Ha jól emlékszem, ilyen konfigurációjú póttartály már volt az E.E. Lightning szárny feletti pilonjára is.
Konkrétan ez a Matra érdekesség volt hozzá.
Mert nem volt másuk.
A legkisebb mértékben sem hiteles.
Őőőő,miért is nem használhattak volna mást?F104,F106,Mirage F1,Draken,Viggen,mind lehetett volna.
De az érdekesség az,hogy a kacsaszárny leszerelésével tették még inkább a 23hoz hasonlóvá a repülési jellemzőket.És volt 23suk,zsidókhoz szökött ML változat paramétereit is ismerték.A gépekről készült képeken is látható,hogy bár felszerelt kacsaszárnyakkal érkeztek,később azok nélkül használták őket.Hogy ez ellentmond a manuáloknak,az láthatóan nem zavarta őket.De a miértet tőlük kérdezd meg,ne tőlem.
Különben mai időkben fontosabbnak tartom a teherbirást,a hordképességet,teher variálhatóságát-és a beépitett harcrendszereket,mint a dogképességet.Szerintem ma jutottunk el oda,amire az 50es években számitottak.A dog másodrangú dolog,a rakétás bvr harc a döntő.II.vh-s példa meg a Zero és az F4F esete.Zero masnikat tudott repülni az amcsi gép köré,és mig a jenkik ki nem tudtak dolgozni egy a gépek különböző jellemzőikre épitett harcászatott,addig uralták is a légteret-de utána már nagyon nem.
És a légi harc csak egy feladat.
@LMzek 2.0 ,ez tescogazdaságos megoldás vékony pénztárcájú fillérbaszóknak.Akinek van pénze,hosszutávra gondolkodik és megteheti,az F35öst vesz.Ár/harcérték arányban az a legjobb.
Csak nekünk a pénz az,ami a legkevesebb....
@fonak9 ,a legtöbb légi harc földközelben volt,és később az MF modellel szemben is elég sikeresek voltak a Mirageok.66ban Irakbol szökött 21es vizsgálata után dolgozták ki a megfelelő taktikákat.
Lényeg az,hogy mivel van rá lehetőség,nekünk most a logikus lépés Gripen C beszerzése és korszerűsitése.Viszont harcrendszereit tekintve bizony mérce és minimumkövetelmény a korszerűsitett Kfir szintjének. Gripen C hátránya ugyan az,mint a Mirage IIIé volt,a kis méret. lehet meriteni a régi ötletekböl,mint ez a Matra kombinált póttartály.Zsidók különben olyat is csináltak,minek az elejére célzó podot raktak.
Kfir és a Gripen C különben plank esetek.Keveset repült,bőséges üzemidő tartalékkal rendelkező sárkányok,miket még lehet hosszútávra gazdaságossan korszerűsiteni.Nem nagyon van több ilyen a piacon.
És továbbra is azt mondom,hogy ha a matek ezek egyikét se hozza ki megfelelő megoldásnak,akkor inkább egy nagy levegőt véve F35 vételébe kell belevágni a fejszét,és nem venni Gripen E-t,sem más új gyártású 4+ generációs gépet.
Leglogikusabb korszerűsiteni meglévő gépeinket,és a legjobb állapotú svéd C-kell bőviteni a számukat-majd anyagi lehetőségeink szerint elkezdeni a generációváltást.