Hát ennél randább gépet keveset hordott hátán lég...
Van róla másik kép is,amin még jobban kijön a rondasága
Viszont azt is megtudtam,hogy a búrok Atlas Super Cheetah nem a saját Mirage III-aikból,hanem használt IAF Kfir C2ekből lett átépitve.Vagyis az IAI Nammer ténylegesen megvalósult,csak Dél Afrikában (izraeli kittekből).És hjtóművet cseréltek bennük,J79 helyére Atar 9K50 került (amcsik nem engedték a GE jet átadását).És Ecuvadorban máig repülnek példányai.Érdekes,hogy Kfir C2ek mellet
Találkoztam olyan képpel is,ami egy perui Mirage 2000 HUDját mutatja,mikor lelőtt egy ecuvadori Kfirt Magic-2 rakétával.
Ami azt illeti,baromi sokat harcolnak arrafelé a gépek.Ha éppen nincs is nagyobb,nemzetközi hirekbe is bekerülő hadművelet,a kisebb gerillacsapatokkal,narkomiliciákkal mindennaposak a csatározások.Európai mércével mérve az egész térségben folyamatosan háború van.
Sok érdekességbe belefutottam,de az NG paramétereit ők is csak becsülik.Annyival vannak előnyben,hogy 1-2 Kfiren ténylegesen szolgáló/szolgált pilóta is irogat náluk időnként.(több forumuk is van).Valahova a Mirage 2000 teljesitmény szintjére saccolják.Mérce náluk a venezuelai Szu30.Úgy gondolják,hogy bvr harcban a Derby ER rakétával és az AESA lokátorral,sokkal jobb EW rendszerűkkel előnyben vannak.De dogban a Szu megenné a mostani Kfirt reggelire.NG esetén vakarják a fejüket.Biztosak benne,hogy az F414 és a FbW vezérlés nagyságrenddel javitaná a jellemzőket,de abba már nem,hogy az elég lenne a Szu30 ellen is dogban-inkább kerülnék.Annyit azért nem javit....
Belharcokban nagyon élénken használták (és még most is) a gépeket.Elta célzó podot dicsérik,vetettek be Griffon és többféle GBU LGB-t.Meg a Spice 250 és 1000/2000 változatokat is.De leginkább buta bombákat használnak,mert olcsók.Elég pontosan lehet a Kfirrel bombázni,kedvencük az M117 bomba.Olcsó,stabilan átmegy a dzsungelen,mélyre hatol a talajba,és jó nagyot robban.(gerillák és a narkolaborok is bunkereket ásnak,mint a vietcong)
Valóban voltak üzemeltetési gondjaik,főleg a hajtóművek miatt,2015-17ben.Költségvetési megszoritások miatt nem kaptak hozzájuk alkatrészt....
Azt is megtudtam,hogy az argik már a 90es években is akartak Kfirt venni,SNECMA M53 hajtóművekkel (lényegében a Super cheetah SNECMA hajtóművel),az lett volna a C9.De már akkor se volt rá pénzük.....
A hajtóműcserét egyáltalán nem tartják problémásnak,hisz a Super Cheetah esetében már megtörtént,sikeresen.Az eredeti Kfir prototipus is egy Nesherből készült.Mirage III/V és a Kfir törzse is széthúzható a hajtómű elött,könnyen átalakiztható (jol megtervezte az alapot az öreg Dassault)
Meglepő módon,jobb szeretnék francia hajtóművel,tartanak egy amcsi vétótol,vagy késöbbi alkatrészstoptol (IAF Netzek eladását számukra ugyanúgy megvétózta az USA,mint a horvátoknak-ugyanakkor a dán gépekét meg nem
????Ezt ki érti?Érdekesek ezek az amcsik......).De másrészt meg az F414 hajtóművet nagyon jónak tartják.
Különben leginkább az EF T3 paramétereit tartják számukra a legjobbnak (nagy teherbirás,sok fegyver,negy hatótáv,és a Szu30hoz mérhető manőverezhetőség),de egyrészt tartanak a spanyol/német/angol alkatrészfüggéstől (érdekes,hogy a franciátol nem),másrészt az EF nagyon drága és rossz üzemeltethetőségétől (használt spanyol gépek vétele az poció,újra nincs pénzük).Gripen C-t kicsinylik (mintha a Kfir olyan nagy lenne).Gripen E-t meg drágálják,és a teljesitményét keveslik az árához képest.(de leginkább egyszerűen nincs pénzük semmiféle új gyártású gépre).
Szóval vakaróznak,többet és jobbat szeretnének,de a végén még előfordulhat,hogy Kfir váltja a Kfirt.
Ja,és felmerült náluk a vegyes flotta is,Ők nem tartanak a többféle tipus párhuzamos szolgálatban tartásától (az egész környéken vegyesek a flották,pedig nem olyan nagyok a légierők)