Ezt értettem. Netto úgy tudom csak Németországban van (én is itt élek) és azért kérdeztem melyik város...Teló átfogalmazta,Kalinka kefir.Penny,Lidl,Netto,mindegyikben lehet kapni.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Ezt értettem. Netto úgy tudom csak Németországban van (én is itt élek) és azért kérdeztem melyik város...Teló átfogalmazta,Kalinka kefir.Penny,Lidl,Netto,mindegyikben lehet kapni.
Ha annyira fasza a Kfir, miért dobta ki az azt kifejlesztő ország "idejekorán"?Kfirnek különben soha nem volt nagy időszaka,mindig is másodrendű gép volt.Harcaszati csapásmérőnek készült,az A4 gépek mellé, aztán az IAF előbb kivonta,mint a gyakorlogepkent tovább üzemeltetett Skyhawkokat.
Strullendorf.Ezt értettem. Netto úgy tudom csak Németországban van (én is itt élek) és azért kérdeztem melyik város...
Rendezhetnél ide Schleissheimba a repülő múzeumba egy Kfirt!Strullendorf.
Mert nem volt rá már szükségük.Vége lett a HH-nak.80as évek végén még korszerűsiteni akarták (PW hajtóművel,Lavihoz kifejlesztett elektronikával,F16XL mintájára módositott ACW szárnnyal).De a Szu összeomlott,az arab utánpótlás elapadt.Irakot szétverték,a lecsökkent veszélyre volt elég F16os gép.Egyszerűen feleslegessé váltak.Ha annyira fasza a Kfir, miért dobta ki az azt kifejlesztő ország "idejekorán"?
Miért rendszeresítették az F-16-ot?
Érdekes elgondolás egyébként, hogy ilyen öreg gépeket teljesen belezzünk ki, és új avionikával/hajtóművel/fegyverzettel tartsunk kurrensen, de többek közt pont az aerodinamika az egyik dolog, ami miatt ezek már öregnek számítanak. Azt meg nem tudod kicserélni jobbra.
Becsípődött ez nálad, látom.Mert nem volt rá már szükségük.Vége lett a HH-nak.80as évek végén még korszerűsiteni akarták (PW hajtóművel,Lavihoz kifejlesztett elektronikával,F16XL mintájára módositott ACW szárnnyal).De a Szu összeomlott,az arab utánpótlás elapadt.Irakot szétverték,a lecsökkent veszélyre volt elég F16os gép.Egyszerűen feleslegessé váltak.
Kfir soha nem volt élvonalbeli gép.Eleve nem is annak szánták.Az Arie lett volna a zsidók álma,de az meghaladta a képességeiket.Ami azt illeti,a Kfirt sem gyártották/tervezték maguk,francia és amerikai segitséggel hozták össze,és franciba és amcsiban gyártott fődarabokat Izraelben összeszerelték.Lényegében egy Mirage 50 amcsi hajtóművel.Nem véletlenül jelent meg ugyanakkor a Mirageokon is a kacsaszárny.
NG egy nagyon modern harcelektronikát adna.De leginkább az ára teszi számitásba jöhetővé.Alsóhangon fele,de inkább harmada egy Gripen E árának.Persze nincsenek csodák,ezért tudomásul kell venni a régi sárkány hátrányait.Hiába kerül bele új hajtómű,FBW kormányvezérlés,módositott szárny,a régi aerodinamika alapvetően megmarad.Javulni fognak a manőverjellemzői,de nem lesz soha F16 szintű.Ez az ára az alacsony árnak.De szerintem ez bevállalható,mert az utóbbi 40 évben a dog jelentősége csökkent.
Az ár-érték arány szerintem fontos szempont.35milka most egy Kfir NG.HA egy upgradelt Gripen C 60 milka (szerintem nincs annyi),akkor érdemes lehet inkább a vén zsidón gondolkozni.Ha viszont az upgradelt Gripen 40 milka,akkor meg nem érdemes vele foglalkozni.Ugyan az NG több szempontbol lefőzné a feljavitott svédet,de a hátrányai és az átállás költségeit már nem tudná az olcsósága ellensúlyozni.
AKKOR HA.
Akkor mi a francnak kapmányolsz állandóan mellette?Kfir soha nem volt élvonalbeli gép.Eleve nem is annak szánták.
Ami elérhető a Gripenen is.NG egy nagyon modern harcelektronikát adna.
De szó sincs E vásárlásáról.De leginkább az ára teszi számitásba jöhetővé.Alsóhangon fele,de inkább harmada egy Gripen E árának.
Nem kell tudomásul venni, mert NEM VESZED MEG.Persze nincsenek csodák,ezért tudomásul kell venni a régi sárkány hátrányait.
Összemérhető egy Gripen upgraddel, akkor ez hol alacsony?Ez az ára az alacsony árnak.
Lófaszt.De szerintem ez bevállalható,mert az utóbbi 40 évben a dog jelentősége csökkent.
Nincs HA.Az ár-érték arány szerintem fontos szempont.35milka most egy Kfir NG.HA egy upgradelt Gripen C 60 milka (szerintem nincs annyi),akkor érdemes lehet inkább a vén zsidón gondolkozni.Ha viszont az upgradelt Gripen 40 milka,akkor meg nem érdemes vele foglalkozni.Ugyan az NG több szempontbol lefőzné a feljavitott svédet,de a hátrányai és az átállás költségeit már nem tudná az olcsósága ellensúlyozni.
AKKOR HA.
Akkor mi a francnak kapmányolsz állandóan mellette?
Amikor meg a Gripen elsővonalbeli gépnek volt szánva mindig is és a kettő alapjai között 30+ év van.
Ami elérhető a Gripenen is.
De szó sincs E vásárlásáról.
C korszerűsítés és további bővítésről, homogén flotta lenne és nem egy 50+ éves szar alap.
Nem kell tudomásul venni, mert NEM VESZED MEG.
Összemérhető egy Gripen upgraddel, akkor ez hol alacsony?
Meg a nem homogén flotta és pilóta állomány? A gépek árán nézzél márt túl légyszi...
Lófaszt.
Nincs HA.
A jövő haderejét 20 évre nem 50 éves szarokra alapozod, amik szét vannak repülve és mostani tulaja is ezért vágja ki.
Kfir az új T-72?
Bocs fiuk,de most se időm,se rendes netem nincs komoly vitához.Majd ha lesz,bosszantalak benneteket veleAkkor mi a francnak kapmányolsz állandóan mellette?
Amikor meg a Gripen elsővonalbeli gépnek volt szánva mindig is és a kettő alapjai között 30+ év van.
Ami elérhető a Gripenen is.
De szó sincs E vásárlásáról.
C korszerűsítés és további bővítésről, homogén flotta lenne és nem egy 50+ éves szar alap.
Nem kell tudomásul venni, mert NEM VESZED MEG.
Összemérhető egy Gripen upgraddel, akkor ez hol alacsony?
Meg a nem homogén flotta és pilóta állomány? A gépek árán nézzél márt túl légyszi...
Lófaszt.
Nincs HA.
A jövő haderejét 20 évre nem 50 éves szarokra alapozod, amik szét vannak repülve és mostani tulaja is ezért vágja ki.
Szerintem légiharc szempontjábol analóg lehet a MiG31,F14,olasz F104ek,Tornádo ADV,amik egyike se a dogharcosságáról volt hiresAz ár-érték arány szerintem fontos szempont.35milka most egy Kfir NG.HA egy upgradelt Gripen C 60 milka (szerintem nincs annyi),akkor érdemes lehet inkább a vén zsidón gondolkozni.Ha viszont az upgradelt Gripen 40 milka,akkor meg nem érdemes vele foglalkozni.Ugyan az NG több szempontbol lefőzné a feljavitott svédet,de a hátrányai és az átállás költségeit már nem tudná az olcsósága ellensúlyozni.
AKKOR HA.
Ezt nagyon gyorsan felejtsd el. Az F-14 a méretét meghazudtolóan képes manőverező légi harcra.Szerintem légiharc szempontjábol analóg lehet a..,F14,...,amik egyike se a dogharcosságáról volt hires
De bakker az MiG-31-et soha nem tervezték nekizavarni vadászoknak, a te Kefíred viszont hol ilyen?Szerintem légiharc szempontjábol analóg lehet a MiG31,F14,olasz F104ek,Tornádo ADV,amik egyike se a dogharcosságáról volt hires
Becsípődött ez nálad, látom.
Pénz,pénz,pénz....Ez kell a háborúhoz.És akinek nincs elég,annak ki kell találnia,hogy mégis valahogy elég legyen.Akkor mi a francnak kapmányolsz állandóan mellette?
Éppenséggel buleszeknek is felajánlották,még a 2032 lokátorral.harmadvonalas csodáról beszélünk itt. Véletlenül pont olyan országok, ahol használják/ták ezt a retket
Ez tárgyalás kérdése.De minden más gép esetében is.Meg a finanszírozás/lízing sajátosságaival az adott ügyletek esetében.
A piacon lévő használt gépek nemcsak gyártási évszámra öregek,de elhasználtak is.Elektronikailag a MLU ugyan szinten tartotta őket (kb mint a mi gépeinket az MS20),de a Kfir NG-re ajánlott elektronikának csak jelenthetnek.Az a V szintje,egy V szintre korszerűsités meg nem occsó...és az elhasznált gépekre nem biztos,hogy megéri.Az F-16 pont ilyen, ért hozzá a fél világ, kompetens és korrekt repülő, nem utolsósorban többször bizonyított
90es években mint harci gépet,különben jobbnak találták a Miraget,mint a Gripent-de az ára és az üzemköltsége miatt elvetették,lényegében azonnal.És ahogy az F16,a Mirage 2000 használt példányai is ugyanazokkal a problémákkal küzd.Elhasználtak,harcelektronikájuk egy generációval régebbi-bár szintentartott.ott a Mirage is.
Csak alulról karcolja.Példul a PS-05 Mk5 egy 80as évek végi radar AESA antennával kotrszerűsitve.EL 2052 meg egy új radar....Ami elérhető a Gripenen is.
60 milkára becsülsz egy upgradelt Gripen C-t,egy NG meg 35 milkáért ajánlanak.25 millió azért nem két fillér.....És az olcsóbb gépnek jobb a harcelektronikája,új és erősebb hajtóműve,nagyobb terhelhetősége,nagyobb üzemanyagkapacitása és hosszabb élettartama van.....És ha valóban elérheti a Mirage 2000 repteljesitményét,akkor a manőverjellemzői se biztos,hogy olyan nagyon hátrányba hoznák......A Mirage 2000 és a Gripen C repülési jellemzőinek összevetését viszont csinálja meg az,aki éárt hozzá.Összemérhető egy Gripen upgraddel, akkor ez hol alacsony?
Ettől szerintem nem kell annyia félni.Mikor katona voltam Taszáron,ott két tipus szolgált.Meg Pápán is.A világon rengeteg helyen szolgálnak és szolgáltak egyideüleg több tipussal.Velünk összemérhető országok is.Pl Jordánia nem egy olajsejkség,de párhuzamossan F5 és Mirage F1.Eucvador jelenleg,Jaguár,Mirage F1,Kfir CE,Super Cheetah (ami,mint kiderült,áthajtóművezett Kfir C2 eredetileg)Meg a nem homogén flotta és pilóta állomány?
Kolumbiaiak összeszedte infó szerint kb 50 db Kfir C7 sárkány áll az IAInál lekonzerválva.Ezek 87után gyártott gépek,alig pár évig voltak szolgálatban.Sőt egy kis részük egyáltalán nem volt hadi szolgálatban.Az IAI gyárbol egyenesen mentek az IAF tartalékállományába,naftalinba.90es éveket ott töltötték,majd 2000 után fokozatossan visszakerültak az IAI-hoz.Kibelezték a sárkányokat,és lekonzerválták.Ezek a sárkányok vannak felajálva az NG átépitésre.A gyári promó szerint 30 naptári év,illetve 8ezer repült óra élettartam van bennük-ami hosszabbitható.(jelenlegi szolgálatban álló gépek többsége már túllépte ezeket a korlátokat,és szolgálnak.)amik szét vannak repülve és mostani tulaja is ezért vágja ki.
Janes irt róla,de most nyilvános nethálózaton vagyok,nem engedi megnyitniTeszel be forrást az árajánlatra?
Szánalmas!Janes irt róla,de most nyilvános nethálózaton vagyok,nem engedi megnyitni
https://www.janes.com/defence-news/...-return-sri-lanka-and-ecuador-jets-to-service
Ha nem ebbe a hirbe van,akkor bocsi,egy másikban-egyik Janes lapot sem engedi innen megnyitni.
Ez egy kolumbiai Molni videójábol való kép.De igazábol a Gripen C új gyártású árát vette alapul,nem tudni,mennyibe kerülne a letárolt sárkányokbol készülő Gripen C+.Egy biztos,90milkát nem ér meg.
És ma már biztosan több lenne nominálisan.Az utóbbi 3 évben durva infláció volt mindenütt,
És a képen egy C10P van,NG nincs,csak papiron
Finomítanék az idézett kommentre adott válaszomon!Videómból? Nekem ilyen videóm nem volt.
Nem értem, hogy a 90 millás Gripen C honnan jön. Nekünk az elvesztett gépet akkori HUF és valutaárfolyamon kb. 30 milláért pótolták, kb. 9 mrd HUF-ért.
De továbbra sem értem miért szívszerelmed egy full elavult sárkány. Ha ennyire Frankeinstein szörnye gépet akarsz, de valódi teljesítménnyel, akkor vegyél ki AMARG-ból kvázi 0 órás ADF gépeket és húzd rá a V upgradet és csá.
Alig pár hónapos hír, hogy a nehezen üzemben tartható gépeket kivágják Dél-Amerikában.
Erre huszadjára is előhúzod a Kefirt? Minek?
Nem értem és más sem.
Egyrészt,Mo-on vagyok.Szánalmas!
A horvátoknak az árcsökkentés előtt ajánlottak 12 használatlan airframes Gripent 900M USD-ért.
(gyengébbek és túlképzett Kfir rajongók kedvéért: 75M/db)
Ebben a csomagban már a support és 1Mrd-os ellentételezés is benne volt.
Hja meg a tech transfer is, mert Gripen szervizközpontot is igértek a horvátoknak.
Megjegyzem, ha nekünk kellene ilyen ajánlat, akkor nekünk már még a logisztikán is spórolhatnának, mivel a 14 géphez már van kiépült logisztikai és support rendszer.
Megjegyzés:
Hja és @molnibalage -t pénzügyi témába beidézni, nem jelent jót az álmoskönyvek szerint sem!
Megjegyzés 2:
És ne feledjük, hogy infláció csak Magyarországon van. Felső-Gelsenkirchenben,a benzinkúton, 30 éve ugyan annyi a nokedlis rántott croisan!
@Terminator :
Felhatalmazlak, hogy ezt a hozzászólást részleteiben vagy egészében (úgy vagdalod, ahogy akarod, csak az adatok stimmeljenek) is áttedd bármelyik Gripen topicban, ha akarod.
Ez ebben a formában bocsánat, de nettó hülyeség.Harmadrészt,Gripen C harcértéke elmarad a Kfir NG tervezet prognosztizált harcértékétől.