[HUN] Vadászgépek beszerzése

A reptéri infrastruktúrájukban? Okoztak, de ez már más lapra tartozik. Ukrán légierő gyakorlatilag nincs, a nehezebb Szuhojok bujkálnak széttelepített módon az n+1 darab, szovjet időkből megmaradt repterükön, hogy amikor a NATO odaszól, hogy íme a rés az orosz légvédelmen, küldjék a Storm Shadow-kat.
Pont ezért lesz érdekes látni, hogy az F-16-okat honnan fogják üzemeltetni, mert az annyira nem lesz megbocsátó, mint a régi vasak. Illetve hatótávban is más kategória.

Csakhogy az ukránoknál az is szét van telepítve.

Hajrá, csináljuk mi is! Ja, várj, nem csináljuk :(
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
https://www.youtube.com/watch?v=wqKvXwPP1Cc
Egyébként meg tekintheted kitelepülési gyakorlatnak a balti kitelepülést-de ebben a rohangászó huszár gyakorlatban is történt valami ilyesmi......
 
No igen, ezt nem látja senki részben, SDB-ből egy jó nagy csokor felfér egy rendes vadászgépre.
Viszont egy találtat csak egy megerősített fedezékeben lévő géppel végez, ezért kell fedezék, széttelepítés.
CRAM képes légvédelmi rendszerek (pl. Skynex, Skyranger) az SDB-hez hasonló siklóbombákat az elég jó hatékonysággal tudják elszedni. Viszonylag lassúak, mert nincs saját hajóművük és nem manővereznek intenzíven.
Minkét repülődandárunkhoz rendelnék egy ütegnyit ezekből a rendszerekből.
Egy repteret 2-4 gépágyú le tud fedni. Tehát 8-12 löveges rendszer 3-4 kitelepülési helyszínt is el tud látni légvédelemmel.
 
  • Tetszik
Reactions: Loken and Catles
CRAM képes légvédelmi rendszerek (pl. Skynex, Skyranger) az SDB-hez hasonló siklóbombákat az elég jó hatékonysággal tudják elszedni. Viszonylag lassúak, mert nincs saját hajóművük és nem manővereznek intenzíven.
Minkét repülődandárunkhoz rendelnék egy ütegnyit ezekből a rendszerekből.
Egy repteret 2-4 gépágyú le tud fedni. Tehát 8-12 löveges rendszer 3-4 kitelepülési helyszínt is el tud látni légvédelemmel.
Falklandon az argentinok GDF gá-val löttek le angol siklóbombát.
 
  • Tetszik
Reactions: Loken and Aladeen
Több radar is lehet egy ütegben, CM-ek meg nem ennek a ABM rendszernek a "hatáskörébe" tartoznak. Földközelben repülő CM-ek NASAMS, Mistral, Skyranger, MANPADS feladatkörébe tartoznak. Baromira nem a 3-4 millió dolláros ABM rakétákat lövik rá a CM-ekre.
De, ha az van azt lövik. Mert nem tudod mi a cél, ami lehet a Nimitz is. Vagy Orbán Viktor.
Genyosag, hogy az olcsóbb cm/drón kiszipkazza a drága légvédelmi rakétát.
 
De, ha az van azt lövik. Mert nem tudod mi a cél, ami lehet a Nimitz is. Vagy Orbán Viktor.
Genyosag, hogy az olcsóbb cm/drón kiszipkazza a drága légvédelmi rakétát.
A "nagy rakétákat" védik a "kis rakéták" - ettől integrált a légvédelem. Nem csak pénz miatt nem lövik az ABM-es rendszerrel a CM-et hanem mert nem is olyan hatékony ebben.
 
  • Tetszik
Reactions: Catles and bel
Képzeld el, mi menne nekik légierővel...
De mivel nincs rá pénzük, ahogy nekünk sincs egy 50-60 gépes flottára, így ez kB annyira releváns, hogy képzeljem el, hogy mi menne nekik egy csillagrombolóval. (légierő, szerintem 40-60 géptől mérhető a térségünkben. 10-20 gép az az a kategória, ami pont ablakon kidobott pénz.
 
  • Tetszik
Reactions: Nemerson
De mivel nincs rá pénzük, ahogy nekünk sincs egy 50-60 gépes flottára, így ez kB annyira releváns, hogy képzeljem el, hogy mi menne nekik egy csillagrombolóval. (légierő, szerintem 40-60 géptől mérhető a térségünkben. 10-20 gép az az a kategória, ami pont ablakon kidobott pénz.
Csehek 24 f35-öt fognak üzemeltetni, mellettük hiperszónikus drónokat.
Abból a pénzből azért kijönne 40+ gripen üzemeltetése. Annyira nem egetverő, csak a szándék hiányzik.
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0
Csehek 24 f35-öt fognak üzemeltetni, mellettük hiperszónikus drónokat.
Abból a pénzből azért kijönne 40+ gripen üzemeltetése. Annyira nem egetverő, csak a szándék hiányzik.
Nem egetverő, csak nem azon az életszinvonalon ahogy ma Magyarországon élünk! Tovább haladva a nagy számok bűvöletében, és 100millio dolláros darabárat kalkulálva, 40db komolyabb gép, az kB 400-450 ezer forintba kerülne minden egyes magyar családnak! És erre jön minden évben az üzemeltetés , stb stb... Te szeretnél beleadni 400 ezret holnap CSAK EBBE!!!???? Főleg ha értelmetlen!!! Sokan dobálóznak itt a millió dollárokkal, csak nagyon elfelejtik azt, hogy az mibe kerül nekünk, akik ezt kifizetni!
Nyilván más a matek egy olyan országban, ahol a vásárlásra kifizetett összeg az országon bellűl marad. Ott csak vándorol a pénz a kerítésen bellűl. Nem feltétlenűl a legjobb helyre, de mégis csak bent marad. Nálunk ez még töredék szintén sem működik. Én 100 x inkább fejleszteném a sereg létszámát, akár drasztikusan is, hogy a pénz az országban maradjon, legyen időnk fejlődni anyagilag (szellemileg)..... Aztán majd meglátjuk. De így...
 
  • Tetszik
Reactions: Catles
Tömböl László: A légierőre egyre több nemzetközi feladat hárul, így mindenképpen szükség volt a bővítésre...

"Ezek új vagy a már megismert változatok lesznek?
– A már eddig is alkalmazott JAS–39C változatról beszélünk, ami rendelkezni fog azokkal a korszerűsítésekkel, amelyekben a jelenlegi flottánk részesült és részesülni fog a közeli jövőben. A választás legfőbb oka az észszerűség, és nem utolsósorban a takarékosság. Nem kell új logisztikai rendszert kidolgozni, illetve sem a hajózó, sem a műszaki állománynak nem kell új vagy nagyban eltérő technikával megismerkednie. Fontos megjegyezni, hogy a meglévő flotta a rendszerben tarthatóságának nagyjából a kétharmadához közelít. Az érvényes lízingszerződés 2026. évi lejártát követően ezek az eszközök még minimálisan tíz évig gazdaságosan és megbízhatóan üzemeltethetőek."
Még mindig nem tudjuk meg, hogy a +4 gép használt svéd gépekből átépített vagy a fel nem használt törzskeretből épített, de az szerintem egyértelmű hogy a jelenegi konfigurációról és a 2022 januárjában bejelentett minimal upgrade-ről beszél. És a "takarékosság" miatt inkább használt, mint "új" gépek.

"A meglévő flottánkon jelenleg is zajlik egy modernizációs folyamat, amelynek keretében újfajta fegyverzeti elemek, felderítő konténerek lesznek alkalmazhatóak, illetve maga a fedélzeti szoftver rendszere is megújul, valamint a lokátora is friss képességekkel bővül."

És a kiválósági központot is megmagyarázza, abba sem kell többet belelátni....

"– Ez lesz az a bizonyos kiválósági központ, amelyet az ügylet bejelentésekor is említettek?
Valójában igen. Ez többek között azt a célt szolgálja, hogy a beszerzésre kerülő L–39NG-kben folytatott kiképzések során az alkalmazott eljárásokat lehetőség szerint minél jobban közelítsük a Gripeneken folytatott repülésekhez. Ez egyszerűen fogalmazva azt jelenti, hogy az L–39NG kabinja, annak műszerezettsége nagyban hasonlítson a JAS–39C-hez. A Saabbal kötött fejlesztési együttműködés eredményeképp kialakítandó AR- és VR-támogatott oktatórendszerek nemcsak a hajózók, hanem a karbantartók kiképzését is nagyban fogják segíteni. A megállapodásban a vállalat elkötelezte magát amellett, hogy együttműködik a magyar iparral a magas hozzáadott értékkel bíró technológiák együttes kidolgozásában, a védelmi képességeink bővítésében."
 
Még mindig nem tudjuk meg, hogy a +4 gép használt svéd gépekből átépített vagy a fel nem használt törzskeretből épített, de az szerintem egyértelmű hogy a jelenegi konfigurációról és a 2022 januárjában bejelentett minimal upgrade-ről beszél. És a "takarékosság" miatt inkább használt, mint "új" gépek.

"A meglévő flottánkon jelenleg is zajlik egy modernizációs folyamat, amelynek keretében újfajta fegyverzeti elemek, felderítő konténerek lesznek alkalmazhatóak, illetve maga a fedélzeti szoftver rendszere is megújul, valamint a lokátora is friss képességekkel bővül."

És a kiválósági központot is megmagyarázza, abba sem kell többet belelátni....

"– Ez lesz az a bizonyos kiválósági központ, amelyet az ügylet bejelentésekor is említettek?
Valójában igen. Ez többek között azt a célt szolgálja, hogy a beszerzésre kerülő L–39NG-kben folytatott kiképzések során az alkalmazott eljárásokat lehetőség szerint minél jobban közelítsük a Gripeneken folytatott repülésekhez. Ez egyszerűen fogalmazva azt jelenti, hogy az L–39NG kabinja, annak műszerezettsége nagyban hasonlítson a JAS–39C-hez. A Saabbal kötött fejlesztési együttműködés eredményeképp kialakítandó AR- és VR-támogatott oktatórendszerek nemcsak a hajózók, hanem a karbantartók kiképzését is nagyban fogják segíteni. A megállapodásban a vállalat elkötelezte magát amellett, hogy együttműködik a magyar iparral a magas hozzáadott értékkel bíró technológiák együttes kidolgozásában, a védelmi képességeink bővítésében."

anno azt mondták, nekünk azért lett új törzs, régi szárny kombós gép, mert a svéd használtba nincs utàntöltő csonk, és melós lenne utólag kiépíteni. Vagy ez az A-ra vonatkozott csak, és a svéd C-ben is van már? Mert, ha nincs nekik, akkor valszeg az exportra szánt új vázakból kapunk, ha van a használt C-ben is, akkor továbbra is passz
Upate: jah, svéd C is tölthető, akkor továbbra is passz
 
Még mindig nem tudjuk meg, hogy a +4 gép használt svéd gépekből átépített vagy a fel nem használt törzskeretből épített, de az szerintem egyértelmű hogy a jelenegi konfigurációról és a 2022 januárjában bejelentett minimal upgrade-ről beszél. És a "takarékosság" miatt inkább használt, mint "új" gépek.
Nem, nem arról beszél! Szimplán csak azt zárja ki, hogy ezek E-k lennének. Annyit mond, hogy ezek a miénkhez hasonló (C) változatok.
Különben értelmetlen lenne új gyártású gépeket venni. A svédek kb. hasonló terhelésnek (repült óra) tették ki a meglévő flottájukat. Minek vennénk csak újat?
Ha kifutna a meglévő 14 gép, akkor maradjon 4 semmire nem elegendő gépünk?
A minimal upgrade-et is csak hozzáképzeled. Egyszerűen annyit állít, hogy az összes gép azonos szintre lesz hozva.
 
  • Tetszik
Reactions: Katica and Ocses
anno azt mondták, nekünk azért lett új törzs, régi szárny kombós gép, mert a svéd használtba nincs utàntöltő csonk, és melós lenne utólag kiépíteni. Vagy ez az A-ra vonatkozott csak, és a svéd C-ben is van már? Mert, ha nincs nekik, akkor valszeg az exportra szánt új vázakból kapunk, ha van a használt C-ben is, akkor továbbra is passz
A mi gépeink törzse újként gyártott C. A szárnyak és a kabin szerkezete származnak a régi A-król. Azért lett új, mert az eredeti A-k törzsébe nem fért volna el a csonk.
A csehek echte C-t kértek és kaptak. Nekik ebből nem is volt probléma.
A svédeknél minden gépen van csonk (mindegyik C). A pilótáktól megjelent interjúkban szídják is mint a bokrot, mert állítólag annyira rossz helyre sikerült rakni a csonkot (a pilóta maga mellett kell beletaláljon a csővel a kosárba), hogy rémálom vele az utántöltés.
Ez egyrészt rontja a térérzetet, másrészt ha elhibázza, vagy kap egy váratlan turbulenciát, akkor gyakran csattanhat a kosár a plexin.
Állítólag 1-1 ilyen gyakorlás alkalmával elég komoly mennyiséget fogynak a szerencsétlenek.