Kfir (IAI, Izrael)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
18 574
32 064
113
Kolumbiai légi harcászati elgondolások.Fasirtban vannak Venezuelával,ők a számitott ellenség elsősorban.Ezért áltak neki korszerűsiteni az addig csak vb kongfis Kfireket (kefir vb-nak is készült,eredetileg még radarja sincs).Számitott ellenség gépei Szu30 és F16 (már amikor éppen repülőképessek az alkatrészhiány miatt).Tisztában vannak a gépeik hátrányaival,ehez alkalmazkodó taktikával számolnak.Mindenképpen kerülendő a közelharc elképzelésük szerint IR AAM inditási távolságik mehetnek max,de inditás után azonnal nyulcipő.Az utólagos célbefogási képességet ehez elengedhetetlennek tartják(?)).Ezt az amcsik Zerok elleni taktikájához hasonlitják,csak korszerű fegyverzettel,jóval nagyobb távolságbol.Lendületből,a lehető legtávolabbrol rácsapni az ellenre,majd kiválni a harcbol,nem bocsátkozni közelharcba.Ezt kipróbálni mentek el 2012ben a Red Flagra.A tapasztalatok nyomán további fejlesztésekről döntöttek,amit a 2018as Red Flagon probáltak ki (különben el vannak ájulva,hogy milyen kemény,valósághű-éshogy milyen sokat költenek a jenkik a gyakorlatra.Nekünk is érdemes lenne elmenni).A tapasztalatok nyomán áltak át az Elta 2052 AESA radarra.Szerintük jobb a Szu30 radarjánál,F16A radarja meg elavult(nincsenek modernizálva).Van LPi üzemmódja is,kemény EW körülmények között is jol muzsikál.Szerintük a Derby ER jobb,mint akármelyik AMRAAM-C változat.És a Szu30 R27 rakétáinál is (úgy tudják,hogy az R27EA/EM(?) ARH változatok is szolgálatban vannak-meg a passziv radaros EP is.Érdekes...).
Kiemelt figyelmet forditanak az EW-ra.Űgy gondolják,hogy a 2052 radar LPi üzemmódját a Szu besugárzásjelzője nem szúrja ki (álitólag a Red Flagon az amcsi F15/16 gépek sem tudták kiszurni-ez is érdekes),és a Szu gépek zavarórendszerei is hatástalanok rá.A gépek önvédelmi rendszere nagyon korszerű volt eredetileg is (korszerűsités után persze),de a 12es gyakorlat után ezt is fejlesztették.Szerintük az Elisra és Esmara rendszerekkel képesek nemcsak légiharcban EW fölényt biztositani,de bármilyen korszerű légvédelem áttörését is lehetővé teszik.Állitólag érzékelni,bemérni és zavarni is tudják még az LPi üzemmódban dolgozó radarokat isÁlitólag az Elisraval 2 gép hálózatosan képes elég pontosan bemérni egy radart,hogy utána azt Spice bombával támadni is tudják (no,ez nagyon érdekes).De vannak REH konténereik is,a TC gépek háború esetén a REH fedezetet adnák.
Amit egy a 2012es gyakorlaton részt vevő ex Kfir pilóta irt (közben nyugdijba ment),azt mindenki figyelmébe ajánlom.Szerinte egyetlen 4.generációs gépnek sincs esélye egy 5.generációs géppel szemben.Max véletlenszerüen érhet el légi győzelmet.És szerinte az 5. generációs gépek könnyedén áttörik akármelyik korszerű légvédelmi rendszert.
A gépektől függetlenül ami szerintem a mi szempontunkból fontos,az az elektronikai korszerűség kérdése.A térségükben (de világszinten is) korszerűnek számitó alig pár éves 2032 radart (dél koreaiak ezt rakták az FA50be) lecserélték az AESA és LPi képes 2052re.És kiegészitették a gépek amúgy korszerű (már volt rajt MAWS is) önvédelmi rendszerét egy komplex REH rendszerrel.
Gripenjeink korszerűsitésénél ezt nekünk is figyelembe kell venni.
 

Király Fika

Well-Known Member
2019. március 22.
2 877
4 706
113
Én inkább a JU-52-re szavaznék :) Minden IS integrálható rá, az üzemeltetése olcsó, olyan lassú, hogy lehetetlen eltalálni. Vagy.... hívjunk el egy izraeli mérnökökből álló csapatot, mutassuk meg nekik az összes inkurrenciát, hogy mit tudnának csinálni velük. Pld. T72-ből X-szárnyút.... :) :)
Miért nem a kefirt favorizálod?
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
18 574
32 064
113
Egyébként meg ha @molnibalage költségbecslései helyesek,akkor bizony 35milkáért jobban megéri egy Kfir NG,mint egy upgradelt Gripen C 60 milkáért.Dog kivételével minden tekintetben felülmúlná,és össz harcértéket tekintve t9bbet adna kevesebb pénzért.
Viszont ha egy Kfir NG új hajtóművel,lényegében újáépitve 35 milka,akkor szerintem egy fullra upgradelt Gripen C se kerül 60 milkába.Lényegesen kevesebb munka,beépitett érték,majd 2x annyiért?Szerintem ennyire nem vastag a svédek ceruzája.
 
M

molnibalage

Guest
Egyébként meg ha @molnibalage költségbecslései helyesek,akkor bizony 35milkáért jobban megéri egy Kfir NG,mint egy upgradelt Gripen C 60 milkáért.
  1. Asszem mész ignorba.
  2. Ezt a faszságot miből vezetted le...?
  3. Amikor a kivonás melletti fő érv, hogy szinte alig lehet pótalkatrészt szerezni hozzá?
  4. Amikor megmutattuk, hogy a MiG-21BISz alatti repteljesítménye van?
  5. Hatósugár / CAP idő egy rakat szar az eredeti hajtóművével
  6. 40+ éves életkorú gépeket, amiknek 60+ éves aerodinamikai háttere van nem hajtóművezel át. B*,eg n+1-szer el lett monda, hogy szinte semmilyen vadászgépet nem hajtóműveznek át gyártása után. Mert kurvadrága.
Bocsánat, de a hülyeség mantrázásának is van határa.
Ha szerinted egy 60+ éves sárkányra építkezve kéne a következő 20 évet építeni, akkor te menthetetlenül hülye vagy.

A stillus maga az ember.Ez a fensőséges,gúnyolódó,semmilyen érvet nem tartalmazó sill jellemző az aparatcsikokra.
Ezzel az idézettel a faszom teli van már.
Kiválóan takaróznak vele e a vérostoba emberek, amikor a hozzáértők a 213-dik "okos" beszólásuk után elküldik oda, ahová valók.
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 690
14 653
113
Egyébként meg ha @molnibalage költségbecslései helyesek,akkor bizony 35milkáért jobban megéri egy Kfir NG,mint egy upgradelt Gripen C 60 milkáért.Dog kivételével minden tekintetben felülmúlná,és össz harcértéket tekintve t9bbet adna kevesebb pénzért.
Viszont ha egy Kfir NG új hajtóművel,lényegében újáépitve 35 milka,akkor szerintem egy fullra upgradelt Gripen C se kerül 60 milkába.Lényegesen kevesebb munka,beépitett érték,majd 2x annyiért?Szerintem ennyire nem vastag a svédek ceruzája.
50 éves gép ingyen se kel.. Hacsak nem múzeumba.
 
T

Törölt tag 2361

Guest
Kolumbiai légi harcászati elgondolások.Fasirtban vannak Venezuelával,ők a számitott ellenség elsősorban.Ezért áltak neki korszerűsiteni az addig csak vb kongfis Kfireket (kefir vb-nak is készült,eredetileg még radarja sincs).Számitott ellenség gépei Szu30 és F16 (már amikor éppen repülőképessek az alkatrészhiány miatt).Tisztában vannak a gépeik hátrányaival,ehez alkalmazkodó taktikával számolnak.Mindenképpen kerülendő a közelharc elképzelésük szerint IR AAM inditási távolságik mehetnek max,de inditás után azonnal nyulcipő.Az utólagos célbefogási képességet ehez elengedhetetlennek tartják(?)).Ezt az amcsik Zerok elleni taktikájához hasonlitják,csak korszerű fegyverzettel,jóval nagyobb távolságbol.Lendületből,a lehető legtávolabbrol rácsapni az ellenre,majd kiválni a harcbol,nem bocsátkozni közelharcba.

szoval, most valottad be ezzel az irassal hogy a fetised targya kb lof@szt sem er egy modernebb gep ellen es partizankodni kell vele... hatha akor sikerul vmi...
 

Littlejohn

Well-Known Member
2010. április 20.
3 535
15 258
113
Miért nem a kefirt favorizálod?
Mert a Kfirt egy - a maga idejében hatékony, csodálatos masinának tartom. - A maga idejében....Még az is lehet, hogy bizonyos számok Negant igazolják.... azonban a környezet fontosabb. Eljárt az idő felette... Ahogy a Phantom felett is... meg még sok más fölött.... Azért is írok kevesebbet a haditechnikai topicokba, mert van önkritikám. Vaskos tapasztalataim vannak ugyan, de... elavultak.... Ezért nagyrészt inkább... olvasok...... Nem szégyen tanulni...Molnitól sem, aki kb. fele annyi idős, mint én...
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
18 574
32 064
113
szoval, most valottad be ezzel az irassal hogy a fetised targya kb lof@szt sem er egy modernebb gep ellen es partizankodni kell vele... hatha akor sikerul vmi...
Nem,csak ennyit értettél meg belőle.
Azt sem értem,hogy mit nem lehet megérteni az ár-harcérték viszonyításon?????Ez nem szívügyi kérdés,hanem pénzügyi.
Szerintem a legjobb lenne egy nagy levegőt véve F35ot venni.Ar-harcertek arányban az a legjobb.Csak éppen nekünk nincs rá pénzünk
 
T

Törölt tag 2361

Guest
Nem,csak ennyit értettél meg belőle.
Azt sem értem,hogy mit nem lehet megérteni az ár-harcérték viszonyításon?????Ez nem szívügyi kérdés,hanem pénzügyi.
Szerintem a legjobb lenne egy nagy levegőt véve F35ot venni.Ar-harcertek arányban az a legjobb.Csak éppen nekünk nincs rá pénzünk
egy elavult gepnek nem nezheted a ar ertek aranyat. foleg ha altatresz meg stb alig van hozza mert kb mar senki sem repteti.
dragabb az uzemeltetese mint egy ujabb gepnek.

modernizalva is elege kerdeses a hasznalata...jo lesz celnak az ellenfelnek - penz ertek aranyba igy kidobtad a penzt az ablakon...

akor mar inkabb f16 vagy gripen mind ez.
 
M

molnibalage

Guest
Mert a Kfirt egy - a maga idejében hatékony, csodálatos masinának tartom. - A maga idejében....Még az is lehet, hogy bizonyos számok Negant igazolják.... azonban a környezet fontosabb. Eljárt az idő felette... Ahogy a Phantom felett is... meg még sok más fölött.... Azért is írok kevesebbet a haditechnikai topicokba, mert van önkritikám. Vaskos tapasztalataim vannak ugyan, de... elavultak.... Ezért nagyrészt inkább... olvasok...... Nem szégyen tanulni...Molnitól sem, aki kb. fele annyi idős, mint én...
Amúgy ez a példa tökéletes.
Az F-4 egy generációval újabb platfrom és ki szórakozott vele?
A török F-4 Terminator 2020-at leszámítva semmi komolyabb dolog nem volt.
A német ICA/KWS csak az AIM-120-ról szól és egy Hornet radart kapott és talán IFF/COMM fejlesztést

Na, ennek fényben a kefit felemelegetése irriáló már.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
18 574
32 064
113
Amúgy ez a példa tökéletes.
Az F-4 egy generációval újabb platfrom és ki szórakozott vele?
A török F-4 Terminator 2020-at leszámítva semmi komolyabb dolog nem volt.
A német ICA/KWS csak az AIM-120-ról szól és egy Hornet radart kapott és talán IFF/COMM fejlesztést

Na, ennek fényben a kefit felemelegetése irriáló már.
A német és török korszerűsítések a jelenlegi C10 korszerűsítések megfelelői.
NG analógia a végül prototípus szintén elakadt PW hajtóműves Phantom.
NG tulajdonképpen egy felmelegített és korszerűsített Nammer.A Nammer megvalósult formája meg a Super Cheetah.Amik meg kivont Kfir C2-ekbol készültek.Lavihoz kifejlesztett elektronikát-es hajtómű cserével Atar 9K50 hajtóművet kaptak.
Red Flag gyakorlatok alapján úgy gondolják,hogy megfelelő harcászati szabályokkal képesek a jelenlegi C10P gépeik legyőzni a venezuelai Szu és F16 gépeket.
Ezeket kolumbiai fórumokon olvastam,nem én találtam ki
egy elavult gepnek nem nezheted a ar ertek aranyat. foleg ha altatresz meg stb alig van hozza mert kb mar senki sem repteti.
dragabb az uzemeltetese mint egy ujabb gepnek.

modernizalva is elege kerdeses a hasznalata...jo lesz celnak az ellenfelnek - penz ertek aranyba igy kidobtad a penzt az ablakon...

akor mar inkabb f16 vagy gripen mind ez.
Paradox módon pont a régi sárkány üzemeltetésével nincs különösebb probléma,hajtóműveket voltak gondjaik.A kolumbiai gépek egyszerűen kifutottak az üzemidőből.
Red Flag gyakorlatokon jól teljesítettek.
NG harcrlektronikaja, vezérlő rendszere, hajtóműve a legmodernebb lenne-de egy 3,5 generációs sarkanyban.Egy oszver.Gond,hogy csak papíron létezik.Igy minden vele kapcsolatos dolog becslés.En is folyton úgy írok vele kapcsolatban,hogy HA meg AKKOR.

Kfirnek különben soha nem volt nagy időszaka,mindig is másodrendű gép volt.Harcaszati csapásmérőnek készült,az A4 gépek mellé, aztán az IAF előbb kivonta,mint a gyakorlogepkent tovább üzemeltetett Skyhawkokat.
 
M

molnibalage

Guest
Mert a Kfirt egy - a maga idejében hatékony, csodálatos masinának tartom. - A maga idejében....Még az is lehet, hogy bizonyos számok Negant igazolják.... azonban a környezet fontosabb. Eljárt az idő felette... Ahogy a Phantom felett is... meg még sok más fölött.... Azért is írok kevesebbet a haditechnikai topicokba, mert van önkritikám. Vaskos tapasztalataim vannak ugyan, de... elavultak.... Ezért nagyrészt inkább... olvasok...... Nem szégyen tanulni...Molnitól sem, aki kb. fele annyi idős, mint én...
80 éves leszel? :)
(39 leszek áprilisban.)
 
  • Tetszik
Reactions: Littlejohn