Kfir (IAI, Izrael)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 693
34 482
113
Te tényleg, ennyire erős hitű vagy?
Naszóval,ez nem hit,hanem matek.
Ki kell számolni az aspiráns gépek összesitett(vagyis minden harcfeladat formára külön,külön,majd ezeket összesitve) harcértékét,és összesitett költségeit,és egymáshoz való viszonyukat.
Csodálkozol,hogy inkább rendszeresitenék egy modernizált Kfir NG-t,mint egy Gripen E-t.Pedig nagyon egyszerű.A Gripen E egy új gép,gyakorlatilag semmink nincs hozzá.Illetve csak olyan általános kiszolgáló eszközök,amik mimden géphez felhasználhatók.Vagyis mindkét gépnél ugyan úgy rendszeresitési költséget lehet számitani a gép árán felül (amit viszont igazábol nem tudunk,pláne élettartam költséget nem tudunk).Gripen E kb 4x többe kerül,mint egy Kfir NG.Kérdés,hogy mennyi lehet az egymáshoz viszonyitott harcértékük?Biztos,hogy 1db vs 1db gépet számolva a Gripen E harcértéke nagyobb,de mennyivel?Ha mondjuk (durva becslés) 1,5x-es a Gripen harcértéke a Kfirhez viszonyitva,az azt jelenti,hogy árra vetitve 1 db Gripen E árábol 400 egységnyi harcértéket lehetne előállitani Kfir NG-k vételével,szemben a Gripen E 150 egységével.Persze ez igy nem igaz,mert a több gép,több személyzetet is jelent,plusz költséget.De ugyanakkor a több gép nagyobb harcértéket jelent a taktikai lehetőségek bővülése miatt,mint 4x1db gép harcértéke.Mondjuk ez a többlet legyen még mondjuk 100 egységnyi harcérték-vagyis a 4 Kfir 500 egységnyi harcértéket jelent az 1db Gripen E 150 egységnyi harcértékével szemben.De ez csak a gépek árát veszi figyelembe,nem az összesitett költségeket-vagyis önmagában fals (iránymutatónak jó csak)
Persze ez csak egy szemléltetés,nem számitás.Én nem is tudom kiszámolni,csak érzésre becsülni (ami nem valami objektiv dolog).Viszont megfelelő szaktudással és a szükséges információk birtokában ezt ki lehet számolni.
A svájci és finn tenderek megmutatták,hogy a ma beszerezhető (nyugati) gépek közül egy ilyen metódussal végig vitt matek egyértelműen az F35-öt hozza ki a legjobb ár/harcérték arányú gépnek.
Számunkra viszont túl drága,korlátozott forrásainkbol harcászatilag releváns mennyiséget nem tudnánk beszerezni.
Vagyis megforditva a matekot,a forráslehetőségünkből hogy lehet a legtöbb harcértéket kihozni?Nem hitre,hanem matekkal kiszámolva.
 
  • Tetszik
Reactions: Gungnir (F1End)

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 693
34 482
113
A Kfir nem NATO kompatibilis
Miért is nem lenne NATO kompatibilis?Teljesen mértékben az.30 év és 8k repült órára hitelesitve árulják a zsidók.NG változatot F414 hajtóművel.Üzemköltsége egy baromi jó kérdés,de nem éppen gazdag harmadik világ beli országok képesek üzemeltetni.
Sztereotipiák helyett matematika kéne,hogy döntsön.De a politika fog dönteni,biztos,hogy nem honvédelmi érdekű matek alapján.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 849
82 385
113
"A Fuerza Aérea Colombiana (FAC, Kolumbiai Légierő) több éve keresi a Kfir utódját, ami felgyorsult, miután karbantartási problémák alakultak ki 2015 körül és a Kfir flottája nagy része leállt. Az Israel Aircraft Industries (IAI) segítségével a fő problémákat megoldották, de a 19 Kfir repülőgép-flotta fenntartása továbbra is költséges, és a csere sürgőssé vált."

Ezek szerint 40 éves dán F-16-osokra fogják őket lecserélni, mert azok üzembiztosabbak és olcsóbban üzemeltethetők.
(És akkor ez azt is jelenti hogy Kolumbia sem lesz Gripen üzemeltető.)
 

fedett_mókus

Well-Known Member
2018. november 25.
3 875
7 166
113
"A Fuerza Aérea Colombiana (FAC, Kolumbiai Légierő) több éve keresi a Kfir utódját, ami felgyorsult, miután karbantartási problémák alakultak ki 2015 körül és a Kfir flottája nagy része leállt. Az Israel Aircraft Industries (IAI) segítségével a fő problémákat megoldották, de a 19 Kfir repülőgép-flotta fenntartása továbbra is költséges, és a csere sürgőssé vált."

Ezek szerint 40 éves dán F-16-osokra fogják őket lecserélni, mert azok üzembiztosabbak és olcsóbban üzemeltethetők.
(És akkor ez azt is jelenti hogy Kolumbia sem lesz Gripen üzemeltető.)
itt az alkalom hogy gombokért lecsapjunk a Kolumbiai kefírekre akkor:hadonaszos::hadonaszos:
 
M

molnibalage

Guest
"A Fuerza Aérea Colombiana (FAC, Kolumbiai Légierő) több éve keresi a Kfir utódját, ami felgyorsult, miután a karbantartási problémák alakultak ki 2015 körül. és a Kfir flottája nagy része leállt. Az Israel Aircraft Industries (IAI) segítségével a fő problémákat megoldották, de a 19 Kfir repülőgép-flotta fenntartása továbbra is költséges, és a csere sürgőssé vált."

Ezek szerint 40 éves dán F-16-osokra fogják őket lecserélni, mert azok üzembiztosabbak és olcsóbban üzemeltethetők.
(És akkor ez azt is jelenti hogy Kolumbia sem lesz Gripen üzemeltető.)
Amúgy mostanában sokszor jut eszembe személyautós analógia.
Egy mondjuk 8000 órát repült 30-40 éves vadászgéphez hogyan mérnénk egy személyautót?

Tegyük fel, hogy életese során csak 50 km/h-s átlagsebességet mennek a kocsival.
Akkor ez 400 000 km futásteljesítmény lenne, de egy autó nem kap 9G-t és +50 és -50C fokos törődést a környezettől.
Persze ezalatt egy hajtóműnél kb. az összes (?) kopm. és turbina lapátot egyszer kicserélik, ez kvázi motorcsere a kocsinál.

Így nézve egész sajátos a gépek élettartama.
Nekem valahogy az az érzésem, hogy ha pont olyan törődést kapna az átlagkocsi, amit egy hangárban álló gép és költenek rá, akkor az is mehetne 20-30 éves és a fenti idealizált 400k km-et. Csak a többség nem költ rá.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 849
82 385
113
"A Fuerza Aérea Colombiana (FAC, Kolumbiai Légierő) több éve keresi a Kfir utódját, ami felgyorsult, miután karbantartási problémák alakultak ki 2015 körül és a Kfir flottája nagy része leállt. Az Israel Aircraft Industries (IAI) segítségével a fő problémákat megoldották, de a 19 Kfir repülőgép-flotta fenntartása továbbra is költséges, és a csere sürgőssé vált."

Ezek szerint 40 éves dán F-16-osokra fogják őket lecserélni, mert azok üzembiztosabbak és olcsóbban üzemeltethetők.
(És akkor ez azt is jelenti hogy Kolumbia sem lesz Gripen üzemeltető.)
A maradék dán gépért pedig állítólag Argentína érdeklődik... aki szintén Kfir/Nesher/Dagger üzemeltető.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 693
34 482
113
"A Fuerza Aérea Colombiana (FAC, Kolumbiai Légierő) több éve keresi a Kfir utódját, ami felgyorsult, miután karbantartási problémák alakultak ki 2015 körül és a Kfir flottája nagy része leállt. Az Israel Aircraft Industries (IAI) segítségével a fő problémákat megoldották, de a 19 Kfir repülőgép-flotta fenntartása továbbra is költséges, és a csere sürgőssé vált."

Ezek szerint 40 éves dán F-16-osokra fogják őket lecserélni, mert azok üzembiztosabbak és olcsóbban üzemeltethetők.
(És akkor ez azt is jelenti hogy Kolumbia sem lesz Gripen üzemeltető.)
Évek őta keresik a Kfir utódját.De ebben a formában a hir biztos,hogy fals.2017ben az összes gépüket felhozták C10P szintre,a korábban C12 (vb,nem volt lokátora) gépeket is.(lülönben nem a Kfireket nézegettem,hanem a REH cuccokat,és a 17es modernizációkor kapott REH rendszerekkel botlottam beléjük).Ezzel 2024ig elodázták a tipusváltást.89ben és 92ben vettek használt gépeket,végigharcolták a háborút,persze csak földi célok elleni bevetésekkel.(2000es években megreformálták a hadsereget,és megnyerték a 40+ éve zajló polgárháborút,aszimmetrikus/gerillaellenes háború iskolapéldáját csinálták meg))
Elvileg 2-3 év mulva lejár a gépeik üzemideje,ideje lesz dönteniük,mit csinálnak.
Amúgy mostanában sokszor jut eszembe személyautós analógia.
Egy mondjuk 8000 órát repült 30-40 éves vadászgéphez hogyan mérnénk egy személyautót?

Tegyük fel, hogy életese során csak 50 km/h-s átlagsebességet mennek a kocsival.
Akkor ez 400 000 km futásteljesítmény lenne, de egy autó nem kap 9G-t és +50 és -50C fokos törődést a környezettől.
Persze ezalatt egy hajtóműnél kb. az összes (?) kopm. és turbina lapátot egyszer kicserélik, ez kvázi motorcsere a kocsinál.

Így nézve egész sajátos a gépek élettartama.
Nekem valahogy az az érzésem, hogy ha pont olyan törődést kapna az átlagkocsi, amit egy hangárban álló gép és költenek rá, akkor az is mehetne 20-30 éves és a fenti idealizált 400k km-et. Csak a többség nem költ rá.
A veteránautók ezt jol mutatják.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 693
34 482
113
A maradék dán gépért pedig állítólag Argentína érdeklődik... aki szintén Kfir/Nesher/Dagger üzemeltető.
Nesher,az Mirage V,amit elvileg nem kaptak meg,hanem a svájcbol lopott tervek alapján gyártottak.(csak Svájcban nem gyártottak Mirage V gépeket soha,valójában a franciák ládában leszállitották a gépeket,amit a zsidók összeraktak Nesher néven).A kivont Neshereket kapták meg az argik Dagger néven.
 
  • Tetszik
Reactions: Terminator

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 849
82 385
113
Az Aranysas 2022/02 számában lesz Kfir típusismertető is...

272197212_136501115505247_8789169383367523123_n.jpg
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 838
12 565
113
Amúgy mostanában sokszor jut eszembe személyautós analógia.
Egy mondjuk 8000 órát repült 30-40 éves vadászgéphez hogyan mérnénk egy személyautót?

Tegyük fel, hogy életese során csak 50 km/h-s átlagsebességet mennek a kocsival.
Akkor ez 400 000 km futásteljesítmény lenne, de egy autó nem kap 9G-t és +50 és -50C fokos törődést a környezettől.
Persze ezalatt egy hajtóműnél kb. az összes (?) kopm. és turbina lapátot egyszer kicserélik, ez kvázi motorcsere a kocsinál.

Így nézve egész sajátos a gépek élettartama.
Nekem valahogy az az érzésem, hogy ha pont olyan törődést kapna az átlagkocsi, amit egy hangárban álló gép és költenek rá, akkor az is mehetne 20-30 éves és a fenti idealizált 400k km-et. Csak a többség nem költ rá.

Toyoták... :D
De egyébként van a családban 2000 környéki Astra, 370000 km-el.
Mondjuk lomha, mint a sár, és 140-nél már tarka füstöt ereget.
 
M

molnibalage

Guest
Biztos?Manőverezőképessége jobb,teherbirása nagyobb.Plusz az NG változat F414 hajtóművel ajálgatják.
ae4423e5fc92e9fdbb6311a0a1265ae2.jpg

c7.jpg

Mint elfogóvadász,a MiG 23 jobb,de minden más tekintetben a Kfir a jobb
Ez a gép ebben a formában létezik? Mármint az F414-gyel?
Amúgy az ilyen papíron sokkal nagyobb tolóerejeű áthajtóművezésről is mondtam már, hogy általában nem működik és kevés pluszt ad. A gép szívócsatornája egész egyszerűen nem erre van méretezve.
Kudarc volt a Mirage F.1 + RD33 és nem volt jó az MiG-27 + AL-31 sem.
Ellenben a MiG-23ML-nek olyan gyorsulása van és olyan emelkedőképessége, hogy mai szemmel is jó.
Nem akar neked leesni a tantusz, hogy egy 50-es évek beli gép az nem 70-es évek beli.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 693
34 482
113
Ez a gép ebben a formában létezik? Mármint az F414-gyel?
Amúgy az ilyen papíron sokkal nagyobb tolóerejeű áthajtóművezésről is mondtam már, hogy általában nem működik és kevés pluszt ad. A gép szívócsatornája egész egyszerűen nem erre van méretezve.
Kudarc volt a Mirage F.1 + RD33 és nem volt jó az MiG-27 + AL-31 sem.
Ellenben a MiG-23ML-nek olyan gyorsulása van és olyan emelkedőképessége, hogy mai szemmel is jó.
Nem akar neked leesni a tantusz, hogy egy 50-es évek beli gép az nem 70-es évek beli.
Valóságban még nincs,csak papiron.2019es ajánlat 30milkáért.
És én meg felsoroltam pár áthajtóművezést,amik sikeresek lettek-amiből többet is a zsidók csináltak.(ami azt illeti,a Kfir protója is egy átépitett/hajtóművezett Nesher volt )
De a képen a létező C10 változat van,a rajz meg a régi C7.US Mariner C7eket bérelt MiG23ML imitálásának szerepkörére,és a kacsaszárny leszerelésével rontottak a gép tulajdonságain,hogy jobban hasonlitson a 23-éra....
b4cb20070a2d31a039f0904cbb544aad.jpg

Mig23 picit gyorsabb (2,3 vs 2,35 Mach-nincs valódi jelentősége,fegyverzettel egyik se képes ennyire)).Elfogó vadászként kicsit nagyobb a hatósugara.De minden más tekintetben rosszabb a Kfirnél.Mint többfeladatú gép,meg messze elmarad.
 
  • Tetszik
Reactions: Gungnir (F1End)

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 693
34 482
113
:eek:
Ezt a butaságot szerintem ne erőltesd.
Berajzoltam a Ps=0 görbéket, sehol sincs manőverező képességben a Kfír a MiG-23ML-hez képest.

kfir-at-5k-b.jpg

Mi-G-23-ML-UB-pdf-2b.jpg
Passzolok.Top Gun iskola mást irt,keresd ki a honlapjukat.Elvileg pont az Izraelbe szökött szir MiG23ML kiértékelése nyomán döntöttek.
 
M

molnibalage

Guest
:eek:
Ezt a butaságot szerintem ne erőltesd.
Berajzoltam a Ps=0 görbéket, sehol sincs manőverező képességben a Kfír a MiG-23ML-hez képest.

kfir-at-5k-b.jpg

Mi-G-23-ML-UB-pdf-2b.jpg
Ráadásul 2x IR rakéta teher kontra 2xR-23R. Függesztőkkel együtt vagy 400 kg difi + nagyobb légellenállás. M0.5 felett kb. 1G-nyi difi van. Ez 1,5-2 fok forduló szögsebesség difi. Ez relatív értékben 12-15% a tartományban.

Amit a diagram nem mutat meg az ordító emelkedésbeli és vízszintes gyorsulás difi.
Az 1G-hez közeli helyen sincs 500 feletti Ps.
Bakker, ennél a MiG-21BISz is acélosabb...

A halvány vonal a MiG-21BISz a másik az F-16A. Csak ez méterben van Ps és nem lábbas dimenziótlanban.
1.5 km magasan a BISz Ps értéke 260 tája --> 850
F-16-nál a lábas mértékegységű Ps az makdnem 1200 fegyvertelenül 500 lábon...

A Kfir? Legfeljebb 600 közeli.

Szóval Negan nagyon kigyógyulhatna már ebből a Kfirből.
Okkal mondtam azt, hogy ha 30 misi ez az izé, akkor előbb veszek belőle használt svéd Gripen C-t. Pont ennyi volt az elvesztett gép pótlása.
Csak az nem 50+ éves kohószökevény sárkányal bír, az 50-es évekbeli elgondolással és tudással és korlátokkal.

ZzovEFE.png