No fiuk,Andakxint előkésziten
Becsípődött ez nálad, látom.
Akkor mi a francnak kapmányolsz állandóan mellette?
Pénz,pénz,pénz....Ez kell a háborúhoz.És akinek nincs elég,annak ki kell találnia,hogy mégis valahogy elég legyen.
harmadvonalas csodáról beszélünk itt. Véletlenül pont olyan országok, ahol használják/ták ezt a retket
Éppenséggel buleszeknek is felajánlották,még a 2032 lokátorral.
Valójában a C10P harcelektronikája és fegyverzete élvonalbeli.Upgradelt Gripen C valószinüleg csak alulről fogja karcolgatni azt a szintet,ami a kolumbiai gépeken jópár éve rajta van.
Meg a finanszírozás/lízing sajátosságaival az adott ügyletek esetében.
Ez tárgyalás kérdése.De minden más gép esetében is.
Az F-16 pont ilyen, ért hozzá a fél világ, kompetens és korrekt repülő, nem utolsósorban többször bizonyított
A piacon lévő használt gépek nemcsak gyártási évszámra öregek,de elhasználtak is.Elektronikailag a MLU ugyan szinten tartotta őket (kb mint a mi gépeinket az MS20),de a Kfir NG-re ajánlott elektronikának csak jelenthetnek.Az a V szintje,egy V szintre korszerűsités meg nem occsó...és az elhasznált gépekre nem biztos,hogy megéri.
90es években mint harci gépet,különben jobbnak találták a Miraget,mint a Gripent-de az ára és az üzemköltsége miatt elvetették,lényegében azonnal.És ahogy az F16,a Mirage 2000 használt példányai is ugyanazokkal a problémákkal küzd.Elhasználtak,harcelektronikájuk egy generációval régebbi-bár szintentartott.
Kokainkapálók különben szépen összeszedték,hogy mennyire szoros tipustestvérek a 2000 és a Kfir.Lényegében mindkettő egy korszerűsitett Mirage III,csak a korszerűsités szempontjai voltak mások.Franciknak egy élvonalbeli vadászgép kellett,zsidóknak meg egy olcsó csapásmérő.
Különben ha az optimusta kolumbiaiaknak van igazuk,az NG még jobb is,mint egy Mirage 2000.FBW kormányrendszert biztos kap(na,ha valaki megrendeli),ha ehez valóban jön még az orrsegédszárny is ACW szárnyon,akkor miben is jobb a 2000?Akkor az NG mindent megkap,amitöl a Miráge 2000 az,ami.Plusz a harcrendszerei és a hajtóműve egy generációval korszerűbb....
Ami elérhető a Gripenen is.
Csak alulról karcolja.Példul a PS-05 Mk5 egy 80as évek végi radar AESA antennával kotrszerűsitve.EL 2052 meg egy új radar....
Összemérhető egy Gripen upgraddel, akkor ez hol alacsony?
60 milkára becsülsz egy upgradelt Gripen C-t,egy NG meg 35 milkáért ajánlanak.25 millió azért nem két fillér.....És az olcsóbb gépnek jobb a harcelektronikája,új és erősebb hajtóműve,nagyobb terhelhetősége,nagyobb üzemanyagkapacitása és hosszabb élettartama van.....És ha valóban elérheti a Mirage 2000 repteljesitményét,akkor a manőverjellemzői se biztos,hogy olyan nagyon hátrányba hoznák......A Mirage 2000 és a Gripen C repülési jellemzőinek összevetését viszont csinálja meg az,aki éárt hozzá.
Meg a nem homogén flotta és pilóta állomány?
Ettől szerintem nem kell annyia félni.Mikor katona voltam Taszáron,ott két tipus szolgált.Meg Pápán is.A világon rengeteg helyen szolgálnak és szolgáltak egyideüleg több tipussal.Velünk összemérhető országok is.Pl Jordánia nem egy olajsejkség,de párhuzamossan F5 és Mirage F1.Eucvador jelenleg,Jaguár,Mirage F1,Kfir CE,Super Cheetah (ami,mint kiderült,áthajtóművezett Kfir C2 eredetileg)
amik szét vannak repülve és mostani tulaja is ezért vágja ki.
Kolumbiaiak összeszedte infó szerint kb 50 db Kfir C7 sárkány áll az IAInál lekonzerválva.Ezek 87után gyártott gépek,alig pár évig voltak szolgálatban.Sőt egy kis részük egyáltalán nem volt hadi szolgálatban.Az IAI gyárbol egyenesen mentek az IAF tartalékállományába,naftalinba.90es éveket ott töltötték,majd 2000 után fokozatossan visszakerültak az IAI-hoz.Kibelezték a sárkányokat,és lekonzerválták.Ezek a sárkányok vannak felajálva az NG átépitésre.A gyári promó szerint 30 naptári év,illetve 8ezer repült óra élettartam van bennük-ami hosszabbitható.(jelenlegi szolgálatban álló gépek többsége már túllépte ezeket a korlátokat,és szolgálnak.)
Van még pár dolog,de szerintem egy andakxinhoz ennyi elég lesz-majd később.
Valaki összevetné a Mirage 2000 jellemzőit a Gripen C és E-hez viszonyitva?