Kfir (IAI, Izrael)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

cirqle

Well-Known Member
2021. december 5.
9 083
50 240
113
Kfirnek különben soha nem volt nagy időszaka,mindig is másodrendű gép volt.Harcaszati csapásmérőnek készült,az A4 gépek mellé, aztán az IAF előbb kivonta,mint a gyakorlogepkent tovább üzemeltetett Skyhawkokat.
Ha annyira fasza a Kfir, miért dobta ki az azt kifejlesztő ország "idejekorán"?
Miért rendszeresítették az F-16-ot?

Érdekes elgondolás egyébként, hogy ilyen öreg gépeket teljesen belezzünk ki, és új avionikával/hajtóművel/fegyverzettel tartsunk kurrensen, de többek közt pont az aerodinamika az egyik dolog, ami miatt ezek már öregnek számítanak. Azt meg nem tudod kicserélni jobbra.
 
  • Tetszik
Reactions: Centquri prime

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 165
33 389
113
Ha annyira fasza a Kfir, miért dobta ki az azt kifejlesztő ország "idejekorán"?
Miért rendszeresítették az F-16-ot?

Érdekes elgondolás egyébként, hogy ilyen öreg gépeket teljesen belezzünk ki, és új avionikával/hajtóművel/fegyverzettel tartsunk kurrensen, de többek közt pont az aerodinamika az egyik dolog, ami miatt ezek már öregnek számítanak. Azt meg nem tudod kicserélni jobbra.
Mert nem volt rá már szükségük.Vége lett a HH-nak.80as évek végén még korszerűsiteni akarták (PW hajtóművel,Lavihoz kifejlesztett elektronikával,F16XL mintájára módositott ACW szárnnyal).De a Szu összeomlott,az arab utánpótlás elapadt.Irakot szétverték,a lecsökkent veszélyre volt elég F16os gép.Egyszerűen feleslegessé váltak.
Kfir soha nem volt élvonalbeli gép.Eleve nem is annak szánták.Az Arie lett volna a zsidók álma,de az meghaladta a képességeiket.Ami azt illeti,a Kfirt sem gyártották/tervezték maguk,francia és amerikai segitséggel hozták össze,és franciba és amcsiban gyártott fődarabokat Izraelben összeszerelték.Lényegében egy Mirage 50 amcsi hajtóművel.Nem véletlenül jelent meg ugyanakkor a Mirageokon is a kacsaszárny.
NG egy nagyon modern harcelektronikát adna.De leginkább az ára teszi számitásba jöhetővé.Alsóhangon fele,de inkább harmada egy Gripen E árának.Persze nincsenek csodák,ezért tudomásul kell venni a régi sárkány hátrányait.Hiába kerül bele új hajtómű,FBW kormányvezérlés,módositott szárny,a régi aerodinamika alapvetően megmarad.Javulni fognak a manőverjellemzői,de nem lesz soha F16 szintű.Ez az ára az alacsony árnak.De szerintem ez bevállalható,mert az utóbbi 40 évben a dog jelentősége csökkent.
Az ár-érték arány szerintem fontos szempont.35milka most egy Kfir NG.HA egy upgradelt Gripen C 60 milka (szerintem nincs annyi),akkor érdemes lehet inkább a vén zsidón gondolkozni.Ha viszont az upgradelt Gripen 40 milka,akkor meg nem érdemes vele foglalkozni.Ugyan az NG több szempontbol lefőzné a feljavitott svédet,de a hátrányai és az átállás költségeit már nem tudná az olcsósága ellensúlyozni.
AKKOR HA.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

cirqle

Well-Known Member
2021. december 5.
9 083
50 240
113
Mert nem volt rá már szükségük.Vége lett a HH-nak.80as évek végén még korszerűsiteni akarták (PW hajtóművel,Lavihoz kifejlesztett elektronikával,F16XL mintájára módositott ACW szárnnyal).De a Szu összeomlott,az arab utánpótlás elapadt.Irakot szétverték,a lecsökkent veszélyre volt elég F16os gép.Egyszerűen feleslegessé váltak.
Kfir soha nem volt élvonalbeli gép.Eleve nem is annak szánták.Az Arie lett volna a zsidók álma,de az meghaladta a képességeiket.Ami azt illeti,a Kfirt sem gyártották/tervezték maguk,francia és amerikai segitséggel hozták össze,és franciba és amcsiban gyártott fődarabokat Izraelben összeszerelték.Lényegében egy Mirage 50 amcsi hajtóművel.Nem véletlenül jelent meg ugyanakkor a Mirageokon is a kacsaszárny.
NG egy nagyon modern harcelektronikát adna.De leginkább az ára teszi számitásba jöhetővé.Alsóhangon fele,de inkább harmada egy Gripen E árának.Persze nincsenek csodák,ezért tudomásul kell venni a régi sárkány hátrányait.Hiába kerül bele új hajtómű,FBW kormányvezérlés,módositott szárny,a régi aerodinamika alapvetően megmarad.Javulni fognak a manőverjellemzői,de nem lesz soha F16 szintű.Ez az ára az alacsony árnak.De szerintem ez bevállalható,mert az utóbbi 40 évben a dog jelentősége csökkent.
Az ár-érték arány szerintem fontos szempont.35milka most egy Kfir NG.HA egy upgradelt Gripen C 60 milka (szerintem nincs annyi),akkor érdemes lehet inkább a vén zsidón gondolkozni.Ha viszont az upgradelt Gripen 40 milka,akkor meg nem érdemes vele foglalkozni.Ugyan az NG több szempontbol lefőzné a feljavitott svédet,de a hátrányai és az átállás költségeit már nem tudná az olcsósága ellensúlyozni.
AKKOR HA.
Becsípődött ez nálad, látom.
Úgy dobálózunk itt a milliókkal, mintha pontosan tisztában lennénk a megvásárolt haditechnika ÉS szolgáltatások teljességével (nem vagyunk). Meg a finanszírozás/lízing sajátosságaival az adott ügyletek esetében. Ezt is beleszámítod abba az ár-érték arányba?

Jelen pillanatban egy Kolumbiának, Ecuadornak és Sri Lankának ajánlott, harmadvonalas csodáról beszélünk itt. Véletlenül pont olyan országok, ahol használják/ták ezt a retket. Már megbocsáss, de ennél azért tudunk jobbat is.

Amire az országnak szüksége lehet a következő 15-20 évben, arra elég egy VALÓBAN bevált, olcsón fenntartható és avionikailag szinten tartható gép. Az F-16 pont ilyen, ért hozzá a fél világ, kompetens és korrekt repülő, nem utolsósorban többször bizonyított. És még csak sokba se kerül.
Vagy ha nem akarunk az USÁtól vásárolni, ott a Mirage is.
 
  • Tetszik
Reactions: molnibalage
M

molnibalage

Guest
Kfir soha nem volt élvonalbeli gép.Eleve nem is annak szánták.
Akkor mi a francnak kapmányolsz állandóan mellette?
Amikor meg a Gripen elsővonalbeli gépnek volt szánva mindig is és a kettő alapjai között 30+ év van.

NG egy nagyon modern harcelektronikát adna.
Ami elérhető a Gripenen is.
De leginkább az ára teszi számitásba jöhetővé.Alsóhangon fele,de inkább harmada egy Gripen E árának.
De szó sincs E vásárlásáról.
C korszerűsítés és további bővítésről, homogén flotta lenne és nem egy 50+ éves szar alap.
Persze nincsenek csodák,ezért tudomásul kell venni a régi sárkány hátrányait.
Nem kell tudomásul venni, mert NEM VESZED MEG.
Ez az ára az alacsony árnak.
Összemérhető egy Gripen upgraddel, akkor ez hol alacsony?
Meg a nem homogén flotta és pilóta állomány? A gépek árán nézzél márt túl légyszi...
De szerintem ez bevállalható,mert az utóbbi 40 évben a dog jelentősége csökkent.
Lófaszt.
Az ár-érték arány szerintem fontos szempont.35milka most egy Kfir NG.HA egy upgradelt Gripen C 60 milka (szerintem nincs annyi),akkor érdemes lehet inkább a vén zsidón gondolkozni.Ha viszont az upgradelt Gripen 40 milka,akkor meg nem érdemes vele foglalkozni.Ugyan az NG több szempontbol lefőzné a feljavitott svédet,de a hátrányai és az átállás költségeit már nem tudná az olcsósága ellensúlyozni.
AKKOR HA.
Nincs HA.
A jövő haderejét 20 évre nem 50 éves szarokra alapozod, amik szét vannak repülve és mostani tulaja is ezért vágja ki.
 

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
16 492
59 941
113
Akkor mi a francnak kapmányolsz állandóan mellette?
Amikor meg a Gripen elsővonalbeli gépnek volt szánva mindig is és a kettő alapjai között 30+ év van.


Ami elérhető a Gripenen is.

De szó sincs E vásárlásáról.
C korszerűsítés és további bővítésről, homogén flotta lenne és nem egy 50+ éves szar alap.

Nem kell tudomásul venni, mert NEM VESZED MEG.

Összemérhető egy Gripen upgraddel, akkor ez hol alacsony?
Meg a nem homogén flotta és pilóta állomány? A gépek árán nézzél márt túl légyszi...

Lófaszt.

Nincs HA.
A jövő haderejét 20 évre nem 50 éves szarokra alapozod, amik szét vannak repülve és mostani tulaja is ezért vágja ki.

Kfir az új T-72? :)
 
  • Imádom
Reactions: Kim Philby

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 165
33 389
113
Akkor mi a francnak kapmányolsz állandóan mellette?
Amikor meg a Gripen elsővonalbeli gépnek volt szánva mindig is és a kettő alapjai között 30+ év van.


Ami elérhető a Gripenen is.

De szó sincs E vásárlásáról.
C korszerűsítés és további bővítésről, homogén flotta lenne és nem egy 50+ éves szar alap.

Nem kell tudomásul venni, mert NEM VESZED MEG.

Összemérhető egy Gripen upgraddel, akkor ez hol alacsony?
Meg a nem homogén flotta és pilóta állomány? A gépek árán nézzél márt túl légyszi...

Lófaszt.

Nincs HA.
A jövő haderejét 20 évre nem 50 éves szarokra alapozod, amik szét vannak repülve és mostani tulaja is ezért vágja ki.
Bocs fiuk,de most se időm,se rendes netem nincs komoly vitához.Majd ha lesz,bosszantalak benneteket vele :D
Addig is
Balázs,ezt a részt ne hagyd már ki....
Az ár-érték arány szerintem fontos szempont.35milka most egy Kfir NG.HA egy upgradelt Gripen C 60 milka (szerintem nincs annyi),akkor érdemes lehet inkább a vén zsidón gondolkozni.Ha viszont az upgradelt Gripen 40 milka,akkor meg nem érdemes vele foglalkozni.Ugyan az NG több szempontbol lefőzné a feljavitott svédet,de a hátrányai és az átállás költségeit már nem tudná az olcsósága ellensúlyozni.
AKKOR HA.
Szerintem légiharc szempontjábol analóg lehet a MiG31,F14,olasz F104ek,Tornádo ADV,amik egyike se a dogharcosságáról volt hires
Technikai fejlődés szempontjábol az F20.Leánykori nevén F5G (különben az F20 a kedvencem,nem a Kfir).50es évek végi alapterv felpofozva.
Mit gondoltok a Mirage 2000 repjellemzőiről?Merthogy egy ex Kfirpilóta szerint,ha ténylegesen megkapja azokat a fejlesztéseket az NG,amiket a kokatermesztő fórumozők összebogarásztak,akkor kb annak a szintjét érheti el reptechnikailag.(IAI nem részletezte,hogy mit is jelentenek konkrétan a "manőverjellemzők jelentős javulását" eredményező törzs és szárnymódositások a gyakorlatban.Fórumozók szerint az ACW szárnyat-node,mint kiderült,abbol is 3 félét terveztek,különböző belépőél kialakitással....Szerintem a zsidók nyitva hagyják a dolgot,alku kérdése.De ezért irtam fentebb,hogy 9/11 függesztő,mert az ACW 2 szárnyvégi függesztőt is hozna pluszban-de ahoz meg is kéne kapnia a módositást)
Szóval elég sok a bizonytalanság.Optimusták variációjának megvalósulás esetén,szerintem nem is rossz-pesszimisták igaza estén meg,na ezt felejtsük el.
AKKOR HA......
 
M

molnibalage

Guest
Szerintem légiharc szempontjábol analóg lehet a MiG31,F14,olasz F104ek,Tornádo ADV,amik egyike se a dogharcosságáról volt hires
De bakker az MiG-31-et soha nem tervezték nekizavarni vadászoknak, a te Kefíred viszont hol ilyen?
Hogyan garantálod azt, hogy nem fut bele vadászokba? Az F-14A árához képest volt szerény dogfighban.
A Tornado ADV egyértelműen CAP-elésre lett kitalálva, semmi másra.

Az F-104 a csóróság miatt húzta a hh vége feléig vagy azon is túl az olaszoknál.
 
  • Tetszik
Reactions: Ocses

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 165
33 389
113
No fiuk,Andakxint előkésziten :cool:
Becsípődött ez nálad, látom.
Akkor mi a francnak kapmányolsz állandóan mellette?
Pénz,pénz,pénz....Ez kell a háborúhoz.És akinek nincs elég,annak ki kell találnia,hogy mégis valahogy elég legyen.
harmadvonalas csodáról beszélünk itt. Véletlenül pont olyan országok, ahol használják/ták ezt a retket
Éppenséggel buleszeknek is felajánlották,még a 2032 lokátorral.
Valójában a C10P harcelektronikája és fegyverzete élvonalbeli.Upgradelt Gripen C valószinüleg csak alulről fogja karcolgatni azt a szintet,ami a kolumbiai gépeken jópár éve rajta van.
Meg a finanszírozás/lízing sajátosságaival az adott ügyletek esetében.
Ez tárgyalás kérdése.De minden más gép esetében is.
Az F-16 pont ilyen, ért hozzá a fél világ, kompetens és korrekt repülő, nem utolsósorban többször bizonyított
A piacon lévő használt gépek nemcsak gyártási évszámra öregek,de elhasználtak is.Elektronikailag a MLU ugyan szinten tartotta őket (kb mint a mi gépeinket az MS20),de a Kfir NG-re ajánlott elektronikának csak jelenthetnek.Az a V szintje,egy V szintre korszerűsités meg nem occsó...és az elhasznált gépekre nem biztos,hogy megéri.
90es években mint harci gépet,különben jobbnak találták a Miraget,mint a Gripent-de az ára és az üzemköltsége miatt elvetették,lényegében azonnal.És ahogy az F16,a Mirage 2000 használt példányai is ugyanazokkal a problémákkal küzd.Elhasználtak,harcelektronikájuk egy generációval régebbi-bár szintentartott.
Kokainkapálók különben szépen összeszedték,hogy mennyire szoros tipustestvérek a 2000 és a Kfir.Lényegében mindkettő egy korszerűsitett Mirage III,csak a korszerűsités szempontjai voltak mások.Franciknak egy élvonalbeli vadászgép kellett,zsidóknak meg egy olcsó csapásmérő.
Különben ha az optimusta kolumbiaiaknak van igazuk,az NG még jobb is,mint egy Mirage 2000.FBW kormányrendszert biztos kap(na,ha valaki megrendeli),ha ehez valóban jön még az orrsegédszárny is ACW szárnyon,akkor miben is jobb a 2000?Akkor az NG mindent megkap,amitöl a Miráge 2000 az,ami.Plusz a harcrendszerei és a hajtóműve egy generációval korszerűbb....
Ami elérhető a Gripenen is.
Csak alulról karcolja.Példul a PS-05 Mk5 egy 80as évek végi radar AESA antennával kotrszerűsitve.EL 2052 meg egy új radar....
Összemérhető egy Gripen upgraddel, akkor ez hol alacsony?
60 milkára becsülsz egy upgradelt Gripen C-t,egy NG meg 35 milkáért ajánlanak.25 millió azért nem két fillér.....És az olcsóbb gépnek jobb a harcelektronikája,új és erősebb hajtóműve,nagyobb terhelhetősége,nagyobb üzemanyagkapacitása és hosszabb élettartama van.....És ha valóban elérheti a Mirage 2000 repteljesitményét,akkor a manőverjellemzői se biztos,hogy olyan nagyon hátrányba hoznák......A Mirage 2000 és a Gripen C repülési jellemzőinek összevetését viszont csinálja meg az,aki éárt hozzá.
Meg a nem homogén flotta és pilóta állomány?
Ettől szerintem nem kell annyia félni.Mikor katona voltam Taszáron,ott két tipus szolgált.Meg Pápán is.A világon rengeteg helyen szolgálnak és szolgáltak egyideüleg több tipussal.Velünk összemérhető országok is.Pl Jordánia nem egy olajsejkség,de párhuzamossan F5 és Mirage F1.Eucvador jelenleg,Jaguár,Mirage F1,Kfir CE,Super Cheetah (ami,mint kiderült,áthajtóművezett Kfir C2 eredetileg)
amik szét vannak repülve és mostani tulaja is ezért vágja ki.
Kolumbiaiak összeszedte infó szerint kb 50 db Kfir C7 sárkány áll az IAInál lekonzerválva.Ezek 87után gyártott gépek,alig pár évig voltak szolgálatban.Sőt egy kis részük egyáltalán nem volt hadi szolgálatban.Az IAI gyárbol egyenesen mentek az IAF tartalékállományába,naftalinba.90es éveket ott töltötték,majd 2000 után fokozatossan visszakerültak az IAI-hoz.Kibelezték a sárkányokat,és lekonzerválták.Ezek a sárkányok vannak felajálva az NG átépitésre.A gyári promó szerint 30 naptári év,illetve 8ezer repült óra élettartam van bennük-ami hosszabbitható.(jelenlegi szolgálatban álló gépek többsége már túllépte ezeket a korlátokat,és szolgálnak.)
Van még pár dolog,de szerintem egy andakxinhoz ennyi elég lesz-majd később.
Valaki összevetné a Mirage 2000 jellemzőit a Gripen C és E-hez viszonyitva?
 
  • Tetszik
Reactions: formosa1 and cirqle

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 165
33 389
113
Ez egy Super Cheetah,igy nézzet voilna ki ACW szárnnyal.
0%2B0%2B0%2B.gif

Optimista cenárió esetén egy ilyen gépet kell elképzelni,F414 hajtóművel,mintegy harmadával nagyobb belső üzemanyag kapacitással,orrsegédszárnnyal,FBW kormányvezérléssel,és a legkorszerűbb zsidó elektronikával (de a fizetővendég kivánsága parancs-ki mit kér.Nem izraeli fegyverzet is integrálható.Meteor is,SDB is,stb)
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 165
33 389
113
Kfir első változata
965a04524dd199d289fe6cffdc137baf.jpg

Egy Nesher (vagyis Mirage V,ami egy Mirage III radar nélkül) J79 hajtóművel.
Vagyis egy igen régi alapokon álló konstrukció egyik véghajtása (másik a Mirage 2000)
Ez még nem egy kompozit csoda,hagyományos technológia.Ez azomban nekünk még előnyös is lehet.A fém elemek könnyeben javithatók,akár kisebb harci sérülések esetén is.A sárkány nagyon strapabiró,a ma szolgálatban álló gépek mind korai C2 modellekből lettek kialakitva,és mégis birják.
Másik,hogy korai elveknek megfelelően alkalmas a tábori repteres üzemeltetésre.Vagyis jol tolerálja a mostoha körülményeket.Harcászatilag is van jelentősége.Egy kis,lényegében egy bázisos légierő számára maga a tábori üzemképesség is hasznos.Egyrészt rajtaütés szerű támadásnál az ellen pusztitaná a felszállópályát-de ez a Kfirnek nem jelent problémát,a reptér gyepéről is képes üzemelni.A sérült felszállómező ugyan speciális eszközökkel kb fél nap alatt kijavitható-de egy kis hadműveleti távolságokkal,és kis haderővel rendelkező országnak egy pár órás légifedezeti hiány is a vereséget jelentheti.
A másik,hogy egy a repteret el nem érő gép képes a terepleszállásra,vagyis menthető marad (hat,mert azért megfelelő terep is kell hozzá).Erre az angolai rovatban lehet gyakorlati példát találni.És egy kis légierőnek minden egyes gép számit.
Szóval paradox módon a régi alapok számunkra még hasznosabbá is tehetik a gépet.HA,a korszerűsitési eredmények olyanok,mint a becsült tulajdonságok.Mert abban az esetben bizony a Gripen E teljesitményével vetekedő,de annál jóval olcsóbb gép.Igy esetleg azonos erőforrás igénybevételével nagyobb légierő állitható ki,illetve marad pénz kiképzésre,felszerelésre,sokrétű és bőséges fegyverzetre.Mert önmagában a gépek harcértéke ezek nélkül nulla,csak látványosságnak jók.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 165
33 389
113
Teszel be forrást az árajánlatra?
Janes irt róla,de most nyilvános nethálózaton vagyok,nem engedi megnyitni
https://www.janes.com/defence-news/...-return-sri-lanka-and-ecuador-jets-to-service
Ha nem ebbe a hirbe van,akkor bocsi,egy másikban-egyik Janes lapot sem engedi innen megnyitni.
0.jpg

Ez egy kolumbiai Molni videójábol való kép.De igazábol a Gripen C új gyártású árát vette alapul,nem tudni,mennyibe kerülne a letárolt sárkányokbol készülő Gripen C+.Egy biztos,90milkát nem ér meg.
És ma már biztosan több lenne nominálisan.Az utóbbi 3 évben durva infláció volt mindenütt,
És a képen egy C10P van,NG nincs,csak papiron
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Janes irt róla,de most nyilvános nethálózaton vagyok,nem engedi megnyitni
https://www.janes.com/defence-news/...-return-sri-lanka-and-ecuador-jets-to-service
Ha nem ebbe a hirbe van,akkor bocsi,egy másikban-egyik Janes lapot sem engedi innen megnyitni.
0.jpg

Ez egy kolumbiai Molni videójábol való kép.De igazábol a Gripen C új gyártású árát vette alapul,nem tudni,mennyibe kerülne a letárolt sárkányokbol készülő Gripen C+.Egy biztos,90milkát nem ér meg.
És ma már biztosan több lenne nominálisan.Az utóbbi 3 évben durva infláció volt mindenütt,
És a képen egy C10P van,NG nincs,csak papiron
Szánalmas! :cool:

A horvátoknak az árcsökkentés előtt ajánlottak 12 használatlan airframes Gripent 900M USD-ért.
(gyengébbek és túlképzett Kfir rajongók kedvéért: 75M/db)
Ebben a csomagban már a support és 1Mrd-os ellentételezés is benne volt.
Hja meg a tech transfer is, mert Gripen szervizközpontot is igértek a horvátoknak.
Megjegyzem, ha nekünk kellene ilyen ajánlat, akkor nekünk már még a logisztikán is spórolhatnának, mivel a 14 géphez már van kiépült logisztikai és support rendszer.

Megjegyzés:
Hja és @molnibalage -t pénzügyi témába beidézni, nem jelent jót az álmoskönyvek szerint sem!

Megjegyzés 2:
És ne feledjük, hogy infláció csak Magyarországon van. Felső-Gelsenkirchenben,a benzinkúton, 30 éve ugyan annyi a nokedlis rántott croisan!

@Terminator :
Felhatalmazlak, hogy ezt a hozzászólást részleteiben vagy egészében (úgy vagdalod, ahogy akarod, csak az adatok stimmeljenek) is áttedd bármelyik Gripen topicban, ha akarod.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Videómból? Nekem ilyen videóm nem volt.
Nem értem, hogy a 90 millás Gripen C honnan jön. Nekünk az elvesztett gépet akkori HUF és valutaárfolyamon kb. 30 milláért pótolták, kb. 9 mrd HUF-ért.
De továbbra sem értem miért szívszerelmed egy full elavult sárkány. Ha ennyire Frankeinstein szörnye gépet akarsz, de valódi teljesítménnyel, akkor vegyél ki AMARG-ból kvázi 0 órás ADF gépeket és húzd rá a V upgradet és csá.

Alig pár hónapos hír, hogy a nehezen üzemben tartható gépeket kivágják Dél-Amerikában.
Erre huszadjára is előhúzod a Kefirt? Minek?
Nem értem és más sem.
Finomítanék az idézett kommentre adott válaszomon! :rolleyes:
Fejlődőképes vagy! :)
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 165
33 389
113
Szánalmas! :cool:

A horvátoknak az árcsökkentés előtt ajánlottak 12 használatlan airframes Gripent 900M USD-ért.
(gyengébbek és túlképzett Kfir rajongók kedvéért: 75M/db)
Ebben a csomagban már a support és 1Mrd-os ellentételezés is benne volt.
Hja meg a tech transfer is, mert Gripen szervizközpontot is igértek a horvátoknak.
Megjegyzem, ha nekünk kellene ilyen ajánlat, akkor nekünk már még a logisztikán is spórolhatnának, mivel a 14 géphez már van kiépült logisztikai és support rendszer.

Megjegyzés:
Hja és @molnibalage -t pénzügyi témába beidézni, nem jelent jót az álmoskönyvek szerint sem!

Megjegyzés 2:
És ne feledjük, hogy infláció csak Magyarországon van. Felső-Gelsenkirchenben,a benzinkúton, 30 éve ugyan annyi a nokedlis rántott croisan!

@Terminator :
Felhatalmazlak, hogy ezt a hozzászólást részleteiben vagy egészében (úgy vagdalod, ahogy akarod, csak az adatok stimmeljenek) is áttedd bármelyik Gripen topicban, ha akarod.
Egyrészt,Mo-on vagyok.
Másrészt,a linken nem találtam árt,csak reklámszöveget.
Harmadrészt,Gripen C harcértéke elmarad a Kfir NG tervezet prognosztizált harcértékétől.
Negyedrészt,anno nekünk is igért techtranszfert,meg ellentételezést a Saab.....Aztán mi lett?Semmi.
Ötödrészt,krabotok mégis inkább a Rafalet vállasztották.
6.Érdekes,hogy mennyivel drágább a svéd ajánlat üres sárkányok életre keltésére,ami átépitést nem is tartalmaz.....
7..pontba,Mint irtam valahol,hiába igéretes tervezet,alighanem soha nem fog megvalósulni.Nem technikai okbol,hanem finanszirozás okán.Nincs mögötte állami/politikai támogatás,garancia,hitelprogram,semmi.Tisztán üzleti alapú.Manapság az már nem megy.Dassault Mirage F1 lett igy utoljára sikeres.Mirage 4000 már ugyanúgy elbukott,mint az F20.Pedig mindkettő igéretes volt a maga nemében.

@Terminator ,bocs Vasember,csináljuk itten néked a felesleges munkát
 
  • Vicces
Reactions: kamm
M

molnibalage

Guest
Harmadrészt,Gripen C harcértéke elmarad a Kfir NG tervezet prognosztizált harcértékétől.
Ez ebben a formában bocsánat, de nettó hülyeség.

Az AESA radartól a KFir nem fog jobban emelkedni, sem lesz nagyobb a hatósugara a kőkorszaki turbojet hajtóművével.
Ezen felül MELYIK Gripen C-től? Azon is lehet HMS és IRIS-T, tehát dogfightban sem jobb. Meteor mióta van Kfir-en?
Hát SDB?

Kicsit nézzed már reálisabban a dolgokat