Kfir (IAI, Izrael)

Ennyi a válasz? OK, nem is számítottam többre tőled, de azért árulj már el nekem valamit. Ki fizet neked azért, hogy told a Kfir NG-t?
 
Ennyi a válasz? OK, nem is számítottam többre tőled, de azért árulj már el nekem valamit. Ki fizet neked azért, hogy told a Kfir NG-t?
Pontosan mennyi is a Kfir NG?Árakban nagy kérdés hogy pontosan mennyiért mi van a "csomagban".Esetlegesen az árban benne van-e kiszolgáló eszközök,x évnyi üzemeltetés stb.
 
  • Tetszik
Reactions: Chima3ra
Pontosan mennyi is a Kfir NG?Árakban nagy kérdés hogy pontosan mennyiért mi van a "csomagban".Esetlegesen az árban benne van-e kiszolgáló eszközök,x évnyi üzemeltetés stb.
De nincs ilyen csomag, mert még gép sincs. Soha senki nem fejlesztette ki, egy elméletben létező gépről beszélünk, aminek nincs ára, csak Negan dobálta fel az árakat egy teljesen más konstrukcióhoz. Az biztos, hogy ellentételezés nem LENNE benne, mert Izrael olyat nem ad. Az meg, hogy nem fejlesztik, nem csak annak a következménye, hogy senki nem rendelte meg (miért is rendelnének egy még proto szintjén sem létező gépből?), hanem, hogy senki nem is akar egy 60 éves konstrukciót rendelni ma. Mert mire is? Még Izrael sem. Az egész NG egy blöff, semmi más a gyártótól, ezer ilyet láttunk már. Igen én is megígérném a csillagokat is, aztán tíz év múlva hivatkozni lehetne arra, hogy ja, de hát a fejlesztés elején még nem tudtuk, hogy az annyi az annyi amennyi lett.
 
Állitólag ez a Kfir NG szélcsatornamodelje
188863-60f468e9fc045b2d4353817146bfc8ac.jpg

Kolumbiai fórumokon újra rászálltak a témára,mert nincs pénzük a Rafalera,a Kfir NG meg csak 35milka.Elég rendesen áttervezett szárnyak,mozgatható szárnybelépőélek,FBW vezérlés,szárnyvégeken inditósinek.
Csak szerintem ez a kép nem mostani,hanem még a 91ben félbehagyott búr-zsidó ACW szárny programbol való-mondjuk annak ugyan ezek voltak a céljai.Legalábbis arrol jelentek meg képek,gyanusan hasonló szélcsatornában lévő modellekkel (vagy ez még mindig ugyan az a szélcsatorna,nem csináltak azóta újat)
 
Egyébként ez a tuningolt Mirage III hogy lett negyedik generációs vadász?

Úgy, hogy nem a "vason" múlt a generációs ugrás döntően, hanem
  • az elektronikán --radar, EW, kommunikáció, ...--,
  • és a "rá-integrált" 4. generációs fegyvereken,
  • + az ehhez "hozzácsapott" --a kortársak és elődök ellen a korábbinál sokkal hatékonyabb-- "össz-fegyvernemi" harceljárásokon!

  1. Szerintem,
  2. és: "A tévedés joga fenntartva!"
  3. ...

.
 
  • Vicces
Reactions: perceptron
Nem emlékszem, de ha ennyiszer felmerült bennem, akkor nyilván nekem van igazam, nem neki.
Merthogy a létező Kfir gépek,mint "vasak",maga a repülőgép nem 4G gép.Eredetileg a Mirage V J79 hajtóművel.Mirage V meg egy Mirage III radar nélkül.
Dassault gépek generáció besorolása egyébként kicsit problémás.Mind a 3G,mind a 4G kategóriában két tipusuk van.3G a Mirage III (és módosulásai,köztük a Kfir,plusz a protó szinten megrekedt G8 variánsok),de a Mirage F1 is.4G meg a Mirage 2000(4000,meg a papiron maradt 3000),és a Rafale is.
IAI szolgálatban a Kfirek nem voltak vadászgépek.Egy egyszerű harcászati csapásmérő volt kivonásáig.
Komoly elektonikával lellátott többfeladatú változat a kolumbiai C10 változat lett (Block 60).Ez viszont elektronikailag 4+G szintre lett hozva (kb a Gripen C /MS20 szintje,plusz MAWS is van rajta,ami a Gripen C-n nincs.Plusz vontatott csali,amit ekkor a kokainhuszárok még nem kértek).Továbbfejlesztett változata a C10P,ami elektronikailag már a Gripen E szintje (Elbit beszállitó a Gripen E elektronikájába,több alrendszerük konkrétan ugyan az)
Kfir NG viszont már érdekesebb dolog-és nem előzmény nélküli.Ez a titka,hogy miért lehet olyan olcsó.Mert egy korábbi terv újramelegitése.
A modernizált F4 Kunarss-2000 gépről még csak hallottak az emberek,de az (eredeti,mert később volt ilyen néven másik program-ez utóbbi lett végül a C10P) ugyanekkor futó Kfir-2000 programrol már nem.HH végével a programot lehúzták,prototipus épitési szakaszban volt ekkor,félbehagyták (ebböl lett az IAI Nammer protója,ami egy jóval egyszerűbb gép volt.Megvalósult formája a búrok Super Cheetah gépei-amik átépitett használt Kfir C2 sárkányokbol készültek)
Kfir-2000 egy PW1120 hajtóműves,FBW kormányvezérlésű,módositott aerodinamikájú,a Lavihoz kifejlesztett elektronikával ellátott gép lett volna,lényegében egy zsidó Mirage 2000-5.(gyanithatóan a fentebb berakot szélcsatornás kép is ebben az időben készült,és az is lehet,hogy Dél Afrikában,mert a búrokkal közös program volt.Csak a búrok nem kaphatták meg az amcsi hajtóművet hozzá,ők az orosz RD33 után tapogatóztak.Ennek kapcsán készült Mirage F1 és Mirage III átépités is a ruszki hajtóműre,ténylegesen repültek-de a Super Cheetah végül az olcsóbb Nammer tervei szerint készült,Atar hajtóművel.Eredetileg különben a Snecma M53-st szerették volna,de nem kapták meg).Ez a kép is akkoriban készült,látszik az (elektronikus kormányvezérlésbe integrált) orrsegédszárny/mozgatható szárny-belépőél
107461-80a1f8568275576270b6b39ded0a9fab.jpg

Kfir NG ennek a tervnek az újramelegitése,PW helyet GE F414 hajtóművel,és az Adirhoz kifejlesztett 5G harcrendszerekkel ellátva(2052 LPI AESA radar,teljes körű REH rendszer-aktiv zavarókkal,DAS szintű PAWS-NG MAWS,vontatott csali,összhaderőnemi BMS kom rendszer,stb).2019es árakon 35milka dodóért,kiképzéssel,rendszeresitési támogatással,és egy inditó logisztikai csomaggal.Hát ennyiért ilyet más nem igér senki.
Két gond van a géppel.Egy,csak papiron létezik-mint ahogy a Lynx GYHJ is csak papiron létezett,mikor megrendeltük.Kettő,tisztán üzleti,vállalati ügylet,nincs mögötte állami támogatás.
Két dolog kapcsolódik ehez,min érdemes elgondolkodni
Egy,ár harcérték arány jelentősége.
Kettő,a 4G gépek alkalmazhatósága a mai területvédő képességű légvédelmi rendszerekkel szemben.(Ukrajna most elég jol mutatja,hogy a 4G orosz gépek se nagyon alkalmazhatók az alapvetően 80as évek végi szinten lévő,de területvédelmi képességgel rendelkező légvédelemmel szemben-pedig nekik elvileg van egy cizellált SEAD képességük.....)
 
Sri Lankan Kfirs reborn...

The Sri Lanka Air Force (SLAF) is currently running a programme that has the objective to bring back the Kfir-fleet to active service. Seven airframes will be refurbished, five single-seat aircraft including the one currently in the SLAF museum, and two duals.

Early 2024 should see the first one take to the air again, Kfir TC2 SFT-726. Of course, you may recall that a similar plan was in place in 2021 and that was abandoned or postponed. Hopefully, this time will be more successful!


Sri_Lanka_SLAF_KKfir_credit_Erwin_van_Dijkman_640.JPG
 
Újabb találgatások Kolumbiábol a Kfir NG kinézete kapcsán.
Valójában 80as évek végi rajzok a Mirage IIIX fejlesztésről (franciák elzárkóztak a búrokkal való közvetlen együtműködéstől ekkor már,és hivatalosan nem működtek együtt a zsidókkal-de valójában nagyon is.Nesher ládában leszállitott,és az IAI-nál összerakott Mirage V gépek voltak.A Kfir sárkány francia gyártású volt,az IAInál "csak" összerakták.A Mirage 2000 FBW vezérlésének próbagépe egy IAF Mirage IIIB gép volt-és együtműködtek az IAIval a Kfir-2000 programban,aminek franci változata lett volna a Mirage IIIX.Valószinűleg ténylegesen soha nem akarták megépiten,csak a zsidókkal való együtműködésüket álcázták vele)
120012-e1e384393b0a152b39095aaed5fe0e06.jpg

IAI nem adott ki képet az NG tervezetröl,de a leirása elégé hajaz erre,csak már F414 hajtóművel (módositott szárny szárnyvégi inditóval,mozgó szárnybelépőéllel,módositott szárny-törzs átmenet plusz üzemanyagtartállyal,FBW vezérlés,amibe igény esetén bekötik a kacsa vezérsikokat is-ez volt a Mirage IIIX terveiben is-meg a Kifir2000 és Super Cheetah ACW terveiben is......)
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
Naná. Alacsony hullámellenállású deltaszárny, lényegében a Mirage III-as Fly by Wire-el.
A Snecma M53-as hajtómű nyomásviszonya 9, ez kb a MiG-21bisz értéke, a szabályozható szívócsatornával és az ejektoros fúvócső kialakítással párosítva ez a sárkány-hajtómű páros igazából Mach 1 - 1.5 felett él igazán.
Nem véletlen, hogy a Red Flag-en az USAF F-15 pilótái is megjegyezték, hogy 30 ezer lábon Mach 1 környékén a Mirage 2000 verhetetlen, le kell csalni kisebb magasságokra. Az F-15 is potens dogfighter, de a hajtóműve kisebb magasságokon támogatja meg a sárkányt, főleg, mikor el van húzva a sebesség.
A Mirage 2000-es hajtóművének ereje leginkább kellően nagy szívócsatorna nyomásviszonynál jön meg, ott, ahol a sárkány össz-ellenállás még nem száll el.
Ez pedig a felső szubszonikus, transzonikus, kezdő szuperszonikus tartomány 8-12 ezer méteren.
És megjegyzem,hogy a Kfir NG az F414 hajtóművel,FBW vezérléssel,modositott aerodinamikájával,instabillá tett kialakitásával lényegében egy M2000......
Amit ellátnának az F35 Adirhoz kifejlesztett harcelektronikával.
Ráadásul mikor a Kfirt kialakitották,kiemelt szempont volt,hogy megszabaduljanak a Mirage III munkaigényes üzemeltethetőségétől.Amit viszont az M2000 megörökölt.
HA,ha valóban hozza,amit igérnek,és annyiért,amennyiért igérik,akkor valójában a Kfir NG egy nagyon is potens 4+G-os gép.És egyáltalán nem rossz ajánlat.
 
Ez egy 2019es kolumbiai anyagbol van.Mindegyik felújitott használt gépekre vonatkozik,kivéve aGripen,ami a befejezetlen sárkányokra (illetve a Kfir sárkányok egy része se volt soha szolgálatban,gyárból egyenesen konzerválásra mentek,tartalékba).Most az üzemeltetési költségbecslés az érdekes.
sddefault.jpg

M2000 egy drágán üzemeltethető gép.
 
bezzeg ha kefír lenne... :D
4db kefirrel se mennénk sokkal többre.De......
Kokainkapálók 19ben 50-80milka közé taksálták a Gripen C-t,konstrukciótol és felszereléstől függően.Még nincsen pontos (ha lesz egyáltalán.....de bizzunk a Vasember Hirszolgálat kutaszdroidjaiba) infónk,de 50-60 milkára pletykálják az új gépek db-ját,és sima C-k.Az is lehet,hogy használtak (nem a befejezetlen példányok közül valók-reméljük,hogy mégis).
Ha visszalapozol a minapi vitára,a Mirage 2000-5 repteljesitménye minden téren magasan verte a Gripenét.Kfir NG meg az F414 hajtóművel,elektronikus kormányvezérlésével,módositott aerodinamikájával és instabillá tett sárkány
ával megközelitőleg az M2000 repteljesitményét hozná.Nagyjábol mérget lehet rá venni,hogy jobb lenne,mint a Gripen C,és nem is csak éppen hogy....
Plusz olyan harcelektronikával kinálják,amit az F35 Adirhoz fejlesztettek ki.Nemhogy a mi C,hanem a Gripen E gépeknél egy generációval korszerűbb (Gripen E EW rendszere a kolumbiai kefirek testvére)
2019es áron 35 millió dollárért.30 év,vagy 8k repült óra élettartammal.
f8558beb1c7d0666b9c6f5d552aeeaa7o.jpg

Ez nem a Kfir NG,hanem a végül rendszeresitésre nem került Atlas-IAI Super Cheetah támadóváltozat.A vadász változata különben a Kfir NG tervezet elődje,csak korabeli harcelektronikával,és a végén orosz hajtóművel (SNECMA M53-t akarták,de azt nem kapták meg).A vadász változat IAF testvére lett volna a Kfir-2000,csak PW1120 hajtóművel.(hh végével a programokat törölték,prototipus épitése közben)
De nagyjábol igy nézne ki a Kfir NG,F414 hajtóművel.
HA,hozza amit igérnek,és HA annyiért mint igérik.......Akkor a Gripen C+ árának feléért egy annál jóval nagyobb tejesitményű,egy generációval korszerűbb harcelektronikával ellátot gépet kapnánk.....
F35 mellet persze ez is elavult,de lagalább olcsóbban van elavult gépünk.
 
4db kefirrel se mennénk sokkal többre.De......
Kokainkapálók 19ben 50-80milka közé taksálták a Gripen C-t,konstrukciótol és felszereléstől függően.Még nincsen pontos (ha lesz egyáltalán.....de bizzunk a Vasember Hirszolgálat kutaszdroidjaiba) infónk,de 50-60 milkára pletykálják az új gépek db-ját,és sima C-k.Az is lehet,hogy használtak (nem a befejezetlen példányok közül valók-reméljük,hogy mégis).
Ha visszalapozol a minapi vitára,a Mirage 2000-5 repteljesitménye minden téren magasan verte a Gripenét.Kfir NG meg az F414 hajtóművel,elektronikus kormányvezérlésével,módositott aerodinamikájával és instabillá tett sárkány
ával megközelitőleg az M2000 repteljesitményét hozná.Nagyjábol mérget lehet rá venni,hogy jobb lenne,mint a Gripen C,és nem is csak éppen hogy....
Plusz olyan harcelektronikával kinálják,amit az F35 Adirhoz fejlesztettek ki.Nemhogy a mi C,hanem a Gripen E gépeknél egy generációval korszerűbb (Gripen E EW rendszere a kolumbiai kefirek testvére)
2019es áron 35 millió dollárért.30 év,vagy 8k repült óra élettartammal.
f8558beb1c7d0666b9c6f5d552aeeaa7o.jpg

Ez nem a Kfir NG,hanem a végül rendszeresitésre nem került Atlas-IAI Super Cheetah támadóváltozat.A vadász változata különben a Kfir NG tervezet elődje,csak korabeli harcelektronikával,és a végén orosz hajtóművel (SNECMA M53-t akarták,de azt nem kapták meg).A vadász változat IAF testvére lett volna a Kfir-2000,csak PW1120 hajtóművel.(hh végével a programokat törölték,prototipus épitése közben)
De nagyjábol igy nézne ki a Kfir NG,F414 hajtóművel.
HA,hozza amit igérnek,és HA annyiért mint igérik.......Akkor a Gripen C+ árának feléért egy annál jóval nagyobb tejesitményű,egy generációval korszerűbb harcelektronikával ellátot gépet kapnánk.....
F35 mellet persze ez is elavult,de lagalább olcsóbban van elavult gépünk.
Nézd, nekem igazán két dolgon akadt meg a szemem:
2019 nagyon régen volt már. Hogy akkor mi volt, az nem hogy nem releváns már, hanem egyenesen soha nem is volt.
Ígérni meg én is tudok mindent.
 
4db kefirrel se mennénk sokkal többre.De......
Kokainkapálók 19ben 50-80milka közé taksálták a Gripen C-t,konstrukciótol és felszereléstől függően.Még nincsen pontos (ha lesz egyáltalán.....de bizzunk a Vasember Hirszolgálat kutaszdroidjaiba) infónk,de 50-60 milkára pletykálják az új gépek db-ját,és sima C-k.Az is lehet,hogy használtak (nem a befejezetlen példányok közül valók-reméljük,hogy mégis).
Ha visszalapozol a minapi vitára,a Mirage 2000-5 repteljesitménye minden téren magasan verte a Gripenét.Kfir NG meg az F414 hajtóművel,elektronikus kormányvezérlésével,módositott aerodinamikájával és instabillá tett sárkány
ával megközelitőleg az M2000 repteljesitményét hozná.Nagyjábol mérget lehet rá venni,hogy jobb lenne,mint a Gripen C,és nem is csak éppen hogy....
Plusz olyan harcelektronikával kinálják,amit az F35 Adirhoz fejlesztettek ki.Nemhogy a mi C,hanem a Gripen E gépeknél egy generációval korszerűbb (Gripen E EW rendszere a kolumbiai kefirek testvére)
2019es áron 35 millió dollárért.30 év,vagy 8k repült óra élettartammal.
f8558beb1c7d0666b9c6f5d552aeeaa7o.jpg

Ez nem a Kfir NG,hanem a végül rendszeresitésre nem került Atlas-IAI Super Cheetah támadóváltozat.A vadász változata különben a Kfir NG tervezet elődje,csak korabeli harcelektronikával,és a végén orosz hajtóművel (SNECMA M53-t akarták,de azt nem kapták meg).A vadász változat IAF testvére lett volna a Kfir-2000,csak PW1120 hajtóművel.(hh végével a programokat törölték,prototipus épitése közben)
De nagyjábol igy nézne ki a Kfir NG,F414 hajtóművel.
HA,hozza amit igérnek,és HA annyiért mint igérik.......Akkor a Gripen C+ árának feléért egy annál jóval nagyobb tejesitményű,egy generációval korszerűbb harcelektronikával ellátot gépet kapnánk.....
F35 mellet persze ez is elavult,de lagalább olcsóbban van elavult gépünk.
látom nem adod fel...
 
Nézd, nekem igazán két dolgon akadt meg a szemem:
2019 nagyon régen volt már. Hogy akkor mi volt, az nem hogy nem releváns már, hanem egyenesen soha nem is volt.
Ígérni meg én is tudok mindent.
Mi most 20 éves szinten lévő gépeket veszünk....
Egy igéret számonkérhető,ha egy jol megkonstruált szerződésben szerepel.