Kfir (IAI, Izrael)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

M

molnibalage

Guest
Halkan jegyzem meg, az ilyen orbitális téveszmék miatt szeretnék videót csinálni a repülési teljesítményről konkrét példákon kersztül, hogy tanulja meg már sok ember, hogy ezek a görbék mit jelentenek és hogyan kell használni.

Természetesen ezek a görbék nem fejezik ki a gép vezethetőségét, csak a teljesítményét.
De azért tökéletesen elég olyan hülyeségek cáfolatára, mint amiben Negan hitt.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 817
67 112
113
Halkan jegyzem meg, az ilyen orbitális téveszmék miatt szeretnék videót csinálni a repülési teljesítményről konkrét példákon kersztül, hogy tanulja meg már sok ember, hogy ezek a görbék mit jelentenek és hogyan kell használni.

Természetesen ezek a görbék nem fejezik ki a gép vezethetőségét, csak a teljesítményét.
De azért tökéletesen elég olyan hülyeségek cáfolatára, mint amiben Negan hitt.
Így van.
Mert ugye van:
  • A gép teljesítménye
  • A gép vezethetősége
  • A pilóta képessége
  • A feladat, amit le kell repülni
Például, itt van Josef Miler bemutatórepülése a Fairford-i RIAT 1997-en.
Egy napja linkeltem a videót.
A gép 900km/h-val kezd 100 méteren, 5.5g-vel indít egy loopingot, aminek 900 méteren van háthelyzetben a teteje, 450km/h-val.
Ezt teszi lehetővé a gép teljesítménye és a vezethetősége együtt.
De a bemutató repülés, mint feladat az nem harci repülés, mint feladat.
Akkor, annak a gépnek egy szép szabályos íven vissza kellett érkeznie 100 méteres magasságra, ezért a gép teljesítményét a pilóta ehhez igazította.
Ezért csalóka minden bemutató repülés.
Mert ezt az egészet be is szűkíthette volna jó rondára, ami impozáns teljesítmény, kiváló vezethetőség, csak nem szép.

De a légiharcot nem 100 és 1000 méter között vívják, így igazából bármit is látunk a felvételen, az a komplett légi harcászat szempontjából nem mérvadó. Csak iránymutató.

Az egyetlen, ami számít, hogy a gép kis és közepes magasságokon jól gyorsul és jól tud ugrásokat végrehajtani, amelyekhez emelkedés közben szárnyat is tud állítani.
 

Centquri prime

Well-Known Member
2021. december 22.
4 818
24 179
113
Így van.
Mert ugye van:
  • A gép teljesítménye
  • A gép vezethetősége
  • A pilóta képessége
  • A feladat, amit le kell repülni
Például, itt van Josef Miler bemutatórepülése a Fairford-i RIAT 1997-en.
Egy napja linkeltem a videót.
A gép 900km/h-val kezd 100 méteren, 5.5g-vel indít egy loopingot, aminek 900 méteren van háthelyzetben a teteje, 450km/h-val.
Ezt teszi lehetővé a gép teljesítménye és a vezethetősége együtt.
De a bemutató repülés, mint feladat az nem harci repülés, mint feladat.
Akkor, annak a gépnek egy szép szabályos íven vissza kellett érkeznie 100 méteres magasságra, ezért a gép teljesítményét a pilóta ehhez igazította.
Ezért csalóka minden bemutató repülés.
Mert ezt az egészet be is szűkíthette volna jó rondára, ami impozáns teljesítmény, kiváló vezethetőség, csak nem szép.

De a légiharcot nem 100 és 1000 méter között vívják, így igazából bármit is látunk a felvételen, az a komplett légi harcászat szempontjából nem mérvadó. Csak iránymutató.

Az egyetlen, ami számít, hogy a gép kis és közepes magasságokon jól gyorsul és jól tud ugrásokat végrehajtani, amelyekhez emelkedés közben szárnyat is tud állítani.
Nagyon buta kérdés lesz, de lényegében jól értem, hogy a mig-23as a meglehetősen brutális gyorsulásával, és emelkedőképességével lényegében az egyik legjobb bvr platform lett volna, amire akkoriban tervezték is, leszámítva, hogy valójában még az amerikaiaknak se sikerült ekkorra megbízható és jó bvr rendszert (rakéta, lokátor, stb.) összerakni? Azaz teszem azt, ha akkor lett volna akár csak R-77 szintű rakéta?
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 674
34 450
113
Lehet hogy te ezt olvastad valahol, valamikor, a fenti görbék viszont a két gép manuáljából valók, szóval ezt a marhaságot nyugodtan elengedheted.
:rolleyes:
Top Gun iskola ennek ellenére csak leszerelt kacsa szárnyakkal használta a Kfirt a 23as imitálására......És úgy,hogy pontosan tudták,mire képes a MiG23ML.
Kfir mint közelharcos manőverező vadászgép éktelenül elavult-akárcsak a MiG23as.
Kfir NG meg papirtigris.Nincs a valóságban,csak papiron.F414 hajtóművel,módositott sárkánnyal és FbW vezérléssel hirdetik-30milkáért.De amig nem bizonyit gyakorlatban,addig csak igéret.És mivel van lehetőség upgradelt Gripen C beszerzésére,nekünk ez a logikus lépés (kitudja már,hányadszorra irom le....?)
Viszont egyáltalán nem új ötlet az áthajtóművezett Kfir
99352-0a53729b6b6c4b05bbc5f6e3b1fd34f5.jpg

Állitólag a búr Super Cheetah ezen tervek szerint lettek átépitve,Atar 9K-50re (Mirage F1 hajtóműve) az eredeti M-III változatrol (Ecuadorban még mindig repülnek a gépek-ami nem semmi,hoigy eredetileg mikor készültek a Dassault gyárban a sárkányok)
 
T

Törölt tag 1945

Guest
Top Gun iskola ennek ellenére csak leszerelt kacsa szárnyakkal használta a Kfirt a 23as imitálására......És úgy,hogy pontosan tudták,mire képes a MiG23ML.
Kfir mint közelharcos manőverező vadászgép éktelenül elavult-akárcsak a MiG23as.
Kfir NG meg papirtigris.Nincs a valóságban,csak papiron.F414 hajtóművel,módositott sárkánnyal és FbW vezérléssel hirdetik-30milkáért.De amig nem bizonyit gyakorlatban,addig csak igéret.És mivel van lehetőség upgradelt Gripen C beszerzésére,nekünk ez a logikus lépés (kitudja már,hányadszorra irom le....?)
Viszont egyáltalán nem új ötlet az áthajtóművezett Kfir
99352-0a53729b6b6c4b05bbc5f6e3b1fd34f5.jpg

Állitólag a búr Super Cheetah ezen tervek szerint lettek átépitve,Atar 9K-50re (Mirage F1 hajtóműve) az eredeti M-III változatrol (Ecuadorban még mindig repülnek a gépek-ami nem semmi,hoigy eredetileg mikor készültek a Dassault gyárban a sárkányok)

Ha te most egy újságcikkecskével érvelsz a gépek hivatalos manuáljában található adatokkal/görbékkel szemben, akkor én itt és most be is fejezem ezt a vitát.
:rolleyes:
 
M

molnibalage

Guest
:eek:
Ezt a butaságot szerintem ne erőltesd.
Berajzoltam a Ps=0 görbéket, sehol sincs manőverező képességben a Kfír a MiG-23ML-hez képest.

kfir-at-5k-b.jpg

Mi-G-23-ML-UB-pdf-2b.jpg
Nah, egy elgépelés volt. A Nesher Ps-e 1500 méteren vízszintes repülésben M0.9 táján 550 táján van.
De ettől a MiG-21BISz meg 800 felett van. Nem véletlenül volt az, hogy már a korábbi 21-es változatokat is minden téren jobbnak ítélték az izraeliek a repülési teljesítményt nézve, csak fegyverzetet tartották negatívumnak.

Top Gun iskola ennek ellenére csak leszerelt kacsa szárnyakkal használta a Kfirt a 23as imitálására......És úgy,hogy pontosan tudták,mire képes a MiG23ML.
Kfir mint közelharcos manőverező vadászgép éktelenül elavult-akárcsak a MiG23as.
Kfir NG meg papirtigris.Nincs a valóságban,csak papiron.F414 hajtóművel,módositott sárkánnyal és FbW vezérléssel hirdetik-30milkáért.De amig nem bizonyit gyakorlatban,addig csak igéret.És mivel van lehetőség upgradelt Gripen C beszerzésére,nekünk ez a logikus lépés (kitudja már,hányadszorra irom le....?)
Viszont egyáltalán nem új ötlet az áthajtóművezett Kfir
99352-0a53729b6b6c4b05bbc5f6e3b1fd34f5.jpg

Állitólag a búr Super Cheetah ezen tervek szerint lettek átépitve,Atar 9K-50re (Mirage F1 hajtóműve) az eredeti M-III változatrol (Ecuadorban még mindig repülnek a gépek-ami nem semmi,hoigy eredetileg mikor készültek a Dassault gyárban a sárkányok)
A régi gépek áthajtóművezéséről is amúgy n+1-szer volt szó. Ennél korszerűbb sárkányokkal sem csinálták meg kvázi szinte soha, csak újabb építésű gépeknél. Utólag nem, ahol meg igen, ott is át kellett építeni a gépek sárkányát, lásd szaúdi F-15S gépek a PW229 ---> GE129 átépítését.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 674
34 450
113
Ha te most egy újságcikkecskével érvelsz a gépek hivatalos manuáljában található adatokkal/görbékkel szemben, akkor én itt és most be is fejezem ezt a vitát.
:rolleyes:
Pilóták,Top Gun iskola irásai azért nem egy "újságcikkecske"
Papiron,manuál szerint a Mirage III/Nesher végig elmaradt teljesitményében a MiG21 éppen aktuális változatától,aztán rendre a MiG maradt alul-orosz pilótákkal is.Hasonló eset a Dél Vietnámban zsákmányolt F5 esete.Oroszok maguk irták,hogy még a 23as is bajban volt vele.
Nah, egy elgépelés volt. A Nesher Ps-e 1500 méteren vízszintes repülésben M0.9 táján 550 táján van.
De ettől a MiG-21BISz meg 800 felett van. Nem véletlenül volt az, hogy már a korábbi 21-es változatokat is minden téren jobbnak ítélték az izraeliek a repülési teljesítményt nézve, csak fegyverzetet tartották negatívumnak.


A régi gépek áthajtóművezéséről is amúgy n+1-szer volt szó. Ennél korszerűbb sárkányokkal sem csinálták meg kvázi szinte soha, csak újabb építésű gépeknél. Utólag nem, ahol meg igen, ott is át kellett építeni a gépek sárkányát, lásd szaúdi F-15S gépek a PW229 ---> GE129 átépítését.
N+1x,több sikeres program is volt.Ebből a legismertebb a szingapúri A4,ami J65 helyére kapott F404est.IAF Super Mysterek is amcsi hajtóműveket kaptak,90es évekig szolgáltak úgy Hondurasban.IAF F4 PW hajtóműves protója is sikeresen repült,csak a HH végével takarékosságbol ejtették a programot.Ahogy a hindu Jaguárok hajtóműcseréjét is végül takarékosságból mondták le,technikailag sikeres volt.
Ez számomra különben merőben anyagi kérdés.Hogyan lehet egységnyi harcértéket a lehető legköltséghatékonyabban kihozni?ÚJ 4+ generációs gépet szerintem nem szabad vennünk,egyszerűen harcérték/ár arányuk rossz.Új gépben egyértelműen az F35 éri meg leginkább az árát.
Kfir ötlet (maga a gép elavult,de a ráépitett új harcrendszerek rendkivűl korszerűek) idején NEM volt elérhető használt Gripen C-akkor még a svédek azok felhasználásával tervezték az E-k épitését.Most viszont van,és van lehetőség az upgradejükre is.Most ezekkel való bővités a logikus lépés.Persze az E nagyobb harcértékű,mint egy upgradelt C-csak szerintem nem annyival,amennyivel többe került.
És a kis méret,kevés függesztő régi probléma.Agyaltak is néhány érdekes,és rendszeresitésre is kerülő megoldáson.Matra póttartályok példul
7.jpg

Kicsit még túl is gondolták,az eleje kicserélhető NIR inditóra
1692179_jl100_jpeg12b9364b3033b73b391b8dc430188510

Zsidók ezt is lekoppintották
posib_10.jpg

Gripenhez is lehetne ilyesmit integrálni-zsidók pénzért bármit vállalnak.
Ez még a bulesz ajánlat idejéből való reklám
e2732ecdc7aa2392b6b44414f30f4688o.png

1 tonna bombával,2 AAM és 3 póttartállyal 1000km harci hatósugár.Nem is olyan kevés.
 
M

molnibalage

Guest
Pilóták,Top Gun iskola irásai azért nem egy "újságcikkecske"
De az.

  1. A TG cikkek erősen információhiányos közegben születtek.
  2. A gépek kimért és FM-ben levő görbéi a mérvadóak, ha azok nem támasztják alá. Azon interjú sorozatok, amiket nézek olyanok, hogy számtalanszor tévedést mondtak az alanyok...
Papiron,manuál szerint a Mirage III/Nesher végig elmaradt teljesitményében a MiG21 éppen aktuális változatától,aztán rendre a MiG maradt alul-orosz pilótákkal is.Hasonló eset a Dél Vietnámban zsákmányolt F5 esete.Oroszok maguk irták,hogy még a 23as is bajban volt vele.
És ez hogyan jön ahhoz, hogy a kefíres ötleted hülyeség?
A gép alapvető teljesítmény paraméterei nevetségesen elavultak.

Az, hogy az IAF ellensúlyozni képes volt egy totálisan másik közegbe az hol igazolja a hülyeséged erőltetését?

Ez még a bulesz ajánlat idejéből való reklám
e2732ecdc7aa2392b6b44414f30f4688o.png

1 tonna bombával,2 AAM és 3 póttartállyal 1000km harci hatósugár.Nem is olyan kevés.
Ezt a MiG-23ML is tudja HI HI profillal tudtommal.
Szerk, közben Hpasp betette.

Mondom, felejtsed már el ezt a kefírt. Iszonyatosan irritáló.

Egy F-16-ba van értelme AESA radart és MAWS-ot tenni.
Egy 50.es évek beli sárkányba nincs.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 674
34 450
113
A TG cikkek erősen információhiányos közegben születtek.
Itt most nem a magyar újságra,hanem az amcsi légiharc iskolára gondoltam.Ők használták a Kfirt F21 jelzéssel a MiG23 imitálására.
Az meg egyszerű tény,hogy a Mirage III/Nesher (Mirage V) gépek elég eredményesek voltak a papiron náluk jobb MiG21ekkel szemben.Zsidó pilóták visszaemlékezései szerint különben pont a hátrányait használták ki a MiGekkel szemben.
És ez hogyan jön ahhoz, hogy a kefíres ötleted hülyeség?
Sóhaj.Időrend.5 éve nem volt eladó használt Gripen C.
Sóhaj.Tisztába vagyok az elavultságával.Önmagában a gép,a "vas" teljesen elavult.A ráépitett korszerű harcrendszerek,fegyverzet teszi számitásba jöhetővé-és kizárólag az ára miatt.NG nincs,csak papiron.C10P elektronikai szintjére felhozott Gripen C egyértelműen jobb vétel még némileg drágábban is,mint a vén zsidó (valójában francia,zsidók csak összerakták).
NG ezen változtathat,de egy műszerfal maketten kivűl semmi érdemi nincs róla.F414 hajtómű biztosan növelné a teljesitményt,dehogy mennyivel,az jó kérdés (sárkánymódósitásokrol csak találgatások vannak).Rajzasztalrol való megrendelést meg nagyon NEM pártolom.Vásárlás elött bizonyitson,legyen gyakorlati próbán összevethető a többi lehetséges megoldással.
Ár/harcérték.Csakhogy a harcérték alatt egy összesitett harcértéket kell érteni,nem csak egy szegmenssét.Persze érvényes a szegmensenkénti minimummegfelelés szükségességének elve is közben.Ha egy szegmens teljesitménye vállalhatatlanul kevés,akkor az anulálja a többi szegmens megfelelő minősitését is.
 

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
7 189
14 421
113
A Kfir és hasonló gépek Ár/Érték arányban igen jó modernizálásának/átépítésének akadályát inkább a katonai-ipari komplexum lobby-erejében látom. Az általuk szinte minden esetben szétkorrumpált politikusok valamilyen úton-módon végül szinte mindig a gyártói gazdasági előnyöknek megfelelő választást szülik meg, addig vajúdnak.
...minden konteo túl-lihegés nélkül.

Ez ellen én --a gyakorlatban, tartósan-- csak izraeli politikai akaratot látok érvényesülni a nyugati technikák esetében.

A keleti(orosz-kinai) technikák esetében pedig szinte mindig vagy a "ló nincs(nyugati eszközök), csacsi is jó" vagy a segélyként/ingyen-kapott "ló" esete forog fenn: ez van, ebből kell kihozni a maximumot(araboknak az sem szok sikerülni, akkor leszünk sz@rban, ha majd igen!!!).

Ezen a keleti oldalon is van a szabályt erősítő kivétel: a szerbek.

Nem véletlenül szoktam mindkettőt --követendő-- példaként emlegetni a jelenlegi hazai --túl sok esetben-- érvényesülő politikai szempontok miatti közel sem (Ár/ÉRTÉK)hatékony beszerzések miatt.



A technikai részhez --szerintem--: az a 30m-s ár szerintem olyan, mint az orosz kis-lopakodó ára. Amikor az emlegetett (@Negan ) sikeresátépítések meg is történtek, azok a megjelölt optimális esetes árnál 25-50%-al többe kerültek! ...DE így is Ár/Érték arányban sokkal jobbak voltak, mit a lobby-javaslatok!!!

A modernizált Kfir is --szerintem-- inkább 40m körül lenne, ha nem az árban, akkor a túlárazott karbantartásban/alkatrészekben, vagy a fegyverzetben kreatívan elrejtve, ahogyan azt látjuk/szokásos.
...de szerintem így is megérné annak, akinek PL. még nincs Grippen, mint nekünk.

A megnövelt hajtómű-teljesítményhez --én az izraeliek helyében-- fejlesztenék egy leszedhető illeszkedő törzstartályt(ami mellett használható marad az esetleg ott lévő felfüggesztő), és: Hopsssssz... eleget tud(hatótáv, kb.).

U.I: azt mondjuk nemtom', hogy:
  1. az ezen az áron vehető F-16-nál olcsóbb/jobb lenne-e?
  2. amcsi fejbiccentést/jóváhagyást kapna-e(mert ugye, akkor nem kel el pár tucat leselejtezett F-16)?


.
 
  • Vicces
Reactions: Centquri prime

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
14 599
36 978
113
Itt most nem a magyar újságra,hanem az amcsi légiharc iskolára gondoltam.Ők használták a Kfirt F21 jelzéssel a MiG23 imitálására.
Az meg egyszerű tény,hogy a Mirage III/Nesher (Mirage V) gépek elég eredményesek voltak a papiron náluk jobb MiG21ekkel szemben.Zsidó pilóták visszaemlékezései szerint különben pont a hátrányait használták ki a MiGekkel szemben.

Az érdekesen hangzik. Inkább úgy lehetne fogalmazni, hogy a jobb kiképzés és taktika ellensúlyozta a hátrányait.
A Mirage III közepes magasságon, nagy sebességnél jobb állandó forduló szögsebességet tudott és gyorsabban emelkedett, mint a MiG-21M, amivel az egyiptomiak harcoltak a hatnapos háborúban.
 
  • Tetszik
Reactions: gacsat
M

molnibalage

Guest
A Mirage III közepes magasságon, nagy sebességnél jobb állandó forduló szögsebességet tudott és gyorsabban emelkedett, mint a MiG-21M, amivel az egyiptomiak harcoltak a hatnapos háborúban.
A Nesher Ps görébi nem egészen ezt támasztják alá a MiG-21BISz-ből kiindulva.

  1. A MiG-21BISz-nél a CSR nem volt 4 km felett, de még 20%-kal kisebb Ps érték estén is csak kb. ekvivalencia lenne a Nesherrel, ha extapolálok 1,5 km magasból.
  2. A Nesher még könnyebb is, mint a M III azonos hajtóművel.
  3. MiG-21M? Nem F-13-at akartál írni...?
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 674
34 450
113
Ha jól emlékszem, ilyen konfigurációjú póttartály már volt az E.E. Lightning szárny feletti pilonjára is.
Konkrétan ez a Matra érdekesség volt hozzá.
Mert nem volt másuk.
A legkisebb mértékben sem hiteles.
Őőőő,miért is nem használhattak volna mást?F104,F106,Mirage F1,Draken,Viggen,mind lehetett volna.
De az érdekesség az,hogy a kacsaszárny leszerelésével tették még inkább a 23hoz hasonlóvá a repülési jellemzőket.És volt 23suk,zsidókhoz szökött ML változat paramétereit is ismerték.A gépekről készült képeken is látható,hogy bár felszerelt kacsaszárnyakkal érkeztek,később azok nélkül használták őket.Hogy ez ellentmond a manuáloknak,az láthatóan nem zavarta őket.De a miértet tőlük kérdezd meg,ne tőlem.
Különben mai időkben fontosabbnak tartom a teherbirást,a hordképességet,teher variálhatóságát-és a beépitett harcrendszereket,mint a dogképességet.Szerintem ma jutottunk el oda,amire az 50es években számitottak.A dog másodrangú dolog,a rakétás bvr harc a döntő.II.vh-s példa meg a Zero és az F4F esete.Zero masnikat tudott repülni az amcsi gép köré,és mig a jenkik ki nem tudtak dolgozni egy a gépek különböző jellemzőikre épitett harcászatott,addig uralták is a légteret-de utána már nagyon nem.
És a légi harc csak egy feladat.
@LMzek 2.0 ,ez tescogazdaságos megoldás vékony pénztárcájú fillérbaszóknak.Akinek van pénze,hosszutávra gondolkodik és megteheti,az F35öst vesz.Ár/harcérték arányban az a legjobb.
Csak nekünk a pénz az,ami a legkevesebb....
@fonak9 ,a legtöbb légi harc földközelben volt,és később az MF modellel szemben is elég sikeresek voltak a Mirageok.66ban Irakbol szökött 21es vizsgálata után dolgozták ki a megfelelő taktikákat.
Lényeg az,hogy mivel van rá lehetőség,nekünk most a logikus lépés Gripen C beszerzése és korszerűsitése.Viszont harcrendszereit tekintve bizony mérce és minimumkövetelmény a korszerűsitett Kfir szintjének. Gripen C hátránya ugyan az,mint a Mirage IIIé volt,a kis méret. lehet meriteni a régi ötletekböl,mint ez a Matra kombinált póttartály.Zsidók különben olyat is csináltak,minek az elejére célzó podot raktak.
Kfir és a Gripen C különben plank esetek.Keveset repült,bőséges üzemidő tartalékkal rendelkező sárkányok,miket még lehet hosszútávra gazdaságossan korszerűsiteni.Nem nagyon van több ilyen a piacon.
És továbbra is azt mondom,hogy ha a matek ezek egyikét se hozza ki megfelelő megoldásnak,akkor inkább egy nagy levegőt véve F35 vételébe kell belevágni a fejszét,és nem venni Gripen E-t,sem más új gyártású 4+ generációs gépet.
Leglogikusabb korszerűsiteni meglévő gépeinket,és a legjobb állapotú svéd C-kell bőviteni a számukat-majd anyagi lehetőségeink szerint elkezdeni a generációváltást.
 
  • Tetszik
Reactions: Gungnir (F1End)

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
14 599
36 978
113
A Nesher Ps görébi nem egészen ezt támasztják alá a MiG-21BISz-ből kiindulva.

Hát a bisz azért már erősebb volt, igaz nehezebb is.

  1. A MiG-21BISz-nél a CSR nem volt 4 km felett, de még 20%-kal kisebb Ps érték estén is csak kb. ekvivalencia lenne a Nesherrel, ha extapolálok 1,5 km magasból.
  2. A Nesher még könnyebb is, mint a M III azonos hajtóművel.
  3. MiG-21M? Nem F-13-at akartál írni...?

Igazad van, 67-ben F-13, PF és PFM volt az egyiptomiaknak.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7
M

molnibalage

Guest
Konkrétan ez a Matra érdekesség volt hozzá.

Őőőő,miért is nem használhattak volna mást?F104,F106,Mirage F1,Draken,Viggen,mind lehetett volna.
Csókoltatlak, használtak DACT-ra F-106-ot...


De az érdekesség az,hogy a kacsaszárny leszerelésével tették még inkább a 23hoz hasonlóvá a repülési jellemzőket.
Marhaság. A gép erőtéen. Pont. A MiG-21-hez is szar lett volna.
 

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
3 150
9 313
113
A Kfireket kivonják Kolumbiában is..

Colombia set to retire Kfir fighters

With a choice still to be made for its replacement, the Fuerza Aérea Colombiana (FAC, Colombian Air Force) is set to retire its Kfir fighters before 2023, Infodefensa reports.
The high costs of maintenance and operation of these ageing jets is said to have spurred the retirement of these iconic jets forward. With Kfir airframes reaching 40 years of age, obtaining spare parts has become increasingly difficult.
Huge maintenance issues first evolved around 2015, and despite these being addressed by Israel Aircraft Industries (IAI), keeping the nineteen aircraft Kfir-fleet in the air has become painstaking and costly. The FAC is still the largest Kfir user in the world.
The FAC has set its eyes on a variant of the Lockheed F-16 Fighting Falcon for years to replace the Kfirs, but a final decision has yet to be made. The option to acquire six ex-Royal Danish Air Force F-16 MLU has fallen through, given the age of the jets and the service life left.
The FAC is pursuing its interest in the block 70 variant of the F-16, but funding these new fighters could be a major obstacle for the cash-strapped Colombian government. With the procurement of a fleet of Beechcraft T-6 Texan IIs trainers, replacing the Cessna T-37 Tweet, and a second programme to acquire a successor for the ageing Cessna A-37 Dragonfly, the budget is under pressure.