

Ezek C10P-k,látványossan felszerelve(célzópod,LGB,Spce-2000,Derby-ER)
1985767.jpg

Ez meg egy C12.Nincs radarja,csak távolságmérője.
photo_400_150773.jpg

Ez meg a másik megmaradt C2R felderitő az IAF muzeumában.Kolumbiai kefirekkel egyidős IAF sárkányok már rég muzeumokban,roncstemetőben,meg kohóban vannak.
da67e24081930977c81d5d4d7f480d3bec800c4a.jpeg

Ez meg egy hires kép.Kfir C1 Szadat gépéről fényképezve,amikor Izraelbe repült.
Még nincs kacsaszárny,nincs farkasfog a szárnyon,és persze nincs radar (IAF egyetlen Kfirjén se volt radar).Ez lényegében egy Mirage V (Nesher) J79 hajtóművel.
CheetahCACW_02.jpg

Kfir NG kb igy nézne ki
Ha ilyen jó, Izraelnek miért nem kell? Mert ők szégyen nélkül bármit használnak, erre mégsem csapnak le. Pedig palesztint bombázni humanitáriusan pont jó lenne.
Azt mondják nem egy pazarló nép...
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 093
33 202
113
Ha ilyen jó, Izraelnek miért nem kell? Mert ők szégyen nélkül bármit használnak, erre mégsem csapnak le. Pedig palesztint bombázni humanitáriusan pont jó lenne.
Azt mondják nem egy pazarló nép...
Minek nekik?Van egy rakat F16I gépük.
Egyébként 2008ig voltak a Kfirek az IAF tartalékállományában a 91es aktiv szolgálatbol való kivonás után.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 093
33 202
113
2007es C10 korszerűsités gyári berepülése Spice1000 siklóbombával
BU1wSCK.jpg

Kolumbiai repülőnapi kiállitáson egy C12 elött (nincs radarja)
7c54b18f9b3e960734be0e0e1680305e.jpg

És éles bevetése Kolumbiában
4n6iduk5a3qp.png

FARC állások bombázása "buta" bombákkal.Előszeretettel használtak 750fontos késleltetett gyújtású betonromboló bombákat,mert azok a vietkong módra ásott bumkereket is kiszedte.
Északai bevetésre induló Kfir C12P az utóbbi években a venéz határvidékre.Venéz Szuhojok miatt ezekre a határmenti bevetésekre mindig visznek magukkal légiharcrakétákat
4gj714dk9cnc.jpg